Tiba-Tiba Bertimbun Kisah Korupsi

September 18, 2013 at 11:45 am 2 comments

Inilah UMNO. Tak pernah berubah. Tak serik. Lagi tinggi keperluan untuk UMNO dekat dengan masyarakat, lagi banyak cerita korupsi dan rasuah, Kalau duit bantuan rakyat miskin pun kutu nak songlap. Apa lagi benda lain.
 
Hairan, puak UMNO ini tak takut dengan hari akhirat? Tak ada halal haram dan pencarian harta dan nafkah? Main langgar sahaja.
 
Semalam, kisah SUPOL Shahrizat jadi petualang rasuah. Dipanggil siasatan. Kalau dah susun 10 kenderaan mewah pun masih lepas, makna kata, memang ada masalah dalam sistem kehakiman kita ini.
 
Dulu ada kes macam ini:-
 
Bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Datuk Norza Zakaria dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan rasuah di Mahkamah Sesyen di Temerloh pagi ini selepas pihak pendakwa tidak mahu meneruskan kes kerana saksi belot.

Mohamad Norza, 43, yang juga bekas anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno dituduh memberi suapan RM1,500 kepada Khadri Musa menerusi ejennya Halimi Kamaruzzaman untuk diagihkan kepada perwakilan sebagai dorongan untuk mengundinya memenangi jawatan MT pada Perhimpunan Agung UMNO Mac tahun lalu.

norza zakaria interview 080807 restrictedBeliau juga menghadapi satu lagi pertuduhan memberi suapan RM1,900 kepada Mohammad Anuar Yunus menerusi Halimi bagi tujuan sama.

Kedua-dua pertuduhan itu didakwa dilakukan pada pukul 6.30 petang, 20 Jan tahun lalu di No. 38, Pinggiran Tasik, Taman Bandar Temerloh, Temerloh.

Halimi, 47, dari Bandar Indera Mahkota, Kuantan pula didakwa atas dua tuduhan memberikan suapan itu kepada Khadri dan Mohammad Anuar bagi pihak Mohamad Norza pada masa, tarikh dan tempat yang sama.

 
 
 
 
Sekarang orang sama sudah naik balik. Jadi Timbalan Presiden BAM. Boleh dekat dengan bini PM.
 
UMNO ini memang mudah memaafkan orang rasuah. Kononnya…terhutang budi. Tergadai body lah yeop.
 
Selepas itu:-
 
Seorang pengurus projek sebuah syarikat memberitahu Mahkamah Sesyen di sini hari ini bahawa lebih 30 keping cek syarikat dan cek persendirian berjumlah lebih RM5 juta ditunaikan dan diberikan kepada dua lelaki yang mendakwa bekerja dengan Hasbie Satar.

Pengurus Projek Gallant Route Sdn Bhd, Quah Hooi Eng berkata beliau difahamkan tujuan pemberian wang itu adalah sebagai dorongan untuk mendapatkan projek-projek kerajaan di bawah Kementerian Kewangan kerana Hasbie adalah Setiausaha Politik Kepada Menteri Kewangan Kedua Tan Sri Nor Mohamed Yakcop ketika itu.

Saksi ke-13 dan yang terakhir dalam prosiding kes itu, berkata beliau kerap diarah untuk menunaikan cek-cek berkenaan oleh majikannya Tan Kim Chooi dan memberikan wang secara tunai kepada seorang lelaki yang dikenali sebagai Japaruddin Ibrahim manakala pernah memberi wang tunai sekali atau dua kali kepada seorang lagi lelaki yang hanya dikenali sebagai Hatta.

“Saya mula kenal Japaruddin dan Hasbie dalam sebuah pub karaoke di Kuala Lumpur apabila Mr Tan (majikannya) meminta saya menemani dan melayan mereka,” katanya di hadapan Hakim Ikmal Hishan Mohd Tajuddin. Katanya dalam perjumpaan itu, Japaruddin juga ada memberitahu beliau bahawa Hasbie adalah “bossnya”.

Quah berkata tempat-tempat perjumpaan untuk memberikan wang tunai itu ditetapkan oleh Japaruddin di sekitar ibu negara setelah beliau menghubunginya. Quah juga mengakui bahawa majikannya membiayai pembelian sebuah  rumah oleh JBI Sdn Bhd yang berharga RM3.85 juta di Gita Bayu, Seri Kembangan, Selangor.

 
Tak apalah…nanti UMNO maafkan.
 
Berita paling hebat:-

 

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysia-gets-very-high-risk-corruption-ranking-in-procurement-of-defence-e

There is a “very high” risk of corruption taking place in Malaysia in the procurement of defence equipment, according to an international study by Transparency International UK’s Defence and Security Programme (TI-DSP).

Malaysia scored 25.14 out of 100 in a 6-band rank which exhibits “very high” risk of corruption among 21 other countries.

The other countries in the study were Afghanistan, Bahrain, Bangladesh, Belarus, China, Ethiopia, Iraq, Jordan, Morocco, Nigeria, Oman, Palestine, Pakistan, Rwanda, Singapore, Tunisia, United Arab Emirates, Uzbekistan, Venezuela and Zimbabwe.

Tiba-tiba keluar kes MINDEF sebagai SARANG RASUAH. Ini siapa punya projek nak jahanamkan siapa? Kata bertanding sebagai sahabat, satu pasukan. Ada plan nak jahanamkan kawan-kawan?

Menurut rakan media, cerita ini diperoleh melalui seorang pegawai kanan PEMANDU.

About these ads

Entry filed under: UMNO. Tags: , , , , , , .

Mana Kelibat LOYAR UMNO??? Surat Terbuka Buat Mukhriz Mahathir

2 Komen Add your own

  • 1. A Rambler  |  September 18, 2013 at 12:03 pm

    In one western movie I watched a long, long time ago, someone was being lectured about anything and everything by a gun toting adversary supposedly before shooting the someone. ‘BOOM’ and the gun toting cowboy dropped dead. The somebody mumbled,
    “Want to shoot, shoot! Don’t waste time talking!”
    So to everyone out there, if you have the details start telling the MACC, don’t waste time mumblings and threatening and naming names!

    Balas
  • 2. real estate text message marke  |  September 28, 2013 at 12:53 pm

    Excellent pieces. Keepp writing such kind of information on yojr blog.
    Im rally impressed by your site.
    Hello there, You have performed an excellent job.
    I will definitely digg it andd for my part recommend to my friends.
    I am sure thry will be benefited from this website.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2013
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 55,299,508 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 UNBELIEVABE RESTAURANT LAWSUITS
    You Won't Believe Why These Restaurants Were SuedBy Dan Myers, The Daily Meal, 10 November 2014.It’s been said time and time again that we live in a litigious society, where everybody sues everybody over seemingly miniscule offenses. While most people are perfectly fine with handling their disagreements without getting lawyers involved, for others it’s […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Sabitan Kekal atau Bebas? Kepada Allah saya berserah..
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.Kebenaran ini penting dan amat bermakna […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Mine sealed due to gas and flood
    KUCHING: The Selantik coal mine will be sealed off over the next 48 hours due to high levels of methane and flooding in the lower passages. Sarawak Fire and Rescue Department director Nor Hisham Mohammad said the Hazardous Materials Unit (Hazmat) recorded a reading of 20%. “Any reading between 20% and 40% means the air is ideal for ignition,” he told reporte […]

RSS Lydia USM

  • Ada Lagi Kes...! Pemimpin Umno Selangor Kantoi Lagi
    Tak habis-habislah pemimpin Umno Selangor nie..... Asyik buat hal jer!!Dah jadi macam virus la plak. Lepas satu kes satu kes lagi. Agak agaknya bila la nak reda perangai pemimpin Umno Selangor nie...? Klik kat SINI

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA KERANA MENDENGAR!
    Beberapa hari lepas aku ada tulis mintak kerajaan hapuskan subsidi minyak sebab harga minyak mentah dunia sedang merudum dan aku juga kata elok dibayar lebihan subsidi tu pada rakyat Malaysia sebagai one off payment untuk mereka selaraskan hidup mereka hidup tanpa subsidi minyak.Akhirnya permintaan House PK tertunai sudah MULAI 1 Dis ini subsidi RON95 dan di […]

RSS Musram Rakuman

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • World Talent Ranking : Malaysia Among The Best Ranked Countries
    The brand new World Talent Ranking assesses how well 60 countries meet corporate needs     IMD, a top-ranked global business school based in Switzerland, released its first annual World Talent Report on Nov 20, 2014. The report introduces the IMD World Talent Ranking, which includes all 60 countries that are currently ranked in the ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers

%d bloggers like this: