Rahman Maidin – Balas Budi atau Cari Rezeki

Januari 14, 2013 at 7:06 pm Tinggalkan komen

rahman_maidin_2Di kalangan kawan-kawan PKR pun, tak semuanya seronok dan boleh terima kalangan politikus yang lompat masuk ke PKR di saat-saat akhir menjelang PRU ini. Pada mereka, kumpulan ini adalah KCR – kumpulan cari makan. Betul, mereka semua sudah kaya. Tapi mereka mahu tambah kekayaan mereka dengan lebih banyak lagi.

Antara objek dibenci di kalangan orang PKR pada ketika ini ada dua. Kedua-duanya MAMAK.

1. Kadiaq Sheikh Fadiaq
2. Rahman Maidin

Walaupun kedua-duanya belum berada dalam PKR, kelibat mereka tidak disenangi oleh budak-budak PKR. Azmin khususnya selalu mengingatkan budak-budak PKR supaya hati-hati dengan orang-orang begini. Mereka ini tidak ada maruah dalam politik. Semuanya kerana duit dan kuasa.

Rahman Maidin yang kali ini sibuk dengan t shirt ‘peduli rakyat’ – sebenarnya mendatangkan menyampah di kalangan budak-budak PKR. Budak-budak lama zaman reformasi, bacth 1998/1999 kenal sangat dengan perangai Rahman Maidin. Tak pernah bantu Pak Sheikh pun. Hilang entah ke mana.

Menjelang PRU, tiba-tiba watak macam ini timbul semula.

Azmin antara tak senang dengan kehadiran muka-muka tak tahu malu seperti ini.

Demikian juga apabila Azmin tahu Abdul Rahim Ghouse yang sudah mula turun ke Perak dan diberikan ruang oleh Dr Md Nur. Pada Azmin, ini semua orang yang tak boleh dipercayai dan diberikan ruang.

Kumpulan macam Kadiaq dan Rahman Maidin – hanya merosakkan imej PKR; kata Ketua AMK Cabang di Selangor.

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim. Tags: , , , .

Post-mortem HKR112 di Tropicana Pandangan Aktivis Sosial Mengenai HKR112….

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 50,853,474 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 VACATION DESTINATIONS FOR ADVENTUROUS TOURISTS
    10 Vacation Destinations for Adventurous Tourists By Ashley Dufault, Toptenz, 1 September 2014.Everyone seeks adventure from time to time. Don’t just book another trip to the Caribbean for your next vacation - take  a unique journey to one of these unforgettable destinations.10. Blood FallsWhile Antarctica may not be on the top of your vacation bucket list, […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kerja IGP bukan debat tapi tangkap; Antara tertangkap penjenayah dan penagih
    Kenyataan Tan Sri Khalid di atas merupakan jawapan baik kepada Lim Guan Eng yang telah mencabarnya untuk satu debat. Baca SINI Bukan kerja IGP nak berdebat tapi kerja IGP adalah menjalankan undang-undang.Dah tentu PPS bukan sebuah pertubuhan yang sah, bukan kerja IGP nak debat lagi. Guan ENg boleh menjawab di mahkamah untuk jelaskan kenapa PPS ini tidak di b […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Ailee Turunkan Berat Badan 10 Kilogram
    BEBERAPA bulan lalu, penyanyi Ailee dilihat sedikit gemuk berbanding biasa. Bagaimanapun menurut laporan Soompi, Ailee yang ditemui baru-baru ini sudah kembali bertubuh langsing. Pelantun lagu I will Show You itu berkata, dia berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 10 kilogram (Kg) selepas ditegur peminat-peminat lelaki. “Berat badan saya turun 10 kg kera […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • HOI ORANG PENANG! KORANG MEMANG NAK KEPALA SAMSENG JADI PEMIMPIN KAMU KE?
    Macamana la ornag Penang boleh pilih bangkai-bangkai ni jadi wakil mereka? EuwwwTerbaru! RSN Rayer the bastard racist sudah kena tahan dengan polis! Rayer lahanat dtahan untuk siasatan PPS. Aku tak sabar menunggu Guan Eng si kepala bapak komunis pulak ditahan selepas ini. Apa yang mereka lakukan adalah merupakan satu pengkhianatan yang terlampau.Kita semua b […]

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut MB Selangor: Sultan Perlu Terima Nasihat Siapa?
    KERAJAAN SELNGOR pada masa ini diketuai oleh Tan Sri Khalid Ibrahim. Berasaskan kedudukan Khalid, beliaulah yang memberi nasihat kepada Sultan.Dalam soal kemelut MB Selangor, Sultan perlu mendapat nasihat daripada siapa? PKR mengatakan bahawa Sultan perlu ikut nasihat kerajaan negeri; kerajaan negeri diketuai oleh Khalid.Khalid pada Selasa mengemukan peletak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • I’m A Brown Person And I Live In A Racist Country
    Burnt. Black skin. Dirty. I’ve been called the worst names from fellow Singaporeans.   The first time I experienced racism was in a classroom when I was nine years old. I didn’t know what was happening, but I understood that there was a lot of hate there while my teacher loomed over me and said, ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut MB Selangor: Sultan Perlu Terima Nasihat Siapa?
    KERAJAAN SELNGOR pada masa ini diketuai oleh Tan Sri Khalid Ibrahim. Berasaskan kedudukan Khalid, beliaulah yang memberi nasihat kepada Sultan.Dalam soal kemelut MB Selangor, Sultan perlu mendapat nasihat daripada siapa? PKR mengatakan bahawa Sultan perlu ikut nasihat kerajaan negeri; kerajaan negeri diketuai oleh Khalid.Khalid pada Selasa mengemukan peletak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers

%d bloggers like this: