Harapan PKR di Sabah – LAIN KALI LAH!

Januari 16, 2013 at 1:57 pm 1 komen

Anwar IbrahimTidak ada perkara yang lebih mengecewakan Anwar apabila dapat tahu HKR112 tidak berjangkit ke Sabah. Kalau ikut modal yang diberikan, sepatutnya perhimpunan di Sabah dapat mengumpulkan lebih 10,000 orang. Beberapa orang Ketua Cabang sudah diberikan peruntukan khusus untuk membawa turun ahli-ahli/mereka yang bersimpati dengan perjuangan Anwar untuk bersama di Kota Kinabalu.
Menurut seorang teman PKR di Sabah, ada Ketua Cabang yang diberikan RM30k untuk menurunkan 3000 orang di Sabah. Gagal. Big time failed. Anwar cukup berasa kecewa apabila peruntukan yang sepatutnya boleh digunakan untuk acara lain di Semenanjung, sudah digunakan untuk kepentingan diri sendiri.
‘Sabah people are just PATHETIC’. Itu sahaja kesimpulan Anwar.
Lebih mengecewakan ‘acid test’ Anwar kepada beberapa pemimpin re-con di Sabah juga gagal. Ghafur. Lajim. Semuanya tidak mampu mobilisasi sokongan.
Anwar cukup tidak puas hati apabila Sabah mengambil sikap sambil lewa dengan gelombang politik. Sementara Anwar membayar harga yang besar untuk mendapat sokongan Jefrrey Kitingan dan STAR, pemimpin Sabah lain hanya main peranan ‘wait and see’. Mereka tak mahu committ.
Thamrin juga menaikkan darah Anwar. Gagal laksanakan tugas. Ambil mudah dengan HKR.
Nak ubah macamana lagi kepimpinan di Sabah ini. Waktu Azmin lead jentera politik Sabah – semua Ketua Cabang komplen kononnya Azmin adalah orang luar dan tak faham dengan politik Sabah. Bila Anwar tukar, jadi macam ini.
Kalau terus macam ini. Anwar sendiri sudah kata dengan nada sedih – ‘LAIN KALI LAH….’

Pengerusi Negeri Ahmad Thamrin Haji Jaini 016-8191919

Timbalan Pengerusi Christina Liew 016-8314629

Naib Pengerusi 1 Datuk Kong Hong Ming 013-8888188

Naib Pengerusi 2 Haji Awang Tengah Haji Awang Amin 019-8135888

Naib Pengerusi 3 Datuk John Ghani 019-8953001

Setiausaha MPN Mursalim Tanjul 019-8707069

Penolong Setiausaha 1 Abdul Razak Jamil 016-8311151

Penolong Setiausaha 2 Jeffry Yap 016-8172178

Penolong Setiausaha 3 Adris Taripin 013-5577987

Bendahari Dr Roland Chia Ming Shen 016-8300183

Penolong Bendahari Anthony Mandiau 014-6718552

Ketua Penerangan Jonathan Yasin 019-8412799

Timbalan Ketua Penerangan Chong Sen Liong 019-8079873

Pengarah Strategik Datuk Dr Hamzah Amir 012-8031691

Pengarah Pilihanraya Haji Ramlee Dua 016-8482565

Ketua Wanita Saukinah Yusof 019-2436580

Timbalan Ketua Wanita Evelyn Gobile 016-8334027

Ketua AMK Abdul Razak Jamil 016-8311151

Timbalan Ketua AMK Ustaz Pajudin Nordin 016-8411292

Ketua Cabang Kudat Mursalim Tanjul 019-8707069

Ketua Cabang Kota Marudu Anthony Pilit @ Biri Mandiau 014-6718552

Ketua Cabang Kota Belud Jalumin bin Bayogoh 014-6790579

Ketua Cabang Tuaran Umsery @ Ansari Abdullah 016-8329888

Ketua Cabang Sepanggar Sulaiman Alladad 019-8708017

Ketua Cabang Kota Kinabalu Liew Chin Jin @ Christina Liew 016-8314629

Ketua Cabang Putatan Awang Ahmad Sah 016-8333304

Ketua Cabang Penampang Dr Roland Chia Ming Shen – Pmgku 016-8300183

Ketua Cabang Papar Slvester Balon Mujim 012-8444197

Ketua Cabang Kimanis Awang Tangah Awang Amin 019-8135888

Ketua Cabang Beaufort Lajim Md Yusof 013-8965458

Ketua Cabang Beluran Sipin Kadandi 019-8047425

Ketua Cabang Sipitang Dojit Muda 016-8315143

Ketua Cabang Ranau Jonathan Yasin 019-8412799

Ketua Cabang Keningau Datuk Dr Jeffery Kitingan 019-8505005

Ketua Cabang Tenom Peter Lonok – Pmgku 013-5559499

Ketua Cabang Pensiangan Danny Anthony Andipai 019-5877500

Ketua Cabang Libaran Ahmad Thamrin Haji Jaini 016-8191919

Ketua Cabang Batu Sapi Datuk Nahalan Damsal 019-8047425

Ketua Cabang Sandakan

Ketua Cabang Kinabatangan Ghani Medeh – Pmgku 019-8136594

Ketua Cabang Silam Johani Abdul Halim 012-8302289

Ketua Cabang Semporna Md Abdul Wahab Datuk Pg Abdullah 019-8717356

Ketua Cabang Tawau Datuk Kong Hong Ming 013-8888188

Ketua Cabang kalabakan Datuk Dr Hamzah Amir 012-8031691

Biro Latihan Mazhry Nasir 016-8371090

Biro Hal Ehwal Agama Ustaz Haji Awang Laiman 016-8436511

Biro Integrasi Nasional Dr Chong Eng Leong 016-8803466

Biro Pendidikan Datuk Dr Haji Hasbullah Md Taha

Biro Kemasyarakatan Lukia Indan 019-8534657

Biro Kesihatan Dr Nicholas James Guntobon 013-8515115

Biro Perpaduan / Pengukuhan Parti Masikong Maluk 013-5431136

Biro Penerangan Jonathan Yasin 019-8412799

Pengarah Komunikasi Ronnie Klassen 019-8405418

Ex Officio Datuk Halik Zaman 019-5300911

Ex Officio Datuk Hussin Dali 019-8816505

Ex Officio Datuk James Ghani 016-5860828

Ex Officio Edward Linggu

Ex Officio Benedette Wong 016-8060643

Ex Officio Saidil Simoi 016-5522349

Ex Officio Benny Kuik 019-8516306

Ex Officio Richard Jaya Suria 012-8371234

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , , .

Pandangan Aktivis Sosial Mengenai HKR112…. Kenapa Anwar Pula Goyang Dengan RCI???

1 Komen Add your own

  • 1. shams  |  Januari 17, 2013 at 12:43 pm

    tak perlu bayar kat PKR Sabah….DAP boleh wat keje tue semua…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 44,378,185 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 122 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 INDUSTRIES WITH THEIR OWN SECRET LANGUAGES
    10 Industries With Their Own Secret Languages By Nick Sebastian, Listverse, 23 April 2014.Every trade has its own technical terms and common phrases that are used for the sake of convenience, but these groups extended that concept way beyond a few exotic phrases. They have created their own specific languages and turned communication into something of an art […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Pecat MB ‘Tak Guna Itu’, Kata Ahli Parlimen DAP
    AIDCNews – 23/4/14 – Disebabkan catuan air yang berpanjangan, seorang Ahli Parlimen DAP, Jeff Ooi menuntut agar Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dipecat kerana didakwa gagal mengatasi masalah tersebut. Jeff Ooi, Ahli Parlimen DAP Jelutong dilaporkan Malaysiakini berkata, masalah bekalan air itu menyulitkan urusannya hingga terpaksa “mandi kerba […]

RSS Perak Today

  • Berpesta dadah, 23 didakwa
    GEORGETOWN – Dua puluh tiga individu didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini terhadap pertuduhan mengambil dadah pelbagai jenis ketika meraikan pesta hari jadi di sebuah banglo yang dijadikan inap desa di Jalan Masjid Negeri, di sini Ahad lepas. Kesemua mereka yang berumur antara 18 dan 35 tahun itu didakwa di tiga mahkamah mengikut [...]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! APAKAH FELDA BODOH KERANA MENARIK BALIK SAMAN? INI CERITA SEBENAR...
    Aku yakin ramai penyokong UMNO marahkan UMNO diatas keputusan menarik balik saman terhadap Saifuddin Nasution. Ada yang begitu marah sampai mereka luahkan melalui media sosial. Yalah lepas apa yang berlaku dalam episod Tian Chua yang dah la saman ditarik balik pastu ada pulak gambar SUA UMNO diambil bersama penghasut no 1 tu.Tapi kan, khabarnya kali ini kisa […]

RSS Musram Rakuman

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Brunei : Hudud deferred due to unavoidable circumstances
      THE implementation of the Syariah Penal Code Order has been “deferred” from April 22 to a later date “due to unavoidable circumstances“, said the assistant director of the Islamic Legal Unit.   While delivering a briefing on the new legislation to the Malaysian expatriate community, Dk Hjh Jauyah Pg Hj Mohd Zaini said the ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

%d bloggers like this: