Archive for Disember 12, 2012

Anwar Wakilkan KARPAL Belasah Hadi/PAS

karpal-singhDAP chairman Karpal Singh has called on PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang to publicly make the party’s stand on the by-law on gender segregation issue, and not to leave the matter to the Kelantan exco.

Karpal, who is Bukit Gelugor Member of Parliament, said the silence by the  Kelantan exco to review the by-law on gender segregation that forbids  non-Muslim women to cut hair of non-Muslim men, and vice versa in salons in Kota Baru did not speak well of a responsible government.

“PAS leaders should realise that silence is not the way out and it only  aggravates the position. The by-law should be outlawed without further  ado,” he said in a statement here Tuesday.

  • justification certainly evoked fear on the part of non-Muslims that  attempts were being made to apply Islamic law to them, which would  ultimately mean the introduction of hudud to non-Muslims.He said the vehement public justification by Takiyuddin of the by-law was  obviously the cause of the silence on the part of the Kelantan state  exco to review it.
  • “However, that the objective cannot, and must not, mean sacrificing  principle at the altar of political expediency. The DAP is committed to  opposition to any attempts to extend Islamic law to non-Muslims, whether directly or indirectly,” he added.

Sementara isu KHALWAT bermain di dada akhbar, Anwar berasa sangat tidak comfortable. Tidak selesa sebab apa yang dilakukan PAS di Kelantan (atas nama mendapat kembali undi Melayu) akan merosakkan peluang PKR untuk MAXIMIZE undi Cina/India di kawasan URBAN.

Anwar berulangkali tegaskan, faham Islam yang KONSERVATIF, yang bertaraf ULAMA’ TEROMPAH ini tidak akan membantu PR menang lebih banyak kerusi. Kelantan perlu faham, tindakan seperti ini akan menyebabkan undi PKR/DAP di Sabah dan Sarawak bermasalah. Ini pun PAS tak boleh faham.

Anwar pernah tegaskan dalam mesyuarat strategik PR – 70 kerusi (95% urban) memerlukan undi Cina/India yang tinggi. Kalau PAS buat kerja bodoh seperti ini, nampaknya makin samar jalan nak ke Putrajaya.

Disember 12, 2012 at 11:15 am 1 komen


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 50,927,075 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 INCREDIBLE P.O.V CLIMBS AND DIZZYING SELFIES
    Top of the World: 9 Incredible POV Climbs & Dizzying Selfies By Steph, Web Urbanist, 1 September 2014.Your stomach will drop just looking at the stunning photos captured by some of the world’s most daring urban explorers, who scale insanely high towers all the way to the top and take casual selfies like it’s no big deal. Whether illegally base-jumping of […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Ramli MS buat doa selamat
    “SAYA memang merancang untuk buat majlis bulan ini, tapi bukan majlis resepsi seperti yang dihebohkan.,” jelas pemuzik terkenal tanah air, Datuk Ramli MS ketika diminta mengulas mengenai laporan sebuah akhbar tempatan yang mendakwa, majlis resepsinya bersama penyanyi Alyah yang bakal berlangsung pada hujung September ini. Mengulas lebih lanjut mengenai perka […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • APA PELABURAN YANG GUAN ENG BAWAK KAT PENANG? SUDAH TIBA MASANYA KEDAH AMBILALIH SEMULA!
    Tadi aku dah tulis pasal anak babi bernama Guan Eng yang nampaknya nak meneruskan usaha bapak dia yang mencetuskan 13 Mei dulu, dia sendiri mengakui bahawa dia telah merekrut sebanyak 12000 anjing PPS. Untuk apa dia ada polis sendiri ni kalau dia takde niat busuk?Jadi aku rasa dah tiba masanya kita kena lihat semula kedudukan Penang atau Pulau Pinang ni. Mar […]

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut MB Selangor: Kalau Tuanku Tidak Berkenaan?
    PKR dan DAP tiada kuasa untuk memaksa Sultan Selangor menerima cadangan tunggal mereka untuk dilantik sebagai MB Selangor.Wan Azizah isteri Anwar adalah calon tunggal yang bakal dikemukakan kepada Sultan selewat-lewatnya esok. Sementara itu PAS tetap menghantar dua nama, Azmin Ali sebagai alternatif kepada Azizah.Tuanku punya pilihan, boleh sahaja mempertaha […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • I’m A Brown Person And I Live In A Racist Country
    Burnt. Black skin. Dirty. I’ve been called the worst names from fellow Singaporeans.   The first time I experienced racism was in a classroom when I was nine years old. I didn’t know what was happening, but I understood that there was a lot of hate there while my teacher loomed over me and said, ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut MB Selangor: Kalau Tuanku Tidak Berkenaan?
    PKR dan DAP tiada kuasa untuk memaksa Sultan Selangor menerima cadangan tunggal mereka untuk dilantik sebagai MB Selangor.Wan Azizah isteri Anwar adalah calon tunggal yang bakal dikemukakan kepada Sultan selewat-lewatnya esok. Sementara itu PAS tetap menghantar dua nama, Azmin Ali sebagai alternatif kepada Azizah.Tuanku punya pilihan, boleh sahaja mempertaha […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers