Archive for Disember 14, 2012

Selamat Ber-KONVENSYEN DAP!

michael palmerSeorang ahli politik PAP berumur 44 tahun – meletakkan jawatan sebagai Speaker Parlimen Singapura; dan semua jawatan dalam PAP kerana skandal SMS. Main tu. Skandal SMS.
Michael Palmer memang antara HARAPAN kepada PAP untuk membawa parti tersebut jauh daripada imej KELUARGA, KRONI dan SOMBONG. Michael Palmer, memang dibentuk sebagai seorang ahli politik yang boleh pergi jauh.
Sayangnya, Michael ada skandal. Dengan staff PAP di kawasannya. Skandal biasa. Banyak sms – bersayang-sayangan. Rindu dan sebagainya. Staff itu bernama Laura Ong.
At noon, four e-mails with the header “Michael Palmer” were sent to  TNP. Attached to three of them were screengrabs of SMS and e-mail  exchanges allegedly between the politicianand the woman.

Michael Palmer. Speaker of Parliament since last year. Young, dashing politician. This was a big story indeed.

The messages, which seemed to have been sent to the woman’s  smartphone, suggested an intimate relationship between the two, which  included regular Monday meetings.

One message reads: “Hello darling… I love you loads. More than I sometimes show… Sorry. Love love.”

Michael Palmer juga sudah beristeri dan mempunyai seorang anak.

Hujung minggu ini DAP akan bermesyuarat. Kita harap, pelapis baru dalam DAP akan belasah pemimpin mereka yang SOMBONG, BONGKAK, DEWA dan sebagainya. DAP kena ikut contoh PAP di Singapura. Tak perlu nak selindung. Kalau terlibat, cakap terus terang. Letak jawatan. Jika dalam PAP, Guan Eng sudah lama kena explain mengenai hubungannya dengan bekas kakitangan dahulu. Tak buat pun.

Guan Eng pun patut berikan kenyataan yang bersungguh. Tak ada skandal. Tak ada rasuah. Bersih dan suci.

DAP kena tampil sebagai sebuah parti yang bersih. Yang hebat. Macam PAP.

Soalnya, itu tidak berlaku. DAP tidak sebaik dan se-efisien PAP. Semua ikut kepala Dinasti Lim. Payah lah macam ini.

Disember 14, 2012 at 11:24 am 3 comments


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 55,259,457 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 UNBELIEVABE RESTAURANT LAWSUITS
    You Won't Believe Why These Restaurants Were SuedBy Dan Myers, The Daily Meal, 10 November 2014.It’s been said time and time again that we live in a litigious society, where everybody sues everybody over seemingly miniscule offenses. While most people are perfectly fine with handling their disagreements without getting lawyers involved, for others it’s […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Sabitan Kekal atau Bebas? Kepada Allah saya berserah..
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.Kebenaran ini penting dan amat bermakna […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Nak tibai minyak naik pun Rafizi tipu fakta?
    Minyak bakal naik sebab tak ada lagi subsidi dah modal untuk kritik BN. Itu pun Rafizi tipu fakta dan buat cerita palsu.Sebab perlu kelentong tu senang saja, pasal dulu dah beri free....Bingai si.Rafizi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Abam (Bocey) Cari Isteri Guna Paku Pontianak
    PETALING JAYA: Pelawak Abam (Bocey) menggunakan paku ajaib sebagai inisiatif mencari seorang isteri daripada kalangan hantu pontianak dalam sebuah telefilem komedi berjudulTerpaku Pontianak. Abam bakal memainkan watak sebagai Salman Al-Farisi yang berhadapan dengan kesukaran mendapat jodoh kerana tabiat buruknya yang kerap terkentut sehingga sering ditinggal […]

RSS Lydia USM

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA KERANA MENDENGAR!
    Beberapa hari lepas aku ada tulis mintak kerajaan hapuskan subsidi minyak sebab harga minyak mentah dunia sedang merudum dan aku juga kata elok dibayar lebihan subsidi tu pada rakyat Malaysia sebagai one off payment untuk mereka selaraskan hidup mereka hidup tanpa subsidi minyak.Akhirnya permintaan House PK tertunai sudah MULAI 1 Dis ini subsidi RON95 dan di […]

RSS Musram Rakuman

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Penang’s Emergency Motion Is A Failed Political Gambit
    On November 14, 2014, the Penang State Assembly tabled and passed an emergency motion urging the federal government to postpone the implementation of the Goods and Services Tax on April 1, 2015.   The motion calls for the federal government to delay the implementation of GST until Malaysia achieves the status of a developed and ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers