Apa Nilai Berita Muka Depan SINAR Hari ini?

Mei 12, 2011 at 10:25 am 17 comments

Jarang sekali penulis nak sentuh mengenai apa yang dipaparkan di dalam media perdana. Memang penulis percaya; mereka mempunyai peranan yang besar – sekaligus masih lagi jadi antara penyampai maklumat utama kepada rakyat. Bab itu, kita para bloggers dan pengguna media alternatif kena terus berikan hormat. Adakala mereka mengambil tindakan yang tepat. Adakala mereka membuat keputusan yang membuatkan kita pening kepala. Kerja kewartawanan ini pun ada etika. Ada keperluan menilai ‘newsworthiness’ kepada sesuatu isu.

Tapi melihat kepada mukasurat pertama SINAR HARIAN hari ini; penulis percaya pemilik Sinar sudah mula nak bermain politik. Sudah mula nak ‘take side’ dan membuat liputan yang jelas nak melakukan ‘mind conditioning’ kepada rakyat.

Muka depan SINAR HARIAN hari ini menulis tentang – ‘AZIZAH TERSEKSA’. Rakyat tak mahu tahu dan faham bahawa dia terseksa. Azizah terseksa sebagai Isteri bukan menjadi masalah dan isu kepada rakyat. Itu selesai sendirilah di ISTANA SEGAMBUT. Tak perlu bawa ke dada akhbar. Memang kita tahu, Azizah memang tersiksa hidup dengan Anwar. Memang kita tahu ISTANA SEGAMBUT makin kecamuk. Memang kita ISTANA SEGAMBUT sudah mempunyai dua tempat beradu berbeza kepada pemiliknya. Itu sudah jadi buah mulut orang.

Tapi murahnya TASTE Sinar untuk meletakkan cerita dalam kain ini di muka depan akhbar. Come on lah. Ada taste sedikitlah kalau nak jadi Editor pun. Ini sudah macam ‘jalang’ yang boleh dijual beli. Buat sakit hati.

Apa kata Hussamuddin terus declare dia akan jadi calon PR dalam PRU akan datang. Senang cerita. Tak payah nak sorok-sorok nak sokong PAKATAN RAKYAT. Kita pun tak rasa sakit hati. Soal WAN AZIZAH terseksa jiwa dan raga kerana kahwin dengan Anwar pun jadi ISU UTAMA.

Kalau nak tunjukkan simpati pun; tak perlulah sampai nak letakkan di muka depan. Tindakan yang membayangkan bahawa Hussamuddin sudah tidak sabar menjadi calon PKR dalam pilihanraya akan datang.

==============================

Laporan SINAR

Mengulas kenyataan seorang bekas pemimpin PKR yang memintanya meminta cerai daripada Anwar, Dr Wan Azizah berkata, individu itu tidak berhak mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Memang saya rasa sedih dan sebak tetapi kenapa saya nak bersedih pasal kenyataan orang lain. Anwar suami saya. Saya lebih kenal dia siapa kerana kami telah hidup bersama berpuluh tahun lamanya,” katanya.

Dr Wan Azizah berkata, Anwar tidak melayan desakan pelbagai pihak agar bersumpah laknat berhubung dakwaan mengaitkannya dengan video aksi seks yang didedahkan trio Datuk T kerana tidak ada kena mengenai dengan isu tersebut.

“Ini politik pihak lawan untuk menjatuhkan suami saya. Sudah terang lagi bersuluh, enam tahun dia dalam penjara, makan pun tidak cukup takkan keluar penjara perut dia boroi seperti dalam video klip yang didakwa sesetengah pihak.

===============================================================

Apa kata Kak Wan jawab – betul atau tidak ‘boxer putih’ memang jadi KEGILAAN Anwar sekian lama. Sama tak jenis dengan yang ada dalam Video tu. Simpati konon!

Hussamuddin patut dah mula isytihar dia akan bertanding PRU akan datang. Mudah.

About these ads

Entry filed under: Anwar dan Ekonomi Negara, Skandal Seks, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Cubaan BUNUH Anwar Ibrahim?… Setakat Mana Anwar Nak Mainkan Ulama’….

17 Komen Add your own

  • 1. Zainol Memali  |  Mei 13, 2011 at 12:22 am

    Ya saya juga sudah mula syak kpd sinar. Dibawah tajuk besar itu, diletakan rayuan azizah agar dihentikan fitnah kpd suami. Jadi kalau sekali baca, akan nampak memang benarlah anwar dan keluarganya DIFITNAH. Bijak juga editor sinar ni, dalam keadaan biasa ditunjukan bahawa mereka seolah neutral. Saya rasa sedikit sebanyak entri dari mangkok hayon tu dapat memberi sedikit nafas kpd keluarga puaka tu dan dapat juga simpati drp mereka yang marhain.

    Balas
    • 2. puaka saka  |  Mei 13, 2011 at 7:04 pm

      kamu ni puaka tulin. cermin diri kamu tu. ada mata buta. ada akai .. letak lutut.

      Balas
  • 3. alen t300 air purifier  |  Julai 1, 2012 at 3:14 pm

    If you would like to grow your experience only keep visiting this web site and be updated with the most up-to-date news update posted here.

    Balas
  • 4. Mark  |  Oktober 28, 2012 at 3:34 pm

    You can definitely see your expertise in the work you write.
    The world hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. At all times follow your heart.

    Balas
  • 5. heri  |  Disember 22, 2012 at 2:19 am

    sinar hairan bukan media arus perdana pun. kategori akhbar nyamuk je

    Balas
  • 6. online casino LdLeaac  |  Disember 24, 2012 at 3:57 pm

    This excellent website really has all the information I
    wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

    Balas
  • 7. http://Www.Thisishowweparty.com/status/eldena60  |  Februari 26, 2013 at 7:58 pm

    It’s going to be end of mine day, however before ending I am reading this wonderful paragraph to improve my know-how.

    Balas
  • 8. www.youtube.com/watch?v=6v9rXNFfTgY  |  Mei 7, 2013 at 6:42 pm

    Thanks for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I will be
    waiting for your next post thanks once again.

    Balas
  • 9. www.youtube.com/watch?v=gR0qhMIwXl0  |  Mei 7, 2013 at 6:49 pm

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely helpful and it has helped me out loads. I am hoping to give a contribution & help other users like its helped me. Good job.

    Balas
  • 10. a real way to make money online  |  Mei 7, 2013 at 7:36 pm

    Good day! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?

    I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had
    issues with hackers and I’m looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

    Balas
  • 11. www.youtube.com/watch?v=cfqfioZ5ULc  |  Mei 7, 2013 at 7:40 pm

    Greate pieces. Keep posting such kind of information
    on your page. Im really impressed by your blog.
    Hey there, You have done an excellent job. I’ll definitely digg it and in my opinion suggest to my friends. I’m confident they will be benefited from this web site.

    Balas
  • 12. Cathern  |  Mei 12, 2013 at 9:31 am

    Good post. I will be facing a few of these issues as well.
    .

    Balas
  • 13. hsnol669g.mail.com  |  Jun 14, 2013 at 9:48 am

    slm kita rkyt mlysia hentikn fitnh.tohmhn..individu smua ada klemhn.jgn sllu nk tuding jri..diri kita bkn baik pn..yg penting bila solt mohon doa spya allah mlindungi dunia ini srta mlindungi agama islm spya lgi ramai dpt taufik hidayat dunia aman damai..kita ni bkn baik pn..doa amin..tkbir ALLAH HUAKBAR

    Balas
  • 14. Mireya  |  Julai 20, 2013 at 9:25 am

    Thanks, awesome web log!

    Balas
  • 15. jamalliah rahman  |  November 2, 2013 at 2:52 pm

    saya dengan ini menyokong anuwar sekian terima kasih

    Balas
  • 16. Tanpa Nama  |  Mac 10, 2014 at 1:20 am

    Tak habis habis aibkan anwar sekeluarga tak takut ka dng azab allah skrg ni pun macam macam bala datang baikla bertaubat tutama mahathir

    Balas
    • 17. Tanpa Nama  |  Mac 12, 2014 at 8:39 am

      Allah maha adil beeeeeeeeb…..

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2011
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 50,625,038 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 12 GREEN HOMES OF THE FUTURE
    Green Homes of the Future: 12 Sustainable Living Solutions By Steph, Web Ecoist, 25 August 2014.In order to keep up with the changing world, the green homes of the future will have to be a lot more forward-thinking: renewable energy, compact sizes, mobility and decreased waste are all important factors. These 12 ideas for sustainable residences range from fa […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Laporan polis tiada tapi kena siasat polis pula ....
    Itulah dia.Mulut macam lancau. Dah kena siasat atas laporan polis kerana kenyataan yg bersifat hasutanRafizi beri keterangan polis berhubung kenyataan perkauman - http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/rafizi-beri-keterangan-polis-berhubung-kenyataan-perkauman

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Azien Mat

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • MB Selangor : Kenyataan Anwar Bercanggah
    AIDCNews – 27/8/14 – Dalam mempertahankan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, kenyataan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat… more »

RSS Perak Today

  • Sejumlah Bahan Letupan Ditemui Disembunyikan Di Rumah Pam Raub
    Anggota Polis dari unit pencegahan persenjataan melakukan siasatan awal terhadap penemuan bahan letupan dan alat peletup di salah sebuah stor konkrit di Rumah Pam, Bukit Kolam Air, di sini lewat petang Rabu:- RAUB: Sejumlah bahan letupan dan alat peletup ditemui disembunyikan dalam empat kotak di salah sebuah stor konkrit di Rumah Pam, Bukit Kolam Air, dekat […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • KETUM HARAMI! PAKATAN MEMANG SENGAJA MAHU MENCARI PASAL DENGAN ISTANA!
    Apabila Khalid semalam mengadap Tuanku untuk meletakkan jawatan sebagai MB dia disuruh untuk tangguhkan niat dia dahulu hinhga dapat MB baru. Hal ini aku pelik sikit. Kenapa Khalid tak nak jadi MB lagi?Sedangkan PAS tak endorse pun NENEK KIPAS lagi kan? Kan? Kan? PAS masih membisu sampai sekarang dan baru tadi Mustapha Ali yang sangat besar spendernya kata P […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • MB Selangor Jawab Isu Penstrukturan Air
    Kerajaan Negeri tidak mengeluarkan sebarang kos perbelanjaan kerana kos pengambil alihan sudah dibiayai sepenuhnya oleh Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) SHAH ALAM, 25 OGOS : Tawaran Kerajaan Selangor terhadap syarikat konsesi bukan untuk memberi pampasan keuntungan kepada pemegang saham, sebaliknya ia berdasarkan pulangan tahunan modal ekuiti yang dilabur p […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers

%d bloggers like this: