Website Pilihanraya @ Website Kutip Derma?

November 9, 2012 at 6:34 pm 1 komen

Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Khamis melancarkan laman web khas, www.demirakyat.mykhusus untuk memuatkan berita-berita Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, laman web itu  telah dilayari sebanyak 1,500 kali sejak ia dilancarkan 7 pagi Khamis.

“Laman web ini merupakan agenda internet yang komprehensif untuk  memudahkan kami berkomunikasi dengan para pengundi dan menjana tenaga  anda untuk membantu PKR dan Pakatan Rakyat mengharungi perjuangan dalam  perlumbaan kami untuk membentuk kerajaan.

“Demirakyat.my akan menjadi medium perantara bagi rakyat Malaysia  yang berada di dalam dan luar negara mengetahui isu-isu berkaitan  pilihan raya, persiapan dan calon-calon parti yang akan bertanding  mewakili PKR pada PRU13,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan  laman web tersebut, di ibu pejabat PKR pada Khamis.

Baguslah kalau kita sudah ada laman web pilihanraya. Tapi seorang rakan PKR Wangsa Maju bertanya – kenapa website tersebut macam laman MINTA DERMA. Anwar dah miskin sangat ke? Apa jadi dengan segala macam saham yang dia telan waktu jadi TPM?

Kalangan orang PKR sendiri jadi pelik – dengan RM300 juta peruntukan Selangorku @ PKRku yang TS Khalid dah asingkan; kenapa perlu agaknya PKR HQ nak minta derma lagi. Siapa yang tengok segala macam derma ini nanti? Siapa audit? Siapa akauntan?

Nampaknya ada potensi dana pilihanraya PKR kena cantas oleh Azmin lagi. Jangan lupa dana Free Anwar Campaign yang Azmin cantas dengan tenang? Dah lupa?

‘……large sums of money Azmin has  been siphoning out in the name of the party as well as in the name of  the FAC over the last 12 years since 2000. And they are talking about  millions,” the blogger said.

The FAC movement was founded and  co-ordinated by Raja Petra or better known as RPK, from 2000 to 2004,  until the release of Anwar from jail. Claiming that millions were  collected, RPK said he only received RM1,000 from Anwar’s wife Datuk  Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail and RM2,000 from Anwar’s brother Rosli.

According to RPK, several names were related to the scandal including Mohamed Azmin.

About these ads

Entry filed under: Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , .

Apa Mesej Haji Hadi Sebenarnya… Wayang Tinggi Kak Wan – PRU13

1 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  November 10, 2012 at 12:36 pm

    “Duit rakyat, duit aku. Duit aku, duit akulah.” – Assmin Ali

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2012
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 50,705,466 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 BIZARRE BIRTH MUTATIONS IN ANIMALS
    10 Bizarre Birth Mutations In Animals By Elizabeth S. Anderson, Listverse, 29 August 2014.An octopus is called an octopus because it has eight tentacles. But when it has six tentacles, what is it called? A hexapus? A six-tentacled octopus? What do we call a goat with eight legs and both male and female organs? Or a three-headed frog?10. ‘Henry,’ The HexapusH […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • PRK Pengkalan Kubor 25 September
    PETALING JAYA: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 25 September ini sebagai hari pengundian bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor. Manakala hari penamaan calon ditetapkan pada 13 September dan hari pngundian awal ialah pada 21 September. Tempoh berkempen adalah selama 12 hari. Kerusi DUN Pengkalan Kubor kosong beriku […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • KETUM HARAMI! PAKATAN MEMANG SENGAJA MAHU MENCARI PASAL DENGAN ISTANA!
    Apabila Khalid semalam mengadap Tuanku untuk meletakkan jawatan sebagai MB dia disuruh untuk tangguhkan niat dia dahulu hinhga dapat MB baru. Hal ini aku pelik sikit. Kenapa Khalid tak nak jadi MB lagi?Sedangkan PAS tak endorse pun NENEK KIPAS lagi kan? Kan? Kan? PAS masih membisu sampai sekarang dan baru tadi Mustapha Ali yang sangat besar spendernya kata P […]

RSS Musram Rakuman

  • Pengganti Khalid: Tiada Keperluan Perlantikan Disegerakan
    TIADA keperluan melantik segera pengganti Khalid. Khalid disingkir bukan kerana salah laku.; beliau mahu diganti atas sebab pergolakan dalam parti yang dinaunginya dahulu. Kini, Khalid bukan ahli sebarang parti. Perlantikan segera seseorang MB kalau kerajaan negeri tidak berfungsi, dalam keadaan sekarang, kerajaan negeri berfungsi seperti biasa. Sultan tidak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • MB Selangor Jawab Isu Penstrukturan Air
    Kerajaan Negeri tidak mengeluarkan sebarang kos perbelanjaan kerana kos pengambil alihan sudah dibiayai sepenuhnya oleh Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) SHAH ALAM, 25 OGOS : Tawaran Kerajaan Selangor terhadap syarikat konsesi bukan untuk memberi pampasan keuntungan kepada pemegang saham, sebaliknya ia berdasarkan pulangan tahunan modal ekuiti yang dilabur p […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Pengganti Khalid: Tiada Keperluan Perlantikan Disegerakan
    TIADA keperluan melantik segera pengganti Khalid. Khalid disingkir bukan kerana salah laku.; beliau mahu diganti atas sebab pergolakan dalam parti yang dinaunginya dahulu. Kini, Khalid bukan ahli sebarang parti. Perlantikan segera seseorang MB kalau kerajaan negeri tidak berfungsi, dalam keadaan sekarang, kerajaan negeri berfungsi seperti biasa. Sultan tidak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers

%d bloggers like this: