Tiba-Tiba Bertimbun Kisah Korupsi

September 18, 2013 at 11:45 am 2 comments

Inilah UMNO. Tak pernah berubah. Tak serik. Lagi tinggi keperluan untuk UMNO dekat dengan masyarakat, lagi banyak cerita korupsi dan rasuah, Kalau duit bantuan rakyat miskin pun kutu nak songlap. Apa lagi benda lain.
 
Hairan, puak UMNO ini tak takut dengan hari akhirat? Tak ada halal haram dan pencarian harta dan nafkah? Main langgar sahaja.
 
Semalam, kisah SUPOL Shahrizat jadi petualang rasuah. Dipanggil siasatan. Kalau dah susun 10 kenderaan mewah pun masih lepas, makna kata, memang ada masalah dalam sistem kehakiman kita ini.
 
Dulu ada kes macam ini:-
 
Bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Datuk Norza Zakaria dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan rasuah di Mahkamah Sesyen di Temerloh pagi ini selepas pihak pendakwa tidak mahu meneruskan kes kerana saksi belot.

Mohamad Norza, 43, yang juga bekas anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno dituduh memberi suapan RM1,500 kepada Khadri Musa menerusi ejennya Halimi Kamaruzzaman untuk diagihkan kepada perwakilan sebagai dorongan untuk mengundinya memenangi jawatan MT pada Perhimpunan Agung UMNO Mac tahun lalu.

norza zakaria interview 080807 restrictedBeliau juga menghadapi satu lagi pertuduhan memberi suapan RM1,900 kepada Mohammad Anuar Yunus menerusi Halimi bagi tujuan sama.

Kedua-dua pertuduhan itu didakwa dilakukan pada pukul 6.30 petang, 20 Jan tahun lalu di No. 38, Pinggiran Tasik, Taman Bandar Temerloh, Temerloh.

Halimi, 47, dari Bandar Indera Mahkota, Kuantan pula didakwa atas dua tuduhan memberikan suapan itu kepada Khadri dan Mohammad Anuar bagi pihak Mohamad Norza pada masa, tarikh dan tempat yang sama.

 
 
 
 
Sekarang orang sama sudah naik balik. Jadi Timbalan Presiden BAM. Boleh dekat dengan bini PM.
 
UMNO ini memang mudah memaafkan orang rasuah. Kononnya…terhutang budi. Tergadai body lah yeop.
 
Selepas itu:-
 
Seorang pengurus projek sebuah syarikat memberitahu Mahkamah Sesyen di sini hari ini bahawa lebih 30 keping cek syarikat dan cek persendirian berjumlah lebih RM5 juta ditunaikan dan diberikan kepada dua lelaki yang mendakwa bekerja dengan Hasbie Satar.

Pengurus Projek Gallant Route Sdn Bhd, Quah Hooi Eng berkata beliau difahamkan tujuan pemberian wang itu adalah sebagai dorongan untuk mendapatkan projek-projek kerajaan di bawah Kementerian Kewangan kerana Hasbie adalah Setiausaha Politik Kepada Menteri Kewangan Kedua Tan Sri Nor Mohamed Yakcop ketika itu.

Saksi ke-13 dan yang terakhir dalam prosiding kes itu, berkata beliau kerap diarah untuk menunaikan cek-cek berkenaan oleh majikannya Tan Kim Chooi dan memberikan wang secara tunai kepada seorang lelaki yang dikenali sebagai Japaruddin Ibrahim manakala pernah memberi wang tunai sekali atau dua kali kepada seorang lagi lelaki yang hanya dikenali sebagai Hatta.

“Saya mula kenal Japaruddin dan Hasbie dalam sebuah pub karaoke di Kuala Lumpur apabila Mr Tan (majikannya) meminta saya menemani dan melayan mereka,” katanya di hadapan Hakim Ikmal Hishan Mohd Tajuddin. Katanya dalam perjumpaan itu, Japaruddin juga ada memberitahu beliau bahawa Hasbie adalah “bossnya”.

Quah berkata tempat-tempat perjumpaan untuk memberikan wang tunai itu ditetapkan oleh Japaruddin di sekitar ibu negara setelah beliau menghubunginya. Quah juga mengakui bahawa majikannya membiayai pembelian sebuah  rumah oleh JBI Sdn Bhd yang berharga RM3.85 juta di Gita Bayu, Seri Kembangan, Selangor.

 
Tak apalah…nanti UMNO maafkan.
 
Berita paling hebat:-

 

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysia-gets-very-high-risk-corruption-ranking-in-procurement-of-defence-e

There is a “very high” risk of corruption taking place in Malaysia in the procurement of defence equipment, according to an international study by Transparency International UK’s Defence and Security Programme (TI-DSP).

Malaysia scored 25.14 out of 100 in a 6-band rank which exhibits “very high” risk of corruption among 21 other countries.

The other countries in the study were Afghanistan, Bahrain, Bangladesh, Belarus, China, Ethiopia, Iraq, Jordan, Morocco, Nigeria, Oman, Palestine, Pakistan, Rwanda, Singapore, Tunisia, United Arab Emirates, Uzbekistan, Venezuela and Zimbabwe.

Tiba-tiba keluar kes MINDEF sebagai SARANG RASUAH. Ini siapa punya projek nak jahanamkan siapa? Kata bertanding sebagai sahabat, satu pasukan. Ada plan nak jahanamkan kawan-kawan?

Menurut rakan media, cerita ini diperoleh melalui seorang pegawai kanan PEMANDU.

About these ads

Entry filed under: UMNO. Tags: , , , , , , .

Mana Kelibat LOYAR UMNO??? Surat Terbuka Buat Mukhriz Mahathir

2 Komen Add your own

  • 1. A Rambler  |  September 18, 2013 at 12:03 pm

    In one western movie I watched a long, long time ago, someone was being lectured about anything and everything by a gun toting adversary supposedly before shooting the someone. ‘BOOM’ and the gun toting cowboy dropped dead. The somebody mumbled,
    “Want to shoot, shoot! Don’t waste time talking!”
    So to everyone out there, if you have the details start telling the MACC, don’t waste time mumblings and threatening and naming names!

    Balas
  • 2. real estate text message marke  |  September 28, 2013 at 12:53 pm

    Excellent pieces. Keepp writing such kind of information on yojr blog.
    Im rally impressed by your site.
    Hello there, You have performed an excellent job.
    I will definitely digg it andd for my part recommend to my friends.
    I am sure thry will be benefited from this website.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2013
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 54,005,861 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Ali Zul

  • 12 HANDY APPS FOR HOME DESIGN
    Apps for Architects: 12 Handy Digital Tools for Home DesignBy Steph, Web Urbanist, 27 October 2014.Remodelling your house, decorating a room or designing an entire structure gets a lot easier with a range of mobile apps that let you draw to scale, save measurements on top of photos, access thousands of inspirational images and more. These 12 handy tools will […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Sabitan Kekal atau Bebas? Kepada Allah saya berserah..
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.Kebenaran ini penting dan amat bermakna […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Aksi lasak Anak Jantan
    Filem Anak Jantan mengangkat kisah Darin (lakonan Farid Kamil) yang ingin memulakan hidup baru bersama kekasihnya Nara (Nora Danish) di Kuala Lumpur, jauh dari tragedi masa silam yang menimpa mereka. Malangnya, kebahagiaan mereka tidak bertahan lama apabila tujuh tahun kemudian musuh lama Darin iaitu Somchai tiba di Kuala Lumpur dan Darin terpaksa berdepan d […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • YA ALLAH BERIKANLAH KEMENANGAN PADA SAIFUL BUKHARI
    Khabarnya anjing-anjing Anwar si peliwat nak bikin kecoh sekiranya Anwar masuk dalam. So pukimak-pukimak penyokong Anwar ni kalau dijatuh hukum dan didapati bersalah pun mereka tak nak Amear masuk dalam.Ini negara kita ada rakyat sakit mental pukimak nak mampos demi duit sedikit boleh nak buat apa saja untuk halalkan perbuatan bos mereka. Mereka nak undang-u […]

RSS Musram Rakuman

  • Tembak Menembak Di Survey Penampang Baru
    Salah Seorang Perompak  Bersama Senjata Yang Berjaya dirakam Petang TadiPADA mulanya disangka operasi khas pihak polis; tetapi akhirnya diketahui bahawa perompak berada di salah sebuah kedai. Perompak yang dipercayai berjumlah 10 orang menaiki sebuah van dan beberapa motosikal menyerang sebuah supermarket.Menurut saksi mata, dua perompak berjaya ditembak mat […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Sisters in Islam (SIS) Cabar Majlis Fatwa Kebangsaan Di Mahkamah?
    Sisters In Islam akan mengambil tindakan mahkamah berhubung fatwa yang menyebut “SIS adalah sesat kerana mengamalkan fahaman Liberalisme dan Pluralisme”.   Mengikut maklumat dari sumber yang boleh dipercayai, Sisters In Islam (SIS) akan mengambil tindakan mahkamah terhadap Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung fatwa yang menyebut “SIS adalah sesat kerana mengama […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Tembak Menembak Di Survey Penampang Baru
    Salah Seorang Perompak  Bersama Senjata Yang Berjaya dirakam Petang TadiPADA mulanya disangka operasi khas pihak polis; tetapi akhirnya diketahui bahawa perompak berada di salah sebuah kedai. Perompak yang dipercayai berjumlah 10 orang menaiki sebuah van dan beberapa motosikal menyerang sebuah supermarket.Menurut saksi mata, dua perompak berjaya ditembak mat […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers

%d bloggers like this: