Archive for November 25, 2009

Minum Petang Anwar Bersama Chin Peng

Pada awalnya, Anwar dikatakan akan bertemu muka dengan Chin Peng dalam satu majlis Minum Petang Chin Peng bersama pemimpin PKR tersebut. Walaupun ada di kalangan blogger yang melihat sendiri surat jemputan tersebut; namun PKR beria-ia menafikan bahawa mereka mendapat jemputan tersebut. Pada awalnya, ramai rakan blogger yang merasakan DSAI akan pergi bertemu dengan Chin Peng sebagai tanda ‘restu’ Pak Sheikh agar Chin Peng dapat kembali ke tanah airnya yang ‘tercinta’.

Namun, kali ini Anwar membuat keputusan yang sebaliknya. Janji minum petang dengan Chin Peng tidak mahu dihadirinya. Malahan banyak penafian dilakukan bahawa PKR benar-benar TIDAK PERNAH menerima jemputan daripada pihak Chin Peng. Kalau ada PRK di kawasan bermajoriti Cina, kita yakin Anwar pasti akan menyerbu minum petang tersebut. Gambar Anwar dan Chin Peng akan terpapar megah bagi menyaksikan bagaimana Anwar adalah sangat ‘friendly’ dengan Chin Peng dan pengundi Cina.

Anwar dan Chin Peng mungkin mempunyai persamaan orientasi. Bukan orientasi seks. Tetapi orientasi politik. Sehina-hina Chin Peng, tak pernah pula dia dibawa ke mahkamah di atas kes dan tuduhan sodomi. Sekurang-kurangnya, Chin Peng ni ada juga ‘nilai moral’ daripada sudut ini.

Orientasi yang dimaksudkan adalah orientasi ‘politik’. Politik yang berasaskan anarkisme dan ketidaktentuan suasana. Chin Peng mahu menimbulkan huru hara sebagai jalan untuk menzahirkan rasa resah di kalangan rakyat. Jika ini mampu dilakukan, kerajaan akan dikatakan tidak berfungsi dan gagal dalam memastikan ketenteraman rakyat. Masa sama, Chin Peng bermaharajalela dengan membunuh tanpa belas kasihan sesiapa sahaja yang menentang politiknya. Tak kira bangsa. Asalkan menentang komunisme, Chin Peng akan mengarahkan bala tenteranya untuk membunuh. Lesen sebagai ‘the butcher’ inipun, ada yang mahu dia kembali ke tanah air sebagai pejuang kemerdekaan. Haram jadah sungguh.

Anwar pada peringkat awalnya amat ‘supportive’ dan menyokong kepada usaha mengembalikan Chin Peng ke Malaysia. Anwar menggunakan asas ‘hak asasi manusia’, bahawa Chin Peng layak kembali ke tanah airnya. Yang lebih ganas, ada juga yang mengatakan Chin Peng pejuang kemerdekaan.

Namun, akhir-akhir ini, Anwar perlu lebih hati-hati dengan gerak politiknya. Dalam berhadapan dengan PRK Kota Siputeh – Anwar tidak mahu ini menjadi isu besar di kalangan orang Melayu di Kota Siputeh. Dengan itu, apa yang wajar dilakukan adalah menafikan sama sekali PKR pernah mendapat jemputan. Tindakan yang baik.

Anwar tidak boleh kelihatan TERLALU mendokong perjuangan Chin Peng. Benar, perjuangan anarkisme mereka sama – tetapi Chin Peng tidak bercita-cita menjadi PM. Anwar ada cita-cita tersebut. Makanya, Anwar mesti lebih hati-hati dengan tindakan politiknya.

Continue Reading November 25, 2009 at 12:07 am 4 comments


November 2009
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 75,316,472 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 NOTORIOUS COMPUTER HACKERS
    10 Notorious Computer HackersBy Robert Grimminck, Toptenz, 26 May 2017.To some people, hackers are modern-day Robin Hoods or Guy Fawkeses. They’re fighting a moral battle against people and systems that they feel are oppressors. On the other hand, there are people who simply view hackers as vandals and criminals.One group that you may notice missing from the […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • FB terpegun, Tun terkejut ... 1,000 keluar PPBM
    Di hari pertama Ramadhan, Tun sayu, FBooker cytro PPBM terkejut ...Ya ... itu yang diumum.Isunya Muhyiddin ...Isteri pun gemuk ...Salah Tun tak mahu dengar cerita. Tak dengar apa lagi berlaku di bawah ...Hanya mahu jatuhkan Najib tapi asas tidak kukuh. Hanya dendam dan maksud tidak jelas.Parti tiada hala tuju.Dah patut pencen dok sejadah saja.http://snapshot […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Usahlah Cemari Kemuliaan Ramadan Dengan Pembaziran
    KUALA LUMPUR: Ramadan datang lagi. Tahun ini umat Islam di Malaysia mula menjalani ibadah puasa pada 27 Mei dan sebulan kemudian bertamu pula Syawal dengan Hari Lebaran yang dinanti-nantikan terutamanya golongan perantau untuk balik kampung. Kalau hendak diikutkan, belum pun masuk bulan Ramadan sudah terasa mood serta suasana hari raya. Ini dapat dilihat den […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]