Anwar Sedang Susun Tour Middle East dan Gaza?

Januari 28, 2013 at 10:52 am 3 comments

hamasNampaknya ada orang yang tidak senang hati dengan lawatan Najib ke Gaza  baru-baru ini. Ada usaha yang sangat keras untuk Anwar melakukan perkara sama, khususnya menjelang PRU yang akan datang ini. Kalau sebelum ini  Anwar mengatakan lawatan Najib sebagai UNWISE dan tidak kena pada  tempatnya – hujung minggu cuti Thaipusam jadi sibuk di PKR HQ untuk  menyusun lawatan sama ke Gaza dan negara sekitar.
Menurut seorang penganalisis politik dalaman PKR – Najib score banyak  point politik dalam lawatan ke Gaza baru-baru ini. Penganalisa politik  itu juga mengatakan bahawa lawatan Najib sebenarnya lebih tertumpu  kepada usaha memperkecilkan usaha Pas berbanding PKR. Najib mahu  tampilkan bahawa BN lebih mendapat hormat kalangan negara luar  berbanding brand Pas yang lebih konvensional dan ekstrim.
Anwar tidak peduli dengan kesan lawatan Najib kepada Pas. Anwar lebih  minat nak tahu kesan lawatan Najib kepada PKR dan kedudukan politik  dirinya. Anwar tidak mahu ianya memberikan kesan kepada populariti  dirinya sebagai pemimpin yang mampu menyaingi Najib dalam segala segi.
Opposition leader Anwar Ibrahim today described prime minister Najib  Razak’s visit to the Gaza Strip last week as “unwise” and said Najib   should have contacted both the Hamas and Fatah governments.

The opposition leader said this in response Palestinan President  Mahmoud Abbas statement on Tuesday criticising  Najib’s visit to the  Hamas-run enclave as harming the legitimate representative of the  Palestinian people.

“Najib was unwise and should have contacted both Fatah and Hamas… He  should have recognised both groups,” Anwar told a press conference here  today.

“As a political leader, he should have met up with both sides and  discussed extensively the negotiations between Hamas and Fatah,” he  added.

Anwar claimed Najib’s meeting with Hamas premier Ismail Haniyeh was a mere political move to please the Muslims.

“Before this Umno had not recognised Hamas. And now they have done so because they are trying to appease the Muslim crowd,” he claimed.

Sebab itu, menurut PKR HQ, jika lawatan Anwar dapat direalisasikan,  akan ada satu FORUM POLITIK ANTARABANGSA yang menemukan Anwar di atas  pentas bersama dengan pemimpin Hamas dan Fatah. Beberapa pihak lobbyist  di Amerika sedang giat mencadangkan agar forum tersebut dibiayai oleh  Kerajaan Amerika.

Jika Anwar dapat melaksanakan pertemuan itu, barangkali markah  politik Anwar dapat naik menjelang PRU. Soalnya, mahukah Hamas dan Fatah bertemu di atas pentas forum antarabangsa TAJAAN Amerika?

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM. Tags: , , , , .

Anwar Ketawa Besar…Pasaran Saham Hilang RM35b Anwar Puas Hati Tindakan PAS Terhadap Nasha

3 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Januari 28, 2013 at 11:42 am

    hahaha dia marah konon pasal DS Najib pergi ke Gaza jumpa Hamas. Hari tu dengan “I support all efforts” punya statement dia berjaya buat wakil Hamas di sana marah dan kesal dengan pernyataannya tersebut.

    Tuduhan dia yang kata Fatah marah pasal DS Najib tak melawat tu tak benar. Pejabat Fatah tak keluarkan statement itu, tetapi ia dipetik dari portal berita Israel (yang dikutip oleh portal berita pembangkang).

    Fatah faham yang bukan mudah untuk orang luar, terutamanya Islam nak masuk ke Tebing Barat, jalan udara dan air keduanya dikawal pihak Israel

    Balas
  • 2. usin lempoyang  |  Januari 29, 2013 at 11:56 am

    Sama ada ‘usaha’ amerika untuk jadikan Anwar kononyya sebagai ‘jambatan’ antara Hamas dan Fatah boleh jadi kenyataan atau tidak..itu tidak penting. Apa-apa pun..umat Islam di Malaysia tidak akan tergamak berPMkan Anwar yang akhlaknya begitu terok rosak. Umat Islam di Malaysia, Alhamdulillah..hampir 90 peratus ‘berotak’ dan tidak mudah tertipu oleh segala pembohongan dan penafian Anwar. hanya segelintir sahaja yang bebal dan baghal yang masih sangat berharap ‘limpahan rezeki’ dari Anwar..iya lahh..mana tahu tup-tup Anwar jadi PM..??

    Balas
  • 3. JIWA HAMBA  |  Februari 4, 2013 at 6:44 am

    Reblogged this on jiwa_hamba.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 50,247,697 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 124 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 BIZARRE TREATMENTS DOCTORS USED TO THINK WERE LEGIT
    10 Bizarre Treatments Doctors Used to Think Were Legit By Maria Trimarchi, How Stuff Works, 18 August 2014.More than 6 million botulinum toxin type A injections were performed in 2012, one of the most common cosmetic surgery procedures. But someday, we humans may look back on all those Botox injections and shake our heads. "What were we thinking, inject […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Melissa Saila Terkilan Dua Artis Veteran Tidak Sempat Tonton ‘Saloma’
    KUALA LUMPUR: Pelakon dan pengarah filem Melissa Saila berasa terkilan apabila Seniman Allahyarham Datuk Aziz Sattar dan Allahyarham Latifah Omar tidak sempat menonton hasil filem biografi pertamanya yang mengangkat kisah Biduanita Negara, Allahyarham Puan Sri Saloma berjudul ‘Saloma’. Melissa berkata, semasa hayat mereka, artis terkenal itu banyak membantun […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • KETUM BERKUNYIT! DOKUMEN KAJANG MOVE AKHIRNYA TERDEDAH JUGA? RAFIZI MENGAKU?
    Macam biasa PKR melalui Rafizi bila dah kantoi kata ini bukan dokumen mereka, yalah yalah PKR aku percaya la apa korang cakap sama macam aku percaya Anwar tak liwat Saiful tapi air mani dia tumpah sejauh 4cm ke dalam dubur Saiful kan?Korang nak tahu apa yang PKR marah sangat sekarang ni? Dokumen Kajang Move sudah expose la. Itu yang depa jadi tak keruan tu. […]

RSS Musram Rakuman

  • Tan Sri Khalid Memang Berkerja Untuk Rakyat- Exco Kerajaan Selangor
    SALAH seorang exco Kerajaan Selangor daripada empat yang masih kekal, dan kebetulan daripada Parti Pas Dr Halimah Ali, berkata sepanjang menyertai exco selama 6 tahun di bawah Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, MB yang menunggu masa untuk kehilangan jawatan itu hanya berkerja untuk rakyat. Khalid tidak disenangi pemimpin PKR atas sebab tidak mahu membelan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Bersediakah Selangor Menerima Menteri Besar Wanita?
    Dr Dr. Yusof al-Qardawi : Antara syarat bagi mengharuskan pelantikan wanita ialah tiada pemimpin lelaki yang lebih layak untuk menyandang jawatan tersebut pada ketika itu.   Polemik pencalonan Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor bagi menggantikan Menteri Besar yang sedia ada terus menarik minat orang ramai untuk terus mengikuti perkemban […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Tan Sri Khalid Memang Berkerja Untuk Rakyat- Exco Kerajaan Selangor
    SALAH seorang exco Kerajaan Selangor daripada empat yang masih kekal, dan kebetulan daripada Parti Pas Dr Halimah Ali, berkata sepanjang menyertai exco selama 6 tahun di bawah Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, MB yang menunggu masa untuk kehilangan jawatan itu hanya berkerja untuk rakyat. Khalid tidak disenangi pemimpin PKR atas sebab tidak mahu membelan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 124 other followers

%d bloggers like this: