Shit…Depa Nak Muzakarah Lagi?

Mei 19, 2012 at 1:54 am 3 comments

Anwar senyum pahit sahaja apabila dengar PAS bangkit lagi pasal isu Muzakarah. Simptom nya masih sama. Mula-mula naik pasal Hudud. Lepas itu, mesti timbul pasal Muzakarah. Yang cemas, Anwar. Setiap kali timbul isu bab muzakarah, Anwar memang tak senang duduk. Anwar cukup takut kalau kena kencing. Mana tahu, tak boleh kata. Puak-puak ‘serban’ ini bukan boleh percaya sangat, kata Anwar.

Yang mengurangkan kerisauan Anwar adalah wujudnya beberapa individu dalam PAS yang akan terus menentang muzakarah – PAS dan UMNO. Mahfuz adalah calon utama bagi menolak dan menidakkan keperluan muzakarah. Salahuddin Ayyub lalang. Anwar kurang percaya. Husam adalah seorang lagi yang mungkin boleh digunakan untuk bercakap mewakili kepentingan Anwar – tetapi pengaruh Husam semakin berkurang. Ini semua sebab tewas kepada Mat Sabu sebelum ini.

Siapa lagi yang boleh Anwar letakkan kepercayaan? Kita akan letakkan warna MERAH kepada nama-nama yang Anwar percaya boleh mempertahan kepentingan PAKATAN Rakyat dalam PAS:-

1. PRESIDEN : YB DATO’ SERI TUAN GURU HAJI ABDUL HADI AWANG
2. TIMBALAN PRESIDEN : TUAN HAJI MOHAMAD SABU
3. NAIB PRESIDEN : YB SALAHUDDIN AYUB
4. NAIB PRESIDEN : YB DATUK PADUKA HAJI HUSAM MUSA
5. NAIB PRESIDEN : YB DATO’ HJ MAHFUZ OMAR
6. KETUA DEWAN ULAMAK : YB DATO’ USTAZ HAJI HARUN TAIB
7. KETUA DEWAN PEMUDA : USTAZ NASRUDIN HASSAN THANTAWI
8. KETUA DEWAN MUSLIMAT : YB SITI ZAILAH YUSOF
9. SETIAUSAHA AGUNG : DATO’ HAJI MUSTAFA ALI
10. PEN. SETIAUSAHA AGUNG : YB DATUK TAKIYUDDIN HASSAN
11. PEN. SETIAUSAHA AGUNG : YB DR SYED AZMAN SYED AHMAD NAWAWI
12. PEN. SETIAUSAHA AGUNG : TUAN AHMAD SABKI YUSUF
13. BENDAHARI PAS PUSAT : YB DATO’ USTAZ HAJI ABDUL HALIM ABDUL RAHMAN
14. KETUA PENERANGAN PAS PUSAT : DATUK TUAN IBRAHIM TUAN MAN
15. KETUA PENGARAH PILIHANRAYA : YB DR. HAJI MOHD. HATTA MD RAMLI
16. AHLI JAWATANKUASA KERJA : TUAN MAZLAN ALIMAN
17. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO’ KAMARUDIN JAFFAR
18. AHLI JAWATANKUASA KERJA : TUAN HANIPA MAIDIN
19. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DR DZULKEFLY AHMAD
20. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DR MUJAHID YUSOF RAWA
21. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB HJ KHALID ABD SAMAD
22. AHLI JAWATANKUASA KERJA : USTAZ ABDUL GHANI SHAMSUDDIN
23. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB IR AMIRUDDIN HAMZAH
24. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB HJ ABDUL WAHID ENDUT
25. AHLI JAWATANKUASA KERJA : DATO’ USTAZ ABU BAKAR CHICK
26. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO’ USTAZ MOHD AMAR ABDULLAH
27. AHLI JAWATANKUASA KERJA : DATO’ DR MAHFODZ MOHAMED
28. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DR SITI MARIAH MAHMUD
29. AHLI JAWATANKUASA KERJA : USTAZ ABDUL GHANI ABDUL RAHMAN
30. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO’ SERI USTAZ AZIZAN ABDUL RAZAK
31. AHLI JAWATANKUASA KERJA : USTAZAH NURIDAH SALLEH
32. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB USTAZ NASHARUDIN MAT ISA
33. AHLI JAWATANKUASA KERJA : USTAZ IDRIS AHMAD
34. AHLI JAWATANKUASA KERJA : HAJI ASMUNI AWI
35. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO’ SERI IR MOHAMAD NIZAR JAMALUDDIN
36. AHLI JAWATANKUASA KERJA : TUAN ZULKEFLY MOHAMMAD IMAR
37. AHLI JAWATANKUASA KERJA : ABANG AHMAD KERDEE MASAGUS

Ini adalah berdasarkan laporan yang Saifuddin Nasution sampaikan. Kalau diikutkan kepada senarai tersebut, belum tentu mudah untuk PAS mendapat endorsement untuk melakukan Muzakarah. Keputusan pimpinan akan split. Kecuali Haji Hadi mengambil pendekatan veto. Itu pun belum tentu.

Ok, cuba kita kaji ‘ORANG ANWAR’ di peringkat Pesuruhjaya Negeri:-

1. PESURUHJAYA PAS KELANTAN :YAB TUAN GURU DATO’ HAJI NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
2. PESURUHJAYA PAS TERENGGANU :YB ABDUL WAHID ENDUT
3. PESURUHJAYA PAS PERLIS : YB USTAZ HAJI HASHIM JASIN
4. PESURUHJAYA PAS KEDAH : YAB DATO’ SERI USTAZ HAJI AZIZAN ABDUL RAZAK
5. PESURUHJAYA PAS PULAU PINANG : YB USTAZ MOHD SALLEH MAN
6. PESURUHJAYA PAS PERAK : USTAZ ABU BAKAR HUSIN
7. PESURUHJAYA PAS PAHANG : DATO’ USTAZ TUAN IBRAHIM TUAN MAN
8. PESURUHJAYA PAS SELANGOR : YB DR ABD RANI OSMAN
9. PESURUHJAYA PAS W. PERSEKUTUAN : HAJI MOHAMAD NOOR MOHAMAD
10. PESURUHJAYA PAS NEGERI SEMBILAN : YB MOHD TAUFEK ABDUL GHANI
11. PESURUHJAYA PAS MELAKA : TUAN ADLY ZAHARI
12. PESURUHJAYA PAS JOHOR : DATO’ DR. HAJI MAHFODZ MOHAMED
13. PESURUHJAYA PAS SABAH : TUAN MOHD AMINUDDIN ALING
14. PESURUHJAYA PAS SARAWAK : TUAN HAJI ADAM AHID

Nampaknya, Anwar juga mempunyai kekuatan di peringkat Pesuruhjaya Negeri.

Kalau ikut list ini – JAUH lagi nampaknya Muzakarah PAS dan UMNO. Anwar masih lagi jadi batu penghalang. Kita tunggu. Kelainannya kali ini, Nik Aziz sendiri nak MUZAKARAH. Strategi politik apa ni?

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, PRU 13, Strategi Politik PKR. Tags: , , , .

Guan Eng vs Tunku Aziz 105 Kerusi PR Menang? Berapa kerusi PKR?

3 Komen Add your own

  • 1. anything but PAS  |  Mei 20, 2012 at 1:49 am

    khabor kat Pork. N. Ajis mu ZAKAR aah, sorang- sorang. N.Ajis tau Parti Ajaran Sesat akan kalah teruk dalam PRU 13 akan datang sebab itu dia mahu gunakan muZAKARah konon untuk mendapatkan sokongan penggundi Melayu.
    pergi jahanam Parti Ajaran Sesat.

    Balas
  • 2. ketupat lepat  |  Mei 20, 2012 at 2:40 am

    Amat terkejut bila TPM, Shafei Afdal & etc telah memberi persetujuan tanpa berfikir.

    Pada hemat saya rancangan muzakarah ini adalah satu perangkap jahat untuk menjatuhkan kredibiliti BN (UMNO khasnya) dan telah digarap dengan amat teliti sekali oleh puak pakatan haramjadah yang diketuai Al-Juburi (PKR/DAP). Matlamat mereka hanya satu untuk menjadikan satu isu besar pada kempen mereka di PRU13 nanti.

    Untuk fasa 1, mereka telah pun berjaya kerana UMNO telah menyatakan persetujuan dalam beberapa reaksi diberikan oleh pemimpin tertinggi UMNO. Pemimpin yang bijak akan akan berkata/menjawab secara ringkas sahaja seperti “Kami/kita UMNO perlu melihat dan meneliti dahulu cadangan tersebut sebelum UMNO beri kata putus sama ada bersetuju atau menolaknya jika UMNO dapati ianya akan memburukkan lagi keadaan. Seorang pemimpin yang bijak juga hanya menilai setiap cadangan/usul adalah “Positif” atau “Negatif” setelah dia meneliti secara mendalam bersama-sama pemimpin lain dan bukannya secara spontan atau hentam kromo sahaja.

    Apakah pemimpin tertinggi UMNO ini sudah buta atau buat-buat buta. Tidakkah mereka sedar bahawa tiada satu pun pemimpin tertinggi pakatan haramjadah (PKR/DAP) memberi respons atau membantah keras PAS atas cadangan muzakarah tersebut, sedangkan PAS adalah salah satu komponen mereka.

    Oleh itu, ianya amat jelas sekali bahawa cadangan muzakarah itu adalah rancangan/usul dibuat oleh mereka sendiri (PKR/DAP). Mereka juga mengetahui cadangan muzakarah (perpaduan melayu & islam khasnya) tersebut telah lama diusulkan dan juga tergendala sebelum PKR ditubuhkan lagi. Dengan itu, mereka telah berpakat untuk menggunaan muzakarah sebagai modal dan PAS sebagai agen untuk melaksanakan & menjayakan perangkap tersebut.

    Cadangan ini timbul kerana puak haramjadah telah sedar yang mana mereka telah pun kehilangan sokongan rakyat dan majority telah berubah menyokong BN khasnya penyokong/pengundi melayu. Oleh demikian, puak haramjadah ini memerlukan satu rancangan mudah dan pasti boleh menjatuhkan BN/UMNO sebelum PRU13 diadakan. Jika perkara ini berlaku, mereka telah pun mencongak, sokongan keatas UMNO/BN akan merudum.

    Mengapa puak haramjadah ini amat pasti kerana mereka (PKR/DAP) yang akan menetapkan syarat-syaratnya. Syarat yang akan dikemukakan oleh puak haramjadah pasti syarat yang tidak munasabah sama sekali. Mengapa? Bagi memastikan muzakarah itu bukan sahaja gagal tetapi memastikan melayu & islam akan terus berpecah-belah dan akhirnya melayu & islam akan hilang kekuatan dan hancur ditanahair sendiri.

    Akhir kata, saya menentang dan membantah keras jika UMNO bersetuju dengan cadangan muzakarah PAS yang mempergunakan/mengekploitasikan perkataan “DEMI PERPADUAN MELAYU & ISLAM”. Muzakarah ini bukan digunakan untuk kebaikkan umat Islam dan bangsa Melayu tetapi hanya untuk kepentingan politik sempit PAS dan amat jelas sekali pihak PAS tiada keikhlasan lansung dalam isu muzakarah ini melainkan untuk memenuhi tanggungjawab yang diberikan oleh puak pakatan haramjadah (PKR/DAP) sahaja.

    Sekian, terima kasih..

    Balas
  • 3. terajang betul betul  |  Mei 21, 2012 at 12:13 pm

    Bak kata Khalid Nordin,pok nik guna isu ni utk ugut DAP dengan PKR ja.haha..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2012
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 52,496,828 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 126 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 OCTOPUS-INSPIRED TECHS
    Well-Armed Design: 8 Octopus-Inspired TechsBy Alyssa Danigelis (Live Science), Discovery News, 30 September 2014.The octopus has inspired much technological innovation, and with good reason. This cephalopod is dexterous underwater, can camouflage itself, has well-developed vision, muscular arms, sensory suction cups and a soft body."The octopus is a fas […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Guan Eng bolayan PAS, cuma jumpa orang gaji Mat Sabu ... Tahaluf siyasi?
    Sebaik saja PAS Pulau Pinang mengkritik Lim Guan Eng tentang pemecatan Iszuree Ibrahim, Lim Guan Eng hanya terus dengan peel buat helah. Setiausaha Politik LGE, Wong Hon Wai berkata Iszuree diberi banyak peluang untuk jawab kritikan terhadapnya sebelum dipecat. [Baca di FMT SINI]Sebelum itu, Pengerusi Biro Tanah PAS Mazlan Aliman mengeluh kerana mendakwa suk […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Laman Izzs

  • Profesor Khoo Kay Kim Herdik Wakil Rakyat DAP
    Mengaitkan tindakan memainkan lagu Negaraku di panggung wayang dengan era komunis adalah perbuatan keterlaluan dan tidak bertanggungjawab kerana menghormati lagu kebangsaan merupakan asas seorang warganegara.Pakar sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim berkata setiap warganegara seharusnya mempunyai 'pertalian' dengan Negaraku, dan mereka […]

RSS Parpu Kari

  • 20 SEN JE! APA NAK BISING, DEMI BR1M KITA KENA REDHA BCOS GOVT KNOWS THE BEST!
    Apa la korang nak bising ni? Minyak baru naik 20 sen je, bukannya 50 sen pun. lagipun bukan minyak dunia yang naik sebenarnya. Kerajaan mengurangkan subsidi je tau. Jangan la marahkan kerajaan. Kita kena terima keputusan mereka sebab GOVERMENT IS ALWAYS RIGHT!Dsau puluh sen je beb! Kita jangan risau. KPDNKK punya kenyataan aku siarkan kat bawah ni:Tu dia pen […]

RSS Musram Rakuman

  • Benarlah Azmin Itu Anak Emas Anwar?
    BENARLAH anggapan ramai, bahawa Azmin itu anak emas Anwar. Benarlah bahawa stategi 2A memang untuk Azmin. Benarlah Langkah Kajang itu untuk Azmin.Hari ini Azmin mengumumkan bahawa Anwar tetap sebagai Penasihat Eknomi Selangor. Anwar dipecat mantan MB Tan Sri Khalid Ibrahim sehari sebelum beliau melepaskan jawatan MB.Ramai penganalisis mengatakan, tindakan Kh […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Akta Hasutan 1948 Perlu Penambahbaikan. Bukan Dimansuh
    Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamed menggesa agar Akta Hasutan 1948 tidak dimansuhkan kerana ia dilihat sebagai benteng mengekang perbuatan menghasut berkaitan Agama Islam, Perpaduan dan Kedudukan Melayu termasuk Bumiputera Sabah dan Sarawak di negara ini.   Beliau berkata, pemansuhan akta berkenaan bermakna membenarkan sesiapa sahaja yang tidak […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Benarlah Azmin Itu Anak Emas Anwar?
    BENARLAH anggapan ramai, bahawa Azmin itu anak emas Anwar. Benarlah bahawa stategi 2A memang untuk Azmin. Benarlah Langkah Kajang itu untuk Azmin.Hari ini Azmin mengumumkan bahawa Anwar tetap sebagai Penasihat Eknomi Selangor. Anwar dipecat mantan MB Tan Sri Khalid Ibrahim sehari sebelum beliau melepaskan jawatan MB.Ramai penganalisis mengatakan, tindakan Kh […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 126 other followers

%d bloggers like this: