Report Card Menteri Besar Knightsbridge, London

Ogos 26, 2014 at 6:14 pm 5 comments

Selfie – A+
Perlantikan Pegawai – D
Bercuti Luar Negara – A +
Agenda Besar Negeri – C
Pakai Nama Ayah – A+
Berlakon – A
Mendekati Orang Kampung (Lakonan) – B+
Mengurus Pentadbiran/KCS – D
Menjaga Hati Isteri – A+
Menjaga Hati Kroni – A+
Menyesuai Agenda Negeri & Persekutuan – C
————————————
Kita ucapkan setinggi TAHNIAH di atas pencapaian cemerlang yang dicatatkan oleh Menteri Besar Kedah setakat ini. Memang membanggakan, khususnya dalam arena selfie mesra rakyat dan lakonan sebabak.
Kita bukan nak jatuhkan pemimpin, ini adalah kajian umum yang dibuat di Kedah baru-baru ini. Katanya, Mukhriz adalah antara MENTERI BESAR yang paling kerap bercuti pada ketika ini. Markah A+.
Staff di SUK pun dah tak tahu nak cakap macamana, apabila ada rakyat yang mula bertanya, MENTERI BESAR KITA INI DOK KEDAH KA….DOK DI LONDON???
Ini kenyataan rakyat biasa. Petani yang minta macam-macam bantuan di bawah.
Di Kedah katanya berlaku SABOTAJ oleh KCS dalam keadaan yang sangat nyata dan real. 75 kakitangan ditukarkan atas arahan Pejabat Menteri Besaq. Kononnya, pegawai tidak efektif dan gagal melaksanakan tanggungjawab. Azimi Daim pakai report mana? Atau pakai report suka-suka?
Kroni Mukhriz di Kedah, individu seperti Sazmi Miah (playboy ANSARA) sedang menikmati hidup yang super selesa di tanah orang lain. Walhal, Sazmi patut balik ke Kelantan dan membantu negeri sendiri. Disebabkan elaun yang besar, ke Kedah juga.
Kerajaan Negeri Kedah dikatakan sedang ‘autopilot’ dari London. Semua keputusan perlu di faks ke Knighsbridge hampir setiap petang dan malam. Menteri Besar tidak boleh jauh dari anakanda tersayang.
Mesyuarat Exco entah ke mana. Exco setakat mengabiskan masa dan kewangan. Tidak ada agenda yang positif.
Kerajaan Langkasuka Kedah diurus oleh elitis Medieval Hamlet. Selamat.
Kembalilah zaman KLINIK MAHA. Senang rakyat nak jumpa pemimpin.
About these ads

Entry filed under: Menteri Besar Kedah. Tags: , , , , , , .

From KHAIRY CHRONICLES to KHAIRY’ WISDOM. Political Transformation Pergi Mana Boss? Dah Masuk Parit?

5 Komen Add your own

  • 1. mat kaypoh  |  Ogos 26, 2014 at 6:44 pm

    hang org kedah ke?kedah much better now.ramai org kelantan,tganu,pahang yg cr makan kat sini.

    Balas
  • 2. zizan  |  Ogos 26, 2014 at 10:28 pm

    Ini mesti geng Najib nak balas dendam kat Tun sebab kenyataan baru2 ni. Wayang basi ini semua orang tahu la. Paling ketara semasa pemilihan Naib Presiden UMNO di mana 2 negeri yang tidak mencalonkan Mukhriz adalah Pahang(arahan Najib) dan Johor(arahan Hishamuddin).

    Balas
  • 3. bebasumnuu  |  September 1, 2014 at 9:08 pm

    maka meloncatlah para pengampu upahan di kiri kanan dpn blkg kikikih bkn nak jawab dgn fakta tp tuding 1 jari kpd org lain, 4 patah balik.

    Balas
  • 4. Tembunian  |  September 3, 2014 at 12:26 am

    Tak dapat sentuh pak, dapat sepak pungkoq anak pun kira boleh la. Nak makan punya pasal.

    Balas
  • 5. Kafuffle  |  September 4, 2014 at 9:11 pm

    Tulisan kali ini lebih kepada personal attack. Hilang kredibiliti si-penulis. Lagilah pembaca sokong MB al-Quedah.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2014
I S R K J S A
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 53,669,781 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 128 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 COMMON HOSPITAL-ACQUIRED INFECTIONS
    10 Common Hospital-acquired InfectionsBy Ed Grabianowski, How Stuff Works, 22 October 2014.When we're sick, really sick, most of us will head for the hospital, but sometimes that stay can lead to another illness on top of that first medical issue. These hospital-acquired infections (also known as health care-associated infections or nosocomial infection […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Ustaz Azhar Idrus Enggan Jumpa Wartawan
    SHAH ALAM: Susulan gambar dan video lucah mirip wajahnya tersebar, pendakwah bebas terkemuka, ustaz Azhar Idrus (UAI) dikatakan enggan menemui pihak media bagi… more »

RSS Perak Today

  • Punca Tiba-Tiba Badan Hak Asasi Manusia (HAM) Bersuara Demi Anwar
    Dalam percubaan hari-hari terakhir sebelum keputusan Mahkamah Rayuan diumumkan, media Malaysia dapat mengesan satu lagi campur tangan pihak asing terhadap isu rakyat asasi manusia apabila Pengarah Human Right bagi Asia, Phil Robinson mengeluarkan kenyataan kerajaan perlu menggugurkan kes pendakwaan terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Alasan […]

RSS Parpu Kari

RSS Musram Rakuman

  • Sodomi II: Anwar Benar-Benar Kepanasan
    ANWAR terpaksa menghantar para hulubalangnya ke Australia; untuk meminta simpati berkaitan sodomi II yang bakal didengar oleh Mahkamah Persekutuan pada 28-29 Oktober ini. Anwar sudah merasakan bahawa beliau akan kembali ke Penjara Sungai Buloh, atas sebab penafian terhadap bukti-bukti sehingga beliau dijatuhi 5 tahun penjara oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac l […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • ISIS Eyes Malaysia’s Pool Of Professional Talent
    The strong pull of extremists from the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) has raised deep concern among governments around the world, including in Malaysia.   The strong pull of extremists from the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) has raised deep concern among governments around the world, including Malaysia. In Malaysia, the ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sodomi II: Anwar Benar-Benar Kepanasan
    ANWAR terpaksa menghantar para hulubalangnya ke Australia; untuk meminta simpati berkaitan sodomi II yang bakal didengar oleh Mahkamah Persekutuan pada 28-29 Oktober ini. Anwar sudah merasakan bahawa beliau akan kembali ke Penjara Sungai Buloh, atas sebab penafian terhadap bukti-bukti sehingga beliau dijatuhi 5 tahun penjara oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac l […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 128 other followers

%d bloggers like this: