Anwar Dapat Award Lagi…Juara Demokrasi Pulak!

Disember 24, 2009 at 6:47 pm 1 komen

Nampaknya, semakin dekat dengan tarikh pembicaraan kes sodomi, semakin banyak ‘award’ yang Anwar kumpulkan, untuk diletakkan di kabinet di Segambut. Diperhatikan secara halus, tindakan ini memang strategik dan perlu. Manakan tidaknya, bila sampai tempoh dan waktunya – segala anugerah yang Anwar kumpulkan inilah yang akan menjadi ‘shield’ kepadanya daripada kutukan masyarakat antarabangsa. Anwar MESTI tunjukkan bahawa segala perbicaraan ini adalah ‘politically motivated’. Ini bukan soal prestij. Ini soal ‘sebat’ ajer mana award yang ada.

Kepada yang rajin nak menyelidik dan menelusuri ‘entiti’ terkini yang memberi anugerah kepada Anwar; namanya IAPC. International Association of Political Consultants. Khabarnya ditubuhkan seawal tahun 1968. Dianggotai hampir 120 orang ‘political consultants’ daripada berpuluh Negara. Ironinya, kalau kita tengok sebuah pertubuhan yang hebat, pastilah website dan maklumatnya pun turut hebat. Sayangnya, website IAPC cukup simple. Tak cukup maklumat. Tidak hebat. Tidak menggambarkan sebuah organisasi ‘antarabangsa’ yang wujud hampir 40 tahun lebih. Apa halnya? Betulkah IAPC ini sebuah organisasi ‘antarabangsa’.

Kita pun tak dimaklumkan tentang siapa ‘120’ orang di sebalik IAPC. Apa track record mereka? Apa kelayakan mereka? Kalau setakat nak letak ‘international’, siapa pun boleh. Soalnya, kenapa Brother Anwar sanggup menggadai diri untuk menerima anugerah yang ‘semberono’ ini. Untuk apa? Untuk pembuktian apa? Untuk tujuan apa?

Majlis IAPC diadakan secara cukup ‘grand’ di Selangor. Almaklum, mahu berkongsi kegembiraan Penasihat Ekonomi yang diangkat sebagai Juara Demokrasi. Hari tu, Pemikir Sejagat. Bermacam gelaran nampaknya yang diterima Anwar kebelakangan ini.

Bagi mencari maklum balas dalaman daripada orang PKR sendiri, blog ini pun menelefon rakan-rakan pimpinan di dalam PKR. Mereka sendiri pun tak tahu dan tak faham dengan KEGILAAN terbaru Anwar untuk mengumpul anugerah. Pada mereka, fokus Anwar wajar lebih tertumpu kepada pembaikan Muafakat Politik yang masih di peringkat ‘setengah masak’. Ini pandangan orang PKR sendiri. Jadi, kita wajar menganggap kegilaan Anwar terhadap anugerah ini adalah ‘penyakit berkala dan bermusim’. Adakala HINI. Adakala benda lain. Kali ini Anwar heboh nak mengumpul anugerah dan award. Nak buat Guiness Book of Record?

Satu lagi perkara yang menjadi kerunsingan orang PKR adalah kegagalan Anwar mengawal sikap PAS. Anwar nampaknya masih ada masalah dengan leadership PAS. Masih ada ‘tidak enak’nya dengan Hadi dan Ustaz Nasa. Nampak sangat, kata orang PKR, bahawa Anwar lebih menyantuni TG Nik Aziz daripada Presiden PAS. Dalam ucapan pun begitu juga bunyinya. Anwar nak buktikan apa? Apakah Anwar mahu memberi mesej bahawa dia lebih ‘terikat’ dengan Nik Aziz berbanding Hadi? Semua ini berlegar di dalam pemikiran warga PKR kerana konvensyen yang diadakan baru-baru ini BENAR-BENAR membuktikan bahawa Anwar tidak begitu rapat dengan Hadi.

Justeru, tidak ada yang TERLALU perlu Anwar banggakan dengan Anugerah Juara Demokrasi ini. Kepada warga PKR sendiri, parti itu juga tidak demokratik. Semuanya disusun oleh Anwar dan Azmin. Yang terbaru, Zaid Ibrahim pula dirujuk sebagai seorang penyelamat kepada PKR. Mereka khuatir, sebuah parti yang dipimpin oleh Juara Demokrasi – tidak demokratik sifatnya. Bukankah itu sesuatu yang amat memalukan.

Blog ini sekadar melaporkan pandangan kawan-kawan di dalam PKR sendiri yang semakin kabur dengan perjuangan mereka.

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Reformasi PKR. Tags: , , , .

Konvensyen Yang Gagal! Anwar Sponsor RPK di London?

1 Komen Add your own

  • 1. Baha  |  Disember 25, 2009 at 7:57 am

    Latarbelakang Chairman IAPC:

    Ben Goddard (born 1943 in Idaho) is a founding partner of the public affairs firm.[1] He is widely regarded as the godfather of issue advocacy advertising and is credited with creating the genre of national issue advocacy advertising with the Harry & Louise campaign in the early 1990s.[2]

    He is the Chairman of the International Association of Political Consultants,[3] and is a featured columnist in the Capitol Hill newspaper[4] Titled “On Message,” the column reviews and comments on campaign message and strategy.[5]

    Notable Goddard campaigns include Harry & Louise, the Pacific Life Wales, and Prop 187 in California. According to the Goddard Claussen[6], Goddard has received dozens of awards for creativity, including a television Emmy, and his commercials are part of the Smithsonian permanent collection.[7]

    In the 70’s and 80’s Goddard served as a media consultant to candidates for state and national office including Jimmy Carter, Gary Hart, Mo Udall and Bruce Babbitt.[7]

    In addition to his work in the United States, Goddard also created the first political advertising in the Soviet Union to preserve Boris Yeltsin’s free-market reforms.[2]

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2009
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 49,140,902 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 124 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • THE DEADLIEST EBOLA OUTBREAK IN HISTORY JUST TOOK A TERRIFYING TURN
    The Deadliest Ebola Outbreak in History Just Took a Terrifying Turn By Zak Cheney-Rice, Policy Mic, 29 July 2014.Bad news, world: The deadliest Ebola outbreak in history just became your personal problem.Reports now say that on July 24, a Liberian man named Patrick Sawyer tested positive for the lethal virus - in the mega city of Lagos, Nigeria.Image Credit: […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • DAP tunjuk 'act', Loke kata DAP tak perlukan PAS
    Kenyatan media Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP merangkap Ahli Parlimen Seremban Loke Siew Fook pada 29 Julai 2014 di Kuala Lumpur.DAP menyeru pimpinan PAS pusat untuk mengambil satu pendirian yang tegas untuk menjauhkan diri dari cadangan Dr Zuhdi dan mengambil tindakan yang sewajarnya untuk mengembalikan keyakinan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat di […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    Selamat Hari Raya Aidil Fitri diucapkan kepada semua pengunjung laman ini. Insya Allah, laman ini akan dikemaskini semula bermula pada 6 Ogos 2014… more »

RSS Perak Today

  • Mesej Whatsapp bukan pendirian peribadi saya
    SHAH ALAM – Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki menjelaskan ayat yang digunakan beliau dalam mesej Whatsapp yang dibocorkan, kelmarin tidak menggambarkan pendiriannya. Menurutnya, ini kerana beliau tidak berada dalam senarai yang menyokong Pas keluar daripada PR. “Saya cuma memaparkan senario perasaan lega segelintir ahli yan […]

RSS Laman Izzs

  • [5 Gambar] Ular Ditemui Dalam Kain Kafan Bersama Mayat Di Tekuk Kumbar!!!
    Kejadian dikatakan berlaku di sekitar kawasan Balik Pulau dan disedari bila mayat yang sudah siap dikafan kelihatan sesuatu bergerak- gerak di dalamnya. Selepas ikatan kain kafan dibuka semula, didapati seekor ular berada bersama mayat.Namun begitu, berdasarkan semakan yang admin lakukan terhadap seorang sahabat yang bermastautin di sekitar Balik Pulau, beli […]

RSS Parpu Kari

  • APA MASALAH NGAN CINA DAP PUKIMAK NI?
    Ini yang terbaru sedang diperkatakan di laman FB. Nampaknya cinabeng DAP ni semakin hari semakin melampau. Disebabkan sudah tiada ISA, ini la jadinya.Perempuan jalang ni pulak bila dah kantoi suruh laki cinabeng sipemakan babi buat repot kata akaun dia kena hack la, ornag salah guna la. Pukimak betul la bila check balik memang sah akaun dia. Sebab dah kecoh […]

RSS Musram Rakuman

  • Isu Menteri Besar Selangor: Apa Kah Pakatan Berpecah?
    Namanya juga pakatan longgar!!! bila-bila sahaja bakal berpecah; sebenarnya keadaan berpecahnya ikatan longgar antara PAS dan parti-parti pembangkang; sudah bermula sejak tahun 90-an dan terakhir selepas PRU-11. Namun menjelang sahaja sebuah pilihanraya mereka berpakat lagi, terakhir mereka berpakat pada tahun 2008; walaupun masa itu berlakunya hampir free f […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Malaysia Premier Brokers Deal to Recover Black Boxes
    Malaysian apparently achieved what pressure from far more powerful nations had failed to accomplish.   KUALA LUMPUR, Malaysia — Prime Minister Najib Razak’s announcement that his government had reached an agreement with pro-Russian separatists in eastern Ukraine, for the transfer of the bodies and so-called black boxes from Flight 17 to Malaysian representat […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Isu Menteri Besar Selangor: Apa Kah Pakatan Berpecah?
    Namanya juga pakatan longgar!!! bila-bila sahaja bakal berpecah; sebenarnya keadaan berpecahnya ikatan longgar antara PAS dan parti-parti pembangkang; sudah bermula sejak tahun 90-an dan terakhir selepas PRU-11. Namun menjelang sahaja sebuah pilihanraya mereka berpakat lagi, terakhir mereka berpakat pada tahun 2008; walaupun masa itu berlakunya hampir free f […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 124 other followers

%d bloggers like this: