Posts tagged ‘Gelagat Anwar’

Cara Azmin Ali PERLI Ahli PKR

keadilanSebenarnya, Azmin nak beritahu kepada semua, ahli PKR dan semua rakyat
bahawa apa yang akan berlaku dalam masa terdekat ini adalah HARI RAYA
kepada semua ahli PKR. Azmin tahu, banyak duit yang akan bertukar
tangan dalam masa terdekat ini. Malahan, Azmin mengakui bahawa kali
ini, RASUAH dalam PKR akan jadi lebih teruk berbanding PEMILIHAN UMNO
zaman Anwar ada dalam parti dan bertanding sebagai Naib Presiden dan
Timbalan Presiden.

Setakat ini, Khalid Ibrahim dikatakan calon yang paling berani di
dalam usaha mendapatkan sokongan melalui wang. Walaupun tidak pernah
ahli mendapat wang secara langsung daripada Khalid, tetapi ada sahaja
cara bagaimana mereka memberikan wang kepada bakal pengundi.

Azmin sekarang ini berada di dalam keadaan yang sangat tertekan.
Walaupun bajet sudah disiapkan lama, tetapi melihat kepada kemampuan
calon lain, Azmin sedikit gentar. Kalau dahulu, orang Azmin boleh
menyelinap RM7 juta setahun daripada bajet PKNS; sekarang tak lagi.

Ini semua menyebabkan kempen Azmin ada sedikit terganggu. Mujur ada
seorang dua pimpinan UMNO yang kedepan membantu Azmin dalam sejuta
dua. Tak percaya? Jangan sampai blog ini dedah nama.

Pemberian ini lebih kepada bantuan daripada seorang kawan kepada kawan
yang lain. Tak ada makna sebaliknya pun. Malahan Azmin tak janji apa
pun. Kalau kalah pun, Azmin tidak akan masuk UMNO. Ini bantuan
persahabatan.

Sebab itu bila Azmin keluar dengan kempen KEADILAN RAYA…ianya satu
cara untuk mengingatkan bahawa inilah bahana yang berlaku dalam PKR
ketika ini. Mereka beraya dengan duit. Pilihanraya parti jadi medan
tabur wang rasuah.

Kalau orang PKR tak sedar diri lagi. Jangan cakap pasal reformasi
kalau bergelumang rasuah.

KEADILAN SEDANG RAYA!!!!

Patut Azmin buat kempen – KEADILAN KAYA RAYA!

April 16, 2014 at 6:15 pm Tinggalkan komen

Jangan Gelabah…Azmin Tidak Mungkin KALAH

Bukan main ramai buat spekulasi, ‘ini kali lah’ Azmin akan kalah teruk
di dalam pemilihan PKR. Nasib Azmin akan hancur, sekaligus akan
berlangsunglah apa yang dipanggil sebagai penghijrahan beramai-ramai
ahli keluarga Pak Ali ke dalam UMNO, termasuk
Azwan…amboi…amboi…amboi.

Lu orang mesti tak sabar kan, Azwan Ali meratap hiba di pangkuan
Tengku Adnan sambil menghantar borang UMNO. Pergh…itu memang bahan
MELODI paling power tu.

Nanti dulu bro. Kalau dengar desas desus yang bertiup kuat di sekitar
Tropicana, Dewan SUK Selangor dan restoran/kopitiam di sekitar Shah
Alam, Azmin tewas itu adalah perkara yang sangat susah untuk berlaku.

Team SRI = Team Azmin

Memang susah nak percaya, tapi ada yang berikan teori yang baru. Teori
bahawa Team SRI adalah sebenarnya ‘dummy’ yang ditaja oleh Azmin
sendiri. Azmin sendiri mahu ianya berlaku dan memecahkan undi dalam
parti.

Game Azmin pada ketika ini adalah memastikan MB tarik diri daripada
bertanding. Itu strategi nombor wahid. Malahan, cerita-cerita mengenai
ada awek yang menuntut RM3 juta daripada MB ini adalah juga game plan
Azmin.

Jika MB mahu teruskan pertandingan – rasanya lebih banyak cerita dalam
seluar MB Selangor akan dilambak kepada rakyat. Nampak letih dan
sembab MB Selangor ni. Tapi nafsu masih KUDA beb. Jangan tak percaya.

Pilihan kepada MB Selangor – tarik diri atau menempuh malu yang
sebesar-besar kemaluan. Pilihan pada tangan MB.

Saifuddin ini hanya ‘dummy’. Apabila MB Selangor tarik diri, Saifuddin
juga akan tarik diri. Maka sempurnalah game plan:-

- Kak Wan
- Azmin
- Rafizi
- Izzah
- ????

Oleh yang demikian, spekulasi kata Azmin nak masuk UMNO itu,
lupakanlah. Anwar dan Azmin ini macam abang adik. Tak mungkin Azmin
nak khianat Anwar. Kalau nak khianat, Azmin dah lama jadi Menteri di
Jabatan Perdana Menteri. Sejak zaman Pak Lah lagi.

April 10, 2014 at 6:25 pm Tinggalkan komen

Azmin Sudah Terbayang Kekalahan…Minta Jawatan Setiausaha Agung

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Saifuddin Nasution
Ismail yakin mampu menewaskan Azmin Ali yang mempertahankan jawatan
Timbalan Presiden pada pemilihan parti April ini.

Saifuddin juga tidak akan memberi laluan mudah kepada Azmin kerana
beliau menyertai pertandingan merebut jawatan nombor dua PKR itu
dengan harapan untuk menang.

Malah, beliau percaya ahli-ahli PKR akan membuat penilaian berdasarkan
kepada khidmat yang dicurahkannya sejak dari mula mengasaskan parti
sehingga kini.

“Semua ada peluang, 500,000 ahli akan mengundi. Harapan bila masuk
bertanding adalah hendak menang,” katanya ketika dihubungi Utusan
Malaysia di sini hari ini.

Saifuddin mengulas tentang peluangnya merampas jawatan Timbalan
Presiden PKR yang disandang Azmin sejak 2010.

Azmin turut dicabar oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid
Ibrahim; Ahli Parlimen Batu, Tian Chua serta Datuk K. Ramachandran dan
S. Murali.

Bagaimanapun, Saifuddin menafikan keputusan bertanding itu dibuat
berikutan kedudukan Azmin di dalam PKR yang dikatakan agak goyah.

“Tidak, masing-masing hendak berkhidmat untuk parti,” ujarnya.

—————————————-

Azmin boleh baca game/permainan Saifuddin dan Tian Chua. Walaupun pada
awalnya mereka memberikan jaminan kepada Azmin bahawa mereka hanya
berhajat memecahkan undi, sekaligus beri ruang lebih luas kepada Azmin
menang – khabar di bawah sudah mula berbunyi lain daripada skrip asal.

Saifuddin memang dikenali di dalam PKR sebagai pakar ‘collect duit’
untuk kepentingan diri sendiri. Kepada Saifuddin, yang penting adalah
duit poket. Sejak dulu begitu. Sebab itu, Saifuddin memang mudah
dikawal oleh Azmin kerana ada monthly payment daripada Azmin sejak
sekian lama.

Bukan soal Saifuddin nak gigit tangan yang menyuap dia. Soalnya,
Saifuddin tersepit di antara setia kepada Anwar; ataupun simpati
kepada Kak Wan. Ini yang jadi masalah.

Kak Wan sudah minta kerjasama Saifuddin dan Tian Chua untuk menarik
diri dan berikan sokongan penuh kepada TS Khalid. Azmin tahu dengan
kehendak ini. Malah Azmin sendiri mendengar bagaimana permintaan Kak
Wan dirakam oleh seorang individu yang hadir sama waktu itu.

Kak Wan ingatkan kepada Saifuddin bagaimana teruknya dia membawa
KEADILAN di antara tahun 1999 hingga 2004. Tanpa bantuan Amerika dan
sekutu lain, tak mungkin Kak Wan mampu nak bangunkan KEADILAN semacam
itu. Belum lagi masuk kempen ‘Free Anwar’ yang memakan jutaan ringgit.

Kak Wan minta TS Khalid diberikan ruang untuk berkhidmat kepada parti.
Kak Wan tak cakap Azmin tidak penting. Tetapi Kak Wan mahu seorang
yang bijak mengurus organisasi dan kewangan untuk membantu PKR selepas
ini.

TS Khalid ada kemampuan itu. Banyak yang telah disumbangkan kepada
parti. Sedang Azmin lebih tumpu kepada kekayaan diri dan keluarga.

Kak Wan janji bahawa Azmin akan diuruskan oleh sendiri Anwar. Jawatan
Setiausaha Agung hampir pasti milik Azmin sekiranya tewas.

April 1, 2014 at 8:05 pm Tinggalkan komen

Politik Dinasti PKR Tidak Akan Ke Mana…

Like many other political parties, PKR is dynastic. This restricts the level of internal democracy of the party, particularly on its decision-making process.

Political dynasty reveals the factional conflicts within PKR and it is an essential “tool” to keep the party together

Barely a month after Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail replaced Datuk Seri Anwar Ibrahim in the Kajang by-election, we are now witnessing a straight fight between the husband and wife for PKR presidency.

This has given rise to differing views about internal democracy and dynastic politics within the party itself.

Azmin Ali, Anwar’s right hand man who was said to have eyed the president’s post, decided to defend his deputy presidency. Back in 2012, in an interview with an online news portal, Azmin openly spoke against dynastic politics in PKR.

http://www.themalaysianinsider.com/opinion/khoo-ying-hooi/article/democracy-and-pkrs-dynasty

TMI pun dah berani balun PKR macam ini.

————————————————————————————

Apa Kesilapan Azmin?

Kesilapan Azmin yang nombor satu adalah kegagalan mengahwini Izzah. Sepatutnya Azmin mengahwini Izzah awal-awal lagi, sekaligus menjadikan Azmin sebagai menantu kesayangan Anwar dan Kak Wan.

Kalau itu berlaku, Azmin akan kelihatan sebagai penjaga pintu kepada ‘Istana Segambut’, dan boleh meletakkan dirinya sebagai Tengku Mahkota kepada Istana Segambut.

Bila Azmin mengambil keputusan mengahwini player seperti Shamsidar Taharin, dia dengan sendirinya sudah mengenepikan peluang untuk menjadi keluarga kepada Istana Segambut. Sekarang siapa yang susah?

Masih ada jalan untuk Azmin memperbetul keadaan dengan menikahi Izzah yang sedang dalam proses perceraian. Kalau itu berlaku, barulah kedudukan Azmin akan terjamin dan mendapat laluan mudah untuk menduduki singgahsana Presiden PKR. Kalau tidak, jangan harap.

Azmin kena sedar diri, dia bukan lagi asset parti macam dahulu. Sekarang Azmin pun banyak najis politik. Kes PKNS adalah najis yang paling haru biru sekali. Kalau tak dibersihkan, sampai bila-bila pun orang PKR akan mengaitkan Azmin sebagai tahi komisen kepada projek PKNS.

Apa yang berlaku ini, sebenarnya satu musibah kepada PKR. Kena ingat, Kak Wan gagal dalam pemilihan umum 1999, 2004. Kedua-duanya gagal. Pas tersembam. DAP pun tersembam.

Kalau nak bawa Kak Wan semula sebagai peneraju PKR, jawabnya semua kena siap sedia PKR dan sekutunya akan kembali ke lembah politik yang muram dan sugul.

Mac 31, 2014 at 8:15 pm 1 komen

Kekecohan Pemilihan PKR 2.0

Rata-rata kalangan pimpinan dan ahli PKR sendiri ragu-ragu dengan
kemampuan Pemilihan akan datang untuk memperbetulkan keadaan dalam PKR
kali ini. Semua yang ditemui mengatakan pemilihan kali ini akan
berbeza banyak. Antara perbezaan yang paling ketara, pemilihan kali
ini mesti mengambil kira situasi PKR tanpa Anwar.

Dah banyak kali diperkatakan dalam banyak mesyuarat strategik
kecil-kecilan parti, keadaan parti tanpa Anwar akan banyak bezanya.
Anwar ini pusat segala-galanya. Cuba bayangkan kalau Erdogan tidak ada
dalam AK Party. Cuba bayangkan kalau Obama tidak ada dalam Democrat.
Jauh beza.

Ahli PKR tak boleh lupa bagaimana Azmin mainkan kertas undi dan mula
mencipta kemenangan. Siapa boleh lupa macamana Zaid Ibrahim, macamana
Mustafa Kamil Ayub tertonggeng disebabkan penipuan undi HQ PKR dan
Jawatankuasa Pemilihan. Ini memang game kaki penipu.

Pada suatu ketika, Mus pernah membangkitkan:-

Naib Presiden PKR Mustaffa Kamil Ayub berkata, beliau tidak sama
sekali kecewa dengan keputusan saingan timbalan presiden, sebaliknya
“kecewa dengan kelompongan dan penyelewengan” proses pemilihan
bersejarah yang menggunakan sistem langsung.

“Saya kecewa dengan kelompongan-kelompongan yang wujud, penyelewengan,
dan kelemahan dalam proses (pengundian).

“Soal keputusan itu perkara kedua, saya tidak kecewa, bagi saya proses
itu yang penting dan perlu dijalankan dengan baik,” kata Mustaffa yang
pertama kali bertanding jawatan timbalan presiden.

Mustaffa, Pengerusi PKR Perak, tewas di tangan Azmin Ali yang juga
seorang naib presiden parti dengan perbezaan undi yang besar.

Awalnya tiga orang bertanding jawatan itu tetapi Datuk Zaid Ibrahim
telah menarik diri selepas minggu kedua proses pengundian atas alasan
wujud banyak kecacatan dan kepincangan dalam pemilihan tetapi tidak
diambil tindakan sewajarnya oleh kepimpinan parti dan Jawatankuasa
Pemilihan Pusat (JPP).

——————————————————————–

Apa jaminan TS Khalid tidak kena macamana yang Mus dan Zaid kena
dahulu. Pasti ada penipuan akan berlaku.

Orang Azmin katanya sudah edit 3 video edisi GEMPAR TS Khalid Ibrahim
yang akan diedar dalam masa terdekat. Kata mereka, video ini pasti
GEMPAR TAHAP GABAN kerana ianya akan membuka pekung yang selama ini
menjadi pujaan ramai pihak. Ada yang kata, video tersebut membayangkan
sesuatu yang di luar tabie dan kebiasaan seorang MB.

Menurut orang kuat Azmin, sesiapa yang cuba nak melawan Azmin mesti
mempunyai kemampuan moral dan kewangan yang jelas, atau akan berdepan
dengan situasi yang sukar. Perlu nasihatkan anak bini bersedia dengan
sumpahan Azmin yang akan menyebabkan ramai tarik diri dan kecewa.

Selain video, puak Azmin juga menyimpan beberapa transkrip
ucapan/mesyuarat/minit yang akan menyebabkan PKR akan bergelumang
dengan imej yang buruk. Kata orang Azmin, kali ini, apa nak
jadi…JADI. Kalau Azmin terpaksa keluar parti pun mereka sanggup.

Mac 28, 2014 at 4:50 pm Tinggalkan komen

Anwar Minta DAP Simbah Minyak Kepada Kemarahan Rakyat China???

Blog ini sudah mengatakan, lebih banyak teori konspirasi akan dilambak untuk bacaan umum dalam masa terdekat ini. Ini adalah sebahagian strategi cyber war yang akan digunapakai oleh PR pada ketika ini.

Advantage kepada PR adalah kemampuan mereka membina network yang luar biasa di luar negara. Sebab itu, tidak ada pengumuman PM yang berlalu tanpa ada kritikan pedas yang dibuat oleh media antarabangsa.

Terbaru, ada usaha membangkitkan khabar angin bahawa Najib menerima layanan INMARSAT kerana syarikat tersebut turut diwakili APCO yang menasihati Najib dan Hishammuddin.

Mudah sahaja kira. Yang hebat bukan Hishammuddin. Yang hebat bukan Najib. Yang menyusun semuanya adalah APCO. Cerita cerita ini sudah mula timbul di dalam blog.

Nak menyedapkan lagi, Malaysia Chronicle menjadi tapak baru untuk melancarkan serangan terhadap kerajaan. Contoh:-

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=250681:najib-bn-government-must-accept-responsibility-resign-for-mh370-tragedy&Itemid=2#axzz2x1lOcGpx

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=250681:najib-bn-government-must-accept-responsibility-resign-for-mh370-tragedy&Itemid=2#axzz2x1lOcGpx

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=251061:mh370-incompetence-in-talent-scare-anything-goes-umno-will-hisham-really-lose-his-chance-to-be-pm?&Itemid=2#axzz2x1lqIdgY

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=250981:chinas-mistrust-of-malaysias-transparency-over-mh370-turns-into-war-of-words&Itemid=2#axzz2x1m9sySV

Di China, Anwar sudah minta bantuan network DAP untuk membangkitkan kemarahan kaum keluarga. Komunis dengan komunis, senang kira. Nak suruh baling botol air mineral kepada Najib pun dia orang mahu.

Kalau tak percaya, cuba suruh Najib jumpa keluarga mangsa di China. DAP dah siap susun program baling botol. Bayar orang pun DAP sanggup. Asal dapat beri malu pada Najib.

Mac 26, 2014 at 7:23 pm Tinggalkan komen

#pray4MH370 = #pray4pwtc

Dalam politik ni pun, ada had dan limitnya. Bukan main belasah semua
perkara. Sekarang ini ada cubaan di kalangan tentera cyber PKR dan DAP
mahu divertkan isu MH370 dengan isu politik. Ada kertas kerja yang
sedang disiapkan untuk menyebarkan macam-macam teori konspirasi di
sebalik kejadian MH370.

Kertas kerja ini disiapkan oleh beberapa orang yang memang dah biasa
dengan psy war. Kata mereka, kalau kena gayanya, Najib boleh jahanam
kali ini.

Apa yang nak mereka bawa:-

- Amerika bantu Najib dan Hishammuddin untuk dapatkan nyawa politik.
MH370 ini adalah usaha mengekalkan Najib dan Hishammuddin
- Sama seperti insiden Lahad Datu, ini semua wayang dan game politik UMNO/BN
- Timbulkan kekeliruan (atas nama mahukan kebenaran, semua mahukan
BUKTI bahawa MH370 sudah terhempas di Indian Ocean)
- Gunakan network media antarabangsa untuk tekan kerajaan
- Di kalangan yang selalu buat PC, CEO MAS adalah yang paling lemah
(pastikan dia letak jawatan supaya tidak ada kontinuiti cerita).
- Anwar akan gunakan network antarabangsa untuk cetus kekeliruan
- Harap Najib salah dengan teori koridor Selatan (akan memalukan dan
menjahanamkan imej Najib)
- APCO membantu Najib dalam isu ini.
- Markah Najib dan Hisham melambung tinggi. Perlu ada usaha turunkan sedikit
- PRK Kajang bukti insiden ini boleh untungkan kerajaan

Kalau kita fikirkan, memang gila politik puak PKR ini. Sekarang mereka
sedang rancang mana alasan yang kuat untuk terus tekan Najib dan
Hishammuddin. Kena cari kelemahan sampai mereka hilang kepercayaan
rakyat.

Timbulkan lebih banyak teori konspirasi supaya rakyat bingung. Kalau
kerajaan boleh konspirasi untuk Anwar liwat Saiful Bukhari, lambakan
teori konspirasi akan buat rakyat rasa lemah dan malas nak berfikir.

Jentera komunikasi kerajaan kena hati-hati dengan trenda baru ini.
Lambakan konspirasi baik dalam facebook, insta, whatsapp adalah cara
pembangkang nak jahanamkan pemikiran rakyat.

Makin banyak konspirasi, lagi rakyat menyampah.

Mac 26, 2014 at 12:42 pm Tinggalkan komen

Kajang – Kemenangan Yang Tak Berapa Nak Menang. Menanti ‘Perfect Storm’ Dalam PKR

Semuanya nampak manis depan kamera malam semalam. Anwar peluk Kak Wan.
Kak Wan senyum. Azmin julang tangan MB. MB senyum dan tepuk bahu
Azmin. Wan Azizah senyum dan borak sekejap dengan Azmin. Semuanya
nampak OK.

Yang tak berapa nak senyum DAP. Bukannya apa, Kajang Move sebenarnya
sudah membuatkan pengundi Cina (orang muda dan wanita) kurang gembira
sedikit dengan DAP. Ramai yang tak datang mengundi. Pada mereka,
mandat hari tu masih lagi boleh pakai, tapi wayang PKR memang
menyakitkan hati.

Walaupun nak sedapkan hati, Ong Kiang Ming (MP Serdang) kata MCA tidak
menang undi Cina. Ramai yang tak balik mengundi.

Reformasi Tertangguh

Kalau betul DAP memang selari dengan nada reformasi, takkanlah tak ada
cara untuk penyokong kuat mereka (kalau betul) balik mengundi di
Kajang. Nampak gaya, DAP pun tahu, pengundi sudah sakit hati dengan
game PKR.

Dalam banyak-banyak analisa, apa yang dilakukan Din Deraman (hardcore
PKR) agak menarik. Menurut analisa Din Deraman, undi Cina merosot.
Undi Melayu balik kepada PKR dalam angka yang agak banyak.

Dengan kehadiran pengundi sekitar 72 %, memang banyak masalah untuk
keluarkan alasan yang baik. Masing-masing ada argument sendiri.

‘Perfect Storm’

Di kalangan orang PKR mula bercakap tentang ‘perfect storm’ bila Kak
Wan menang di Kajang. Mereka kata, PKR mesti seize this moments dan
buat pertukaran yang maksima.

Kak Wan mesti diletakkan sebagai MB – dengan Khalid membantu sebagai
Timbalan Menteri Besar. Ada yang kata tak perlu tukar, hanya letakkan
Kak Wan sebagai Penasihat Ekonomi Negeri yang baru.

Mereka kata, Kak Wan mesti mula berlatih sebagai administrator yang
baik. Tak boleh kekal dengan muka kesian. Kena nampak lebih kuat dan
dinamik.

Untuk itu, Kak Wan perlu kekal sebagai Presiden PKR; dengan dibantu
sepenuhnya oleh Team Khalid. Azmin Ali perlu disideline kerana tidak
berkesan.

Dalam kes Kajang, JPRN yang dipimpin oleh Azmin dikatakan hanya beri
65% komitmen  untuk bantu Kak Wan. Tak full support.

Memang ribut taufan dalam PKR selepas ini.

Sila ambil ‘life jacket’ sekarang…..

Mac 24, 2014 at 10:24 am Tinggalkan komen

MH370…Malaysia CLUMSY and IMMATURE: Washington Post

Semalam DS Shahidan Kasim (potensi menjadi Presiden FAM yang baru jika
mendapat blessing dan restu PM), mendedahkan mengenai senarai
PENASIHAT-PENASIHAT PM yang menerima gaji yang sangat besar di PMO.

Ini satu bentuk ketelusan. Kita kena pujilah. Bagus. Lebih bagus kalau
DS Shahidan tulis sekali berapa jumlah gaji setiap seorang, menurut
kelayakan. Shahidan juga patut beritahu berapa orang yang mendapat
pendapatan lebih RM100k sebulan jika dicampur-campur dengan pendapatan
selaku Chairman di tempat-tempat lain.

Menurut Shahidan, dan blog ini tidak menambah:-

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim
menjelaskan bahawa gaji dan elaun terhadap Duta dan Penasihat Khas
Perdana Menteri dibayar mengikut kelayakan masing-masing seperti
duperuntuk dalam bajet tahunan.

Dalam penjelasan itu, tiada angka spesifik dikemukakan berhubung
jumlah bayaran kepada duta dan penasihat tersebut.

Penjelasan bertulis itu dibuat kepada Ahli Parlimen Gelang Patah Lim
Kit Siang yang mahu Perdana Menteri menjelaskan senarai penuh duta
khas serta penasihat khas serta saraan penuh yang dinikmati termasuk
faedah dan kos ke atas bajet.

Dalam jawapannya semalam, Shahidan juga memaklumkan seramai lapan
orang duta dan penasihat khas telah dilantik.

Mereka adalah:
1-Datuk Seri Dr Abdullah Md Zain (Penasihat Agama PM)
2-Datuk Wira Mohd Johari Baharum (Penasihat Khas mengenai Wilayah
Ekonomi Koridor Utara)
3-Tan Sri Dr Rais Yatim (Penasihat Hal Ehwal Sosial dan Kebudayaan )
4-Datuk Sri Shahrizat Abdul Jalil (Penasihat Pembangunan Keusahawann
dan Ikhtisas Wanita)
5-Tan Sri Ong Ka Ting (Duta Khas ke Republik Rakyat China)
6-Datuk Seri S.Samy Vellu (Duta Khas ke India dan Asia Selatan)
7-Datuk Seri Dr Jamaludin Jarjis (Duta Khas ke Amerika Syarikat).
8-Datuk Seri Tiong King Sing (Duta Khas ke Jepun, Korea Selatan dan Taiwan)

Kalau campur-campur, mahunya dekat 1 juta agaknya sebulan nak maintain
semua orang ini. Tapi tak apalah, mereka berkhidmat kepada negara.

Media Amerika

Blog ini hanya ingin mendedahkan satu tulisan yang sangat kasar
mengenai kemampuan kepimpinan Malaysia yang disiarkan Washington Post.

http://www.washingtonpost.com/politics/missing-airliner-complicates-obamas-plans-to-visit-and-increase-ties-with-malaysia/2014/03/20/f1b1d2ee-afa1-11e3-9627-c65021d6d572_story.html

For a White House eager to highlight shared values with a country that
has long viewed the United States skeptically, the crisis has instead
highlighted the vast differences between the nations. The airline
debacle also comes on the heels of a decision two weeks ago by a
Malaysian court to overturn the acquittal of opposition leader Anwar
Ibrahim on sodomy charges and return him to jail, a decision decried
by human rights advocates.

“The Malaysian government has been seen as less than ready for prime
time on the world stage,” said James R. Keith, who served as U.S.
ambassador to Malaysia from 2007 to 2010. “The thoughtful conclusion
to draw from that is that the ruling coalition hasn’t really been
tested by the give-and-take of democratic politics. And the Malaysian
Air issue stands as a shorthand or symbol for the lack of maturity of
civil society in Malaysia and the lack of accountability and
transparency of the government.”

White House officials reject that analysis, contending that the
cooperation between the United States and Malaysia during a crisis
with little precedent has provided new opportunities to develop and
strengthen partnerships in the region. Obama is also scheduled to
visit U.S. allies Japan, South Korea and the Philippines during the
trip.

Washington Post turut menulis:-

The clumsy, uncertain performance has frustrated some U.S. officials
and drawn rebukes from China, whose growing clout is a central reason
for the Obama administration’s interest in the region.

Soalnya, di mana JAMALUDDIN JARJIS ketika mana Najib dihina sebagai
lemah dan clumsy? Makan gaji buta? Tidur? Bersama…..

Mac 21, 2014 at 7:05 pm Tinggalkan komen

MH370…Masih Dipolitikkan Anwar

Anwar kalau dah masuk CNN, segala benda dia boleh campur adukkan. Apa
kena mengena MH370 dengan kes liwat dan sodomi Saiful? Apa kaitan
MH370 dengan ‘fraudulent’ sistem pilihanraya? Apa kaitan MH370 dengan
tindakan terhadap Karpal?

Semua Anwar campur adukkan sekali dalam satu bakul. Alang-alang masuk
TV antarabangsa, Anwar balun semua benda dalam wawancara 12 minit.

Apa yang kita dapat simpulkan daripada wawancara Anwar dan Christiane
Amanpour ini adalah kecenderungan Anwar untuk politikkan semua benda.

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/anwar-malaysian-radars-capable-of-tracking-mh370-to-indian-ocean

Anwar, now the leader of Malaysia’s federal opposition, told CNN’s
Christiane Amanpour in an interview this morning that he had been the
finance minister when Malaysia procured the Radar Marconi system.

He said with the system, Malaysia should have been able to detect the
plane’s movement when it made the “air turnback” westwards, diverting
off its original flight path to Beijing.

“They had the capability to detect any flight from the west — or from
the east to the west coast, from the South China Sea to the Indian
Ocean,” he said, according to CNN’s report on the interview, which was
aired at 3am local time.

In an April 13, 2000, report by local daily the New Straits Times,
Italian firm Alenia-Marconi Systems was awarded a contract in 1994 to
supply Malaysia’s Department of Civil Aviation (DCA) with primary and
secondary radars.

——————————————————–

Kita pun tak tahu samada Marconi menang tender atau semuanya berlaku
secara runding terus. Kalau dapat MoF buka fail lama-lama ni pun bagus
juga. Saja kita nak tengok samada Anwar ini bersih atau tidak.

Apakah GE Marconi supply terus kepada MINDEF, atau melalui syarikat
yang ‘dinamakan’ oleh Menteri Kewangan pada waktu itu. Kita pun nak
tahu. Almaklum, masa itu Rafizi masih belum pandai lagi. Masih lagi
main pondok-pondok di Kemaman.

Apa yang dilakukan Anwar di dalam CNN sebenarnya mendapat kritikan di
kalangan ahli parti PKR sendiri. Kepada mereka, patutnya dalam ruang
itu, Anwar tawar diri untuk bantu kerajaan. Sanggup tawarkan khidmat
kepada Najib. Bukannya main tikam belakang.

http://amanpour.blogs.cnn.com/2014/03/19/pilot-against-any-form-of-extremism-says-malaysian-opposition-leader-anwar-ibrahim-who-knows-him/

Nampak sangat Anwar dah semakin desperate.

Mac 20, 2014 at 11:51 am Tinggalkan komen

Older Posts


April 2014
I S R K J S A
« Mac    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Capaian Umum

  • 44,206,438 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 121 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 MONUMENTAL MAP BLUNDERS AND LIES
    10 Monumental Map Blunders And Lies By S. Grant, Listverse, 18 April 2014.Undoubtedly, we’ve all gone on a wild goose chase or driven around in circles while trying to follow a faulty map. While annoying, these experiences don’t make history. The map mishaps below, however, have taken on a life of their own, influencing monumental events or otherwise causing […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Ada Ketua Bahagian nak tikam belakang Mukhriz?
    Ura-ura bertiup kuat bahawa ada Ketua Bahagian sedang ke sana kemari mengatur nak menjatuhkan Mukhriz. Mukhriz diterima ramai dan tingkah lakunya disukai rakyat tapi sokongan parti amat perlu. Tak cukup setakat salam-salam dan duduk sama-sama.Ada pihak nak lihat satu perubahan yang ketara dalam pentadbiran negeri. Mahu lihat pembangunan yang lebih rancak. OL […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Mahkamah Putuskan Kenyataan Anwar Dari Kandang Tertuduh Penafian Semata-mata
    PUTRAJAYA – Mahkamah Rayuan di sini memutuskan kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari kandang tertuduh dalam pembelaan beliau bagi pertuduhan liwat hanya penafian semata-mata. Mahkamah itu juga memutuskan penafian Anwar itu tidak menimbulkan sebarang keraguan dan menjadikan pembelaannya berwibawa yang boleh menjejaskan keterangan pihak pendakwa terhadap ter […]

RSS Perak Today

  • Penuntut kolej swasta didakwa pecah amanah
    KUALA LUMPUR – Seorang penuntut kolej swasta mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap pertuduhan pecah amanah membabitkan RM8,240 Januari lepas. Norfazihana Zaidan, 19, yang ketika kejadian bekerja sebagai penyambut tetamu merangkap juruwang Hotel Mid Town Villa, didakwa melakukan pecah amanah wang tunai bayaran daripada pelanggan […]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Musram Rakuman

  • Sodomi II: Antara Sebab Anwar Didapati Bersalah
    Antara Keputusan Mahkamah Rayuan:-1. "Did not even deny that he was at the scene of the crime at the material time as stated in the charge".2. " He never disputed that, his car was seen entering and leaving the condominium at the material time"3."He also did not dispute that he was seen entering the lift to the 5th floor of the condo […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • PEMILIHAN PKR: CALON PRESIDEN DILARANG MENGADU KEPADA MEDIA
      Calon Presiden akan kehilangan kelayakan bertanding sekiranya menghubungi media untuk mengadu perselisihan dalam pemilihan PKR. PETALING JAYA -APR 11: Calon-calon pemilihan PKR di semua peringkat diingatkan supaya menjaga tindak-tanduk sepanjang tempoh berkempen atau berdepan hukuman penarikan kelayakan bertanding. Dalam satu sidang media hari ini, Pengeru […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sodomi II: Antara Sebab Anwar Didapati Bersalah
    Antara Keputusan Mahkamah Rayuan:-1. "Did not even deny that he was at the scene of the crime at the material time as stated in the charge".2. " He never disputed that, his car was seen entering and leaving the condominium at the material time"3."He also did not dispute that he was seen entering the lift to the 5th floor of the condo […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 121 other followers