Abdul Rahman Maidin to CORPORATIZE PAS?

Disember 3, 2012 at 12:01 pm 5 comments

rahman maidin2Tindakan perundangan terhadap bekas pengerusi Dewan  Perniagaan  Melayu Pulau  Pinang, Datuk Seri Abdul Rahman Maidin yang  diarahkan  mahkamah  membayar RM10 juta kepada bekas pengarah Realmild Sdn  Bhd,  Datuk  Khalid Ahmad adalah bertujuan ‘menyelamatkan’ dana  Umno-Barisan   Nasional yang hampir terlepas dari tangan mereka.

Justeru   medan mahkamah digunakan untuk ‘mengambil’ semula hak mereka itu di   samping memberikan gambaran kepada rakyat, merekalah kerajaan paling    jujur yang sanggup menghapuskan gejala rasuah tanpa memilih bulu.

Walaupun PAS bersorak gembira dengan kehadiran Rahman Maidin di dalam parti itu – hakikatnya di kalangan orang PKR (tahu dan faham dengan hati budi Rahman Maidin) – yakin bahawa ANWAR ada strategi khusus untuk bawa Rahman Maidin ke dalam PAS.

Anwar cukup maklum, kalau PAS setakat mempunyai pemikiran yang ada sekarang, Pakatan Rakyat tidak akan mampu bergerak jauh. PAS perlukan kalangan think-tank yang lebih liberal dan mampu untuk berdepan dengan cabaran realiti sebenar. Rahman Maidin akan memberikan pemikiran ekonomi yang lebih baik dan kehadapan.

Orang PAS patut tahu, Rahman Maidin memang budak Anwar buat sekian lama. Apakah dengan kemampuan dirinya sendiri, Rahman Maidin boleh duduk di MRCB? Semuanya dilakukan oleh Anwar.

Anwar tidak risau dengan kehadiran Rahman Maidin di dalam PAS. Rahman Maidin akan memberikan LEBIH peluang buat Anwar untuk buat placement di PP selepas PRU akan datang. Sekiranya PAS menang lebih kerusi berbanding PKR di PP, Anwar masih mempunyai BUDAK SURUHAN sebagai Timbalan Ketua Menteri. Lebih mudah untuk dikawal dengan REMOTE CONTROL yang ada di Segambut.

PAS memang naif kalau Rahman Maidin nak selamatkan parti itu. Yang nyata, lebih jahanam.

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, PKR, PRU 13. Tags: , , , , .

Get MUSA HASSAN NOW! Tangan ‘Ghaib’ Cederakan Sokongan Terhadap DAP?

5 Komen Add your own

  • 1. razali  |  Disember 3, 2012 at 10:45 pm

    This old manRaman Madin, wonder what goods he can bring to any organisation. During his term as the big boss at MRCB, cant recall any progress except that several key senior management staff left among other Ahmad Jauhari Yahya (AJ). This Rahman Maidin also created several positions as Advisors at MRCB which mainly wre occupied by jokers & clowns. With him joining PAS, let us wait and see more jokers and clowns like Mat Sabu will be unearthed.

    Balas
    • 2. imran hakim  |  Disember 5, 2012 at 1:32 pm

      true enough…someone from NST recalled, during his tenure…rahman maidin sewa helikopter balik penang sebab nak tunjuk orang kampung dia kaya raya….rahman maidin has always been Anwar’ boy…

      Balas
      • 3. Anonymas  |  Disember 6, 2012 at 11:37 am

        Gilo…helikopter? Orang camni masuk pas buleh jadi parti badut…tak zuhud langsung. Buleh kena gelak dengan blogger pro-BN

  • 4. Tanpa Nama  |  Disember 12, 2012 at 7:59 pm

    aku penah keje dgn org tua ni..kaki betina….sian bini no 1 dia..makan hati..selera org tua ni x ingat..cakap dgn dia bini dia si shima tu jalang..

    Balas
  • 5. Tanpa Nama  |  Januari 20, 2013 at 3:21 pm

    Selepas PRU 13 ini suruh Mamak ini buka kilang chlorine lah

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 50,264,143 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 124 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 BIZARRE TREATMENTS DOCTORS USED TO THINK WERE LEGIT
    10 Bizarre Treatments Doctors Used to Think Were Legit By Maria Trimarchi, How Stuff Works, 18 August 2014.More than 6 million botulinum toxin type A injections were performed in 2012, one of the most common cosmetic surgery procedures. But someday, we humans may look back on all those Botox injections and shake our heads. "What were we thinking, inject […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Shila Amzah mohon maaf
    KECOH seketika dunia seni tempatan apabila penyanyi manis ini memuat naik gambar kata-kata seorang peminat yang mengkritik persembahan konsertnya di Shanghai menerusi laman sosial Instagram miliknya baru-baru ini. Gambar dimuatnaik dengan kapsyen ‘Me-layu’ itu dianggap merendahkan martabat orang Melayu sehingga Nurshahila Amir Amzah ini dihentam teruk segeli […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • KETUM BERKUNYIT! DOKUMEN KAJANG MOVE AKHIRNYA TERDEDAH JUGA? RAFIZI MENGAKU?
    Macam biasa PKR melalui Rafizi bila dah kantoi kata ini bukan dokumen mereka, yalah yalah PKR aku percaya la apa korang cakap sama macam aku percaya Anwar tak liwat Saiful tapi air mani dia tumpah sejauh 4cm ke dalam dubur Saiful kan?Korang nak tahu apa yang PKR marah sangat sekarang ni? Dokumen Kajang Move sudah expose la. Itu yang depa jadi tak keruan tu. […]

RSS Musram Rakuman

  • Tan Sri Khalid Memang Berkerja Untuk Rakyat- Exco Kerajaan Selangor
    SALAH seorang exco Kerajaan Selangor daripada empat yang masih kekal, dan kebetulan daripada Parti Pas Dr Halimah Ali, berkata sepanjang menyertai exco selama 6 tahun di bawah Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, MB yang menunggu masa untuk kehilangan jawatan itu hanya berkerja untuk rakyat. Khalid tidak disenangi pemimpin PKR atas sebab tidak mahu membelan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Bersediakah Selangor Menerima Menteri Besar Wanita?
    Dr Dr. Yusof al-Qardawi : Antara syarat bagi mengharuskan pelantikan wanita ialah tiada pemimpin lelaki yang lebih layak untuk menyandang jawatan tersebut pada ketika itu.   Polemik pencalonan Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor bagi menggantikan Menteri Besar yang sedia ada terus menarik minat orang ramai untuk terus mengikuti perkemban […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Tan Sri Khalid Memang Berkerja Untuk Rakyat- Exco Kerajaan Selangor
    SALAH seorang exco Kerajaan Selangor daripada empat yang masih kekal, dan kebetulan daripada Parti Pas Dr Halimah Ali, berkata sepanjang menyertai exco selama 6 tahun di bawah Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, MB yang menunggu masa untuk kehilangan jawatan itu hanya berkerja untuk rakyat. Khalid tidak disenangi pemimpin PKR atas sebab tidak mahu membelan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 124 other followers

%d bloggers like this: