Archive for Disember 14, 2012

Selamat Ber-KONVENSYEN DAP!

michael palmerSeorang ahli politik PAP berumur 44 tahun – meletakkan jawatan sebagai Speaker Parlimen Singapura; dan semua jawatan dalam PAP kerana skandal SMS. Main tu. Skandal SMS.
Michael Palmer memang antara HARAPAN kepada PAP untuk membawa parti tersebut jauh daripada imej KELUARGA, KRONI dan SOMBONG. Michael Palmer, memang dibentuk sebagai seorang ahli politik yang boleh pergi jauh.
Sayangnya, Michael ada skandal. Dengan staff PAP di kawasannya. Skandal biasa. Banyak sms – bersayang-sayangan. Rindu dan sebagainya. Staff itu bernama Laura Ong.
At noon, four e-mails with the header “Michael Palmer” were sent to  TNP. Attached to three of them were screengrabs of SMS and e-mail  exchanges allegedly between the politicianand the woman.

Michael Palmer. Speaker of Parliament since last year. Young, dashing politician. This was a big story indeed.

The messages, which seemed to have been sent to the woman’s  smartphone, suggested an intimate relationship between the two, which  included regular Monday meetings.

One message reads: “Hello darling… I love you loads. More than I sometimes show… Sorry. Love love.”

Michael Palmer juga sudah beristeri dan mempunyai seorang anak.

Hujung minggu ini DAP akan bermesyuarat. Kita harap, pelapis baru dalam DAP akan belasah pemimpin mereka yang SOMBONG, BONGKAK, DEWA dan sebagainya. DAP kena ikut contoh PAP di Singapura. Tak perlu nak selindung. Kalau terlibat, cakap terus terang. Letak jawatan. Jika dalam PAP, Guan Eng sudah lama kena explain mengenai hubungannya dengan bekas kakitangan dahulu. Tak buat pun.

Guan Eng pun patut berikan kenyataan yang bersungguh. Tak ada skandal. Tak ada rasuah. Bersih dan suci.

DAP kena tampil sebagai sebuah parti yang bersih. Yang hebat. Macam PAP.

Soalnya, itu tidak berlaku. DAP tidak sebaik dan se-efisien PAP. Semua ikut kepala Dinasti Lim. Payah lah macam ini.

Disember 14, 2012 at 11:24 am 3 comments


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 49,119,835 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 124 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 STRANGE THINGS THAT CAN HAPPEN TO YOUR EYES
    10 Strange Things That Can Happen To Your Eyes By Max Cooney, Listverse, 29 July 2014.While people might worry about the health of organs like the heart, lungs, and liver, not many people think about their eyes. But our vision can be affected by some very strange diseases and conditions indeed.10. Cat Eye SyndromeAn extremely rare chromosomal disease, cat ey […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Rafizi's Kajang move is now Anwar's Kajang disaster
    Opinion polls showed that public opinion about the Selangor government has gone down. The anti-Khalid gang has been quick to blame Khalid for the erosion in support but the real plunge began after the ill-conceived Kajang Move.Most Selangorians did not buy the arguments for the Kajang Move because it was so nonsensical. Only the blindly loyal gave it their g […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    Selamat Hari Raya Aidil Fitri diucapkan kepada semua pengunjung laman ini. Insya Allah, laman ini akan dikemaskini semula bermula pada 6 Ogos 2014… more »

RSS Perak Today

  • DAP ‘Serang’, Kutuk PAS
    PETALING Jaya: PAS terus diserang rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat (PR) apabila wakilnya dengan lantang mencadangkan supaya parti itu membatalkan kerjasama politik antara DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Lebih memburukkan keadaan, apabila pemimpin DAP itu mengutuk saranan supaya PAS bekerjasama dengan Umno bagi membentuk kerajaan di peringkat Selango […]

RSS Laman Izzs

  • [5 Gambar] Ular Ditemui Dalam Kain Kafan Bersama Mayat Di Tekuk Kumbar!!!
    Kejadian dikatakan berlaku di sekitar kawasan Balik Pulau dan disedari bila mayat yang sudah siap dikafan kelihatan sesuatu bergerak- gerak di dalamnya. Selepas ikatan kain kafan dibuka semula, didapati seekor ular berada bersama mayat.Namun begitu, berdasarkan semakan yang admin lakukan terhadap seorang sahabat yang bermastautin di sekitar Balik Pulau, beli […]

RSS Parpu Kari

  • APA MASALAH NGAN CINA DAP PUKIMAK NI?
    Ini yang terbaru sedang diperkatakan di laman FB. Nampaknya cinabeng DAP ni semakin hari semakin melampau. Disebabkan sudah tiada ISA, ini la jadinya.Perempuan jalang ni pulak bila dah kantoi suruh laki cinabeng sipemakan babi buat repot kata akaun dia kena hack la, ornag salah guna la. Pukimak betul la bila check balik memang sah akaun dia. Sebab dah kecoh […]

RSS Musram Rakuman

  • Isu Menteri Besar Selangor: Apa Kah Pakatan Berpecah?
    Namanya juga pakatan longgar!!! bila-bila sahaja bakal berpecah; sebenarnya keadaan berpecahnya ikatan longgar antara PAS dan parti-parti pembangkang; sudah bermula sejak tahun 90-an dan terakhir selepas PRU-11. Namun menjelang sahaja sebuah pilihanraya mereka berpakat lagi, terakhir mereka berpakat pada tahun 2008; walaupun masa itu berlakunya hampir free f […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Malaysia Premier Brokers Deal to Recover Black Boxes
    Malaysian apparently achieved what pressure from far more powerful nations had failed to accomplish.   KUALA LUMPUR, Malaysia — Prime Minister Najib Razak’s announcement that his government had reached an agreement with pro-Russian separatists in eastern Ukraine, for the transfer of the bodies and so-called black boxes from Flight 17 to Malaysian representat […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Isu Menteri Besar Selangor: Apa Kah Pakatan Berpecah?
    Namanya juga pakatan longgar!!! bila-bila sahaja bakal berpecah; sebenarnya keadaan berpecahnya ikatan longgar antara PAS dan parti-parti pembangkang; sudah bermula sejak tahun 90-an dan terakhir selepas PRU-11. Namun menjelang sahaja sebuah pilihanraya mereka berpakat lagi, terakhir mereka berpakat pada tahun 2008; walaupun masa itu berlakunya hampir free f […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 124 other followers