Selamat Ber-KONVENSYEN DAP!

Disember 14, 2012 at 11:24 am 3 comments

michael palmerSeorang ahli politik PAP berumur 44 tahun – meletakkan jawatan sebagai Speaker Parlimen Singapura; dan semua jawatan dalam PAP kerana skandal SMS. Main tu. Skandal SMS.
Michael Palmer memang antara HARAPAN kepada PAP untuk membawa parti tersebut jauh daripada imej KELUARGA, KRONI dan SOMBONG. Michael Palmer, memang dibentuk sebagai seorang ahli politik yang boleh pergi jauh.
Sayangnya, Michael ada skandal. Dengan staff PAP di kawasannya. Skandal biasa. Banyak sms – bersayang-sayangan. Rindu dan sebagainya. Staff itu bernama Laura Ong.
At noon, four e-mails with the header “Michael Palmer” were sent to  TNP. Attached to three of them were screengrabs of SMS and e-mail  exchanges allegedly between the politicianand the woman.

Michael Palmer. Speaker of Parliament since last year. Young, dashing politician. This was a big story indeed.

The messages, which seemed to have been sent to the woman’s  smartphone, suggested an intimate relationship between the two, which  included regular Monday meetings.

One message reads: “Hello darling… I love you loads. More than I sometimes show… Sorry. Love love.”

Michael Palmer juga sudah beristeri dan mempunyai seorang anak.

Hujung minggu ini DAP akan bermesyuarat. Kita harap, pelapis baru dalam DAP akan belasah pemimpin mereka yang SOMBONG, BONGKAK, DEWA dan sebagainya. DAP kena ikut contoh PAP di Singapura. Tak perlu nak selindung. Kalau terlibat, cakap terus terang. Letak jawatan. Jika dalam PAP, Guan Eng sudah lama kena explain mengenai hubungannya dengan bekas kakitangan dahulu. Tak buat pun.

Guan Eng pun patut berikan kenyataan yang bersungguh. Tak ada skandal. Tak ada rasuah. Bersih dan suci.

DAP kena tampil sebagai sebuah parti yang bersih. Yang hebat. Macam PAP.

Soalnya, itu tidak berlaku. DAP tidak sebaik dan se-efisien PAP. Semua ikut kepala Dinasti Lim. Payah lah macam ini.

About these ads

Entry filed under: DAP, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , , , .

Anwar Risau PAS Yang Semakin TALIBAN! Orang Lain Anwar Boleh Terima….Teng Chang Kim, Tidak Sama sekali…

3 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Disember 14, 2012 at 11:30 am

    Guan Eng ada skandal jugak, ‘Rainbow’ namanya. Sampai Betty Chew baling pinggan ke kepala LGE bila dia dapat tau. Dalam suratkabar dan berita TV nampak yang satu ketika tu LGE ada plaster tampal di dahi.

    Kahkah

    Balas
  • 2. jawa sonata  |  Disember 14, 2012 at 11:42 am

    Nama parti pun democratic action party. Asyen saje demokrasinya . . .

    Balas
  • 3. oviruses65@kiyaijr.com  |  Disember 14, 2012 at 2:13 pm

    Reblogged this on october desire 65.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 50,589,879 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 11 CLEVER WAYS CITIES ARE TAKING ADVANTAGE OF PUBLIC SPACE
    11 Clever Ways Cities Are Taking Advantage of Public Space By Alissa Walker, Gizmodo, 26 August 2014.A garden skyscraper. A sidewalk library. A floating pool. A DIY bike park. These are some of the finalists in the Place By Design competition announced today by SXSW Eco, a new sustainability conference by the organizers of SXSW. Which one makes the greatest […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Appointing naturalised Singapore born k-Pop as MB is constitutionally wrong
    (The Star) - PKR president Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail and her deputy Azmin Ali are both Singapore-born.There is a provision in the Selangor Constitution disqualifying those who became citizens by naturalisation or registration from becoming a mentri besar.PKR president Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail and her deputy Azmin Ali are both Singapore-born.Co […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Lisa, Yusry rai Baby Lara
    DUA tahun mendirikan rumah tangga bukan pengukur kepada mana-mana pasangan suami isteri untuk memiliki cahaya mata. Malah pasangan selebriti popular ini juga mengakui teruja untuk bergelar ibu dan bapa sementelah belum mempunyai anak sepanjang perkahwinan mereka. Keterujaan keduanya dapat dilihat apabila mengunjungi rumah rakan seperjuangan, pelakon Awal Ash […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • APA? KHALID IBRAHIM KEKAL MB SELANGOR?
    SULTAN SELANGOR tangguh perletakan jawatan TS Khalid sebagai MB baru dipilih.Khalid baca kenyataan media Sultan di PC di pejabatnya sekarang-AgendanewsPEMBETULAN SMS tadi..ayat betul SEHINGGA MB baru dipilih.JUGA Sultan minta semua parti Pakatan kemuka 2 nama dari parti masing2 untuk pilh MBNAMPAK macam Sultan tolak WAN AZIZAH,namun MB Khalid ditanya hal ini […]

RSS Musram Rakuman

  • Anwar Minta Lantik MB Daripada Sultan, Bila Sultan Minta Hantar Nama- Enggan Pula
    ANWAR minta Sultan lantik MB,selepas dilantik, dibuang, tidakpun minta kebenaran daripada Sultan untuk buang, kemudian minta lantik yang lain pula, Sultan minta hantar nama, selain isterinya, Anwar arah PKR dan DAP supaya bertegas hanya hantar nama Wan Azizah.Pencacai Anwar seperti Aziz Bari menggunakan "kepakaran" beliau, kononnya Sultan tiada hak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • MB Selangor Jawab Isu Penstrukturan Air
    Kerajaan Negeri tidak mengeluarkan sebarang kos perbelanjaan kerana kos pengambil alihan sudah dibiayai sepenuhnya oleh Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) SHAH ALAM, 25 OGOS : Tawaran Kerajaan Selangor terhadap syarikat konsesi bukan untuk memberi pampasan keuntungan kepada pemegang saham, sebaliknya ia berdasarkan pulangan tahunan modal ekuiti yang dilabur p […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Anwar Minta Lantik MB Daripada Sultan, Bila Sultan Minta Hantar Nama- Enggan Pula
    ANWAR minta Sultan lantik MB,selepas dilantik, dibuang, tidakpun minta kebenaran daripada Sultan untuk buang, kemudian minta lantik yang lain pula, Sultan minta hantar nama, selain isterinya, Anwar arah PKR dan DAP supaya bertegas hanya hantar nama Wan Azizah.Pencacai Anwar seperti Aziz Bari menggunakan "kepakaran" beliau, kononnya Sultan tiada hak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers

%d bloggers like this: