Archive for Disember 21, 2012

DAP Better Settle Isu Nga-Ngeh: Anwar

sinar 1Anwar pun naik risau dengan isu yang melibtkan pemimpin DAP di Kelantan. Dalam pada Anwar dok sembang merata, kata Kerajaan PAS di Kelantan  adalah yang paling JUJUR, BERSIH, TIDAK KORUP, MAKSUM dan HEBAT –  rupa-rupanya ada juga kes orang DAP makan tanah di Kelantan.

Anwar sangat kecewa kerana beberapa proposal perniagaan yang dibawa oleh usahawan PKR di Kelantan – khususnya melibatkan pembangunan hartanah,  pembalakan, industri kecil dan sederhana di TOLAK bulat-bulat oleh  Kerajaan Negeri dengan pelbagai alasan. Tiba-tiba, rupa-rupanya ada deal lain yang telah berjaya dibuat oleh DAP.

Akhir-akhir ini, walaupun Anwar nampak senang hati dengan hubungan  PKR-DAP-PAS, tapi ianya tidak sama sekali mengenepikan kerisauan Anwar  bahawa ada isu-isu kecil yang akan merosakkan hubungan sesama mereka.

Dalam isu kerusi sebagai misal, Anwar sendiri maklum bahawa DAP memang  mampu menang di 3 kerusi Parlimen tambahan dan 10 kerusi DUN. Tapi isu  sekarang bukan soal mampu menang atau tidak. PKR mesti jadi taikor dalam Pakatan Rakyat. Kalau DAP tambah lagi 3 kerusi Parlimen dan 10 DUN –  PKR tak akan jadi TAIKOR. Sifir ini tak boleh diterima Anwar.

Mesej Anwar mudah sahaja. Apapun yang ingin dikatakan Guan Eng – DAP sudah tertinggal BAS. Sudah terlambat.

Dengan banyaknya isu KORUPSI yang dihadapi oleh DAP pada ketika ini, Anwar yakin DAP akan senyap.

Disember 21, 2012 at 1:21 pm 3 comments

Hati-Hati Agenda OCS – Opposition Sponsored Chaos!

hindrafSudahpun dibincangkan banyak kali di dalam mesyuarat strategik PKR – PRU ke 13 tidak akan mampu dimenangi oleh pembangkang TANPA wujudnya suasana kekacauan dan huru-hara. Ini sudah dibentangkan banyak kali. Dalam mesyuarat, mereka pakai singkatan OCS. Puas juga nak dapat tahu maknanya. Tapi kebetulan seorang budak AMK yang maklumkan – Opposition Sponsored Chaos.
Kejayaan HINDRAF dalam mempengaruhi undi orang India sebelum PRU12 adalah suatu contoh di mana suasana kekacauan akan memberikan kelebihan dan advantage kepada pembangkang. Ini yang sedang dirancang dan disusun secara strategik.
Bersih 1.0, Bersih 2.0 dan berikutnya memang mempunyai matlamat ini. Namun, Bersih akan menggunakan strategi lain. Apa yang perlu disampaikan oleh Bersih dan ditanam dalam minda rakyat adalah perkara-perkara seperti berikut:-

  • Membenih semangat ‘menentang’ the kerajaan;
  • Menanamkan imej buruk kepada agensi dan kerajaan;
  • Meletakkan pihak penguatkuasa sebagai ‘vultures’ dan mempunyai agenda jahat;
  • Kerajaan vs. Rakyat;
  • Wajah berbilang kaum yang anti kepada kerajaan.

Bersih sebenarnya adalah by-product kepada HINDRAF. Namun HINDRAF terlalu HINDU CENTRIC. HINDRAF gagal menarik undi pelbagai agama/bangsa.

Ambiga memang berjaya di peringkat awal. Namun apabila respons yang dibuat oleh NGO Melayu menampilkan Ambiga sebagai India – semuanya gagal. Ini yang buat Anwar banyak tak puas hati. Sampaikan satu peringkat, Samad Said dibawa masuk sebagai wajah Melayu kepada Bersih.

Nampaknya, OCS ini adalah sesuatu yang memang boleh memberikan dividen politik kepada pembangkang. Berdasarkan tinjauan rambang dalaman yang dilakukan PKR, sementara Bersih 1.0 mampu menarik hampir 1.2 juta undi; pelaksanaan seterusnya tidak menzahirkan traction undi yang sama. Malahan, wujud trend pengurangan undi. Kalangan yang menyokong sebelum ini terasa seperti dipergunakan oleh kelompok ini.

Inginlah diingatkan, rakyat jangan berasa risau sangat dengan apa yang berlaku – tidak kiralah di mana pun; Jinjang ke, Taman Medan ke, Taman Melati ke, Sungai Petani ke – kita perlu mencari sebab yang nyata. OCS ini agenda yang sangat licik di kalangan pembangkang. Demikian juga apa yang berlaku di Gombak – sama sahaja.

PKR memang hebat bab psy-war ini. Kena ingat tu.

Disember 21, 2012 at 1:18 pm 2 comments


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 52,429,971 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 REASONS WE STILL HAVEN'T FOUND ALIENS
    10 Reasons That We Still Haven’t Found AliensBy S. Grant, Listverse, 30 September 2014.The Fermi Paradox, first introduced by physicist Enrico Fermi, asks the question, “Where is everybody?” Or, more specifically, “Where are all the aliens?”When we factor in the size of the universe, the number of Earth-like planets, and a range of other variables (as outlin […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Dah tiada modal, Ambiga yang sentiasa tak konsisten serang BTN
    Ambiga hari ini memfitnah BTN dengan mengatakan modul BTN membasuh otak peserta Kem Bina Negara supaya menjadi rasis dan samseng. Kita nak tanya Ambiga, adakah model yg BERSIH laksanakan mengajar rakyat memaki hamun polis, merosakkan harta awam, menendang dan memukul polis, serta menebalikkan kenderaan polis sambil melompat2 atas kereta peronda tersebut maca […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Laman Izzs

  • Profesor Khoo Kay Kim Herdik Wakil Rakyat DAP
    Mengaitkan tindakan memainkan lagu Negaraku di panggung wayang dengan era komunis adalah perbuatan keterlaluan dan tidak bertanggungjawab kerana menghormati lagu kebangsaan merupakan asas seorang warganegara.Pakar sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim berkata setiap warganegara seharusnya mempunyai 'pertalian' dengan Negaraku, dan mereka […]

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! APA PERLU BSN NAK TOLONG MALAYSIAKINI? SIAPA BOLEH JAWAB?
    Aku boleh terima semua benda tapi aku tak boleh terima kalau ada pihak especially kerajaan yang membantu portal kuat fitnah dan sepin tahap harami punya Maslaysiakini dari segi kewangan. Cilaka betui macam ni. Moh kita baca pendedahan MyKMU di bawah ni:Pengurusan Bank Simpanan Nasional perlu menjelaskan kepada umum mengapa bank tersebut membuat keputusan men […]

RSS Musram Rakuman

  • Rasuah: SPRM Soal Siasat Ghani Yassin- Apakah Suatu Permulaan?
    APA kah satu permulaan? apabila SPRM mengambil keterangan daripada Ketua Bahagian Umno Pensiangan membabitkan bayaran pampasan tanah kerajaan negeri.Menurut laporan media, wang pampasan yang terlibat mencecah RM300 juta, satu jumlah yang cukup besar.Berasaskan jumlah itu, adalah mustahil hanya Ghani yang terlibat, kerana beliau hanya seorang Ketua Bahagian U […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Akta Hasutan 1948 Perlu Penambahbaikan. Bukan Dimansuh
    Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamed menggesa agar Akta Hasutan 1948 tidak dimansuhkan kerana ia dilihat sebagai benteng mengekang perbuatan menghasut berkaitan Agama Islam, Perpaduan dan Kedudukan Melayu termasuk Bumiputera Sabah dan Sarawak di negara ini.   Beliau berkata, pemansuhan akta berkenaan bermakna membenarkan sesiapa sahaja yang tidak […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Rasuah: SPRM Soal Siasat Ghani Yassin- Apakah Suatu Permulaan?
    APA kah satu permulaan? apabila SPRM mengambil keterangan daripada Ketua Bahagian Umno Pensiangan membabitkan bayaran pampasan tanah kerajaan negeri.Menurut laporan media, wang pampasan yang terlibat mencecah RM300 juta, satu jumlah yang cukup besar.Berasaskan jumlah itu, adalah mustahil hanya Ghani yang terlibat, kerana beliau hanya seorang Ketua Bahagian U […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers