Archive for April 20, 2012

Selangor Tangguh Pilihanraya?

Janganlah percaya sangat dengan permainan politik Anwar yang terbaru ini. Ini hanya gegak gempita. Tak bersunguh pun. Menurut seorang rakan yang mengambil nota sepanjang mesyuarat Anwar-Hadi-Kit Siang tersebut, Anwar hanya mahu menyebut kembali perkara itu sebagai sergahan kepada SPR. Tak bersungguh pun. Ini semua tugasan Public Relations sebagai build up kepada Himpunan Bersih nanti. Tak lebih daripada itu.

Anwar sendiri mengakui kepada Haji Hadi, bahawa Selangor berada di bawah keadaan yang sangat bahaya. Xavier Jayakumar sudah membuat analisa sendiri, bahawa feel good factor yang sedang melanda rakyat Selangor terhadap BN tidak boleh dipandang sepi.

Jayakumar tahu, dia bertemu dan berjumpa dengan masyarakat India di Selangor. Mereka katakan Anwar GAGAL memberikan apa yang mereka harap. PKR gagal. MB gagal. DAP tidak ambil berat hal masyarakat orang India. Ini semua menjadi asas kepada analisa Xavier.

Malahan, dalam report yang disampaikan Xavier kepada MB Khalid, secara terus terang, Xavier mengatakan PR nasib baik kalau dapat 20 % undi masyarakat India. Tsunami sudah terbalik.

Benda inilah yang sebenarnya merisaukan Anwar. Itu sebab, bagi memperlahankan momentum BN, Anwar mahu mereka sibuk dengan rumours kononnya Selangor akan menjalankan pilihanraya yang berbeza. Hakikatnya, Anwar sendiri tak yakin kali ini. Ada atau tidak pengundi hantu, Selangor tetap boleh jatuh kalau mengikut trend dan feel good factor sekarang.

Dana RM300 juta yang diasingkan untuk pilihanraya juga dikatakan tidak mendapat kesan yang diharapkan. Ini yang Anwar cukup-cukup risau dan takut.

Rupa-rupanya, tahu juga takut Anwar ni. Ingat main sondol sahaja.

Dalam mesyuarat yang sama juga, Anwar meminta PAS menunjukkan prestasi yang lebih baik. Senarai calon PAS juga tidak menggembirakan Anwar – kerana kebanyakkannya masih lagi mengekalkan kalangan ulama’ zaman TV hitam putih. Selangor perlukan perubahan, kata Anwar. Perlu lebih ramai calon muda. Calon PAS pun Anwar boleh masuk campur???

Continue Reading April 20, 2012 at 1:02 am 2 comments


April 2012
I S R K J S A
« Mac   Mei »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 52,510,853 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 126 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 OCTOPUS-INSPIRED TECHS
    Well-Armed Design: 8 Octopus-Inspired TechsBy Alyssa Danigelis (Live Science), Discovery News, 30 September 2014.The octopus has inspired much technological innovation, and with good reason. This cephalopod is dexterous underwater, can camouflage itself, has well-developed vision, muscular arms, sensory suction cups and a soft body."The octopus is a fas […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • DAP tak bina rumah rakyat dan robohkan rumah rakyat TAPI fitnah pusat tak tolong
    Pengerusi UMNO Pulau Pinang telah membidas kerajaan DAP Pulau Pinang apabila mereka mendakwa peratusan kelulusan projek-projek TP1M untuk Negeri Pulau Pinang terlalu kecil berbanding jumlah permohonan yang dibuat. Realitinya, jumlah peruntukan yang diluluskan KPKT di bawah skim TP1M untuk Negeri Pulau Pinang adalah lebih daripada 18% dari jumlah keseluruhan […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Laman Izzs

  • Profesor Khoo Kay Kim Herdik Wakil Rakyat DAP
    Mengaitkan tindakan memainkan lagu Negaraku di panggung wayang dengan era komunis adalah perbuatan keterlaluan dan tidak bertanggungjawab kerana menghormati lagu kebangsaan merupakan asas seorang warganegara.Pakar sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim berkata setiap warganegara seharusnya mempunyai 'pertalian' dengan Negaraku, dan mereka […]

RSS Parpu Kari

  • 20 SEN JE! APA NAK BISING, DEMI BR1M KITA KENA REDHA BCOS GOVT KNOWS THE BEST!
    Apa la korang nak bising ni? Minyak baru naik 20 sen je, bukannya 50 sen pun. lagipun bukan minyak dunia yang naik sebenarnya. Kerajaan mengurangkan subsidi je tau. Jangan la marahkan kerajaan. Kita kena terima keputusan mereka sebab GOVERMENT IS ALWAYS RIGHT!Dsau puluh sen je beb! Kita jangan risau. KPDNKK punya kenyataan aku siarkan kat bawah ni:Tu dia pen […]

RSS Musram Rakuman

  • Subsidi RON 95 dan Diesel Negara Tersalah Sasar: Ahmad Maslan
    1. Selama ini rakyat Malaysia samada yang kaya, sederhana dan berpendapatan rendah mendapat subsidi RON95 dan diesel tapi ramai yang kurang sedar kewujudan subsidi itu walau ada dimaklum di pam-pam minyak.2. Jumlah subsidi Kerajaan untuk RON95 & diesel tahun lepas sahaja ialah RM24.8 billion dan  tahun ini sekitar RM21-22 billion. Purata RM2bilion sebula […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Akta Hasutan 1948 Perlu Penambahbaikan. Bukan Dimansuh
    Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamed menggesa agar Akta Hasutan 1948 tidak dimansuhkan kerana ia dilihat sebagai benteng mengekang perbuatan menghasut berkaitan Agama Islam, Perpaduan dan Kedudukan Melayu termasuk Bumiputera Sabah dan Sarawak di negara ini.   Beliau berkata, pemansuhan akta berkenaan bermakna membenarkan sesiapa sahaja yang tidak […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Subsidi RON 95 dan Diesel Negara Tersalah Sasar: Ahmad Maslan
    1. Selama ini rakyat Malaysia samada yang kaya, sederhana dan berpendapatan rendah mendapat subsidi RON95 dan diesel tapi ramai yang kurang sedar kewujudan subsidi itu walau ada dimaklum di pam-pam minyak.2. Jumlah subsidi Kerajaan untuk RON95 & diesel tahun lepas sahaja ialah RM24.8 billion dan  tahun ini sekitar RM21-22 billion. Purata RM2bilion sebula […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 126 other followers