DAP Better Settle Isu Nga-Ngeh: Anwar

Disember 21, 2012 at 1:21 pm 3 comments

sinar 1Anwar pun naik risau dengan isu yang melibtkan pemimpin DAP di Kelantan. Dalam pada Anwar dok sembang merata, kata Kerajaan PAS di Kelantan  adalah yang paling JUJUR, BERSIH, TIDAK KORUP, MAKSUM dan HEBAT –  rupa-rupanya ada juga kes orang DAP makan tanah di Kelantan.

Anwar sangat kecewa kerana beberapa proposal perniagaan yang dibawa oleh usahawan PKR di Kelantan – khususnya melibatkan pembangunan hartanah,  pembalakan, industri kecil dan sederhana di TOLAK bulat-bulat oleh  Kerajaan Negeri dengan pelbagai alasan. Tiba-tiba, rupa-rupanya ada deal lain yang telah berjaya dibuat oleh DAP.

Akhir-akhir ini, walaupun Anwar nampak senang hati dengan hubungan  PKR-DAP-PAS, tapi ianya tidak sama sekali mengenepikan kerisauan Anwar  bahawa ada isu-isu kecil yang akan merosakkan hubungan sesama mereka.

Dalam isu kerusi sebagai misal, Anwar sendiri maklum bahawa DAP memang  mampu menang di 3 kerusi Parlimen tambahan dan 10 kerusi DUN. Tapi isu  sekarang bukan soal mampu menang atau tidak. PKR mesti jadi taikor dalam Pakatan Rakyat. Kalau DAP tambah lagi 3 kerusi Parlimen dan 10 DUN –  PKR tak akan jadi TAIKOR. Sifir ini tak boleh diterima Anwar.

Mesej Anwar mudah sahaja. Apapun yang ingin dikatakan Guan Eng – DAP sudah tertinggal BAS. Sudah terlambat.

Dengan banyaknya isu KORUPSI yang dihadapi oleh DAP pada ketika ini, Anwar yakin DAP akan senyap.

About these ads

Entry filed under: DAP, PKR. Tags: , , , , .

Hati-Hati Agenda OCS – Opposition Sponsored Chaos! Bila KAK IJAT Lebih Mulia Daripada Ngeh/Nga

3 Komen Add your own

  • 1. noorhisham  |  Disember 22, 2012 at 5:19 am

    Reblogged this on Al Faqirul Ilaih.

    Balas
  • 2. Anonymas  |  Disember 22, 2012 at 2:13 pm

    hehe, saya suka istilah ni. OCS.

    anak dia sendiri pun dah hampir-hampir sebabkan OCS daripada ucapan dia di Forum ‘Islamic State’ tersebut. Nasib baiklah dia sempat damage control dengan men-taici balik kepada Utusan (walaupun Malaysiakini pun laporkan berita tu)

    Balas
  • 3. Tanpa Nama  |  Februari 10, 2013 at 2:03 pm

    dap mengamal budaya mementingkan diri sendiri,sombong dan bongkak. Berbeza dgn umno dan pas mempunyai agenda yg baik dan jujur untuk kepentingan rakyat semua.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 52,463,458 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 POTENTIALLY PARANORMAL EXAMPLES OF SPOOK LIGHT PHENOMENON
    10 Potentially Paranormal Examples of Spook Light PhenomenonBy Jeff Danelek, Toptenz, 1 October 2014.Among the plethora of curiosities that make our world the mysterious place it is, one of the most interesting are so-called “spook lights.” These little balls of light, usually blue in colour, appear at a particular locale and serve as the basis for many a sp […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • R hanya gimik buat menutup sabotaj terhadap PAS di Pengkalan Kubor
    Semalam kumpulan Royalti Kelantan membuat satu 'stunt' untuk tarik perhatian:30/09/14. 12.00 pm. Kota Bharu. Pertubuhan R Kelantan (ROYALTI) kebumikan replika Jawatankuasa Khas Tuntutan Royalti Petroliam (JK Khas) sebagai simbolik menolak penubuhan JK Khas itu.ROYALTI juga mendesak kerajaan negeri menyatakan pendirian berkenaan keputusan laporan JK […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Laman Izzs

  • Profesor Khoo Kay Kim Herdik Wakil Rakyat DAP
    Mengaitkan tindakan memainkan lagu Negaraku di panggung wayang dengan era komunis adalah perbuatan keterlaluan dan tidak bertanggungjawab kerana menghormati lagu kebangsaan merupakan asas seorang warganegara.Pakar sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim berkata setiap warganegara seharusnya mempunyai 'pertalian' dengan Negaraku, dan mereka […]

RSS Parpu Kari

  • 20 SEN JE! APA NAK BISING, DEMI BR1M KITA KENA REDHA BCOS GOVT KNOWS THE BEST!
    Apa la korang nak bising ni? Minyak baru naik 20 sen je, bukannya 50 sen pun. lagipun bukan minyak dunia yang naik sebenarnya. Kerajaan mengurangkan subsidi je tau. Jangan la marahkan kerajaan. Kita kena terima keputusan mereka sebab GOVERMENT IS ALWAYS RIGHT!Dsau puluh sen je beb! Kita jangan risau. KPDNKK punya kenyataan aku siarkan kat bawah ni:Tu dia pen […]

RSS Musram Rakuman

  • Benarlah Azmin Itu Anak Emas Anwar?
    BENARLAH anggapan ramai, bahawa Azmin itu anak emas Anwar. Benarlah bahawa stategi 2A memang untuk Azmin. Benarlah Langkah Kajang itu untuk Azmin.Hari ini Azmin mengumumkan bahawa Anwar tetap sebagai Penasihat Eknomi Selangor. Anwar dipecat mantan MB Tan Sri Khalid Ibrahim sehari sebelum beliau melepaskan jawatan MB.Ramai penganalisis mengatakan, tindakan Kh […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Akta Hasutan 1948 Perlu Penambahbaikan. Bukan Dimansuh
    Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamed menggesa agar Akta Hasutan 1948 tidak dimansuhkan kerana ia dilihat sebagai benteng mengekang perbuatan menghasut berkaitan Agama Islam, Perpaduan dan Kedudukan Melayu termasuk Bumiputera Sabah dan Sarawak di negara ini.   Beliau berkata, pemansuhan akta berkenaan bermakna membenarkan sesiapa sahaja yang tidak […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Benarlah Azmin Itu Anak Emas Anwar?
    BENARLAH anggapan ramai, bahawa Azmin itu anak emas Anwar. Benarlah bahawa stategi 2A memang untuk Azmin. Benarlah Langkah Kajang itu untuk Azmin.Hari ini Azmin mengumumkan bahawa Anwar tetap sebagai Penasihat Eknomi Selangor. Anwar dipecat mantan MB Tan Sri Khalid Ibrahim sehari sebelum beliau melepaskan jawatan MB.Ramai penganalisis mengatakan, tindakan Kh […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers

%d bloggers like this: