Shahidan BANTUT Hajat Anwar di Perlis…

Mac 14, 2012 at 1:35 am 1 komen

Azmin sudah dikerah minggu lepas untuk turun ke Perlis dan melaksana agenda menawan Perlis dalam PRU yang akan datang. Menurut Anwar, Perlis masih lagi sebuah Negeri yang penting walaupun kecil dan terletak di hujung utara Malaysia. Pada Anwar, Perlis masih lagi sebuah Negeri. Kalau PR mampu menang dan menawan Perlis; ianya masih lagi sebuah kemenangan moral yang penting kepada Pakatan Rakyat.

Apa advantage PR di Perlis? Advantage yang paling nyata adalah kelemahan pentadbiran yang ada. Kepimpinan di Perlis nampak sangat seakan ‘detached’ dengan realiti sebenar di dalam market politik. Anwar dapat kesan kelemahan ini. Malahan, Anwar cukup yakin bahawa Azmin mampu untuk bertindak sewajarnya dalam memastikan kemenangan Perlis kali ini. Anwar mahukan kemenangan total di Perlis.

Report yang disampaikan Azmin semalam tidak digemari Anwar. Anwar merasakan peluang semakin tipis. Azmin memberitahu tentang beberapa perkara pokok yang bakal dilakukan oleh BN Perlis dalam masa yang terdekat:-

  • Shahidan akan berfungsi dengan lebih banyak dalam PRU akan datang;
  • Wujud kemungkinan Najib menukar MB selepas PRU akan datang;
  • Beberapa Bahagian akan diberikan tumpuan oleh MT UMNO;
  • Calon baru dan muda akan diberikan peluang;
  • Fathul Bari sebagai calon? Golongan ulama’ dalam arus perdana;
  • Bantuan kewangan yang lebih besar daripada Pusat;
  • Strategi ekonomi yang lebih mampan;

Semua point forms yang Azmin berikan kepada Anwar mendapat reaksi yang sangat negatif oleh Anwar.

Anwar mahukan usaha lebih bersungguh digunapakai untuk merosakkan rencana BN Perlis. Role dan fungsi Shahidan itulah yang menjadi kerisauan kepada Anwar. Anwar tahu, Shahidan mempunyai ‘bottomless pit’ daripada segi sumber kewangan dan tenaga. Itu perlu diberi perhatian – kata Anwar kepada Azmin.

Anwar mahukan Perlis kali ini. Kerjasama dengan PAS Perlis akan diperkukuh – dibantu dengan sumber kewangan yang sedikit sebanyak akan dibantu oleh DAP Pulau Pinang. Beberapa tycoon Cina di Pulau Pinang sudah dikenalpasti untuk menyumbangkan dana khas yang akan dikawal selia oleh Azmin Ali.

Soalnya, kenapa mesti Anwar berasa gentar dengan penglibatan aktif Shahidan? Ada sebab yang istimewa dan tersendiri?

Anwar mahukan imej Shahidan dirosakkan dengan beberapa perkara. Anwar mahukan beberapa isu mengenai Shahidan dilambakkan kepada media; khususnya yang melibatkan isu projek dan peluang ekonomi. Anwar tidak ingat details. Akan diserahkan kepada Rafizi kemudian.

Shahidan juga perlu objektif dan tidak TAMAK dalam memastikan kemenangan BN di Perlis. Shahidan WAJIB untuk menggunakan kayu ukur baru dalam menilai nama-nama yang layak untuk diangkat sebagai calon di Perlis – dan tidak mendahulukan KELUARGA SENDIRI.

Taktik untuk memperkenalkan calon muda dan baru sudah betul. Tapi, siapa?

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR. Tags: , , , , , , .

Sabah Untuk Orang Sabah? Borneo Power? De-facto MB Perak? Serius?

1 Komen Add your own

  • 1. Master H  |  Ogos 25, 2012 at 2:15 am

    Kenapa la bodoh sangat nak guna isu projek & ekonomi mcm tu? Memang takkan jalan punya. Member tu kaki betina, kaki minum, kaki hisap curut mahal kat KL ni. Serang la kat situ. Kan senang?

    Haisehhmannn…itu pun mau ajar ke??

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2012
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 49,103,885 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 124 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 STRANGE THINGS THAT CAN HAPPEN TO YOUR EYES
    10 Strange Things That Can Happen To Your Eyes By Max Cooney, Listverse, 29 July 2014.While people might worry about the health of organs like the heart, lungs, and liver, not many people think about their eyes. But our vision can be affected by some very strange diseases and conditions indeed.10. Cat Eye SyndromeAn extremely rare chromosomal disease, cat ey […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Rafizi's Kajang move is now Anwar's Kajang disaster
    Opinion polls showed that public opinion about the Selangor government has gone down. The anti-Khalid gang has been quick to blame Khalid for the erosion in support but the real plunge began after the ill-conceived Kajang Move.Most Selangorians did not buy the arguments for the Kajang Move because it was so nonsensical. Only the blindly loyal gave it their g […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    Selamat Hari Raya Aidil Fitri diucapkan kepada semua pengunjung laman ini. Insya Allah, laman ini akan dikemaskini semula bermula pada 6 Ogos 2014… more »

RSS Perak Today

  • PR mungkin berpecah kerana isu MB
    GEORGETOWN – Ahli Parlimen Balik Pulau, Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya tidak menolak kemungkinan PR akan berpecah berikutan kemelut jawatan Menteri Besar Selangor. Katanya sudah nampak perbezaan dalam Pas apabila majoriti ahli parti itu menyokong Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan mahu beliau kekal sebagai Menteri Besar tetapi ada yang mempertikaikan suara majorit […]

RSS Laman Izzs

  • [5 Gambar] Ular Ditemui Dalam Kain Kafan Bersama Mayat Di Tekuk Kumbar!!!
    Kejadian dikatakan berlaku di sekitar kawasan Balik Pulau dan disedari bila mayat yang sudah siap dikafan kelihatan sesuatu bergerak- gerak di dalamnya. Selepas ikatan kain kafan dibuka semula, didapati seekor ular berada bersama mayat.Namun begitu, berdasarkan semakan yang admin lakukan terhadap seorang sahabat yang bermastautin di sekitar Balik Pulau, beli […]

RSS Parpu Kari

  • APA MASALAH NGAN CINA DAP PUKIMAK NI?
    Ini yang terbaru sedang diperkatakan di laman FB. Nampaknya cinabeng DAP ni semakin hari semakin melampau. Disebabkan sudah tiada ISA, ini la jadinya.Perempuan jalang ni pulak bila dah kantoi suruh laki cinabeng sipemakan babi buat repot kata akaun dia kena hack la, ornag salah guna la. Pukimak betul la bila check balik memang sah akaun dia. Sebab dah kecoh […]

RSS Musram Rakuman

  • Isu Menteri Besar Selangor: Apa Kah Pakatan Berpecah?
    Namanya juga pakatan longgar!!! bila-bila sahaja bakal berpecah; sebenarnya keadaan berpecahnya ikatan longgar antara PAS dan parti-parti pembangkang; sudah bermula sejak tahun 90-an dan terakhir selepas PRU-11. Namun menjelang sahaja sebuah pilihanraya mereka berpakat lagi, terakhir mereka berpakat pada tahun 2008; walaupun masa itu berlakunya hampir free f […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Malaysia Premier Brokers Deal to Recover Black Boxes
    Malaysian apparently achieved what pressure from far more powerful nations had failed to accomplish.   KUALA LUMPUR, Malaysia — Prime Minister Najib Razak’s announcement that his government had reached an agreement with pro-Russian separatists in eastern Ukraine, for the transfer of the bodies and so-called black boxes from Flight 17 to Malaysian representat […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Isu Menteri Besar Selangor: Apa Kah Pakatan Berpecah?
    Namanya juga pakatan longgar!!! bila-bila sahaja bakal berpecah; sebenarnya keadaan berpecahnya ikatan longgar antara PAS dan parti-parti pembangkang; sudah bermula sejak tahun 90-an dan terakhir selepas PRU-11. Namun menjelang sahaja sebuah pilihanraya mereka berpakat lagi, terakhir mereka berpakat pada tahun 2008; walaupun masa itu berlakunya hampir free f […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 124 other followers

%d bloggers like this: