DAP Better Settle Isu Nga-Ngeh: Anwar

Disember 21, 2012 at 1:21 pm 3 comments

sinar 1Anwar pun naik risau dengan isu yang melibtkan pemimpin DAP di Kelantan. Dalam pada Anwar dok sembang merata, kata Kerajaan PAS di Kelantan  adalah yang paling JUJUR, BERSIH, TIDAK KORUP, MAKSUM dan HEBAT -  rupa-rupanya ada juga kes orang DAP makan tanah di Kelantan.

Anwar sangat kecewa kerana beberapa proposal perniagaan yang dibawa oleh usahawan PKR di Kelantan – khususnya melibatkan pembangunan hartanah,  pembalakan, industri kecil dan sederhana di TOLAK bulat-bulat oleh  Kerajaan Negeri dengan pelbagai alasan. Tiba-tiba, rupa-rupanya ada deal lain yang telah berjaya dibuat oleh DAP.

Akhir-akhir ini, walaupun Anwar nampak senang hati dengan hubungan  PKR-DAP-PAS, tapi ianya tidak sama sekali mengenepikan kerisauan Anwar  bahawa ada isu-isu kecil yang akan merosakkan hubungan sesama mereka.

Dalam isu kerusi sebagai misal, Anwar sendiri maklum bahawa DAP memang  mampu menang di 3 kerusi Parlimen tambahan dan 10 kerusi DUN. Tapi isu  sekarang bukan soal mampu menang atau tidak. PKR mesti jadi taikor dalam Pakatan Rakyat. Kalau DAP tambah lagi 3 kerusi Parlimen dan 10 DUN -  PKR tak akan jadi TAIKOR. Sifir ini tak boleh diterima Anwar.

Mesej Anwar mudah sahaja. Apapun yang ingin dikatakan Guan Eng – DAP sudah tertinggal BAS. Sudah terlambat.

Dengan banyaknya isu KORUPSI yang dihadapi oleh DAP pada ketika ini, Anwar yakin DAP akan senyap.

About these ads

Entry filed under: DAP, PKR. Tags: , , , , .

Hati-Hati Agenda OCS – Opposition Sponsored Chaos! Bila KAK IJAT Lebih Mulia Daripada Ngeh/Nga

3 Komen Add your own

  • 1. noorhisham  |  Disember 22, 2012 at 5:19 am

    Reblogged this on Al Faqirul Ilaih.

    Balas
  • 2. Anonymas  |  Disember 22, 2012 at 2:13 pm

    hehe, saya suka istilah ni. OCS.

    anak dia sendiri pun dah hampir-hampir sebabkan OCS daripada ucapan dia di Forum ‘Islamic State’ tersebut. Nasib baiklah dia sempat damage control dengan men-taici balik kepada Utusan (walaupun Malaysiakini pun laporkan berita tu)

    Balas
  • 3. Tanpa Nama  |  Februari 10, 2013 at 2:03 pm

    dap mengamal budaya mementingkan diri sendiri,sombong dan bongkak. Berbeza dgn umno dan pas mempunyai agenda yg baik dan jujur untuk kepentingan rakyat semua.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 44,383,417 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 122 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: THE CRAZY CHAOTIC TRAFFIC AT ADDIS ABABA
    This busy street intersection with no traffic lights is just pure chaos By Casey Chan, Sploid Gizmodo, 22 April 2014.Anarchy. That's what it's like to drive on the streets of Ethiopia. There are no traffic lights, no painted lanes, no rules on who has the right of way, no fear of hitting the car in front of you, and basically no driver has any idea […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Pecat MB ‘Tak Guna Itu’, Kata Ahli Parlimen DAP
    AIDCNews – 23/4/14 – Disebabkan catuan air yang berpanjangan, seorang Ahli Parlimen DAP, Jeff Ooi menuntut agar Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dipecat kerana didakwa gagal mengatasi masalah tersebut. Jeff Ooi, Ahli Parlimen DAP Jelutong dilaporkan Malaysiakini berkata, masalah bekalan air itu menyulitkan urusannya hingga terpaksa “mandi kerba […]

RSS Perak Today

  • Aksi lesu punca TRW tewas besar
    PENGENDALI sementara The Red Warriors, Mohd Hashim Mustapha menyifatkan aksi kurang bertenaga barisan pemain menjadi punca pasukannya tewas 0-4 kepada South China pada aksi terakhir Kumpulan G kempen Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) di Stadium Mong Kok, Hong Kong, malam kelmarin. Mohd Hashim berkata, pasukannya bermain dengan baik sepanjang 70 minit p […]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! APAKAH FELDA BODOH KERANA MENARIK BALIK SAMAN? INI CERITA SEBENAR...
    Aku yakin ramai penyokong UMNO marahkan UMNO diatas keputusan menarik balik saman terhadap Saifuddin Nasution. Ada yang begitu marah sampai mereka luahkan melalui media sosial. Yalah lepas apa yang berlaku dalam episod Tian Chua yang dah la saman ditarik balik pastu ada pulak gambar SUA UMNO diambil bersama penghasut no 1 tu.Tapi kan, khabarnya kali ini kisa […]

RSS Musram Rakuman

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Brunei : Hudud deferred due to unavoidable circumstances
      THE implementation of the Syariah Penal Code Order has been “deferred” from April 22 to a later date “due to unavoidable circumstances“, said the assistant director of the Islamic Legal Unit.   While delivering a briefing on the new legislation to the Malaysian expatriate community, Dk Hjh Jauyah Pg Hj Mohd Zaini said the ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

%d bloggers like this: