Archive for Mei 26, 2012

Azmin Goyang – Tun Daim, Kadir dan Jeffrey Kitingan bertemu?

Azmin nampaknya tidak dapat menyembunyikan perasaan risau dan takutnya dengan gandingan baru yang muncul tiba-tiba dalam mengatur politik Sabah. Azmin memang sedar, sebagai Pengarah Pilihanraya PKR, dia tidak mampu berbuat silap atau angan-angan untuk ke Putrajaya akan tinggal angan-angan. Anwar memang banyak harapkan Azmin, khususnya dalam mengatur pelan politik yang boleh menyebabkan Sabah menjadi medan baru sokongan dan pengaruh PKR.

Azmin sudah buat kerja lama. Tetapi gagal. Ini bukan benda baru. Kalangan rakan dalam PKR sendiri sedar, bahawa Azmin adalah antara punca wujudnya perpecahan besar di dalam PKR Sabah. Kerana ingin memastikan undi dan kuasa, politik PKR Sabah ibarat segan mati tak mahu. Peruntukan jarang diterima. Kalaupun diberi kepada kepimpinan, kalangan ahli dan penggerak di bawah tidak merasainya. Banyak isu integriti dalam PKR Sabah.

Azmin naik angin apabila dimaklumkan bahawa Kadir Sheikh Fadzir turut membuat kerja sendiri tanpa ada arahan parti. Sebagai Pengarah Pilihanraya, Azmin tidak mahu ada pihak tertentu yang kacau daun dengan perancangannya. Jangan ada gangguan.

Sebab itu blog ini pernah mendedahkan, Azmin tidak gembira dan tidak gemar dengan kehadiran Kadir. Azmin tahu, Kadir ini adalah seorang pemain politik yang licik dan mungkin bergerak dari dalam bagi menjatuhkan PKR.

Paling mengerikan kepada Azmin adalah adanya penglibatan Tun Daim dalam ‘permainan politik’ Sabah. Azmin tidak takut dengan Tun Daim secara individu. Tetapi Azmin risau dengan ‘poket’ Daim yang boleh meruntuh banyak perkara dalam PKR.

Azmin tahu, ‘kuasa poket’ Tun Daim akan mengubah banyak perkara. Apatah lagi dengan sikap pemain politik PKR di Sabah yang gilakan duit. Semuanya berasaskan duit. Ada duit, ‘boleh bah’….

Tahap kebencian Azmin terhadap Kadir semakin meluap. Azmin sudah bisik kepada Anwar mengenai keadaan ini.

Continue Reading Mei 26, 2012 at 1:28 am 1 komen


Mei 2012
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 50,896,422 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 WEIRD AND WONDERFUL ELECTRIC VEHICLES
    10 Weird and Wonderful Electric Vehicles By Ben Stewart, Popular Mechanics, 1 September 2014.Electric vehicles don't have to be stratospherically priced products from Silicon Valley, or boring range-limited economy-focused cars, either. No, some of the most fun, innovative, and affordable ways to experience electric propulsion come in far smaller packag […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Sabah dan Sarawak sebuah negara sebelum Malaysia?
    Ada pihak kata Sabah dan Sarwak satu negara sebelum menyertai Malaysia. Berikut apa tertulis dalam Malaysia Agreement...Malaysia Agreement menulis Sabah dan Sarawak sebagai Colonies of North Borneo and Sarawak. Mereka tandatangan sebagai colonies yang baru merdeka. Macam mana kata sebuah negara jika masih dijajah? Modern nation states yang bersempadan hanya […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Ayda Jebat Tak Kesal Dibuang Universiti Kerana Jadi Artis
    PETALING JAYA: Pelakon Ayda Jebat pernah diberhentikan daripada sebuah universiti awam selepas dia membuat membuat keputusan untuk menceburi bidang seni pada dua tahun lalu. Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat, 22, berkata, perkara tersebut berlaku kerana pihak universiti tidak membenarkannya bercuti bagi menyertai program realiti Akademi Fantasia mus […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • APA PELABURAN YANG GUAN ENG BAWAK KAT PENANG? SUDAH TIBA MASANYA KEDAH AMBILALIH SEMULA!
    Tadi aku dah tulis pasal anak babi bernama Guan Eng yang nampaknya nak meneruskan usaha bapak dia yang mencetuskan 13 Mei dulu, dia sendiri mengakui bahawa dia telah merekrut sebanyak 12000 anjing PPS. Untuk apa dia ada polis sendiri ni kalau dia takde niat busuk?Jadi aku rasa dah tiba masanya kita kena lihat semula kedudukan Penang atau Pulau Pinang ni. Mar […]

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut MB Selangor: Kalau Tuanku Tidak Berkenaan?
    PKR dan DAP tiada kuasa untuk memaksa Sultan Selangor menerima cadangan tunggal mereka untuk dilantik sebagai MB Selangor.Wan Azizah isteri Anwar adalah calon tunggal yang bakal dikemukakan kepada Sultan selewat-lewatnya esok. Sementara itu PAS tetap menghantar dua nama, Azmin Ali sebagai alternatif kepada Azizah.Tuanku punya pilihan, boleh sahaja mempertaha […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • I’m A Brown Person And I Live In A Racist Country
    Burnt. Black skin. Dirty. I’ve been called the worst names from fellow Singaporeans.   The first time I experienced racism was in a classroom when I was nine years old. I didn’t know what was happening, but I understood that there was a lot of hate there while my teacher loomed over me and said, ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut MB Selangor: Kalau Tuanku Tidak Berkenaan?
    PKR dan DAP tiada kuasa untuk memaksa Sultan Selangor menerima cadangan tunggal mereka untuk dilantik sebagai MB Selangor.Wan Azizah isteri Anwar adalah calon tunggal yang bakal dikemukakan kepada Sultan selewat-lewatnya esok. Sementara itu PAS tetap menghantar dua nama, Azmin Ali sebagai alternatif kepada Azizah.Tuanku punya pilihan, boleh sahaja mempertaha […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers