Apa Agenda PHIL ROBERTSON? Alat ANWAR?

April 15, 2012 at 8:01 am 1 komen

Antara individu yang masih kuat mengutuk, mengecam dan menidakkan tindakan kerajaan melakukan pembaharuan kepada ISA adalah Phil Robertson. Mat Saleh yang lama kononnya menjaga hal ehwal politik, hak asasi manusia ini sangat kuat mengecam Malaysia kerana kononnya tidak bersungguh dalam memperbaiki undang-undang ISA. Soalnya, Mat Saleh ini ikut peraturan dan percaturan siapa?

Di dalam PKR, Phil Robertson ini bukannya baru. Dia adalah antara orang yang banyak melatih peguam-peguam muda PKR seperti Surendran, Latheefa Koya, Fadiah Nadwa dalam isu-isu human rights ini. Bukan orang PKR sendiri tak tahu. Antara tempat ‘tutorial’ favourite adalah di Bangsar Village. Hubungan Phil Robertson dengan peguam-peguam muda PKR memang luar biasa mesra dan intim. Boleh bertepuk tampar lah kiranya. Kalau orang biasa lihat kemesraan Phil dan Fadiah; jadi pelik rasanya. Rasa macam ada hubungan luar biasa.

HQ PKR pun bukannya asing buat Phil Roberson. Banyak bengkel-bengkel kecil yang Phil Robertson jayakan untuk memberikan petunjuk dan kaedah cara mana untuk menggunakan isu hak asasi dan memberikan tekanan kepada kerajaan.

Anwar semalam memberikan persetujuan bahawa undang-undang baru ISA adalah baik dan bersesuaian. Rujuk akhbar Sinar dan The Sun. Anwar puji, walaupun dia letakkan beberapa kerisauan.

Yang kuat menentang adalah Mat Saleh bernama Phil Robertson ini. Apa agenda? Atau Anwar yang minta Phil Robertson gunakan media antarabangsa dan terus menghentam PM Najib?

Kita yang berada dalam jentera reformasi dahulu pun pelik dengan Anwar. Depan kata lain; tapi belakang suruh Phil hentam kerajaan dan ISA. Ini permainan apa Anwar? Cuba jawab?

Kepada Phil, tak ada kerajaan di Asia Tenggara yang baik. Semuanya pencemar HAK ASASI MANUSIA. Hak asas versi siapa? Kenapa Negara Asia Tenggara perlu bertuhankan hak asasi manusia ciptaan Phil Robertson?

http://www.voanews.com/english/news/asia/southeast/Indonesian–126315018.html : Phil mengkritik Kerajaan Indonesia kerana mengambil tindakan kepada ekstremis agama.

http://my.news.yahoo.com/criticism-grows-over-isa-replacement-s-threat-to-023946571.html – Phil kritik Malaysia pula.

http://www.unhcr.org/refworld/publisher,HRW,,SGP,4dc796bec,0.html – Phil kritik Singapura

http://www.techwireasia.com/1413/internet-censorship-in-asia/  Phil bercakap mengenai kebebasan media TOTAL.

http://www.mekongmigration.org/?cat=8 : Phil kritik Thailand.

Semua negara SALAH dan tidak terlepas daripada Phil Robertson. Apa agenda mamat yang menjadi kesayangan PKR ini???

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, PRU 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR. Tags: , , , , , .

Siapa Salah Nasihat Anwar Janji PTPTN? Anwar Kecewakan PKR Sabah

1 Komen Add your own

  • 1. shah  |  April 17, 2012 at 4:40 pm

    salam…

    Bro, boleh korek sikit apa jadi kat Azmin, Tian Chua, bila exposed psl diorg hina raja hari tu? Apa reaksi Anwar? Ni topik menarik ni.. gerenti diorg tak lena tidor sejak Jumaat lepas…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2012
I S R K J S A
« Mac   Mei »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 54,039,065 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Ali Zul

  • TOP 10 CREEPIEST ALIEN ABDUCTION TALES
    Top 10 Creepiest Alien AbductionsBy Mike Brown, Toptenz, 31 October 2014.Alien abduction stories have been around for a long time and range from mildly peculiar to the downright disturbing and disgusting. The Internet has given believers a forum to share their stories and encounters of the unknown. Though some might be a figment of their imagination or an un […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Sabitan Kekal atau Bebas? Kepada Allah saya berserah..
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.Kebenaran ini penting dan amat bermakna […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Anwar punya rakus dan ganas setanding untuk kaldai
    Ketua Pendakwaan, Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah memberitahu mahkamah hari ini bahawa Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah mangsa penderaan seksual majikannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.“Kata beliau, kes ini adalah kes penderaan seksual antara majikan dan pekerja iaitu antara Anwar danpembantu beliau, Mohd Saiful enam tahun lepas.“Muhammad Shafee berkata, k […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Costa Rica on alert after volcano spews ash toward capital
    Handout picture released by Costa Rica’s Sismic and Volcanalogical Observatory (OVSICORI) of the Turrialba volcano in eruption, some 65 km southwest of San Jose. – AFP:- SAN JOSE, Costa Rica, Oct 30, 2014 (AFP) – Costa Rican authorities issued an emergency alert on Thursday after ash from the erupting Turrialba volcano reached the capital San Jose and beyond […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • MARI BACA APA YANG BERLAKU DALAM MAHKAMAH HARI INI! WAJIB KENA BACA
    HUJAH TIMBALAN PENDAKWA RAYA BUATKAN BARISAN PEGUAM ANWAR IBRAHIM BERDARAH HIDUNG!Antara hujjah menarik perhatian kita dari Timbalan Pendakwa Raya, Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah di pagi hari Jumaat, 31 Oktober 2014(Hujjahnya akan disambung di sebelah pagi hari Isnin (petang Isnin tiada pendengaran)kemudian diikuti hujjah penggulungan oleh ketua pembel […]

RSS Musram Rakuman

  • Sodomi II: Hubungan Seksual Antara Anwar dan Saiful Telah Kerap: Shafee
    "Anwar memancutkan airmaninya ke dubur saya SEPERTI BIASA" Dengan pengakuan itu, bermakna hubungan seksual antara Anwar dan mangsa bukan hanya pada 26 Jun 2008; akan tetapi sudah kerap berlaku.Tan Sri Muhammad Shafee berhujah, mangsa pernah di bawa oleh tertuduh melawat Singapura, Hongkong, dengan elaun yang lumayan tinggi. Hubungan intim antara te […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Sisters in Islam (SIS) Cabar Majlis Fatwa Kebangsaan Di Mahkamah?
    Sisters In Islam akan mengambil tindakan mahkamah berhubung fatwa yang menyebut “SIS adalah sesat kerana mengamalkan fahaman Liberalisme dan Pluralisme”.   Mengikut maklumat dari sumber yang boleh dipercayai, Sisters In Islam (SIS) akan mengambil tindakan mahkamah terhadap Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung fatwa yang menyebut “SIS adalah sesat kerana mengama […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sodomi II: Hubungan Seksual Antara Anwar dan Saiful Telah Kerap: Shafee
    "Anwar memancutkan airmaninya ke dubur saya SEPERTI BIASA" Dengan pengakuan itu, bermakna hubungan seksual antara Anwar dan mangsa bukan hanya pada 26 Jun 2008; akan tetapi sudah kerap berlaku.Tan Sri Muhammad Shafee berhujah, mangsa pernah di bawa oleh tertuduh melawat Singapura, Hongkong, dengan elaun yang lumayan tinggi. Hubungan intim antara te […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers

%d bloggers like this: