Archive for Januari 3, 2013

Deepak Vs. Rafizi

deepak-jaikishan-300x192Anwar tidak berasa cukup puas hati dengan isu yang dibawa oleh Rafizi baru-baru ini. Anwar sudah pun memaklumkan kepada Rafizi supaya tidak terlalu yakin dengan sumber maklumat Deepak. Itupun setelah Anwar mendapat sedikit maklum balas oleh beberapa orang businessman yang pernah menjalankan perniagaan bersama Deepak sebelum ini. Anwar dapat membuat konklusi bahawa Deepak adalah – professional con-man. Nothing more than that.

Apabila mendapat info awal, Anwar sudah menasihatkan Rafizi supaya jangan robust sangat dengan isu ini. Kena hati-hati. Yang jadi masalahnya, kegagalan Rafizi untuk substantiate dengan data dan dokumen yang asli boleh menyebabkan integriti PKR juga terjejas.

Sumber dalaman PKR sudah heboh dengan gag-order supaya PKR tidak sangat memainkan isu Deepak ini. Anwar tidak mahu Deepak menjadikan PKR sebagai medan untuk membawa kesumat dendam peribadi. ‘He’s not a politician. We are. We must be extra careful’. Itu penegasan Anwar banyak kali.

Tapi kerana terlalu ambitious untuk memenangi Parlimen Pandan – Rafizi sudah tidak mengikut arahan yang diberikan. Semua dokumen yang dipegang Rafizi masih belum dibuktikan kesahihannya.

Anwar juga kerapkali mengulang ungkapan ‘Am allergic to Indian; be it politician or businessman’. Ganas statement. Mungkin Anwar teringat dengan peranan yang dimainkan Nalla dan Gobalakrishnan sebelum ini. Itu sebab Anwar semakin fobia dengan orang India.

Sekarang ini, kalau menurut arahan HQ PKR, isu Deepak is no go. No traction. Tak bawa impak apa sekalipun. Kena pindah isu lain.

Habis tu, yang Rafizi gila main isu Deepak ini ikut ARAHAN siapa? Siapa lebih POWER dalam PKR ketika ini?

Januari 3, 2013 at 10:14 am 2 comments


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 49,306,360 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 124 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 11 OF THE MOST GROUND-BREAKING STRUCTURES OF THE YEAR
    11 of the Most Ground-Breaking Structures of the Year By Kelsey Campbell-Dollaghan, Gizmodo, 1 August 2014.Every year the Institution of Structural Engineers picks out the most interesting pieces of structural engineering out there, highlighting an aspect of design that tends to get overlooked. Today, it announced its picks for 2014 - and they range from an […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Lawak yang disuarakan pencacai Jijah Blur
    Jika Anwar berjaya letak Azizah sebagaii MB Selangor, kedudukan BN kan menjadi lebih terancam didalam PRU akan datang.In kerana Anuar akan jadikan Selangor sebagai negeri contoh yang liberal dan  tiada pengagihan berdasarkan kuota. Konsep sama rata akan dipraktikkan dan agihan ekonomi akan diberikan mengikut kemampuan bukan lagi berdasarkan kuota Bumiputra d […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    Selamat Hari Raya Aidil Fitri diucapkan kepada semua pengunjung laman ini. Insya Allah, laman ini akan dikemaskini semula bermula pada 6 Ogos 2014… more »

RSS Perak Today

  • SMS akhir sebelum ditemui mati
    SEREMBAN – “Ibu, tolong saya,” itu kandungan khidmat pesanan ringkas (SMS) terakhir yang sempat dihantar M Mhittren Ezhuthachan, 21, kepada keluarganya sebelum ditemui mati dalam kawasan semak berhampiran tangki air di Taman Mahkota Hill, Lenggeng, Nilai kira-kira jam 7 petang kelmarin. Menurut abang mangsa, M Ganesan, 30an, gara-gara tidak sedap hati dengan […]

RSS Laman Izzs

  • [5 Gambar] Ular Ditemui Dalam Kain Kafan Bersama Mayat Di Tekuk Kumbar!!!
    Kejadian dikatakan berlaku di sekitar kawasan Balik Pulau dan disedari bila mayat yang sudah siap dikafan kelihatan sesuatu bergerak- gerak di dalamnya. Selepas ikatan kain kafan dibuka semula, didapati seekor ular berada bersama mayat.Namun begitu, berdasarkan semakan yang admin lakukan terhadap seorang sahabat yang bermastautin di sekitar Balik Pulau, beli […]

RSS Parpu Kari

  • APA MASALAH NGAN CINA DAP PUKIMAK NI?
    Ini yang terbaru sedang diperkatakan di laman FB. Nampaknya cinabeng DAP ni semakin hari semakin melampau. Disebabkan sudah tiada ISA, ini la jadinya.Perempuan jalang ni pulak bila dah kantoi suruh laki cinabeng sipemakan babi buat repot kata akaun dia kena hack la, ornag salah guna la. Pukimak betul la bila check balik memang sah akaun dia. Sebab dah kecoh […]

RSS Musram Rakuman

  • MB Selangor: Lim Guan Eng Cuba Pesongkan Isu
    Lim Guan Eng cuba pesongkan isu sebenar berkaitan perbalahan dalam penggantian Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang itu menekankan bahawa ada pihak-pihak dalam Pakatan Rakyat menolak penggantian itu atas sebab yang menggantikannya adalah seorang wanita.Sebagaimana yang kita tahu, baha […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Malaysia Premier Brokers Deal to Recover Black Boxes
    Malaysian apparently achieved what pressure from far more powerful nations had failed to accomplish.   KUALA LUMPUR, Malaysia — Prime Minister Najib Razak’s announcement that his government had reached an agreement with pro-Russian separatists in eastern Ukraine, for the transfer of the bodies and so-called black boxes from Flight 17 to Malaysian representat […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • MB Selangor: Lim Guan Eng Cuba Pesongkan Isu
    Lim Guan Eng cuba pesongkan isu sebenar berkaitan perbalahan dalam penggantian Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang itu menekankan bahawa ada pihak-pihak dalam Pakatan Rakyat menolak penggantian itu atas sebab yang menggantikannya adalah seorang wanita.Sebagaimana yang kita tahu, baha […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 124 other followers