Dunia Belum Kiamat – Azmin Masih Ada

Mac 7, 2014 at 11:35 pm 2 comments

Kenapa PKR perlu risau dengan keputusan kes liwat. Tak perlu risau. Kalau PKR benar-benar parti yang berteraskan REFORMASI, sepatutnya reformasi dalaman sudah berlaku sejak sekian lama. Pada tahun 1998, Nik Nazmi baru umur 16. Masih di MCKK. Rafizi pun masih muda.
Takkanlah selepas berbelas tahun PKR masih lagi bergantun kepada Anwar? Apa tidak ada REFORMASI dalam PKR? Apakah tidak berlaku POLITICAL EDUCATION dalam PKR? Apakah tak ada orang yang boleh ambil alih dari Anwar?
Takkanlah nak bergantung kepada Kak Wan lagi.
Apa lagi yang perlu pemimpin seperti Azmin tunggu – kalau tidak menjanjikan PKR yang bersifat LANGKAU ANWAR.
Move Forward Without Anwar
PKR kena berlatih untuk kekal relevan dan hidup ketikamana Anwar sudah tidak lagi ada dalam kamus. Perlu.
Sudah-sudahlah dengan cerita liwat, sodomi ni.
Sebagai parti yang progresif, PKR kena mara ke depan. Tanpa Anwar,
Cuba rujuk matlamat perjuangan parti. PKR bukan pasal individu. Pasal ideologi dan perjuangan. Sudah-sudahlah tu.
Tak perlu cetus huru hara. Biar Azmin lead sebuah parti yang mantap. Majoriti orang muda dalam PKR pun berkongsi keinginan begitu.
  1. Membentuk masyarakat yang adil dan negara yang demokratik, progresif dan bersatu-padu;
  2. Menyemai rasa hormat untuk sistem Raja Berperlembagaan, memperkukuhkan Demokrasi Berparlimen dan menyokong hak dan kuasa rakyat, serentak dengan usaha berterusan untuk meningkatkan rangka politik negara sesuai dengan harapan dan kepentingan rakyat;
  3. Mengasaskan dan menyemai kedaulatan undang-undang, media dan kehakiman yang bebas serta institusi keselamatan yang mendaulatkan prinsip-prinsip professionalisme;
  4. Menjamin kebebasan berfikir, bersuara, bergerak, berhimpun dan berpersatuan untuk semua;
  5. Mendaulatkan Islam sebagai agama Persekutuan sambil menjamin hak bukan Islam untuk beragama dan berfikir, dan untuk memperkembangkan peranan agama dan nilai-nilai sejagat demi menegakkan kebenaran, keadilan, tatacara berakhlak, kemanusiaan dan kemuliaan insan;
  6. Menjamin Bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan dan bahasa rasmi, sambil menjamin hak semua warganegara mengguna, mempelajari dan dididik dalam bahasa-bahasa lain; dan menyemai pembangunan kebudayaan dan kesenian Islam berasaskan unsur-unsur penting warisan kebudayaan yang ada di negara ini;
  7. Memperkembangkan sistem Persekutuan yang adil, bertanggungjawab dan demokratik yang mengimbangi kepentingan negeri-negeri dengan kuasa kerajaan Persekutuan;
  8. Memperkasakan kemuliaan insan, nilai-nilai keinsanan dan budaya penyayang, mendaulatkan hak asasi manusia, dengan komitmen teguh terhadap prinsip kewibawaan dan akauntabiliti dalam bidang-bidang ekonomi, politik dan pentadbiran;
  9. Membentuk ekonomi yang adil dan dinamik, yang mementingkan pertumbuhan dan juga pengagihan yang saksama, yang bebas daripada ketidakadilan, yang tidak bertepatan dan pembaziran, sambil mengatasi kemiskinan dan mencegah kekayaan tertumpu pada satu-satu pihak;
  10. Menjamin, berasaskan prinsip keadilan, kedudukan kaum Melayu dan Bumiputera di Sabah dan Sarawak digunakan semata-mata untuk meningkatkan status sosio-ekonomi mereka yang miskin dan terpinggir, dan keperluan yang saksama dibuat untuk golongan miskin dan terpinggir bukan Melayu dan bukan Bumiputera, ke arah mencapai keadilan untuk perpaduan nasional;
  11. Memberikan kemudahan sosial seperti pendidikan, kesihatan, perumahan, dan kenderaan awam pada kos berpatutan sesuai dengan tanggungjawab sosial kerajaan, terutamanya buat kumpulan berpendapatan rendah dan sederhana;
  12. Memperkembangkan dan melindungi hak bekerja, gaji yang saksama, keselamatan di tempat kerja dan kualiti kehidupan untuk semua;
  13. Memperkukuhkan kedudukan wanita dalam masyarakat, menyemai dan melindungi hak-hak dan kepentingan mereka dan menjamin yang mereka dapat menikmati status sama rata dan tidak menjadi mangsa diskriminasi dan eksploitasi;
  14. Menyemai hak belia dan pembangunan penuh potensi mereka dan menjamin penglibatan bermakna belia dalam segala lapangan kehidupan;
  15. Membaiki mutu kehidupan Orang Asal sambil menghormati adat resam mereka, melaksanakan program pembangunan yang sesuai menerusi perundingan dengan mereka, dan melindungi hak mereka ke atas Tanah Adat mereka;
  16. Melindungi alam sekitar daripada kerosakan, mengelakkan pencemaran sambil meningkatkan kualiti alam sekitar dan memastikan pembangunan bersifat lestari;
  17. Menggalakkan sistem antarabangsa yang saksama dan demokratik, melaksanakan dasar luar yang bebas dan beretika, membina persekitaran yang sesuai untuk masyarakat bermaklumat yang boleh menghadapi cabaran globalisasi sambil menolak unsur-unsur proses globalisasi yang mengancam kepentingan rakyat, negara dan umat manusia, dan melindungi ekonomi, politik dan keselamatan negara daripada dikiblatkan kepada kepentingan kuasa-kuasa besar dunia.
About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Azmin Ali, Kes Liwat, Menteri Besar Selangor. Tags: .

BN Patut Ucap TERIMA KASIH Kepada Owner Malay Mail (Kenapa Anwar Perlu Layanan Istimewa???) Ada Pun Calon Selain Anwar. Tak Ada Hal.

2 Komen Add your own

  • 1. Reformasi  |  Mac 7, 2014 at 11:52 pm

    Reformasi II, then you know

    Balas
  • 2. Tanpa Nama  |  Mac 11, 2014 at 11:58 pm

    Thats why you Malays cant understand english. Make sure your income is halal. Dont eat if the money is from corrupt source.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2014
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 50,853,474 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 125 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 VACATION DESTINATIONS FOR ADVENTUROUS TOURISTS
    10 Vacation Destinations for Adventurous Tourists By Ashley Dufault, Toptenz, 1 September 2014.Everyone seeks adventure from time to time. Don’t just book another trip to the Caribbean for your next vacation - take  a unique journey to one of these unforgettable destinations.10. Blood FallsWhile Antarctica may not be on the top of your vacation bucket list, […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kerja IGP bukan debat tapi tangkap; Antara tertangkap penjenayah dan penagih
    Kenyataan Tan Sri Khalid di atas merupakan jawapan baik kepada Lim Guan Eng yang telah mencabarnya untuk satu debat. Baca SINI Bukan kerja IGP nak berdebat tapi kerja IGP adalah menjalankan undang-undang.Dah tentu PPS bukan sebuah pertubuhan yang sah, bukan kerja IGP nak debat lagi. Guan ENg boleh menjawab di mahkamah untuk jelaskan kenapa PPS ini tidak di b […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Ailee Turunkan Berat Badan 10 Kilogram
    BEBERAPA bulan lalu, penyanyi Ailee dilihat sedikit gemuk berbanding biasa. Bagaimanapun menurut laporan Soompi, Ailee yang ditemui baru-baru ini sudah kembali bertubuh langsing. Pelantun lagu I will Show You itu berkata, dia berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 10 kilogram (Kg) selepas ditegur peminat-peminat lelaki. “Berat badan saya turun 10 kg kera […]

RSS Laman Izzs

  • Jangan Terkejut: Zuraida Belajar Agama Tak Habis?
    Demi mempertahankan niat bagi menzahirkan Datin Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, Zuraida Kamarudin antara sedar atau tidak telah mempamerkan kedangkalannya dalam hal berkaitan agama.Malaysiakini melaporkan;Penafian PAS semalam masih gagal memadamkan spekulasi bahawa parti Islam itu menolak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon ment […]

RSS Parpu Kari

  • HOI ORANG PENANG! KORANG MEMANG NAK KEPALA SAMSENG JADI PEMIMPIN KAMU KE?
    Macamana la ornag Penang boleh pilih bangkai-bangkai ni jadi wakil mereka? EuwwwTerbaru! RSN Rayer the bastard racist sudah kena tahan dengan polis! Rayer lahanat dtahan untuk siasatan PPS. Aku tak sabar menunggu Guan Eng si kepala bapak komunis pulak ditahan selepas ini. Apa yang mereka lakukan adalah merupakan satu pengkhianatan yang terlampau.Kita semua b […]

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut MB Selangor: Sultan Perlu Terima Nasihat Siapa?
    KERAJAAN SELNGOR pada masa ini diketuai oleh Tan Sri Khalid Ibrahim. Berasaskan kedudukan Khalid, beliaulah yang memberi nasihat kepada Sultan.Dalam soal kemelut MB Selangor, Sultan perlu mendapat nasihat daripada siapa? PKR mengatakan bahawa Sultan perlu ikut nasihat kerajaan negeri; kerajaan negeri diketuai oleh Khalid.Khalid pada Selasa mengemukan peletak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • I’m A Brown Person And I Live In A Racist Country
    Burnt. Black skin. Dirty. I’ve been called the worst names from fellow Singaporeans.   The first time I experienced racism was in a classroom when I was nine years old. I didn’t know what was happening, but I understood that there was a lot of hate there while my teacher loomed over me and said, ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut MB Selangor: Sultan Perlu Terima Nasihat Siapa?
    KERAJAAN SELNGOR pada masa ini diketuai oleh Tan Sri Khalid Ibrahim. Berasaskan kedudukan Khalid, beliaulah yang memberi nasihat kepada Sultan.Dalam soal kemelut MB Selangor, Sultan perlu mendapat nasihat daripada siapa? PKR mengatakan bahawa Sultan perlu ikut nasihat kerajaan negeri; kerajaan negeri diketuai oleh Khalid.Khalid pada Selasa mengemukan peletak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers

%d bloggers like this: