Archive for November 19, 2009

Anwar akan Bankrapkan Selangor?

Inilah beraninya Tun Mahathir dalam memberi komen. Komen dan kritikannya tidak selindung. Semuanya datang daripada hati dan ianya tidak sesekali mempunyai sebarang ‘hesitation’ kata orang Putih. Makanya, bergemalah gembira jerit pekik orang PKR Selangor yang kononnya meraikan perlantikan Anwar sebagai PENASIHAT KEWANGAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR BERELAUN RM1.

Mereka kagum, kerana Anwar sebagai seorang elit politik sanggup mengenepikan kepentingan peribadi dan hanya meletakkan harga RM1 kepada khidmatnya kepada kerajaan negeri Selangor Darul Ehsan. Dengan penjimatan yang sedemikian banyak, bolehlah lebih ramai orang miskin di Sekinchan, Sabak Bernam, Felda Gedangsa, Kuala Selangor, Hulu Langat menerima keuntungan daripada perlantikan Anwar. Khabarnya, sama hari dengan Anwar dilantik – berpuluh Saudagar Arab mahu melabur sebanyak RM17 bilion di Selangor. Inilah kuasa penarik dan magnet yang ada pada Anwar. Dengan sendirinya, Selangor akan menjadi sebuah Negeri yang mewah, kaya raya – walaupun tanpa sesen pun royalti minyak.

Anwar memang punya karisma dalam menarik pelabur. Inilah yang berlaku sekitar tahun 1998. Berapa bilion dolar yang Anwar dah masukkan ke dalam negara bagi menangani krisis ekonomi? Kerana Anwar lah kita semua selamat daripada cengkaman pihak asing? Benarkah begitu? Atau Anwarlah punca kepada segala mihnah dan tribulasi ekonomi yang berlaku pada ketika itu. Sama-sama fikirkan.

Dalam sibuk nak menarik ramai pelabur ‘Islam’, jaringan ‘ekonomi dan politik’ Anwar juga khabarnya sudah memulakan perbincangan dengan banyak pihak. Antaranya, adalah pemilik hedge funds di Amerika. Anwar kali ini nak betul-betul membuktikan bahawa dirinya mampu mengurus ekonomi dengan baik. Katanya, ada juga pertemuan dengan Soros Fund Management baru-baru ini di Amerika? Wah, hebat sungguh Anwar.

Demikian juga ada yang mengatakan Anwar bertemu dengan beberapa syarikat lain seperti Citadel Investment Group, D.E Shaw dan lain-lain. Musykilnya, kebanyakannya semua syarikat milik Yahudi. Anwar nak bawa ke mana ekonomi Selangor ini?

Setakat ini serangan yang dikatakan akan Anwar nyalakan terhadap DS Najib tidak berlaku. Apa yang diperkatakan oleh Bala, tidak dipakai dan diterima oleh rakyat lagi. Bala nampak sangat opportunis dan tidak ‘credible’.

Apa lagi serangan Anwar? Setakat ini bukan serangan – tetapi lebih kepada ujian. Ini yang rakyat bosan. Anwar banyak janji, tetapi semua tipu dan bohong,

Continue Reading November 19, 2009 at 10:51 pm 2 comments


November 2009
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 75,319,161 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 147 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: STARSHIPS OF THE FUTURE
    Despite practically every sci-fi movie you've seen, getting to the stars ain't as easy as it looks. It'll require unforeseen breakthroughs and radical innovations that are decades if not centuries away - still, we clever little humans have a few plans on the drawing board. This infographic by Futurism presents some of the most exciting.Infogra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • 99% tuduhan terhadap Rosmah bohong
    Selalu kita dengar petanan beliau dalam PERMATA dipertikaikan. Padahal ...Selalu dikatakan Siti Hasmah macam baik ...Orang banyak cerita tentang anak2 Mahathir dan Siti Hasmah. Adik beradik Siti sama kuat kaki projek dan jadi macai taukeh ciba!!!!Pembohongan begitu banyak twrhadap Rosmah begitu bersungguh2 hingga sanggup mereka hina Sultan Brunei demi nak ma […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Bekas TKP JPJ Mengaku Tidak Bersalah
    PUTRAJAYA: Bekas Timbalan Ketua Pengarah (Perancangan dan Operasi) Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Datuk Yusoff Ayob yang sebelum ini didenda RM600 kerana memandu di lorong kecemasan didakwa semula di Mahkamah Majistret di sini pada Selasa atas pertuduhan sama. Yusoff, 58, yang ditukarkan ke Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) Jumaat lepas, mengaku tidak bersal […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]