Tiba-Tiba Bertimbun Kisah Korupsi

September 18, 2013 at 11:45 am 2 comments

Inilah UMNO. Tak pernah berubah. Tak serik. Lagi tinggi keperluan untuk UMNO dekat dengan masyarakat, lagi banyak cerita korupsi dan rasuah, Kalau duit bantuan rakyat miskin pun kutu nak songlap. Apa lagi benda lain.
 
Hairan, puak UMNO ini tak takut dengan hari akhirat? Tak ada halal haram dan pencarian harta dan nafkah? Main langgar sahaja.
 
Semalam, kisah SUPOL Shahrizat jadi petualang rasuah. Dipanggil siasatan. Kalau dah susun 10 kenderaan mewah pun masih lepas, makna kata, memang ada masalah dalam sistem kehakiman kita ini.
 
Dulu ada kes macam ini:-
 
Bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Datuk Norza Zakaria dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan rasuah di Mahkamah Sesyen di Temerloh pagi ini selepas pihak pendakwa tidak mahu meneruskan kes kerana saksi belot.

Mohamad Norza, 43, yang juga bekas anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno dituduh memberi suapan RM1,500 kepada Khadri Musa menerusi ejennya Halimi Kamaruzzaman untuk diagihkan kepada perwakilan sebagai dorongan untuk mengundinya memenangi jawatan MT pada Perhimpunan Agung UMNO Mac tahun lalu.

norza zakaria interview 080807 restrictedBeliau juga menghadapi satu lagi pertuduhan memberi suapan RM1,900 kepada Mohammad Anuar Yunus menerusi Halimi bagi tujuan sama.

Kedua-dua pertuduhan itu didakwa dilakukan pada pukul 6.30 petang, 20 Jan tahun lalu di No. 38, Pinggiran Tasik, Taman Bandar Temerloh, Temerloh.

Halimi, 47, dari Bandar Indera Mahkota, Kuantan pula didakwa atas dua tuduhan memberikan suapan itu kepada Khadri dan Mohammad Anuar bagi pihak Mohamad Norza pada masa, tarikh dan tempat yang sama.

 
 
 
 
Sekarang orang sama sudah naik balik. Jadi Timbalan Presiden BAM. Boleh dekat dengan bini PM.
 
UMNO ini memang mudah memaafkan orang rasuah. Kononnya…terhutang budi. Tergadai body lah yeop.
 
Selepas itu:-
 
Seorang pengurus projek sebuah syarikat memberitahu Mahkamah Sesyen di sini hari ini bahawa lebih 30 keping cek syarikat dan cek persendirian berjumlah lebih RM5 juta ditunaikan dan diberikan kepada dua lelaki yang mendakwa bekerja dengan Hasbie Satar.

Pengurus Projek Gallant Route Sdn Bhd, Quah Hooi Eng berkata beliau difahamkan tujuan pemberian wang itu adalah sebagai dorongan untuk mendapatkan projek-projek kerajaan di bawah Kementerian Kewangan kerana Hasbie adalah Setiausaha Politik Kepada Menteri Kewangan Kedua Tan Sri Nor Mohamed Yakcop ketika itu.

Saksi ke-13 dan yang terakhir dalam prosiding kes itu, berkata beliau kerap diarah untuk menunaikan cek-cek berkenaan oleh majikannya Tan Kim Chooi dan memberikan wang secara tunai kepada seorang lelaki yang dikenali sebagai Japaruddin Ibrahim manakala pernah memberi wang tunai sekali atau dua kali kepada seorang lagi lelaki yang hanya dikenali sebagai Hatta.

“Saya mula kenal Japaruddin dan Hasbie dalam sebuah pub karaoke di Kuala Lumpur apabila Mr Tan (majikannya) meminta saya menemani dan melayan mereka,” katanya di hadapan Hakim Ikmal Hishan Mohd Tajuddin. Katanya dalam perjumpaan itu, Japaruddin juga ada memberitahu beliau bahawa Hasbie adalah “bossnya”.

Quah berkata tempat-tempat perjumpaan untuk memberikan wang tunai itu ditetapkan oleh Japaruddin di sekitar ibu negara setelah beliau menghubunginya. Quah juga mengakui bahawa majikannya membiayai pembelian sebuah  rumah oleh JBI Sdn Bhd yang berharga RM3.85 juta di Gita Bayu, Seri Kembangan, Selangor.

 
Tak apalah…nanti UMNO maafkan.
 
Berita paling hebat:-

 

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysia-gets-very-high-risk-corruption-ranking-in-procurement-of-defence-e

There is a “very high” risk of corruption taking place in Malaysia in the procurement of defence equipment, according to an international study by Transparency International UK’s Defence and Security Programme (TI-DSP).

Malaysia scored 25.14 out of 100 in a 6-band rank which exhibits “very high” risk of corruption among 21 other countries.

The other countries in the study were Afghanistan, Bahrain, Bangladesh, Belarus, China, Ethiopia, Iraq, Jordan, Morocco, Nigeria, Oman, Palestine, Pakistan, Rwanda, Singapore, Tunisia, United Arab Emirates, Uzbekistan, Venezuela and Zimbabwe.

Tiba-tiba keluar kes MINDEF sebagai SARANG RASUAH. Ini siapa punya projek nak jahanamkan siapa? Kata bertanding sebagai sahabat, satu pasukan. Ada plan nak jahanamkan kawan-kawan?

Menurut rakan media, cerita ini diperoleh melalui seorang pegawai kanan PEMANDU.

About these ads

Entry filed under: UMNO. Tags: , , , , , , .

Mana Kelibat LOYAR UMNO??? Surat Terbuka Buat Mukhriz Mahathir

2 Komen Add your own

  • 1. A Rambler  |  September 18, 2013 at 12:03 pm

    In one western movie I watched a long, long time ago, someone was being lectured about anything and everything by a gun toting adversary supposedly before shooting the someone. ‘BOOM’ and the gun toting cowboy dropped dead. The somebody mumbled,
    “Want to shoot, shoot! Don’t waste time talking!”
    So to everyone out there, if you have the details start telling the MACC, don’t waste time mumblings and threatening and naming names!

    Balas
  • 2. real estate text message marke  |  September 28, 2013 at 12:53 pm

    Excellent pieces. Keepp writing such kind of information on yojr blog.
    Im rally impressed by your site.
    Hello there, You have performed an excellent job.
    I will definitely digg it andd for my part recommend to my friends.
    I am sure thry will be benefited from this website.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2013
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 44,414,150 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 122 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 FASCINATING TALES OF ANCIENT MAYAN CIVILIZATION
    10 Fascinating Tales of Ancient Mayan Civilization By Chris Flynn, Toptenz, 24 April 2014.Even the most preliminary studies of the Mayans will tell you they were a very remarkable people. Their building block-styled pyramids date back at least as late as those of ancient Egypt, they were advanced in mathematics, had a more sophisticated handle on astronomy t […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Mesej Di Sebalik Laman Anwar Padam Kenyataan Peguam Pro Azmin…
    AIDCNews – 25/4/14 – Pada 31 Mac, laman rasmi Ketua Umum PKR, anwaribrahimblog.com/ memaparkan satu artikel bertajuk “[KENYATAAN MEDIA] Peruntukan undang-undang benarkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim menjawat jawatan Presiden Parti Keadilan Rakyat,” namun tidak lama kemudian artikel itu telah dipadamkan tanpa sebarang alasan. Sebelum dipadamkan, Datuk Seri Anwar […]

RSS Perak Today

  • Fiza (Elite) Minta Tidak Dicaci Berhubung Isu Cerai
    Fiza kesal dipersalahkan kerana menfailkan penceraian terhadap suaminya Adam AF2:- PETALING JAYA: Pelakon Fiza (Elite) meminta semua pihak tidak mencacinya selepas berita dia memfailkan perceraian terhadap suaminya penyanyi Adam (AF2) tersebar. Fiza atau nama sebenar Siti Zaidatul Fiza Abd Halim, 32, berkata dia menyedari sebagai seorang artis segala berita […]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! APAKAH FELDA BODOH KERANA MENARIK BALIK SAMAN? INI CERITA SEBENAR...
    Aku yakin ramai penyokong UMNO marahkan UMNO diatas keputusan menarik balik saman terhadap Saifuddin Nasution. Ada yang begitu marah sampai mereka luahkan melalui media sosial. Yalah lepas apa yang berlaku dalam episod Tian Chua yang dah la saman ditarik balik pastu ada pulak gambar SUA UMNO diambil bersama penghasut no 1 tu.Tapi kan, khabarnya kali ini kisa […]

RSS Musram Rakuman

  • Anwar Pantau PKR Dari Penjara
    Setiap kali Anwar memantau PKR daripada penjara, kemampuan parti itu menang kerusi pada PRU sangat terhad, malah satu ketika hanya kerusi Parlimen Permatang Pauh mampu dimenangi.Hanya tahun 2008 dan 2013, kerusi PKR bertambah, atas sebab Anwar sudah bebas. Jawatan Presiden PKR tetap pada Wan Azizah isterinya, atas sebab, tidak orang yang berpeluang bertandin […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Brunei : Hudud deferred due to unavoidable circumstances
      THE implementation of the Syariah Penal Code Order has been “deferred” from April 22 to a later date “due to unavoidable circumstances“, said the assistant director of the Islamic Legal Unit. While delivering a briefing on the new legislation to the Malaysian expatriate community, Dk Hjh Jauyah Pg Hj Mohd Zaini said the enforcement ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Anwar Pantau PKR Dari Penjara
    Setiap kali Anwar memantau PKR daripada penjara, kemampuan parti itu menang kerusi pada PRU sangat terhad, malah satu ketika hanya kerusi Parlimen Permatang Pauh mampu dimenangi.Hanya tahun 2008 dan 2013, kerusi PKR bertambah, atas sebab Anwar sudah bebas. Jawatan Presiden PKR tetap pada Wan Azizah isterinya, atas sebab, tidak orang yang berpeluang bertandin […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

%d bloggers like this: