Archive for Januari 22, 2013

Anwar Ketawa Besar…Pasaran Saham Hilang RM35b

saham saham3 saham4Semalam adalah antara hari yang paling gembira buat Anwar. Sambil mendengar laporan beberapa orang bankers/market players yang masih berada di dalam jawatan masing-masing (baik dalam bank, Securities Commission, Bursa Malaysia) bahawa akan ada permulaan gelombang keresahan pasaran mengenai situasi ekonomi. Blog ini harap sangat, kerajaan boleh cari beberapa nama besar yang masih lagi SIMPATI dengan perjuangan Anwar dan sedia menawarkan khidmat kepada Anwar pada bila-bila masa. Yang bijak dalam PKR ini bukan Rafizi – tapi beberapa nama dalam ‘entiti strategik’ yang masih bersungguh membantu Anwar. Wawa budak Bank Islam itu baru kira macam ‘despatch’ sahaja. Ada nama lebih besar yang bantu Anwar.

Anwar adalah veteran dalam permainan saham ini. Sangat veteran. Dia tahu bagaimana masyarakat perniagaan berfikir dan bertindak. Anwar tahu tentang herd mentality. Anwar tahu bagaimana pasaran saham juga akan mempengaruhi sentimen pengundi. Anwar tahu bahawa pengundi Cina perlu diperingatkan bahawa kerajaan yang ada tidak cekap dalam mengurus ekonomi. Ini antara game-plan Anwar dalam memasuki fasa terakhir pilihanraya.

Anwar juga tahu kemampuan kerajaan. Anwar kemampuan KWAP. Anwar tahu kemampuan EPF. Anwar tahu kemampuan PNB. Kesemuanya dalam poket Anwar.

Nak mengatakan pasaran saham jatuh dengan permainan persepsi Anwar mungkin meletakkan diri dia terlalu hebat. Anwar tahu bahawa dia tidak mampu mempengaruhi pasaran saham sebegitu rupa. Yang mungkin kerajaan lupa, Anwar berkawan lama dengan dealers international sewaktu dia jadi Menteri Kewangan. Tanpa permainan pasaran saham, orang seperti Rahim Ghouse takkan mampu duduk di luar Negara dan menghantar wang dalam amaun yang besar untuk membantu gerakan PKR selama ini. International connection Anwar jangan sesekali dipandang rendah.

PKR selama ini hidup pun dengan dana pasaran saham. Termasuk milikan beberapa ‘oil rig’ di Amerika Syarikat. Anwar sendiri (atas nama nominees), memegang beberapa syarikat oil and gas di Amerika. Boleh rujuk bekas Setiausaha Agung PKR lama mengenai mekanisme kewangan Anwar dan PKR.

Menurut salah seorang yang membentangkan laporan kepada Anwar petang semalam – international market sudah respon dengan permainan persepsi HKR112. Mereka sudah mendapat makluman mengenai UGUTAN Mat Sabu bahawa mereka tidak akan balik selagi kerajaan tidak dijatuhkan melalui jalan raya. Ini semua membuatkan pelabur pasaran saham antarabangsa berasa khuatir dan takut.

Anwar tahu, jika dia main ‘permainan persepsi’ ini dengan betul – kerajaan akan kelihatan sangat lemah dan tidak mampu menjaga ekonomi dengan baik. Anwar sudah pesan, tidak mahu pasaran saham untuk respon terlalu awal. Rugi. Anwar mahukan ianya jatuh lebih teruk pada masa yang TEPAT dan BETUL. Jika boleh, ianya berlaku dalam waktu kempen akhir nanti.

Anwar peduli apa kalau pasaran saham Malaysia rugi RM70b sekalipun – asal dia mampu jadi Perdana Menteri.
Sabotaj ekonomi memang boleh jadi senjata yang sangat berkesan.

Januari 22, 2013 at 12:29 pm 3 comments


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 55,232,578 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 UNBELIEVABE RESTAURANT LAWSUITS
    You Won't Believe Why These Restaurants Were SuedBy Dan Myers, The Daily Meal, 10 November 2014.It’s been said time and time again that we live in a litigious society, where everybody sues everybody over seemingly miniscule offenses. While most people are perfectly fine with handling their disagreements without getting lawyers involved, for others it’s […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Sabitan Kekal atau Bebas? Kepada Allah saya berserah..
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.Kebenaran ini penting dan amat bermakna […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Zairil dah buat laporan polis, Sediakah PC bersama Dyana dan isteri?
    Akhirnya Zairil berani buat laporan polis berhubung gambar-gambar mesra MP Bukit Bendera dan bekas calon MP Dyana Sofya.Depa buat di  balai Polis Balik Pulau. Kalau polis siasat dan kata gambar tu betul dan FB tak kena hack, macam mana wayang DAP?Pasti dah ada skrip sedia. Unspinners nak tengok Zairil buat PC untuk nafikan dengan isteti dan Dyana ada bersama […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Monaco To Celebrate Birth Of Its Royal Twins
    PARIS: Prince Albert II and Princess Charlene of Monaco are expecting twins next month, and the first one born will be the prince’s royal heir. The palace of the Riviera principality advised citizens on Saturday that the big moment, expected in December, will be celebrated with church bells ringing. The palace says there will be 21 cannon shots for each baby […]

RSS Lydia USM

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA KERANA MENDENGAR!
    Beberapa hari lepas aku ada tulis mintak kerajaan hapuskan subsidi minyak sebab harga minyak mentah dunia sedang merudum dan aku juga kata elok dibayar lebihan subsidi tu pada rakyat Malaysia sebagai one off payment untuk mereka selaraskan hidup mereka hidup tanpa subsidi minyak.Akhirnya permintaan House PK tertunai sudah MULAI 1 Dis ini subsidi RON95 dan di […]

RSS Musram Rakuman

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers