Posts tagged ‘Gelagat Anwar’

Obama Ke Segambut Juga…

Bukan main lagi kalangan pimpinan PKR menyuarakan rasa sedih, kecewa,
tidak puas hati kenapa Barack Obama tidak akan bertemu dan membuat
lawatan persahabatan sebelum Anwar Ibrahim dibawa masuk ke dalam
penjara. Rasa kekecewaan ini tidak disimpan macam itu sahaja.

PKR HQ katanya telah faks sekurang-kurangnya 10 kertas protes kepada
beberapa badan pelobi Yahudi di Washington DC. Dalam surat itu
dimasukkan fakta kononnya Obama tidak lagi memperjuangkan suara hak
asasi, dan lebih cenderung mendokong rejim kejam dan ganas.

Gambar-gambar lama Bersih, Kem Kamunting, dimasukkan ke dalam surat
kononnya itu sedang berlaku di Malaysia.

Nampaknya tindakan PKR HQ mendatangkan kesan yang luar biasa. Menurut
sumber, ada kemungkinan Obama berjumpa Anwar – bukan sekadar berjumpa
malahan menghadiri makan malam tertutup di rumah Anwar di Segambut.

Jadual Obama di Malaysia dikosongkan selama 5 jam (tanpa memberikan
sebarang info dan maklumat kepada Kerajaan Malaysia). Antara pukul 5
petang hingga 10 malam, Obama diberitakan tidak mahu diganggu dan
mempunyai acara sendiri.

Beberapa krew security details Presiden Amerika itu sudahpun berada di
Segambut, bagi memastikan tidak ada sebarang cubaan sabotaj oleh
mana-mana pihak. Paling dirisaukan adalah pendirian ekstrim Hizbu
Tahrir, seperti yang dikemukakan di hadapan kedutaan AS baru-baru ini.

Nampak gayanya, pemimpin-pemimpin ‘besar’ dunia pun boleh kecut perut
bila ditekan melalui kalangan group pelobi Israel di Washington.
Nampaknya, kita punya Duta Besar ke Amerika masih belum buat kerja.
Masih honeymoon mungkin.

Obama tidak hormat kepada peruntukan undang-undang di Malaysia jika
memutuskan untuk melawat Anwar dan keluarga di Segambut. Mengecewakan
sungguh.

Mungkin Obama tak boleh tewas dengan tindakan UK menghantar Baroness
Sayeeda Warsi melawat Anwar.

Najib patut biarkan sahaja. Tengok sejauh mana Obama nak main politik.
Lepas ni pun bukan dia lagi Presiden Amerika.

April 24, 2014 at 4:22 pm Tinggalkan komen

Mana ada Kartel??? Pembohongan Apa ini Rafizi???

PKR vice-president hopeful Rafizi Ramli denied today that he had
formed a political alliance with Saifuddin Nasution Ismail and Nurul
Izzah Anwar for the purpose of contesting in the upcoming party polls.

He told reporters here that he and the other two happened to subscribe
to similar views on policy matters and it was not proper to describe
the connection as a “cartel”, as PKR deputy president Azmin Ali has
done.

Azmin is defending his post in the election and Saifuddin, the current
secretary-general of the party, is one of his challengers. Nurul Izzah
is seeking re-election to one of the vice-presidential posts.

“If there is a grouping, the grouping is of an idea,” Rafizi said.
“It’s not a grouping of personalities.”

In launching his campaign last week, Azmin said intra-party alliances
or cartels might cause the break-up of the party.

Rafizi said PKR members had achieved enough political maturity to
allow for situations where “candidates or leaders are free to share
ideas and platforms”.

————————————-

Rafizi nak nafi konon tidak ada team/kartel/cai dalam pemilihan kali
ini. Yang ada hanya persetujuan idea.

Rafizi jangan nak bohong dan main kolam lagi. Macam lah orang PKR
boleh percaya dengan kenyataan yang bodoh macam itu. Kenapa? Takut
kalah?

Kenyataan yang Rafizi nak buat ini adalah bersandarkan kepada sambutan
SUAM SUAM KUKU yang diterimanya di Sabah. Urang PKR di Sabah lambung
Azmin, Izzah. Rafizi ketinggalan jauh.

Malah Rafizi yang pada awalnya bongkak berkata dia boleh menang Naib
Presiden PKR (dengan tangan letak di belakang). Malah di kalangan
teman-teman rapat, Rafizi mahu dia menang No 1 sekaligus meletakkan
dia lebih tinggi berbanding KJ di dalam line up parti masing-masing.

Naib Presiden no 1 dalam PKR, kata Rafizi mempunyai status seperti
Zahid Hamidi di dalam UMNO. Kalau ada apa-apa jadi kepada Presiden
UMNO, Zahid Hamidi jadi calon paling wibawa. Muhyiddin itu standard
cukup kuorum sahaja.

Kalau Rafizi menang no 1, Zahid Hamidi itu sudah setaraf dengannya.
Barulah mantap. Malahan, secara gelap, Rafizi mahu Izzah diletakkan
sebagai Naib Presiden no 3, supaya tidak nampak PKR adalah parti
keluarga.

Dalam email kepada ejen-ejen di bawah, diletakkan KLAUSA….*PuRe
mesti diturunkan darjatnya. (PuRe – Puteri Reformasi).

Strategi Rafizi ini semakin nampak suram bila Azmin sudah tinggalkan
terus nama Rafizi daripada senarai harapan KEADILAN RAYA. Makna kata,
hilang nak jadi Zahid Hamidi – Rafizi nasib baik kalau boleh jadi
Ibdil dalam PKR. Standard main selfie dan syok sendiri.

April 22, 2014 at 2:25 pm Tinggalkan komen

Menteri Besar – Lebih Mudah Kalau Letak Sahaja Jawatan. Jangan Melawan.

Bukan main ada kawan-kawan dalam media sosial yang sudah mula pertahan
MB-MB tertentu kononnya mereka masih punya sokongan dan dokongan orang
bawah. Bukan main lagi mereka lambung MB itu dan MB ini sebab duit.

Ini semua sebab RM. Ringgit Malaysia yang agung. Sampaikan kita sudah
tidak boleh berfikir secara objektif dan terbuka. Pelik.

Sebenarnya, kalau kita cakap pasal performance MB, antara MB yang
paling lemah dalam hierarki semua MB sekarang ini, adalah MB Kedah.

Ini bukan sahaja cakap-cakap di kalangan orang UMNO, orang KCS cakap
benda sama, cikgu-cikgu di Kedah pun cakap benda sama, NGO di Kedah
pun cakap benda sama, ulama’ pun cakap benda sama. MB Kedah tidak ada
halatuju.

Tak ada pemimpin di dunia yang boleh berjaya hanya nak petik nama
bapak. Kecuali mungkin di Korea Utara. Itupun sebab komunis.

Kalau dalam semua meeting asyik nak cover dengan usaha bapak, payah
lah. Sudahlah semua pegawai khas hopeless.

Kalau ada yang paling awal dibersarakan, minta maaf cakap, MB Kedah.
Kalangan Exco hilang percaya. Kalangan Ketua Bahagian hilang percaya.
Kalangan KCS hilang percaya.

Punyalah tak suka balik Kedah, mesyuarat Exco buat di Hilton KL. Habis
semua pegawai diangkut bawak KL, sebab MB kepenatan balik dari London.

April 21, 2014 at 7:13 pm Tinggalkan komen

Cara Azmin Ali PERLI Ahli PKR

keadilanSebenarnya, Azmin nak beritahu kepada semua, ahli PKR dan semua rakyat
bahawa apa yang akan berlaku dalam masa terdekat ini adalah HARI RAYA
kepada semua ahli PKR. Azmin tahu, banyak duit yang akan bertukar
tangan dalam masa terdekat ini. Malahan, Azmin mengakui bahawa kali
ini, RASUAH dalam PKR akan jadi lebih teruk berbanding PEMILIHAN UMNO
zaman Anwar ada dalam parti dan bertanding sebagai Naib Presiden dan
Timbalan Presiden.

Setakat ini, Khalid Ibrahim dikatakan calon yang paling berani di
dalam usaha mendapatkan sokongan melalui wang. Walaupun tidak pernah
ahli mendapat wang secara langsung daripada Khalid, tetapi ada sahaja
cara bagaimana mereka memberikan wang kepada bakal pengundi.

Azmin sekarang ini berada di dalam keadaan yang sangat tertekan.
Walaupun bajet sudah disiapkan lama, tetapi melihat kepada kemampuan
calon lain, Azmin sedikit gentar. Kalau dahulu, orang Azmin boleh
menyelinap RM7 juta setahun daripada bajet PKNS; sekarang tak lagi.

Ini semua menyebabkan kempen Azmin ada sedikit terganggu. Mujur ada
seorang dua pimpinan UMNO yang kedepan membantu Azmin dalam sejuta
dua. Tak percaya? Jangan sampai blog ini dedah nama.

Pemberian ini lebih kepada bantuan daripada seorang kawan kepada kawan
yang lain. Tak ada makna sebaliknya pun. Malahan Azmin tak janji apa
pun. Kalau kalah pun, Azmin tidak akan masuk UMNO. Ini bantuan
persahabatan.

Sebab itu bila Azmin keluar dengan kempen KEADILAN RAYA…ianya satu
cara untuk mengingatkan bahawa inilah bahana yang berlaku dalam PKR
ketika ini. Mereka beraya dengan duit. Pilihanraya parti jadi medan
tabur wang rasuah.

Kalau orang PKR tak sedar diri lagi. Jangan cakap pasal reformasi
kalau bergelumang rasuah.

KEADILAN SEDANG RAYA!!!!

Patut Azmin buat kempen – KEADILAN KAYA RAYA!

April 16, 2014 at 6:15 pm Tinggalkan komen

Jangan Gelabah…Azmin Tidak Mungkin KALAH

Bukan main ramai buat spekulasi, ‘ini kali lah’ Azmin akan kalah teruk
di dalam pemilihan PKR. Nasib Azmin akan hancur, sekaligus akan
berlangsunglah apa yang dipanggil sebagai penghijrahan beramai-ramai
ahli keluarga Pak Ali ke dalam UMNO, termasuk
Azwan…amboi…amboi…amboi.

Lu orang mesti tak sabar kan, Azwan Ali meratap hiba di pangkuan
Tengku Adnan sambil menghantar borang UMNO. Pergh…itu memang bahan
MELODI paling power tu.

Nanti dulu bro. Kalau dengar desas desus yang bertiup kuat di sekitar
Tropicana, Dewan SUK Selangor dan restoran/kopitiam di sekitar Shah
Alam, Azmin tewas itu adalah perkara yang sangat susah untuk berlaku.

Team SRI = Team Azmin

Memang susah nak percaya, tapi ada yang berikan teori yang baru. Teori
bahawa Team SRI adalah sebenarnya ‘dummy’ yang ditaja oleh Azmin
sendiri. Azmin sendiri mahu ianya berlaku dan memecahkan undi dalam
parti.

Game Azmin pada ketika ini adalah memastikan MB tarik diri daripada
bertanding. Itu strategi nombor wahid. Malahan, cerita-cerita mengenai
ada awek yang menuntut RM3 juta daripada MB ini adalah juga game plan
Azmin.

Jika MB mahu teruskan pertandingan – rasanya lebih banyak cerita dalam
seluar MB Selangor akan dilambak kepada rakyat. Nampak letih dan
sembab MB Selangor ni. Tapi nafsu masih KUDA beb. Jangan tak percaya.

Pilihan kepada MB Selangor – tarik diri atau menempuh malu yang
sebesar-besar kemaluan. Pilihan pada tangan MB.

Saifuddin ini hanya ‘dummy’. Apabila MB Selangor tarik diri, Saifuddin
juga akan tarik diri. Maka sempurnalah game plan:-

- Kak Wan
- Azmin
- Rafizi
- Izzah
- ????

Oleh yang demikian, spekulasi kata Azmin nak masuk UMNO itu,
lupakanlah. Anwar dan Azmin ini macam abang adik. Tak mungkin Azmin
nak khianat Anwar. Kalau nak khianat, Azmin dah lama jadi Menteri di
Jabatan Perdana Menteri. Sejak zaman Pak Lah lagi.

April 10, 2014 at 6:25 pm Tinggalkan komen

Azmin Sudah Terbayang Kekalahan…Minta Jawatan Setiausaha Agung

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Saifuddin Nasution
Ismail yakin mampu menewaskan Azmin Ali yang mempertahankan jawatan
Timbalan Presiden pada pemilihan parti April ini.

Saifuddin juga tidak akan memberi laluan mudah kepada Azmin kerana
beliau menyertai pertandingan merebut jawatan nombor dua PKR itu
dengan harapan untuk menang.

Malah, beliau percaya ahli-ahli PKR akan membuat penilaian berdasarkan
kepada khidmat yang dicurahkannya sejak dari mula mengasaskan parti
sehingga kini.

“Semua ada peluang, 500,000 ahli akan mengundi. Harapan bila masuk
bertanding adalah hendak menang,” katanya ketika dihubungi Utusan
Malaysia di sini hari ini.

Saifuddin mengulas tentang peluangnya merampas jawatan Timbalan
Presiden PKR yang disandang Azmin sejak 2010.

Azmin turut dicabar oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid
Ibrahim; Ahli Parlimen Batu, Tian Chua serta Datuk K. Ramachandran dan
S. Murali.

Bagaimanapun, Saifuddin menafikan keputusan bertanding itu dibuat
berikutan kedudukan Azmin di dalam PKR yang dikatakan agak goyah.

“Tidak, masing-masing hendak berkhidmat untuk parti,” ujarnya.

—————————————-

Azmin boleh baca game/permainan Saifuddin dan Tian Chua. Walaupun pada
awalnya mereka memberikan jaminan kepada Azmin bahawa mereka hanya
berhajat memecahkan undi, sekaligus beri ruang lebih luas kepada Azmin
menang – khabar di bawah sudah mula berbunyi lain daripada skrip asal.

Saifuddin memang dikenali di dalam PKR sebagai pakar ‘collect duit’
untuk kepentingan diri sendiri. Kepada Saifuddin, yang penting adalah
duit poket. Sejak dulu begitu. Sebab itu, Saifuddin memang mudah
dikawal oleh Azmin kerana ada monthly payment daripada Azmin sejak
sekian lama.

Bukan soal Saifuddin nak gigit tangan yang menyuap dia. Soalnya,
Saifuddin tersepit di antara setia kepada Anwar; ataupun simpati
kepada Kak Wan. Ini yang jadi masalah.

Kak Wan sudah minta kerjasama Saifuddin dan Tian Chua untuk menarik
diri dan berikan sokongan penuh kepada TS Khalid. Azmin tahu dengan
kehendak ini. Malah Azmin sendiri mendengar bagaimana permintaan Kak
Wan dirakam oleh seorang individu yang hadir sama waktu itu.

Kak Wan ingatkan kepada Saifuddin bagaimana teruknya dia membawa
KEADILAN di antara tahun 1999 hingga 2004. Tanpa bantuan Amerika dan
sekutu lain, tak mungkin Kak Wan mampu nak bangunkan KEADILAN semacam
itu. Belum lagi masuk kempen ‘Free Anwar’ yang memakan jutaan ringgit.

Kak Wan minta TS Khalid diberikan ruang untuk berkhidmat kepada parti.
Kak Wan tak cakap Azmin tidak penting. Tetapi Kak Wan mahu seorang
yang bijak mengurus organisasi dan kewangan untuk membantu PKR selepas
ini.

TS Khalid ada kemampuan itu. Banyak yang telah disumbangkan kepada
parti. Sedang Azmin lebih tumpu kepada kekayaan diri dan keluarga.

Kak Wan janji bahawa Azmin akan diuruskan oleh sendiri Anwar. Jawatan
Setiausaha Agung hampir pasti milik Azmin sekiranya tewas.

April 1, 2014 at 8:05 pm Tinggalkan komen

Politik Dinasti PKR Tidak Akan Ke Mana…

Like many other political parties, PKR is dynastic. This restricts the level of internal democracy of the party, particularly on its decision-making process.

Political dynasty reveals the factional conflicts within PKR and it is an essential “tool” to keep the party together

Barely a month after Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail replaced Datuk Seri Anwar Ibrahim in the Kajang by-election, we are now witnessing a straight fight between the husband and wife for PKR presidency.

This has given rise to differing views about internal democracy and dynastic politics within the party itself.

Azmin Ali, Anwar’s right hand man who was said to have eyed the president’s post, decided to defend his deputy presidency. Back in 2012, in an interview with an online news portal, Azmin openly spoke against dynastic politics in PKR.

http://www.themalaysianinsider.com/opinion/khoo-ying-hooi/article/democracy-and-pkrs-dynasty

TMI pun dah berani balun PKR macam ini.

————————————————————————————

Apa Kesilapan Azmin?

Kesilapan Azmin yang nombor satu adalah kegagalan mengahwini Izzah. Sepatutnya Azmin mengahwini Izzah awal-awal lagi, sekaligus menjadikan Azmin sebagai menantu kesayangan Anwar dan Kak Wan.

Kalau itu berlaku, Azmin akan kelihatan sebagai penjaga pintu kepada ‘Istana Segambut’, dan boleh meletakkan dirinya sebagai Tengku Mahkota kepada Istana Segambut.

Bila Azmin mengambil keputusan mengahwini player seperti Shamsidar Taharin, dia dengan sendirinya sudah mengenepikan peluang untuk menjadi keluarga kepada Istana Segambut. Sekarang siapa yang susah?

Masih ada jalan untuk Azmin memperbetul keadaan dengan menikahi Izzah yang sedang dalam proses perceraian. Kalau itu berlaku, barulah kedudukan Azmin akan terjamin dan mendapat laluan mudah untuk menduduki singgahsana Presiden PKR. Kalau tidak, jangan harap.

Azmin kena sedar diri, dia bukan lagi asset parti macam dahulu. Sekarang Azmin pun banyak najis politik. Kes PKNS adalah najis yang paling haru biru sekali. Kalau tak dibersihkan, sampai bila-bila pun orang PKR akan mengaitkan Azmin sebagai tahi komisen kepada projek PKNS.

Apa yang berlaku ini, sebenarnya satu musibah kepada PKR. Kena ingat, Kak Wan gagal dalam pemilihan umum 1999, 2004. Kedua-duanya gagal. Pas tersembam. DAP pun tersembam.

Kalau nak bawa Kak Wan semula sebagai peneraju PKR, jawabnya semua kena siap sedia PKR dan sekutunya akan kembali ke lembah politik yang muram dan sugul.

Mac 31, 2014 at 8:15 pm 1 komen

Kekecohan Pemilihan PKR 2.0

Rata-rata kalangan pimpinan dan ahli PKR sendiri ragu-ragu dengan
kemampuan Pemilihan akan datang untuk memperbetulkan keadaan dalam PKR
kali ini. Semua yang ditemui mengatakan pemilihan kali ini akan
berbeza banyak. Antara perbezaan yang paling ketara, pemilihan kali
ini mesti mengambil kira situasi PKR tanpa Anwar.

Dah banyak kali diperkatakan dalam banyak mesyuarat strategik
kecil-kecilan parti, keadaan parti tanpa Anwar akan banyak bezanya.
Anwar ini pusat segala-galanya. Cuba bayangkan kalau Erdogan tidak ada
dalam AK Party. Cuba bayangkan kalau Obama tidak ada dalam Democrat.
Jauh beza.

Ahli PKR tak boleh lupa bagaimana Azmin mainkan kertas undi dan mula
mencipta kemenangan. Siapa boleh lupa macamana Zaid Ibrahim, macamana
Mustafa Kamil Ayub tertonggeng disebabkan penipuan undi HQ PKR dan
Jawatankuasa Pemilihan. Ini memang game kaki penipu.

Pada suatu ketika, Mus pernah membangkitkan:-

Naib Presiden PKR Mustaffa Kamil Ayub berkata, beliau tidak sama
sekali kecewa dengan keputusan saingan timbalan presiden, sebaliknya
“kecewa dengan kelompongan dan penyelewengan” proses pemilihan
bersejarah yang menggunakan sistem langsung.

“Saya kecewa dengan kelompongan-kelompongan yang wujud, penyelewengan,
dan kelemahan dalam proses (pengundian).

“Soal keputusan itu perkara kedua, saya tidak kecewa, bagi saya proses
itu yang penting dan perlu dijalankan dengan baik,” kata Mustaffa yang
pertama kali bertanding jawatan timbalan presiden.

Mustaffa, Pengerusi PKR Perak, tewas di tangan Azmin Ali yang juga
seorang naib presiden parti dengan perbezaan undi yang besar.

Awalnya tiga orang bertanding jawatan itu tetapi Datuk Zaid Ibrahim
telah menarik diri selepas minggu kedua proses pengundian atas alasan
wujud banyak kecacatan dan kepincangan dalam pemilihan tetapi tidak
diambil tindakan sewajarnya oleh kepimpinan parti dan Jawatankuasa
Pemilihan Pusat (JPP).

——————————————————————–

Apa jaminan TS Khalid tidak kena macamana yang Mus dan Zaid kena
dahulu. Pasti ada penipuan akan berlaku.

Orang Azmin katanya sudah edit 3 video edisi GEMPAR TS Khalid Ibrahim
yang akan diedar dalam masa terdekat. Kata mereka, video ini pasti
GEMPAR TAHAP GABAN kerana ianya akan membuka pekung yang selama ini
menjadi pujaan ramai pihak. Ada yang kata, video tersebut membayangkan
sesuatu yang di luar tabie dan kebiasaan seorang MB.

Menurut orang kuat Azmin, sesiapa yang cuba nak melawan Azmin mesti
mempunyai kemampuan moral dan kewangan yang jelas, atau akan berdepan
dengan situasi yang sukar. Perlu nasihatkan anak bini bersedia dengan
sumpahan Azmin yang akan menyebabkan ramai tarik diri dan kecewa.

Selain video, puak Azmin juga menyimpan beberapa transkrip
ucapan/mesyuarat/minit yang akan menyebabkan PKR akan bergelumang
dengan imej yang buruk. Kata orang Azmin, kali ini, apa nak
jadi…JADI. Kalau Azmin terpaksa keluar parti pun mereka sanggup.

Mac 28, 2014 at 4:50 pm Tinggalkan komen

Anwar Minta DAP Simbah Minyak Kepada Kemarahan Rakyat China???

Blog ini sudah mengatakan, lebih banyak teori konspirasi akan dilambak untuk bacaan umum dalam masa terdekat ini. Ini adalah sebahagian strategi cyber war yang akan digunapakai oleh PR pada ketika ini.

Advantage kepada PR adalah kemampuan mereka membina network yang luar biasa di luar negara. Sebab itu, tidak ada pengumuman PM yang berlalu tanpa ada kritikan pedas yang dibuat oleh media antarabangsa.

Terbaru, ada usaha membangkitkan khabar angin bahawa Najib menerima layanan INMARSAT kerana syarikat tersebut turut diwakili APCO yang menasihati Najib dan Hishammuddin.

Mudah sahaja kira. Yang hebat bukan Hishammuddin. Yang hebat bukan Najib. Yang menyusun semuanya adalah APCO. Cerita cerita ini sudah mula timbul di dalam blog.

Nak menyedapkan lagi, Malaysia Chronicle menjadi tapak baru untuk melancarkan serangan terhadap kerajaan. Contoh:-

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=250681:najib-bn-government-must-accept-responsibility-resign-for-mh370-tragedy&Itemid=2#axzz2x1lOcGpx

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=250681:najib-bn-government-must-accept-responsibility-resign-for-mh370-tragedy&Itemid=2#axzz2x1lOcGpx

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=251061:mh370-incompetence-in-talent-scare-anything-goes-umno-will-hisham-really-lose-his-chance-to-be-pm?&Itemid=2#axzz2x1lqIdgY

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=250981:chinas-mistrust-of-malaysias-transparency-over-mh370-turns-into-war-of-words&Itemid=2#axzz2x1m9sySV

Di China, Anwar sudah minta bantuan network DAP untuk membangkitkan kemarahan kaum keluarga. Komunis dengan komunis, senang kira. Nak suruh baling botol air mineral kepada Najib pun dia orang mahu.

Kalau tak percaya, cuba suruh Najib jumpa keluarga mangsa di China. DAP dah siap susun program baling botol. Bayar orang pun DAP sanggup. Asal dapat beri malu pada Najib.

Mac 26, 2014 at 7:23 pm Tinggalkan komen

#pray4MH370 = #pray4pwtc

Dalam politik ni pun, ada had dan limitnya. Bukan main belasah semua
perkara. Sekarang ini ada cubaan di kalangan tentera cyber PKR dan DAP
mahu divertkan isu MH370 dengan isu politik. Ada kertas kerja yang
sedang disiapkan untuk menyebarkan macam-macam teori konspirasi di
sebalik kejadian MH370.

Kertas kerja ini disiapkan oleh beberapa orang yang memang dah biasa
dengan psy war. Kata mereka, kalau kena gayanya, Najib boleh jahanam
kali ini.

Apa yang nak mereka bawa:-

- Amerika bantu Najib dan Hishammuddin untuk dapatkan nyawa politik.
MH370 ini adalah usaha mengekalkan Najib dan Hishammuddin
- Sama seperti insiden Lahad Datu, ini semua wayang dan game politik UMNO/BN
- Timbulkan kekeliruan (atas nama mahukan kebenaran, semua mahukan
BUKTI bahawa MH370 sudah terhempas di Indian Ocean)
- Gunakan network media antarabangsa untuk tekan kerajaan
- Di kalangan yang selalu buat PC, CEO MAS adalah yang paling lemah
(pastikan dia letak jawatan supaya tidak ada kontinuiti cerita).
- Anwar akan gunakan network antarabangsa untuk cetus kekeliruan
- Harap Najib salah dengan teori koridor Selatan (akan memalukan dan
menjahanamkan imej Najib)
- APCO membantu Najib dalam isu ini.
- Markah Najib dan Hisham melambung tinggi. Perlu ada usaha turunkan sedikit
- PRK Kajang bukti insiden ini boleh untungkan kerajaan

Kalau kita fikirkan, memang gila politik puak PKR ini. Sekarang mereka
sedang rancang mana alasan yang kuat untuk terus tekan Najib dan
Hishammuddin. Kena cari kelemahan sampai mereka hilang kepercayaan
rakyat.

Timbulkan lebih banyak teori konspirasi supaya rakyat bingung. Kalau
kerajaan boleh konspirasi untuk Anwar liwat Saiful Bukhari, lambakan
teori konspirasi akan buat rakyat rasa lemah dan malas nak berfikir.

Jentera komunikasi kerajaan kena hati-hati dengan trenda baru ini.
Lambakan konspirasi baik dalam facebook, insta, whatsapp adalah cara
pembangkang nak jahanamkan pemikiran rakyat.

Makin banyak konspirasi, lagi rakyat menyampah.

Mac 26, 2014 at 12:42 pm Tinggalkan komen

Older Posts


April 2014
I S R K J S A
« Mac    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Capaian Umum

  • 44,393,036 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 122 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 7 ROBOTS SO CREATIVE, THEY ALMOST SEEM HUMAN
    7 Robots So Creative, They Almost Seem Human By Jordan Kushins, Gizmodo, 22 April 2014.Can robots be artistic? You're darn right they can! With a (significant) nudge from their flesh-and-blood creative counterparts, these machines produce work that's technically precise with room for personality. Plus, they're totally mesmerizing to watch.None […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Konon nafi nak jawatan, tapi upah penulis hantu raya
    Kenyataan Rakyat Malaysia "Kenyataan itu bersifat amaran terhadap Perdana Menteri dengan mengatakan, “ yang buat silap bukan Ahmad Said dan jangan pula Menteri Besar Terengganu dipersalahkan” di SINI betul-betul menjadi tandatanya.Selama ini The Unspinners mula mengenali dan memahami Dato Ahmad Said dari tulisan blognya. Seagai orang lama, susah nak bac […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Tidak Letak Jawatan SU PKR, Saifuddin Bertanding Timbalan Tanpa ‘Moral’
    AIDCNews – 24/4/14 – Bekas Setiausaha Akhbar Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd. Eekmal Ahmad menganggap Datuk Saifuddin Nasution Ismail bertanding Timbalan Presiden PKR tanpa moral apabila tidak meletakkan jawatannya sebagai Setiausaha Agung PKR. Menurutnya, bertanding dengan status Setiausaha Agung PKR akan menyebabkan berlaku tohmahan negatif termasuk menyala […]

RSS Perak Today

  • ‘Letupan bom’ kejutkan penduduk
    IJOK – Bunyi kuat seperti letupan bom mengejutkan penduduk Kampung Jalan Keretapi Lama, Bukit Badong selepas dilanda angin kencang dan hujan lebih dua jam kira-kira jam 430 petang, kelmarin. Mangsa, K Tamil Vanan, 26, berkata, sebelum kejadian dia berada di dalam bilik mandi dan terdengar jeritan ibunya. Menurutnya, terkejut dengan jeritan itu dia segera kel […]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! APAKAH FELDA BODOH KERANA MENARIK BALIK SAMAN? INI CERITA SEBENAR...
    Aku yakin ramai penyokong UMNO marahkan UMNO diatas keputusan menarik balik saman terhadap Saifuddin Nasution. Ada yang begitu marah sampai mereka luahkan melalui media sosial. Yalah lepas apa yang berlaku dalam episod Tian Chua yang dah la saman ditarik balik pastu ada pulak gambar SUA UMNO diambil bersama penghasut no 1 tu.Tapi kan, khabarnya kali ini kisa […]

RSS Musram Rakuman

  • Sodomi II: Peguam Anwar Kemuka 35 Asas Perundangan
    TIDAK diketahui butiran yang terkandung dalam 35 asas perundangan yang difailkan peguam Anwar bagi tujuan rayuan di Mahkamah Persekutuan, untuk mengenepikan sabitan 5 tahun penjara oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu, atas sebab meliwat.Anwar didapati bersalah meliwat pembantunya peribadinya Mohd Saiful Bukahri Azlan pada 26 Jun 2008 di sebuah Kondominum, d […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Brunei : Hudud deferred due to unavoidable circumstances
      THE implementation of the Syariah Penal Code Order has been “deferred” from April 22 to a later date “due to unavoidable circumstances“, said the assistant director of the Islamic Legal Unit. While delivering a briefing on the new legislation to the Malaysian expatriate community, Dk Hjh Jauyah Pg Hj Mohd Zaini said the enforcement ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sodomi II: Peguam Anwar Kemuka 35 Asas Perundangan
    TIDAK diketahui butiran yang terkandung dalam 35 asas perundangan yang difailkan peguam Anwar bagi tujuan rayuan di Mahkamah Persekutuan, untuk mengenepikan sabitan 5 tahun penjara oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu, atas sebab meliwat.Anwar didapati bersalah meliwat pembantunya peribadinya Mohd Saiful Bukahri Azlan pada 26 Jun 2008 di sebuah Kondominum, d […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers