Apa Agenda PHIL ROBERTSON? Alat ANWAR?

April 15, 2012 at 8:01 am 1 komen

Antara individu yang masih kuat mengutuk, mengecam dan menidakkan tindakan kerajaan melakukan pembaharuan kepada ISA adalah Phil Robertson. Mat Saleh yang lama kononnya menjaga hal ehwal politik, hak asasi manusia ini sangat kuat mengecam Malaysia kerana kononnya tidak bersungguh dalam memperbaiki undang-undang ISA. Soalnya, Mat Saleh ini ikut peraturan dan percaturan siapa?

Di dalam PKR, Phil Robertson ini bukannya baru. Dia adalah antara orang yang banyak melatih peguam-peguam muda PKR seperti Surendran, Latheefa Koya, Fadiah Nadwa dalam isu-isu human rights ini. Bukan orang PKR sendiri tak tahu. Antara tempat ‘tutorial’ favourite adalah di Bangsar Village. Hubungan Phil Robertson dengan peguam-peguam muda PKR memang luar biasa mesra dan intim. Boleh bertepuk tampar lah kiranya. Kalau orang biasa lihat kemesraan Phil dan Fadiah; jadi pelik rasanya. Rasa macam ada hubungan luar biasa.

HQ PKR pun bukannya asing buat Phil Roberson. Banyak bengkel-bengkel kecil yang Phil Robertson jayakan untuk memberikan petunjuk dan kaedah cara mana untuk menggunakan isu hak asasi dan memberikan tekanan kepada kerajaan.

Anwar semalam memberikan persetujuan bahawa undang-undang baru ISA adalah baik dan bersesuaian. Rujuk akhbar Sinar dan The Sun. Anwar puji, walaupun dia letakkan beberapa kerisauan.

Yang kuat menentang adalah Mat Saleh bernama Phil Robertson ini. Apa agenda? Atau Anwar yang minta Phil Robertson gunakan media antarabangsa dan terus menghentam PM Najib?

Kita yang berada dalam jentera reformasi dahulu pun pelik dengan Anwar. Depan kata lain; tapi belakang suruh Phil hentam kerajaan dan ISA. Ini permainan apa Anwar? Cuba jawab?

Kepada Phil, tak ada kerajaan di Asia Tenggara yang baik. Semuanya pencemar HAK ASASI MANUSIA. Hak asas versi siapa? Kenapa Negara Asia Tenggara perlu bertuhankan hak asasi manusia ciptaan Phil Robertson?

http://www.voanews.com/english/news/asia/southeast/Indonesian–126315018.html : Phil mengkritik Kerajaan Indonesia kerana mengambil tindakan kepada ekstremis agama.

http://my.news.yahoo.com/criticism-grows-over-isa-replacement-s-threat-to-023946571.html – Phil kritik Malaysia pula.

http://www.unhcr.org/refworld/publisher,HRW,,SGP,4dc796bec,0.html – Phil kritik Singapura

http://www.techwireasia.com/1413/internet-censorship-in-asia/  Phil bercakap mengenai kebebasan media TOTAL.

http://www.mekongmigration.org/?cat=8 : Phil kritik Thailand.

Semua negara SALAH dan tidak terlepas daripada Phil Robertson. Apa agenda mamat yang menjadi kesayangan PKR ini???

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, PRU 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR. Tags: , , , , , .

Siapa Salah Nasihat Anwar Janji PTPTN? Anwar Kecewakan PKR Sabah

1 Komen Add your own

  • 1. shah  |  April 17, 2012 at 4:40 pm

    salam…

    Bro, boleh korek sikit apa jadi kat Azmin, Tian Chua, bila exposed psl diorg hina raja hari tu? Apa reaksi Anwar? Ni topik menarik ni.. gerenti diorg tak lena tidor sejak Jumaat lepas…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2012
I S R K J S A
« Mac   Mei »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 44,370,299 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 122 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 OF THE COOLEST PREFAB HOUSES IN HISTORY
    9 of the Coolest Prefab Houses in History By Adam Clark Estes, Gizmodo, 21 April 2014.Prefab is a buzzy topic in architecture and design circles right now, but it's hardly a new concept. The idea of building houses in factories and shipping them to their destinations is at least a century old. Now, Taschen has published the history of these homes in a l […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Masaalah utama bukan dinegeri, tapi di kabinet, ibu pejabat, penasihat dan GLC
    Rakyat Malaysia di SINI seolah-olah menegur The Unspinners kerana mendahului Dato Najib dalam menuntut dikekalkan Dato Ahmad Said. Mungkin ada tujuan tersirat yang lain.Namun perlu difahamkan bahawa Unspinners bukan mahu mendahului Dato Najib tapi hanya memainkan peranan dalam demokrasi dan keterbukaan bersuara yang diamaklakan Perdana Menteri. Seperti yang […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Gabungan Trio – Isyarat Istana Segambut Restui Saifuddin
    Salam 2 all. Saya merujuk kenyataan Anwar Ibrahim hari ini menarik diri daripada bertanding jawatan Presiden PKR menentang isteri sendiri Wan Azizah. Saya telah sebut beberapa kali bahawa ini semua sekadar sandiwara Anwar sahaja untuk memastikan Azizah terus menjadi Presiden (sila rujuk entri ‘Sarkis Democrazy’ bertarikh 16.04.2014 dan ‘Sandiwara Terbaru’ be […]

RSS Perak Today

  • Obama to give, require assurances
    SELDOM does a visit by a United States president to the region attract more than the necessary attention. This time, however, Barack Obama’s trip to the region — covering South Korea, Japan, the Philippines and Malaysia — is coming on for real for good reasons. His main message to the leaders of these countries will [...]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Parpu Kari

RSS Musram Rakuman

  • Sodomi II: Anwar Belum Kemukakan Petisyen
    Anwar ada masalah lima hari lagi menghantar petisyen rayuan ke Mahkamah Persekutuan berhubung sabitan liwat 5 tahun penjara yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu.Anwar dikatakan menglengahkan menghantar petisyen, dan mempergunakan alasan kematian peguam utamanya Karpal Singh.Memang Karpal telah pergi; namun sodomi II bukan kes mendiang. Sodomi II a […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Brunei : Hudud deferred due to unavoidable circumstances
      THE implementation of the Syariah Penal Code Order has been “deferred” from April 22 to a later date “due to unavoidable circumstances“, said the assistant director of the Islamic Legal Unit.   While delivering a briefing on the new legislation to the Malaysian expatriate community, Dk Hjh Jauyah Pg Hj Mohd Zaini said the ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sodomi II: Anwar Belum Kemukakan Petisyen
    Anwar ada masalah lima hari lagi menghantar petisyen rayuan ke Mahkamah Persekutuan berhubung sabitan liwat 5 tahun penjara yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu.Anwar dikatakan menglengahkan menghantar petisyen, dan mempergunakan alasan kematian peguam utamanya Karpal Singh.Memang Karpal telah pergi; namun sodomi II bukan kes mendiang. Sodomi II a […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

%d bloggers like this: