Anwar Sedang Susun Tour Middle East dan Gaza?

Januari 28, 2013 at 10:52 am 3 comments

hamasNampaknya ada orang yang tidak senang hati dengan lawatan Najib ke Gaza  baru-baru ini. Ada usaha yang sangat keras untuk Anwar melakukan perkara sama, khususnya menjelang PRU yang akan datang ini. Kalau sebelum ini  Anwar mengatakan lawatan Najib sebagai UNWISE dan tidak kena pada  tempatnya – hujung minggu cuti Thaipusam jadi sibuk di PKR HQ untuk  menyusun lawatan sama ke Gaza dan negara sekitar.
Menurut seorang penganalisis politik dalaman PKR – Najib score banyak  point politik dalam lawatan ke Gaza baru-baru ini. Penganalisa politik  itu juga mengatakan bahawa lawatan Najib sebenarnya lebih tertumpu  kepada usaha memperkecilkan usaha Pas berbanding PKR. Najib mahu  tampilkan bahawa BN lebih mendapat hormat kalangan negara luar  berbanding brand Pas yang lebih konvensional dan ekstrim.
Anwar tidak peduli dengan kesan lawatan Najib kepada Pas. Anwar lebih  minat nak tahu kesan lawatan Najib kepada PKR dan kedudukan politik  dirinya. Anwar tidak mahu ianya memberikan kesan kepada populariti  dirinya sebagai pemimpin yang mampu menyaingi Najib dalam segala segi.
Opposition leader Anwar Ibrahim today described prime minister Najib  Razak’s visit to the Gaza Strip last week as “unwise” and said Najib   should have contacted both the Hamas and Fatah governments.

The opposition leader said this in response Palestinan President  Mahmoud Abbas statement on Tuesday criticising  Najib’s visit to the  Hamas-run enclave as harming the legitimate representative of the  Palestinian people.

“Najib was unwise and should have contacted both Fatah and Hamas… He  should have recognised both groups,” Anwar told a press conference here  today.

“As a political leader, he should have met up with both sides and  discussed extensively the negotiations between Hamas and Fatah,” he  added.

Anwar claimed Najib’s meeting with Hamas premier Ismail Haniyeh was a mere political move to please the Muslims.

“Before this Umno had not recognised Hamas. And now they have done so because they are trying to appease the Muslim crowd,” he claimed.

Sebab itu, menurut PKR HQ, jika lawatan Anwar dapat direalisasikan,  akan ada satu FORUM POLITIK ANTARABANGSA yang menemukan Anwar di atas  pentas bersama dengan pemimpin Hamas dan Fatah. Beberapa pihak lobbyist  di Amerika sedang giat mencadangkan agar forum tersebut dibiayai oleh  Kerajaan Amerika.

Jika Anwar dapat melaksanakan pertemuan itu, barangkali markah  politik Anwar dapat naik menjelang PRU. Soalnya, mahukah Hamas dan Fatah bertemu di atas pentas forum antarabangsa TAJAAN Amerika?

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM. Tags: , , , , .

Anwar Ketawa Besar…Pasaran Saham Hilang RM35b Anwar Puas Hati Tindakan PAS Terhadap Nasha

3 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Januari 28, 2013 at 11:42 am

    hahaha dia marah konon pasal DS Najib pergi ke Gaza jumpa Hamas. Hari tu dengan “I support all efforts” punya statement dia berjaya buat wakil Hamas di sana marah dan kesal dengan pernyataannya tersebut.

    Tuduhan dia yang kata Fatah marah pasal DS Najib tak melawat tu tak benar. Pejabat Fatah tak keluarkan statement itu, tetapi ia dipetik dari portal berita Israel (yang dikutip oleh portal berita pembangkang).

    Fatah faham yang bukan mudah untuk orang luar, terutamanya Islam nak masuk ke Tebing Barat, jalan udara dan air keduanya dikawal pihak Israel

    Balas
  • 2. usin lempoyang  |  Januari 29, 2013 at 11:56 am

    Sama ada ‘usaha’ amerika untuk jadikan Anwar kononyya sebagai ‘jambatan’ antara Hamas dan Fatah boleh jadi kenyataan atau tidak..itu tidak penting. Apa-apa pun..umat Islam di Malaysia tidak akan tergamak berPMkan Anwar yang akhlaknya begitu terok rosak. Umat Islam di Malaysia, Alhamdulillah..hampir 90 peratus ‘berotak’ dan tidak mudah tertipu oleh segala pembohongan dan penafian Anwar. hanya segelintir sahaja yang bebal dan baghal yang masih sangat berharap ‘limpahan rezeki’ dari Anwar..iya lahh..mana tahu tup-tup Anwar jadi PM..??

    Balas
  • 3. JIWA HAMBA  |  Februari 4, 2013 at 6:44 am

    Reblogged this on jiwa_hamba.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 44,380,444 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 122 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: THE CRAZY CHAOTIC TRAFFIC AT ADDIS ABABA
    This busy street intersection with no traffic lights is just pure chaos By Casey Chan, Sploid Gizmodo, 22 April 2014.Anarchy. That's what it's like to drive on the streets of Ethiopia. There are no traffic lights, no painted lanes, no rules on who has the right of way, no fear of hitting the car in front of you, and basically no driver has any idea […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Pecat MB ‘Tak Guna Itu’, Kata Ahli Parlimen DAP
    AIDCNews – 23/4/14 – Disebabkan catuan air yang berpanjangan, seorang Ahli Parlimen DAP, Jeff Ooi menuntut agar Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dipecat kerana didakwa gagal mengatasi masalah tersebut. Jeff Ooi, Ahli Parlimen DAP Jelutong dilaporkan Malaysiakini berkata, masalah bekalan air itu menyulitkan urusannya hingga terpaksa “mandi kerba […]

RSS Perak Today

  • Berpesta dadah, 23 didakwa
    GEORGETOWN – Dua puluh tiga individu didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini terhadap pertuduhan mengambil dadah pelbagai jenis ketika meraikan pesta hari jadi di sebuah banglo yang dijadikan inap desa di Jalan Masjid Negeri, di sini Ahad lepas. Kesemua mereka yang berumur antara 18 dan 35 tahun itu didakwa di tiga mahkamah mengikut [...]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! APAKAH FELDA BODOH KERANA MENARIK BALIK SAMAN? INI CERITA SEBENAR...
    Aku yakin ramai penyokong UMNO marahkan UMNO diatas keputusan menarik balik saman terhadap Saifuddin Nasution. Ada yang begitu marah sampai mereka luahkan melalui media sosial. Yalah lepas apa yang berlaku dalam episod Tian Chua yang dah la saman ditarik balik pastu ada pulak gambar SUA UMNO diambil bersama penghasut no 1 tu.Tapi kan, khabarnya kali ini kisa […]

RSS Musram Rakuman

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Brunei : Hudud deferred due to unavoidable circumstances
      THE implementation of the Syariah Penal Code Order has been “deferred” from April 22 to a later date “due to unavoidable circumstances“, said the assistant director of the Islamic Legal Unit.   While delivering a briefing on the new legislation to the Malaysian expatriate community, Dk Hjh Jauyah Pg Hj Mohd Zaini said the ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

%d bloggers like this: