Get MUSA HASSAN NOW!

November 30, 2012 at 11:27 am 9 comments

Itu arahan terbaru yang dikeluarkan Anwar petang semalam. Jangan bertangguh lagi. Mendengar apa yang diperkatakan perwakilan UMNO pada ketika ini, Anwar merasakan wujud keperluan Musa Hassan dibawa ke dalam mainstream politik.

Anwar tidak mahu MUSA HASSAN masuk PAS. Anwar mahu Musa masuk PKR. Pesanan Anwar kepada Saifuddin Nasution – Musa Hassan should be joining PKR and not PAS. Period.

Anwar tahu, Pas mendapat advantage besar apabila beberapa pegawai senior Polis dan Kastam mengambil keputusan untuk bersama parti tersebut. Sedang PKR masih lagi terkapai-kapai tanpa seorang pun ‘public figure’ yang boleh dibanggakan.

Anwar mungkin tidak sedar bahawa imejnya sangat kotor dan tidak elok. Inilah sebabnya kebanyakan bekas penjawat awam tidak selesa bersama PKR. Kelemahan ini memang Anwar perlu perbaiki.

Menurutnya, bekas orang nombor tiga dalam Polis DiRaja Malaysia (PDRM),  Datuk Fauzi Shaari sudah pun menyertai Pas dan menjadi ahli seumur  hidup.

Dakwanya, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan pula sedang mengintaiintai untuk bersama Pas.

“Tan Sri Musa dah kata, perangkaan jenayah yang dikeluarkan PDRM tidak  boleh dipercayai, bahkan hakikatnya jenayah meningkat dengan dahsyat,”

Soalnya, berjayakah Saifuddin bawa masuk MUSA HASSAN ke dalam PKR?

Yang pastinya, Musa kenal Anwar luar dan dalam. Luar dan dalam.

About these ads

Entry filed under: Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , .

MuHas vs. FuHas Abdul Rahman Maidin to CORPORATIZE PAS?

9 Komen Add your own

  • 1. Jiwa Melayu  |  November 30, 2012 at 3:23 pm

    Riasau dan sedih kenapa ada orang-orang yang pernah berada di pihak Kerajaan dahulu tiba-tiba joint PKR dan PAS bila mereka bersara atau berhenti kerja. .Inilah akibatnya kalau ada tangan-tangan di atas yang suka campur tangan dalam urusan dan tugas semasa mereka berada di pihak Kerajaan dahulu kerana sebab-sebab tertentu. Kerana kepentingan diri individu terlibat, imej Kerajaanlah yang tercalar dan ini tentulah tidak baik lebih-lebih lagi bila pilihanraya semakin hampir.
    PM dan TPM perlu sekali bertindak terhadap individu-individu yang berkenaan walapun dia ada kedudukan dalam Kerajaan. Semoga Allah sentiasa melindungi Kerajaan sekarang daripada nafsu gelojah petualang bangsa.

    Balas
  • 2. shams  |  Disember 3, 2012 at 10:26 am

    hahahahahaha…..giler ar nak anwar nak kawan dengan musa…hahahahaha

    Balas
  • 3. mat spin  |  Disember 5, 2012 at 7:27 am

    tak logik langsung anwar nak amik musa hassan..nak spin pun agak-agakla hahaha

    Balas
    • 4. Anonymas  |  Disember 6, 2012 at 11:36 am

      dulu anwar pernah jadikan HAKIM yang mendakwa dia dalam Sodomy 2.0 untuk join dia. Tak mustahil, sebab dia ayat power…leleh..tak kira lelaki atau perempuan bisa longlai gitu

      Balas
      • 5. Tanpa Nama  |  Disember 13, 2012 at 3:20 pm

        Musa tu…dah pencen banyak komen pulak?

  • 6. Tanpa Nama  |  Disember 13, 2012 at 3:19 pm

    Musa tu…..kenapa ? dah pencen banyak mulut pulak…?

    Balas
    • 7. jalil  |  Disember 30, 2012 at 10:40 am

      biasa la dlm kerajaan mana boleh bising2. tak pasal2 kena tendang kang. dah pencen baru boleh bukak mulut. tan sri musa ni aku rasa is a credible man. aku rasa lah.dia bukak mulut pun sebab tak puas hati dgn kelakuan krjn dulu je. tak semesti dia nak join oppo. cuma oppo aje perasan semua yg kritikal dgn kerajaan ni sokong dia. aku pun kritikal dgn krjn tapi tak join pembangkang pun.

      Balas
      • 8. Anonymas  |  Januari 3, 2013 at 3:26 pm

        “cuma oppo aje perasan semua yg kritikal dgn kerajaan ni sokong dia. ”

        mereka percaya “The enemy of my enemy is my friend”. Mereka taktau yang ada segolongan besar pihak neutral, tak menyebelahi mana-mana pihak

  • 9. fiq  |  April 30, 2013 at 4:29 pm

    tak kita mana tan Sri nak masuk pas Ker keadilan ker .lets do it for the pakatan benefit…our mission is to bring down to earth the barisan nasional and the corrupt people….let’s give Musa Hassan thumbs up….

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2012
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 52,001,835 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 126 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 VICIOUS AND INSANE SERIAL KILLERS FROM CHINA
    10 Vicious And Insane Serial Killers From ChinaBy Elizabeth S. Anderson, Listverse, 20 September 2014.China censors the Internet more than almost any other country in the world. There, searches are filtered, sites are blocked, unwanted news is deleted, and emails are monitored. And thanks to this strict censorship over the press and the Internet, serial kill […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Bila 'start' main politik kotor, keluar lagi macam-macam kisah
    Bersambung pendedahan pemimpin PAS yang kaki perempuan tapi mahu rosakkan nama calun BN yang pernah bercerai dengan isteri kedua yang muda SINI, ada lagi cerita yang jadi bahan bualan di media sosial.Betul atau tidak, baca dulu berikut:  Abby pernah dikaitkan dengan ADUN bagi Kelaboran yang hanya bersebelahan dengan DUN Pengkalan KuborPelbagai macam khabar a […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Laman Izzs

  • Profesor Khoo Kay Kim Herdik Wakil Rakyat DAP
    Mengaitkan tindakan memainkan lagu Negaraku di panggung wayang dengan era komunis adalah perbuatan keterlaluan dan tidak bertanggungjawab kerana menghormati lagu kebangsaan merupakan asas seorang warganegara.Pakar sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim berkata setiap warganegara seharusnya mempunyai 'pertalian' dengan Negaraku, dan mereka […]

RSS Parpu Kari

  • TERKINI! AZMIN ALI CONFIRM JADI MB SELANGOR?
    SINIS-TS Khalid tamat tugas MB tadi di lobi SUK berucap minta penjawat awam terus kerja.Biar ahli politik berlakon + berdrama lama2 jadi lawak-AgendanewsSo Khalid dah letak jawatan dan esok MB baru bakal dilantik. Aku dapat surat ini melalui whatsapp. Tak pasti sahih atau tidak. Boleh tak sesiapa tolong sahkan tentang surat ini?

RSS Musram Rakuman

  • Apa Kah Azmin Ali MB kepada Selangor atau Anwar?
    DALAM masa 100 hari apa kah Azmin Ali yang dilantik pada Selasa sebagai MB Selangor yang ke-15 merupakan MB kepada Negeri Selangor atau Anwar akan terlihat.Dalam 100 hari bakal diketahui apakah hubungannya dengan pihak Sultan seperti yang dilakukan Khaild, kerana sebagai MB Azmin mengangkat sumpah kesetian kepasa Sultan, negeri dan rakyat Selangor; bukannya […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Akta Hasutan 1948 Perlu Penambahbaikan. Bukan Dimansuh
    Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamed menggesa agar Akta Hasutan 1948 tidak dimansuhkan kerana ia dilihat sebagai benteng mengekang perbuatan menghasut berkaitan Agama Islam, Perpaduan dan Kedudukan Melayu termasuk Bumiputera Sabah dan Sarawak di negara ini.   Beliau berkata, pemansuhan akta berkenaan bermakna membenarkan sesiapa sahaja yang tidak […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Apa Kah Azmin Ali MB kepada Selangor atau Anwar?
    DALAM masa 100 hari apa kah Azmin Ali yang dilantik pada Selasa sebagai MB Selangor yang ke-15 merupakan MB kepada Negeri Selangor atau Anwar akan terlihat.Dalam 100 hari bakal diketahui apakah hubungannya dengan pihak Sultan seperti yang dilakukan Khaild, kerana sebagai MB Azmin mengangkat sumpah kesetian kepasa Sultan, negeri dan rakyat Selangor; bukannya […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 126 other followers

%d bloggers like this: