Ini Kali Lah?

Ogos 8, 2012 at 12:58 pm 3 comments

Image

Sabah seringkali digambarkan sebagai salah satu daripada negeri kekuatan baru kepada PKR. Apa yang digambarkan di dalam media, PKR akan dapat memiliki Sabah dengan mudah – meletakkan imej fixed deposit negeri itu kepada BN selama ini akan runtuh sama sekali. Inilah yang Anwar ingin gambarkan. 

Hakikatnya tidak semudah itu. Berdasarkan maklum balas rakan-rakan PKR di Sabah, ianya tidak semudah yang Anwar sangka. Anwar juga tahu bahawa cabarannya bukan mudah. Anwar hanya mempermainkan media dengan pelbagai spekulasi. Anwar sendiri tahu, dia tidak akan mampu memberikan impak sekiranya tidak cukup kekuatan yang ada. Kelemahan ketara? Jentera PKR yang belum lagi mencapai tahap kuat yang Anwar ingini.

Setakat hari ini, hanya ada 2 kerusi Parlimen yang Anwar benar-benar yakin akan dimenangi PKR. 2 kerusi itu adalah:-

  • Penampang
  • Kota Belud

Kerusi yang dijangka berpotensi untuk menang di Sabah:-

  • Tuaran
  • Kota Marudu;
  • Putatan
  • Libaran

Dengan segala gegak gempita yang Anwar bawa di Sabah, mereka hanya yakin untuk menang di 2 kerusi sahaja. Tak lebih daripada itu. Ini maklumat war room PKR sendiri. Jadi apa yang kecoh-kecoh di Sabah ini. 

Untuk makluman semua, 4 kerusi yang berpotensi itu pun bergantung kepada SWING yang menggila di kalangan pengundi. Belum tentu. 

Kalau setakat 6 kerusi (best scenario) – macamana Anwar katakan dia akan membawa SERIBU MACAM perubahan kepada politik Sabah? Semuanya gendang kosong yang tidak membawa makna apa pun. 

Nampak sangat semua ini sebahagian daripada strategi politik Anwar sahaja. Jangan lupa 16 September. Bunyi macam ramai – sudahnya?

Kalau BN Sabah sayangkan Najib – pastikan 6 kawasan Parlimen ini menang; dan Anwar akan melingkup dengan sendirinya. 

About these ads

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

PKR, DAP Merancang Untuk Laksana GST? Sebangsa, Senegara, Sejiwa?

3 Komen Add your own

  • 1. Bhar Zul  |  Ogos 8, 2012 at 9:23 pm

    Sejak bila pula PKR mimpi boleh tawan kawasan Parliament Kota Belud ini? hanya keajaiban sahaja yang boleh menumbangkan ‘heavyweight’ UMNO yang ada disini – DS Salleh, Dato Rahman, Datuk Musbah, Datuk Japlin dan rakan sekutu Datuk Herbert dari PBS. Pengundi masih sangat meragui idealogi perjuangan PKR selain menyedari bahawa PKR bersekongkol dengan DAP dalam PR. PKR juga tidak ada calun yang betul betul berkarisma dan berpengaruh untok menawan kawasan Parliament Kota Belud.

    Balas
  • 2. keiro si hero =P  |  Oktober 11, 2012 at 10:00 am

    tapi kalau di beaufort.. wow. DS lajim, masuk PKR ..tapi itulah.. DS lajim mmg terkenal dgn budaya lompat parti. HAHHAHA.

    Balas
  • 3. WARKO  |  Disember 20, 2012 at 10:30 am

    KITA TUNGGU DAN LIHAT SIAPA YANG MENANG

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2012
I S R K J S A
« Jul   Sep »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 52,520,850 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 126 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 COUNTRIES THAT ARE NUMBER ONE FOR TERRIBLE THINGS
    10 Countries That Are Number One For Terrible ThingsBy Max Cooney, Listverse, 2 October 2014.Brazil takes pride in its five World Cup trophies, while Denmark relishes the title of “World’s Happiest Country.” But not all records are positive. Here are 10 you really wouldn’t want your country to hold.10. Austria: Most SmokersAs most people know by this point, […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Ong Kian Meng pula reka cerita tentang logi sisa
    Pada 24 September 2014, Ahli Parlimen Serdang YB Ong Kian Ming telah mengeluarkan kenyataan yang menggesa saya untuk mendedahkan dokumen-dokumen tender berkenaan cadangan pembinaan sebuah loji sisa kepada tenaga (WtE) di Kepong.Menurut YB Ong Kian Ming, sekiranya saya gagal berbuat demikian, saya akan dianggap sebagai ‘penipu’ kerana beliau mendakwa saya tel […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Laman Izzs

  • Profesor Khoo Kay Kim Herdik Wakil Rakyat DAP
    Mengaitkan tindakan memainkan lagu Negaraku di panggung wayang dengan era komunis adalah perbuatan keterlaluan dan tidak bertanggungjawab kerana menghormati lagu kebangsaan merupakan asas seorang warganegara.Pakar sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim berkata setiap warganegara seharusnya mempunyai 'pertalian' dengan Negaraku, dan mereka […]

RSS Parpu Kari

  • 20 SEN JE! APA NAK BISING, DEMI BR1M KITA KENA REDHA BCOS GOVT KNOWS THE BEST!
    Apa la korang nak bising ni? Minyak baru naik 20 sen je, bukannya 50 sen pun. lagipun bukan minyak dunia yang naik sebenarnya. Kerajaan mengurangkan subsidi je tau. Jangan la marahkan kerajaan. Kita kena terima keputusan mereka sebab GOVERMENT IS ALWAYS RIGHT!Dsau puluh sen je beb! Kita jangan risau. KPDNKK punya kenyataan aku siarkan kat bawah ni:Tu dia pen […]

RSS Musram Rakuman

  • Subsidi RON 95 dan Diesel Negara Tersalah Sasar: Ahmad Maslan
    1. Selama ini rakyat Malaysia samada yang kaya, sederhana dan berpendapatan rendah mendapat subsidi RON95 dan diesel tapi ramai yang kurang sedar kewujudan subsidi itu walau ada dimaklum di pam-pam minyak.2. Jumlah subsidi Kerajaan untuk RON95 & diesel tahun lepas sahaja ialah RM24.8 billion dan  tahun ini sekitar RM21-22 billion. Purata RM2bilion sebula […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Akta Hasutan 1948 Perlu Penambahbaikan. Bukan Dimansuh
    Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamed menggesa agar Akta Hasutan 1948 tidak dimansuhkan kerana ia dilihat sebagai benteng mengekang perbuatan menghasut berkaitan Agama Islam, Perpaduan dan Kedudukan Melayu termasuk Bumiputera Sabah dan Sarawak di negara ini.   Beliau berkata, pemansuhan akta berkenaan bermakna membenarkan sesiapa sahaja yang tidak […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Subsidi RON 95 dan Diesel Negara Tersalah Sasar: Ahmad Maslan
    1. Selama ini rakyat Malaysia samada yang kaya, sederhana dan berpendapatan rendah mendapat subsidi RON95 dan diesel tapi ramai yang kurang sedar kewujudan subsidi itu walau ada dimaklum di pam-pam minyak.2. Jumlah subsidi Kerajaan untuk RON95 & diesel tahun lepas sahaja ialah RM24.8 billion dan  tahun ini sekitar RM21-22 billion. Purata RM2bilion sebula […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 126 other followers

%d bloggers like this: