From KHAIRY CHRONICLES to KHAIRY’ WISDOM.

Ogos 25, 2014 at 6:36 pm 3 comments

Penjelasan KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA
Mesti ada yang sengaja nak mengambil kesempatan ekoran kenyataan saya yang dipetik media sepertimana di bawah. Tolong baca sepenuhnya komen saya sebelum mengulas.

Pertama, saya tidak percaya pada paksaan. Sebagai Menteri kita tidak boleh paksa sesiapa yang kerja di kementerian kita untuk menyokong kita. Apatah lagi penjawat awam. Kita kena hormati mereka sebagai profesional dan selagi mereka memberi kerjasama yang baik dan menyokong dasar kerajaan semasa (government of the day) dan tidak membawa apa-apa unsur politik dalam tugasan harian mereka, kita perlu kekalkan hubungan yang mesra dengan mereka.

Ada yang berpendapat bahawa penjawat awam mesti sokong parti kita. Kalau tak sokong parti kita, mereka patut dibekukan laluan kerjaya. Saya rasa ini tidak adil pada penjawat awam. Kita kena hormat prinsip keberkecualian penjawat awam atau civilservice neutrality. Tugas mereka berbeza dengan pengangan politik mereka.

Mungkin ada yang berfikiran konservatif yang tidak boleh terima pandangan saya ini. Bagi mereka, apa yang penting adalah kesetiaan total. Saya rasa pandangan sedemikian agak kuno pada zaman sekarang.

Pendekatan saya berbeza. Saya tidak paksa sesiapa sokong parti saya. Sudah pasti saya mahu mereka sokong parti saya, tetapi lebih baik mereka sokong secara sukarela. Apa guna kita paksa mereka bersorak dan mengangkat banner sokongan kalau itu cuma satu lakonan? Kalau begitu, dalam pilihanraya nanti kita menang sorak, tapi kerajaan tergadai. Tetapi kalau kitamenjalankan tugas dengan baik, penuh amanah dan rajin buat kerja, saya yakin mereka akan mempunyai tanggapan yang lebih positif pada kita. Inilah cara yang betul. Bukan politik paksa memaksa yang tidak menghasilkan sokongan hakiki pada kita.

Selepas ini mestilah ada yang cakap “KJ nak promote gunting dalam lipatan, musuh dalam selimut, bla bla bla.” Jangan cetek sangat. Saya dah kata, penjawat awam mesti jaga tataetika, kerahsiaan dan segala peraturan perkhidmatan awam. Kalau ada yang bocor maklumat atau yang membawa pegangan politiknya ke pejabat, boleh dan harus diambil tindakan. Tetapi bagi mereka yang profesional dan hanya mahu buat kerja berkhidmat untuk negara, janganlah kita ada sangkaan yang buruk pada mereka atau cepat label mereka.

Tiada siapa yang boleh baca hati manusia. Kalau kita paksa orang menyokong kita, tak tentu mereka sokong kita. Hanya melalui teladan kita sebagai pemimpin akan orang menilai kita.

—————————
Sejak kebekalangan ini, lain macam WISDOM Menantu Pak Lah ini. Lain macam. Tak boleh salahkan dia juga, sebab dalam perjumpaan dengan Ketua-Ketua Bahagian pun, Najib ada sebut, KJ adalah antara BINTANG di dalam pasukan Najib. Bintang baru. Kalau pemain level BINTANG ini, memang boleh keras kepala sikit.
Macam Suarez. Macam Balotelli. Sebab mereka bintang, mereka boleh menggigit dan belasah orang ikut suka. Star Player lah katakan.
Wisdom Menantu Pak Lah ini memang kita respek lah. Kita tak harap Pemuda UMNO melenting dan marah Ketua Pemuda pun. Mana ada telor mereka nak buat macam itu. Nanti elaun kena tarik. Itu cara KJ jaga Ketua-Ketua Pemuda. Ada list. Ada KP harga RM12000 sebulan. Ada KP harga RM7000 sebulan. Ada KP yang hanya dibayarkan instalmen kereta. Ikut list.
Wisdom Menantu Pak Lah kata, janganlah kita nak jadi terlalu konservatif dan kuno dalam pendirian. Kakitangan awam boleh suka dan sokong siapa yang mereka suka. Kalau mereka suka Anwar, apa salah kakitangan awam sokong Anwar? Salah? Mesti bebas. Laissez-faire. Politik ini free market. 
 
Kalau inilah pendirian KP UMNO Malaysia, ini adalah satu kemajuan dalam politik Malaysia. Ikut suka orang gomen nak sokong siapa. Kalau rasa Khairy hensem, bijak, pandai, kuat kerja – undi BN. Kalau rasa KJ rasuah, pentingkan kroni, jaga bontot sendiri, korup, skandal – undi orang lain. 
 
Kalau UMNO boleh pertahan KJ dalam kenyataan ini, memang UMNO hebat dan kuat. Konfiden kena tinggi beb. Biar orang gomen tentukan mereka nak sokong siapa. Tak nak hipokrit.
 
Kalaulah WISDOM KJ ini ada zaman Pak Lah; rasanya dah lama UMNO ke laut. Tahun 2008 lagi.
 
Tapi masa tu Pak Lah dan Menantunya juga yang menjerit-jerit ke sini-sana memujuk orang gomen sokong UMNO/BN. Lupo ko waghih? Minta semua orang gomen setia dengan kerajaan.
 
Hari ini, setia dengan kerajaan sudah jadi KUNO berdasarkan Wisdom KJ @ Menantu Pak Lah ini. Memang cemerlang.
 
Antara KUNO dengan kelangsungan parti, mana agaknya jadi pilihan?
 
Minta Naib Ketua Pemuda jawab…kalau ikut POKET…NKP pun kata…SAYA SOKONG BOSS SAYA!!! Cam haram. 
 
Tahniah Najib. Sebab Najib, menantu Pak Lah jadi macam ini. Populariti diri sendiri.
About these ads

Entry filed under: KETUA PEMUDA UMNO, KHAIRY, Khairy Jamaluddin, UMNO. Tags: , , , , , , .

Kongres Belasah Hadi, PAS Report Card Menteri Besar Knightsbridge, London

3 Komen Add your own

  • 1. anti kj  |  Ogos 25, 2014 at 8:48 pm

    hah kj!tak sudah2 kontroversi negatif dan menyakitkan hati.shut up kj,shut up! jagalah belia2 msia dgn semangat kenegaraan dan adab kesusilaan ketimuran sukan negara pun tunggang langgang.itulah padah menyibuk nak jd menteri dalam negara.pemuda umno tah ke mana kj wei!pru 14 tak lama lg dah…jgn ler sibuk bertwitter atau nak mandi ais.sat lg belia2 msia nak mandi ais ramai2 plak.kj ni takda ke budaya melayu atau timur yg bole ditonjolkan.budaya barat pun byk jugak mengarutnya.alahai menantu pak lah….letih tgk kj ni lah

    Balas
  • 2. Azlan Ahmad  |  Ogos 26, 2014 at 12:32 am

    KJ sepatutnya telah dibenamkan bersama Pak Lah…..tapi kepimpinan lembab Datuk Najib masih mengekalkan si KITOL ni dalam kepimpinan Parti amatlah mengecewakan…

    Balas
  • 3. zarman  |  Ogos 26, 2014 at 12:00 pm

    Benda macam ni adalah benda tersirat didalam perkhidmatan awam… Zaman TDM dulu malah lebih lama dari itu pun, hakikatnya penyokong pembangkan bersepah dalam sektor dan jabatan kerajaan… namun tiada mana-mana PM yang bising atau ambil pusing pon… cuma KJ ni saja nak sensasikan nak tunjuk liberal nak tunjuk gentleman lah konon…. benda mcm ni tak payah sebutlah!!!

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2014
I S R K J S A
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 53,616,798 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 128 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: MH17 - THE UNTOLD STORY
    MH17: The Untold StoryBy Global Research TV, 22 October 2014.Three months after Malaysia Airlines Flight MH17 was violently brought down from the skies over Ukraine, there are still no definitive answers to what caused the tragedy. Civil conflict in the area prevented international experts from conducting a full and thorough investigation. The wreckage shoul […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Azmin tak kisah, Ketua Pemuda PAS Pis Puss pula yang sibuk
    AIDC SINI melaporkan Azmin macam acuh tak acuh bila diminta sokong Anwar. Facebook pro ulama, El Haraki mendedahkan satu rombongan telah menemui Azmin di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) baru-baru ini merah muka apabila Menteri Besar Selangor itu memberi reaksi negatif tentang kempen parti untuk membebaskan Anwar berkaitan dengan kes liwatnya.Sebali […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

RSS Laman Izzs

  • BR1M Berjaya Jika Tiada Lagi Penerima
    SHAH ALAM – Usaha kerajaan dalam membantu rakyat menerusi pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) boleh dikelaskan berjaya sekiranya tiada lagi penerima yang layak diberikan bantuan itu pada masa akan datang.Pensyarah Sains Politik dan Kajian Politik Malaysia dari Universiti Teknologi Malaysia (UiTM), Prof Madya Dr Shaharuddin Badaruddin berkata, situasi i […]

RSS Parpu Kari

  • BABI KASI TARUK! ANWAR CONFIDENT DIA AKAN LEPAS BEBAS! APA CERITA NI?
    Situasi dalam PKR memang tidak menentu. Ada dua tiga grup. Ada yg percaya Anwar akan merengkok. Ada yang percaya, Anwar akan lepas bebas. Ada yang tak mahu ambil tahu. Malam tadi segalanya berubah, bila Anwar dapat panggilan daripada seorang SUPOL Menteri Kanan yang mengucapkan tahniah kerana isu sodomi akan selesai. Anwar akan lepas bebas. SUPOL berkenaan b […]

RSS Musram Rakuman

  • Gambar Intim: Zairil dan Sofya Kena Nafikan
    JANGAN hanya tahu menuding jari, Zairil Khir dan Dyana Sofya kena nafikan. Kedua-keduanya perlu melaporkan pada pihak berkuasa, untuk menentukan, apa kah gambar intim yang dimaksudkan dipalsukan untuk mencemar imej mereka.Jangan gunakan bahasa politik, kerana kebenaran perlu diketahui.Zairil Khir Johari adalah Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera Pulau Pinang, ma […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • ISIS Eyes Malaysia’s Pool Of Professional Talent
    The strong pull of extremists from the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) has raised deep concern among governments around the world, including in Malaysia.   The strong pull of extremists from the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) has raised deep concern among governments around the world, including Malaysia. In Malaysia, the ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Gambar Intim: Zairil dan Sofya Kena Nafikan
    JANGAN hanya tahu menuding jari, Zairil Khir dan Dyana Sofya kena nafikan. Kedua-keduanya perlu melaporkan pada pihak berkuasa, untuk menentukan, apa kah gambar intim yang dimaksudkan dipalsukan untuk mencemar imej mereka.Jangan gunakan bahasa politik, kerana kebenaran perlu diketahui.Zairil Khir Johari adalah Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera Pulau Pinang, ma […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 128 other followers

%d bloggers like this: