1 JUTA Akhbar Percuma: THE MALAYSIAKINI MAIL?

Disember 7, 2012 at 4:44 pm Tinggalkan komen

the malay mailTahniah kepada semua, owner, wartawan, editor, kalangan penulis The Malay Mail yang memberi 1 JUTA akhbar percuma pada hari ini. Hebat. Dikatakan oleh kalangan pemilik akhbar tersebut, 1 JUTA akhbar percuma ini akan menjadi penentu kemenangan BN kali ini.

Anwar hanya senyum apabila diberitahu oleh Saifuddin Nasution mengenai akhbar percuma ini. Anwar sikit pun tak risau. Pada Anwar, walaupun 2 juta sekalipun – selagi kalangan editor di dalam Malay Mail masih berpihak dan sayang kepadanya, apa lah sangat. Anwar amat bergantung harap kepada beberapa orang DALAM yang banyak membantu membawa cerita-cerita MALAYSIAKINI ke dalam Malay Mail. Apa jadi hal.

Antara staff yang paling Anwar percaya di dalam THE MALAYSIAKINI MAIL adalah Zakiah Koya. Adik beradik dengan Latheefa Koya. Koya Sisters inilah yang membantu THE MALAYSIAKINI MAIL membawa agenda Anwar.

Kita nilailah apabila THE MALAYSIAKINI MAIL boleh keluar artikel mengenai KERAJAAN PENCURI. Contoh sahaja.

Is Malaysia a KLEPTOCRACY?

This is propbably because MACC doesn’t have enough forensic capabilities to go after the cunning big time and highly-placed corrupt crooks or “big fishes”.

All this begs the question as to why the MACC is not employing enough competent resources to fight this “grand corruption”?

If its the lack of political will, the people will find this weak  explanation unacceptable and could show their preferences at the ballot  box when the opportunity arises in a few months.

If its a lack of priority to provide adequate funding, then more resources should be  provided to step up the campaign to get the “big fish”. Otherwise we  will surely accelerate the pace of decline to a Malaysian kleptocracy  when we will also move towards becoming a failing state.

Hence,  we must act expeditiously and with greater determination and political  will to avoid becoming a kleptocracy, as a matter of top priority!

Kleptocrats or Idiocrats?

As the kleptocracy normally embezzles money from its citizens by  misusing funds derived from tax payments, or money laundering schemes, a kleptocratically structured political system tends to degrade nearly  everyone fs quality of life …

In addition, the money that  kleptocrats steal is often taken from funds that were earmarked for  public amenities, such as the building of hospitals, schools, roads,  parks and the like – which has further adverse effects on the quality of life of the citizens living under a kleptocracy.

The  quasi-oligarchy that results from a kleptocratic elite also subverts  democracy (or any other political format the state is ostensibly under).

Apakah THE MALAYSIAKINI MAIL percaya Malaysia mempunyai Kerajaan Pencuri?

About these ads

Entry filed under: PKR. Tags: , , , .

Pengaruh PKR Dalam Konvensyen DAP Keputusan Pemilihan Wanita/Pemuda DAP Tidak Menggembirakan Anwar…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 55,226,180 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 UNBELIEVABE RESTAURANT LAWSUITS
    You Won't Believe Why These Restaurants Were SuedBy Dan Myers, The Daily Meal, 10 November 2014.It’s been said time and time again that we live in a litigious society, where everybody sues everybody over seemingly miniscule offenses. While most people are perfectly fine with handling their disagreements without getting lawyers involved, for others it’s […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Sabitan Kekal atau Bebas? Kepada Allah saya berserah..
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.Kebenaran ini penting dan amat bermakna […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Zairil dah buat laporan polis, Sediakah PC bersama Dyana dan isteri?
    Akhirnya Zairil berani buat laporan polis berhubung gambar-gambar mesra MP Bukit Bendera dan bekas calon MP Dyana Sofya.Depa buat di  balai Polis Balik Pulau. Kalau polis siasat dan kata gambar tu betul dan FB tak kena hack, macam mana wayang DAP?Pasti dah ada skrip sedia. Unspinners nak tengok Zairil buat PC untuk nafikan dengan isteti dan Dyana ada bersama […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Tinggal 21.7 peratus tanah milik Melayu di Kuala Lumpur – Tengku Adnan
    KUALA LUMPUR: Tanah milik orang Melayu di ibu negara kini dianggarkan hanya berbaki 21.7 peratus, jauh lebih rendah berbanding 100 tahun dulu. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata peratusan pemilikan hartanah itu hanya mewakili sekitar 93,000 unit berbanding bangsa lain. Jurang besar itu katanya […]

RSS Lydia USM

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA KERANA MENDENGAR!
    Beberapa hari lepas aku ada tulis mintak kerajaan hapuskan subsidi minyak sebab harga minyak mentah dunia sedang merudum dan aku juga kata elok dibayar lebihan subsidi tu pada rakyat Malaysia sebagai one off payment untuk mereka selaraskan hidup mereka hidup tanpa subsidi minyak.Akhirnya permintaan House PK tertunai sudah MULAI 1 Dis ini subsidi RON95 dan di […]

RSS Musram Rakuman

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers

%d bloggers like this: