Bosan Dengan Kes Mata Lebam …

Mac 6, 2009 at 2:22 pm 1 komen

Anwar menulis surat panjang berjela kepada SPRM berkenaan isu kes mata lebam yang dihadapinya kira-kira sepuluh tahun yang lalu. Untuk apa? Sudah tidak ada cerita lain yang nak Anwar bangkitkan? Inilah masalahnya dengan Anwar – semua cerita dia nak dijadikan ‘national news’. Biasalah bila kena pukul dalam penjara. Apa hairannya. Kalau dah pemimpin ‘nakal, jahat dan menghina’ polis – itulah ubatnya.

Yang tidak Anwar ceritakan ialah bagaimana dia kerapkali mengulangi perkataan ‘anjing’ kepada Polis sewaktu ditahan. Anjing ini lebih dahsyat dan hina daripada ‘celaka’. Ramai orang tak percaya – namun itulah hakikatnya. Kenapa Anwar tak mahu tulis. Kenapa Anwar tidak mahu mendedahkan bagaimana – dia menggelar polis sebagai anjing, barua dan sebagainya. Kalau saya menjadi pemimpin tertinggi PDRM – dah teruk mantan TPM itu saya kerjakan. Bukan setakat lebam mata – ish….geram sungguh.

Anwar tidak perlulah sebenarnya mencari ‘ruang baru’ dengan kes terpencil mata lebam ini. Sudahlah tu. Dah pakai idea ni masa 1999. Ok, rakyat kasihan. Tetapi, selepas daripada itu – rakyat pun muak dan bosan. Nak tulis kepada SPRM untuk apa. Yang bersalah sudah dihukum. Apa yang Anwar beria sangat nak menyerang SPRM lagi ni? Kita tak faham.

Sejujurnya, kes mata lebam ini adalah kes lapuk. Rakyat mahu cerita baru. Rakyat mahu tahu cerita sebenar skandal ‘coffee boy’. Rakyat nak tahu bagaimana ‘budak kopi’ boleh dibawa dalam sebilangan ‘trip’ ke luar Negara? Itu baru cerita. Itu baru scoop. Cerita mata lebam ini – outdated. Anwar kena jelaskan hubungan intim ‘luar tabii’nya dengan lelaki kacak itu. Anwar kena beritahu mahkamah dan rakyat tentang ‘taste’ sebenarnya.. Yang putih? Yang gebu? Yang lembut? Yang keras? Anwar bawah? Anwar atas? Satu gaya; atau gaya bebas? Pakai baju; atau bertelanjang lepas?

Anwar nampaknya seakan mahu menutup terus ‘kes yang lebih terkini’ dan mendesak SPRM membuka semula kes mata lebam. Lama sangat dah. Melayu kan mudah lupa. Anwar mungkin kata – lantik Hakim India. Augustine Paul ok?

Sudah-sudahlah membuka cerita mata lebam ini. Kita sudah tidak mahu dengar dan ambil maklum. Mari kita – pandang ke hadapan; dan hanya fokus kepada isu-isu yang lebih mutakhir. Anwar tidak perlu ‘flashback’ selama itu. Bosan.

Anwar mesti menjadi lebih ‘contemporarist’ dalam approachnya kali ini. Tidak perlu sangat jadi seorang yang ‘historian’. Buka cerita yang rakyat sudah tidak mahu dengar. Anwar boleh tanya kepada ‘spin doctor’ yang lebih berpengalaman. Tanya Rahim Ghouse. Tanya Kamaruddin Jaafar. Tanya Siddiq Fadhil. Tanya Md Nur Manuty. Dia orang mungkin boleh beri nasihat yang lebih molek dan baik. Tidak perlu nak buka kembali cerita ‘mata lebam’. Tidak ada pembaharuan.

Yang peliknya, itulah cerita yang paling terkini dalam blog Anwar. Suratnya kepada SPRM. Tidak ada isi baru yang ‘revealing’ pun. Semuanya ‘known facts’. Cuma tidak disantuni dengan jujur oleh Anwar. Bab dia maki PDRM sepenuh jiwa – tidak diungkapnya. Anwar has always been playing the role of the oppressed. Dia mesti tampilkan dirinya sebagai mangsa – sedangkan dia sebenarnya seorang ‘predator politik’.

Kita mahukan Anwar yang lebih ‘fresh’ dan terkini. Cerita lama simpan sahaja di arkib. Tidak perlu didedahkan lagi. Kalau mahu dedahkan – buka semua. Baru kita seronok. Buka semula cerita bagaimana Anwar maki polis. Ludah penyoalsiasat. Tengking semua orang. ‘Anda tahu…SIAPA SAYA. SAYA Timbalan Perdana Menteri Malaysia. You all binatang’. Kita minta Anwar beritahu dan maklumkan cerita sebenar. Beritahu bagaimana dia ‘meroyan’ menjerit secara menggila. Mengingatkan pegawai polis bahawa dirinya punya kuasa ‘total’ dalam Negara.

Mata lebam is not news anymore, Brother Anwar. Find other stories ya…

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?. Tags: , , .

Mesyuarat Bawah Pokok? Apa Kata Anwar? Makin Resahnya Anwar …

1 Komen Add your own

  • 1. diver  |  Mac 8, 2009 at 3:01 am

    betol-betol-betol (dialog upin-epin) buat apa nak ungkit ceritra lama kalau nak buka ceritra lama, baik buat cerita dari mula dia jadi budak di MCKK & seterusnya ke kancah politik..ceritakan bab DSAI selalu ziarah ke Singapura.

    ini cerita bab mata lebam aje..kes dia buka sarung tengkok tu tanpa nasihat doktor dia tak cerita pun (main wayang cina kot) & buang kerusi roda tu.. melayu mudah lupa…

    masa akan sampai gak…, siapa maki siapa, siapa anjing siapa, siapa DSAI sebenarnya….

    jangan marahkan pengikut…dia orang taksub…kita tunggu hari kebenarannya…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2009
I S R K J S A
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,346,972 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • PRN MELAKA: JIKA PN DAN BN BERKERJASAMA- SATU KEMATANGAN POLITIK
    JIKA berjaya dielak pertembungan antara Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN) pada PRK ke-15 Melaka, maka untuk kali ke-2, parti-parti tersebut menunjukkan kematangan politik, selepas memulakannya pada PRN-16 Sabah September tahun lepas. Kematangan politik, apabila para pemimpin masing-masing parti meraikan perbezaan, untuk misi yang lebih besar. […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Essential Steps for The right Mother Care Nursing Products
    Taking care of oneself while taking care of a newborn may be difficult. It is always essential to maintain excellent health by eating properly, drinking enough fluids, and getting enough sleep. This is true while nursing and caring for your kid. Here are some suggestions to keep your health in excellent shape during breastfeeding: Proper nutrition and hydrat […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRN MELAKA: JIKA PN DAN BN BERKERJASAMA- SATU KEMATANGAN POLITIK
    JIKA berjaya dielak pertembungan antara Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN) pada PRK ke-15 Melaka, maka untuk kali ke-2, parti-parti tersebut menunjukkan kematangan politik, selepas memulakannya pada PRN-16 Sabah September tahun lepas. Kematangan politik, apabila para pemimpin masing-masing parti meraikan perbezaan, untuk misi yang lebih besar. […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Essential Steps for The right Mother Care Nursing Products
    Taking care of oneself while taking care of a newborn may be difficult. It is always essential to maintain excellent health by eating properly, drinking enough fluids, and getting enough sleep. This is true while nursing and caring for your kid. Here are some suggestions to keep your health in excellent shape during breastfeeding: Proper nutrition and hydrat […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: