Posts tagged ‘Azmin Ali’

Pemilihan PKR Yang Semakin Jahanam

Pemilihan Nibong Tebal antara terkotor

Selaku pemerhati bebas pemilihan PKR 2014 yang berlansung
di Nibong Tebal, banyak kesalahan ketara yang
dilakukan oleh pengawas yang dilantik Jawatankuasa
Pemilihan Pusat (JPP).

Saya sampai ke dewan serbaguna di Nibong Tebal yang
digunakan untuk pengundian kira-kira 3 petang selepas
pemantauan di Balik Pulau. Ketika ini masih ramai yang belum
mengundi. Keadaan tempat mengundi tidak menepati piawaian
pengundian dan dalam keadaan tidak teratur.

Kesalahan terbesar pengawas adalah, tidak meminta kad pengenalan
untuk disemak dan dipotong nama. Pengawas hanya menanyakan umur
lalu diberi kertas undi. Saya membuat penyiasatan lebih terperinci
dengan mengambil kertas undi dan mengundi. Ternyata saya yang bukan ahli parti
PKR juga memperoleh kertas undi dan berjaya mengundi. Jadi seperti kita lihat,
banyak kertas undi dikeluarkan dan tidak sama bilangan dengan yang
dipotong nama.

Kesalahan kedua adalah membenarkan peraih undi berada berdekatan
ketika pengundi dapat kertas undi. Dan peraih undi menukar “cai” yang
dibawa pengundi dihadapan pengawas bertugas. Pengundi juga ada yang
dilihat mengundi beberapa kali.

Saya mengharapkan Pengerusi JPP , Dato Johari mengambil tindakan tegas terhadap
pengawas bertugas kerana kelalaian ketika pengundian berlansung.
Rombakan keseluruhan dalam JPP juga perlu dilakukan demi menjaga
kredibiliti JPP sebagai badan bebas. Jika di Nibong Tebal yang
bertanding 3 penjuru juga boleh berlaku penipuan, maka ianya tidak
mustahil berlaku di mana-mana kawasan sebelum ini. Oleh itu demi
menjaga kredibiliti JPP, pengundian semula seluruh Malaysia harus
dilakukan dan penukaran semua jawatankuasa JPP.

Saya percaya Dato Johari akan mengambil tindakan demi ketelusan dan
kredibiliti JPP yang bertanggungjawab atas kesalahan yang dilakukan.
Dan ini membezakan JPP dengan SPR yang tidak memperbaiki kesalahan dan
kerosakan sistem itu sendiri.

Muhammad Akram Ahmar

Pemerhati Bebas Pemilihan PKR 2014

——————————————————-

Ini baru Nibong Tebal. Cabang lain belum cerita lagi. Macam-macam
kaedah penipuan sedang dilaksanakan. Berapa ramai puak yang terlibat.
Ini semua kerja gila.

Sampaikan ada yang cakap, PKR ini tak perlu buat pemilihan pun. Suruh
Anwar bagi sahaja list pasukan impian yang dia nak, dari atas sampai
bawah, lepas tu endorse sahaja. Lebih mudah.

Kata kawan baik itu lagi, bukan setakat penipuan jenis ini. Derma
kilat dan pemberian macam-macam insentif pengundian juga sedang
dilakukan di mana-mana. Stesen Petronas (dalam tandas) yang sebelum
ini jadi tempat budak Melayu buat doggie pun sudah dijadikan port
memberikan duit dan insentif lain.

Minggu hadapan, Cabang Gombak buat pemilihan. Dah berapa malam, berapa
banyak port yang hidup dan dijadikan tempat memberikan wang. Di
Craven, Bukit Antarabangsa. Sakura Kristal, Taman Melawati. Mesyuarat
setiap petang di restoran Chef Zubir pun semua orang tahu. Paling
hina, bila datang ambil duit di kawasan masjid di Taman Melawati. Ini
rasuah yang Islamik.

Penyakit yang ada dalam PKR ini saling tak tumpah seperti yang berlaku
di dalam UMNO. Zaman Jamaluddin Jarjis rasuah orang dengan matawang
Euro dan USD.

Mei 6, 2014 at 7:17 pm Tinggalkan komen

Mana ada Kartel??? Pembohongan Apa ini Rafizi???

PKR vice-president hopeful Rafizi Ramli denied today that he had
formed a political alliance with Saifuddin Nasution Ismail and Nurul
Izzah Anwar for the purpose of contesting in the upcoming party polls.

He told reporters here that he and the other two happened to subscribe
to similar views on policy matters and it was not proper to describe
the connection as a “cartel”, as PKR deputy president Azmin Ali has
done.

Azmin is defending his post in the election and Saifuddin, the current
secretary-general of the party, is one of his challengers. Nurul Izzah
is seeking re-election to one of the vice-presidential posts.

“If there is a grouping, the grouping is of an idea,” Rafizi said.
“It’s not a grouping of personalities.”

In launching his campaign last week, Azmin said intra-party alliances
or cartels might cause the break-up of the party.

Rafizi said PKR members had achieved enough political maturity to
allow for situations where “candidates or leaders are free to share
ideas and platforms”.

————————————-

Rafizi nak nafi konon tidak ada team/kartel/cai dalam pemilihan kali
ini. Yang ada hanya persetujuan idea.

Rafizi jangan nak bohong dan main kolam lagi. Macam lah orang PKR
boleh percaya dengan kenyataan yang bodoh macam itu. Kenapa? Takut
kalah?

Kenyataan yang Rafizi nak buat ini adalah bersandarkan kepada sambutan
SUAM SUAM KUKU yang diterimanya di Sabah. Urang PKR di Sabah lambung
Azmin, Izzah. Rafizi ketinggalan jauh.

Malah Rafizi yang pada awalnya bongkak berkata dia boleh menang Naib
Presiden PKR (dengan tangan letak di belakang). Malah di kalangan
teman-teman rapat, Rafizi mahu dia menang No 1 sekaligus meletakkan
dia lebih tinggi berbanding KJ di dalam line up parti masing-masing.

Naib Presiden no 1 dalam PKR, kata Rafizi mempunyai status seperti
Zahid Hamidi di dalam UMNO. Kalau ada apa-apa jadi kepada Presiden
UMNO, Zahid Hamidi jadi calon paling wibawa. Muhyiddin itu standard
cukup kuorum sahaja.

Kalau Rafizi menang no 1, Zahid Hamidi itu sudah setaraf dengannya.
Barulah mantap. Malahan, secara gelap, Rafizi mahu Izzah diletakkan
sebagai Naib Presiden no 3, supaya tidak nampak PKR adalah parti
keluarga.

Dalam email kepada ejen-ejen di bawah, diletakkan KLAUSA….*PuRe
mesti diturunkan darjatnya. (PuRe – Puteri Reformasi).

Strategi Rafizi ini semakin nampak suram bila Azmin sudah tinggalkan
terus nama Rafizi daripada senarai harapan KEADILAN RAYA. Makna kata,
hilang nak jadi Zahid Hamidi – Rafizi nasib baik kalau boleh jadi
Ibdil dalam PKR. Standard main selfie dan syok sendiri.

April 22, 2014 at 2:25 pm Tinggalkan komen

Cara Azmin Ali PERLI Ahli PKR

keadilanSebenarnya, Azmin nak beritahu kepada semua, ahli PKR dan semua rakyat
bahawa apa yang akan berlaku dalam masa terdekat ini adalah HARI RAYA
kepada semua ahli PKR. Azmin tahu, banyak duit yang akan bertukar
tangan dalam masa terdekat ini. Malahan, Azmin mengakui bahawa kali
ini, RASUAH dalam PKR akan jadi lebih teruk berbanding PEMILIHAN UMNO
zaman Anwar ada dalam parti dan bertanding sebagai Naib Presiden dan
Timbalan Presiden.

Setakat ini, Khalid Ibrahim dikatakan calon yang paling berani di
dalam usaha mendapatkan sokongan melalui wang. Walaupun tidak pernah
ahli mendapat wang secara langsung daripada Khalid, tetapi ada sahaja
cara bagaimana mereka memberikan wang kepada bakal pengundi.

Azmin sekarang ini berada di dalam keadaan yang sangat tertekan.
Walaupun bajet sudah disiapkan lama, tetapi melihat kepada kemampuan
calon lain, Azmin sedikit gentar. Kalau dahulu, orang Azmin boleh
menyelinap RM7 juta setahun daripada bajet PKNS; sekarang tak lagi.

Ini semua menyebabkan kempen Azmin ada sedikit terganggu. Mujur ada
seorang dua pimpinan UMNO yang kedepan membantu Azmin dalam sejuta
dua. Tak percaya? Jangan sampai blog ini dedah nama.

Pemberian ini lebih kepada bantuan daripada seorang kawan kepada kawan
yang lain. Tak ada makna sebaliknya pun. Malahan Azmin tak janji apa
pun. Kalau kalah pun, Azmin tidak akan masuk UMNO. Ini bantuan
persahabatan.

Sebab itu bila Azmin keluar dengan kempen KEADILAN RAYA…ianya satu
cara untuk mengingatkan bahawa inilah bahana yang berlaku dalam PKR
ketika ini. Mereka beraya dengan duit. Pilihanraya parti jadi medan
tabur wang rasuah.

Kalau orang PKR tak sedar diri lagi. Jangan cakap pasal reformasi
kalau bergelumang rasuah.

KEADILAN SEDANG RAYA!!!!

Patut Azmin buat kempen – KEADILAN KAYA RAYA!

April 16, 2014 at 6:15 pm Tinggalkan komen

Azmin Sudah Terbayang Kekalahan…Minta Jawatan Setiausaha Agung

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Saifuddin Nasution
Ismail yakin mampu menewaskan Azmin Ali yang mempertahankan jawatan
Timbalan Presiden pada pemilihan parti April ini.

Saifuddin juga tidak akan memberi laluan mudah kepada Azmin kerana
beliau menyertai pertandingan merebut jawatan nombor dua PKR itu
dengan harapan untuk menang.

Malah, beliau percaya ahli-ahli PKR akan membuat penilaian berdasarkan
kepada khidmat yang dicurahkannya sejak dari mula mengasaskan parti
sehingga kini.

“Semua ada peluang, 500,000 ahli akan mengundi. Harapan bila masuk
bertanding adalah hendak menang,” katanya ketika dihubungi Utusan
Malaysia di sini hari ini.

Saifuddin mengulas tentang peluangnya merampas jawatan Timbalan
Presiden PKR yang disandang Azmin sejak 2010.

Azmin turut dicabar oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid
Ibrahim; Ahli Parlimen Batu, Tian Chua serta Datuk K. Ramachandran dan
S. Murali.

Bagaimanapun, Saifuddin menafikan keputusan bertanding itu dibuat
berikutan kedudukan Azmin di dalam PKR yang dikatakan agak goyah.

“Tidak, masing-masing hendak berkhidmat untuk parti,” ujarnya.

—————————————-

Azmin boleh baca game/permainan Saifuddin dan Tian Chua. Walaupun pada
awalnya mereka memberikan jaminan kepada Azmin bahawa mereka hanya
berhajat memecahkan undi, sekaligus beri ruang lebih luas kepada Azmin
menang – khabar di bawah sudah mula berbunyi lain daripada skrip asal.

Saifuddin memang dikenali di dalam PKR sebagai pakar ‘collect duit’
untuk kepentingan diri sendiri. Kepada Saifuddin, yang penting adalah
duit poket. Sejak dulu begitu. Sebab itu, Saifuddin memang mudah
dikawal oleh Azmin kerana ada monthly payment daripada Azmin sejak
sekian lama.

Bukan soal Saifuddin nak gigit tangan yang menyuap dia. Soalnya,
Saifuddin tersepit di antara setia kepada Anwar; ataupun simpati
kepada Kak Wan. Ini yang jadi masalah.

Kak Wan sudah minta kerjasama Saifuddin dan Tian Chua untuk menarik
diri dan berikan sokongan penuh kepada TS Khalid. Azmin tahu dengan
kehendak ini. Malah Azmin sendiri mendengar bagaimana permintaan Kak
Wan dirakam oleh seorang individu yang hadir sama waktu itu.

Kak Wan ingatkan kepada Saifuddin bagaimana teruknya dia membawa
KEADILAN di antara tahun 1999 hingga 2004. Tanpa bantuan Amerika dan
sekutu lain, tak mungkin Kak Wan mampu nak bangunkan KEADILAN semacam
itu. Belum lagi masuk kempen ‘Free Anwar’ yang memakan jutaan ringgit.

Kak Wan minta TS Khalid diberikan ruang untuk berkhidmat kepada parti.
Kak Wan tak cakap Azmin tidak penting. Tetapi Kak Wan mahu seorang
yang bijak mengurus organisasi dan kewangan untuk membantu PKR selepas
ini.

TS Khalid ada kemampuan itu. Banyak yang telah disumbangkan kepada
parti. Sedang Azmin lebih tumpu kepada kekayaan diri dan keluarga.

Kak Wan janji bahawa Azmin akan diuruskan oleh sendiri Anwar. Jawatan
Setiausaha Agung hampir pasti milik Azmin sekiranya tewas.

April 1, 2014 at 8:05 pm Tinggalkan komen

Politik Dinasti PKR Tidak Akan Ke Mana…

Like many other political parties, PKR is dynastic. This restricts the level of internal democracy of the party, particularly on its decision-making process.

Political dynasty reveals the factional conflicts within PKR and it is an essential “tool” to keep the party together

Barely a month after Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail replaced Datuk Seri Anwar Ibrahim in the Kajang by-election, we are now witnessing a straight fight between the husband and wife for PKR presidency.

This has given rise to differing views about internal democracy and dynastic politics within the party itself.

Azmin Ali, Anwar’s right hand man who was said to have eyed the president’s post, decided to defend his deputy presidency. Back in 2012, in an interview with an online news portal, Azmin openly spoke against dynastic politics in PKR.

http://www.themalaysianinsider.com/opinion/khoo-ying-hooi/article/democracy-and-pkrs-dynasty

TMI pun dah berani balun PKR macam ini.

————————————————————————————

Apa Kesilapan Azmin?

Kesilapan Azmin yang nombor satu adalah kegagalan mengahwini Izzah. Sepatutnya Azmin mengahwini Izzah awal-awal lagi, sekaligus menjadikan Azmin sebagai menantu kesayangan Anwar dan Kak Wan.

Kalau itu berlaku, Azmin akan kelihatan sebagai penjaga pintu kepada ‘Istana Segambut’, dan boleh meletakkan dirinya sebagai Tengku Mahkota kepada Istana Segambut.

Bila Azmin mengambil keputusan mengahwini player seperti Shamsidar Taharin, dia dengan sendirinya sudah mengenepikan peluang untuk menjadi keluarga kepada Istana Segambut. Sekarang siapa yang susah?

Masih ada jalan untuk Azmin memperbetul keadaan dengan menikahi Izzah yang sedang dalam proses perceraian. Kalau itu berlaku, barulah kedudukan Azmin akan terjamin dan mendapat laluan mudah untuk menduduki singgahsana Presiden PKR. Kalau tidak, jangan harap.

Azmin kena sedar diri, dia bukan lagi asset parti macam dahulu. Sekarang Azmin pun banyak najis politik. Kes PKNS adalah najis yang paling haru biru sekali. Kalau tak dibersihkan, sampai bila-bila pun orang PKR akan mengaitkan Azmin sebagai tahi komisen kepada projek PKNS.

Apa yang berlaku ini, sebenarnya satu musibah kepada PKR. Kena ingat, Kak Wan gagal dalam pemilihan umum 1999, 2004. Kedua-duanya gagal. Pas tersembam. DAP pun tersembam.

Kalau nak bawa Kak Wan semula sebagai peneraju PKR, jawabnya semua kena siap sedia PKR dan sekutunya akan kembali ke lembah politik yang muram dan sugul.

Mac 31, 2014 at 8:15 pm 1 komen

Kajang – Kemenangan Yang Tak Berapa Nak Menang. Menanti ‘Perfect Storm’ Dalam PKR

Semuanya nampak manis depan kamera malam semalam. Anwar peluk Kak Wan.
Kak Wan senyum. Azmin julang tangan MB. MB senyum dan tepuk bahu
Azmin. Wan Azizah senyum dan borak sekejap dengan Azmin. Semuanya
nampak OK.

Yang tak berapa nak senyum DAP. Bukannya apa, Kajang Move sebenarnya
sudah membuatkan pengundi Cina (orang muda dan wanita) kurang gembira
sedikit dengan DAP. Ramai yang tak datang mengundi. Pada mereka,
mandat hari tu masih lagi boleh pakai, tapi wayang PKR memang
menyakitkan hati.

Walaupun nak sedapkan hati, Ong Kiang Ming (MP Serdang) kata MCA tidak
menang undi Cina. Ramai yang tak balik mengundi.

Reformasi Tertangguh

Kalau betul DAP memang selari dengan nada reformasi, takkanlah tak ada
cara untuk penyokong kuat mereka (kalau betul) balik mengundi di
Kajang. Nampak gaya, DAP pun tahu, pengundi sudah sakit hati dengan
game PKR.

Dalam banyak-banyak analisa, apa yang dilakukan Din Deraman (hardcore
PKR) agak menarik. Menurut analisa Din Deraman, undi Cina merosot.
Undi Melayu balik kepada PKR dalam angka yang agak banyak.

Dengan kehadiran pengundi sekitar 72 %, memang banyak masalah untuk
keluarkan alasan yang baik. Masing-masing ada argument sendiri.

‘Perfect Storm’

Di kalangan orang PKR mula bercakap tentang ‘perfect storm’ bila Kak
Wan menang di Kajang. Mereka kata, PKR mesti seize this moments dan
buat pertukaran yang maksima.

Kak Wan mesti diletakkan sebagai MB – dengan Khalid membantu sebagai
Timbalan Menteri Besar. Ada yang kata tak perlu tukar, hanya letakkan
Kak Wan sebagai Penasihat Ekonomi Negeri yang baru.

Mereka kata, Kak Wan mesti mula berlatih sebagai administrator yang
baik. Tak boleh kekal dengan muka kesian. Kena nampak lebih kuat dan
dinamik.

Untuk itu, Kak Wan perlu kekal sebagai Presiden PKR; dengan dibantu
sepenuhnya oleh Team Khalid. Azmin Ali perlu disideline kerana tidak
berkesan.

Dalam kes Kajang, JPRN yang dipimpin oleh Azmin dikatakan hanya beri
65% komitmen  untuk bantu Kak Wan. Tak full support.

Memang ribut taufan dalam PKR selepas ini.

Sila ambil ‘life jacket’ sekarang…..

Mac 24, 2014 at 10:24 am Tinggalkan komen

Azmin Ugut Undi Tidak Percaya Kalau Khalid Enggan Lepas Jawatan!

Selangor Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim will contest the PKR deputy president post, challenging Azmin Ali in the party election. It seems like he is not willing to just let go his menteri besar post and thus, goes all out to give it a try.

From the evolution of the event, Khalid’s attitude has indeed changed.

Anwar told Sin Chew Daily in an exclusive interview that Khalid had in principle agreed to pass on the MB post to him, but Khalid has said nothing about it.

In mid-Feb, it was said that Khalid refused to resign. He had originally been arranged to sign a post-dated letter of resignation but he refused to sign. When being asked to comment on a poll showing 59% of Kajang voters supported Anwar to take over the Selangor menteri besar post, Khalid had just responded causally and said that it was just a poll.

In fact, making the Kajang state seat vacant to pave the way for Anwar to become the Selangor menteri besar was not the original intention of Khalid. It was reported that there was an agreement among Anwar, Azmin and Khalid before the resignation of Lee Chin Cheh. The trio agreed that Azmin should first resign as the Bukit Antarabangsa state assembly member to create a by-election, so that Anwar could contest for the vacant post and become the Selangor menteri besar after winning the by-election. However, Lee was the one who resigned eventually and the agreement collapsed.

It showed that Khalid has been pressed and if he has no intention to step down, he is expected to fight back fiercely. His wishful thinking is to win the party election and thereby, continues his political life.

——————————————

Ramai di kalangan pimpinan PKR rasa macam nak termuntah bila tengok betapa kerapnya Khalid Ibrahim nak bergambar dengan PM dan rakan-rakan MB dari BN.

Pada mereka, ini semua soal kemaruk jawatan dan takut hilang kuasa. Khalid nak beri signal kepada Anwar & Gang, kalau lu orang salah jalan, gua boleh pusing 360 darjah. 

Yang paling risau ketika ini sudah tentulah Azmin. Walaupun Azmin tak jadi nak lepas jawatan Bukit Antarabangsa, kerana ada kekosongan di Kajang, Azmin ada mengeluarkan pandangan bahawa dia sanggup letak jawatan sebagai pressure kepada Khalid. Lepas Kajang, mari berkumpul di Bukit Antarabangsa pulak. 

Apa punya game ni Azmin? Dah macam Azwan Ali – meroyan dan merajuk tak tentu hala. Dah macam drag queen pun ada. 

Ugut untuk buat undi tak percaya bukan benda baru. Azmin ulang lagi sewaktu perjumpaan tertutup dengan AMK Selangor. 

Inilah susahnya kalau parti ada primadona yang nak keistimewaan dalam semua perkara. 

Azmin Ali baik tukar nama – Azwan Ali; kata seorang pemimpin PKR Perak.

Mac 5, 2014 at 6:10 pm Tinggalkan komen

Older Posts Newer Posts


Oktober 2014
I S R K J S A
« Sep    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 53,482,196 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 128 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE WORLD’S DEADLIEST TOURIST DESTINATIONS
    10 Of The World’s Deadliest Tourist DestinationsBy Debra Kelly, Listverse, 20 October 2014.When most people go on vacation, they do it to relax. Others, however, like a little less relaxation and a little more courting death. Fortunately, there are a variety of death-defying tourist destinations scattered around the world, so no matter how you’d like to star […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Anti Lyanas penipu!!!
    Baru kembali melawat kilang Lynas - kilang kimia memproses logam nadir bumi.Komen saya sbg seorang yang pernah menjadi plant shift engineer yg pernah manage seluruh petrochemical plant dalam sesuatu shift & juga sbg seorang pensyarah bidang chemical engineering, kilang ini bagus dan sangat tinggi standard keselamatan. Tahap risiko kemalangan kecil sangat […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Nicol David juara hatrik
    RATU skuasy negara, Datuk Nicol Ann David menepati ramalan apabila merangkul gelaran hatrik Terbuka Amerika Syarikat di Universiti Drexel, Philadelphia, semalam. Pemain nombor satu dunia itu, yang memenangi kejuaraan berkenaan pada 2012 dan 2013, bagaimanapun terpaksa berhempas pulas sebelum mengatasi pemain Mesir, Nour El Sherbini, 11-5, 12-10, 12-10 dalam […]

RSS Lydia USM

RSS Laman Izzs

  • BR1M Berjaya Jika Tiada Lagi Penerima
    SHAH ALAM – Usaha kerajaan dalam membantu rakyat menerusi pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) boleh dikelaskan berjaya sekiranya tiada lagi penerima yang layak diberikan bantuan itu pada masa akan datang.Pensyarah Sains Politik dan Kajian Politik Malaysia dari Universiti Teknologi Malaysia (UiTM), Prof Madya Dr Shaharuddin Badaruddin berkata, situasi i […]

RSS Parpu Kari

RSS Musram Rakuman

  • Gambar Intim: Zairil dan Sofya Kena Nafikan
    JANGAN hanya tahu menuding jari, Zairil Khir dan Dyana Sofya kena nafikan. Kedua-keduanya perlu melaporkan pada pihak berkuasa, untuk menentukan, apa kah gambar intim yang dimaksudkan dipalsukan untuk mencemar imej mereka.Jangan gunakan bahasa politik, kerana kebenaran perlu diketahui.Zairil Khir Johari adalah Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera Pulau Pinang, ma […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • GST In Malaysia : Lessons From Neighbours
    Malaysia needs to address two major challenges, namely the high fiscal deficit and government debt to gross domestic product (GDP) or national income levels   Talk of implementing the goods and services tax (GST) in Malaysia began in 1992, a year after Dato’ Seri Anwar Ibrahim was appointed Finance Minister. After 22 years of pussyfooting, ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Gambar Intim: Zairil dan Sofya Kena Nafikan
    JANGAN hanya tahu menuding jari, Zairil Khir dan Dyana Sofya kena nafikan. Kedua-keduanya perlu melaporkan pada pihak berkuasa, untuk menentukan, apa kah gambar intim yang dimaksudkan dipalsukan untuk mencemar imej mereka.Jangan gunakan bahasa politik, kerana kebenaran perlu diketahui.Zairil Khir Johari adalah Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera Pulau Pinang, ma […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 128 other followers