1 Dis 09′: Keputusan Mahkamah Mengecewakan Anwar

Disember 1, 2009 at 10:22 pm 2 comments

Kita sama-sama mengharapkan Anwar akan terus tegar berhadapan dengan perjalanan kes sodominya yang sedang berlangsung ketika ini. Keputusan hari ini sememangnya tidak memihak kepada Anwar. Cubaan Anwar untuk melakukan ‘strike out’ kepada kes sodomi Saiful Bukhari gagal lagi. Walaupun diwakili oleh kalangan pengamal guaman terbaik, Anwar masih lagi belum mampu untuk mencari ‘loopholes’ di dalam sistem perundangan – sekaligus menidakkan hak Saiful untuk mendapat pertimbangan yang wajar di dalam mahkamah.
Paling Anwar kesal, hujah pihak pembelaan – bahawa laporan perubatan semata, TANPA sebarang ‘kemasukan zakar’ tidak membawa fakta kes – tidak diterima. Makluman pihak tertentu, wujudnya DNA dua orang (dua orang?) di dalam kes ini akan menjadi asas kepada penolakan tersebut. Anwar kesal kerana, ‘tiadanya maklumat kemasukan’, atau dengan bahasa Anwar sendiri:-

Manakala mahkamah berpendirian lapuran perubatan sahaja tidak memadai, peguam bela saya berhujah pertuduhan harus membuktikan adanya kemasukan atau tembusan, kerana itu mahkamah perlu mempertimbangkan laporan pusrawi dan hospital kuala lumpur yang jelas menunjukkan tidak berlakunya fitnah liwat itu. Mahkamah juga menetapkan tarikh perbicaraan pada 25 Januari 2009. Peguam Karpal Singh menyebut Mahkamah Persekutuan belum memberikan keputusan bersabit permohonan kami memperolehi dokumen. Hakim Zabidin Mohd Diah dengan bersahaja menjawab “tidak perlu.”

Anwar wajar menerima keputusan ini sebagai satu bentuk ‘keadilan’ kepada si mangsa (saiful) untuk diberikan ruang mengemukakan hujah dan pandangan. Janganlah ditolak. Face it like a real man Pak Sheikh.

Apa yang Anwar perlukan sekarang adalah satu lagi ‘diversion’ untuk membenarkan rakyat lupa sedikit dengan kes sodomi yang sedang berlangsung. Anwar amat memerlukan satu lagi benda yang boleh membuatkan rakyat lupa sedikit dengan isu peribadinya ini. Apa ya? BTN tak cukup kuat? Serangan kepada Najib – pun macam kurang berkesan?

Inilah masanya ‘spin doctor’ Anwar kena mencari ruang baru bagi memperbaiki imej Anwar yang calar teruk. Anwar nak harapkan PAS – PAS pun kecamuk lagi. Nak harapkan DAP; tak berapa bijak. Anwar nampaknya kena bersendirian lagi kali ini.

Kita juga mengharapkan keputusan mahkamah dapat dilakukan secara cukup adil. Akta DNA sudahpun diluluskan, elok juga agaknya kita gunakan DNA dalam menyelesaikan masalah dan isu kes sodomi ni. Sedang mayat yang dah tanam pun kita boleh bongkar, apa salahnya kita gunakan DNA dalam kes ni.

Apa yang Anwar perlukan ketika ini adalah mencari bantuan Pakar DNA Antarabangsa untuk diterbangkan ke Malaysia seberapa segera. Pakar inilah yang boleh membantu Anwar dalam kesnya nanti. Berapa bayarannya? Tak perlu. Banyak yayasan antarabangsa yang nak sponsor dan taja Anwar.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Reformasi PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

BTN Jadi Isu: Carilah Modal Lain ‘Foreign Policy: Anwar Ibrahim Pemikir Sejagat’ – Lawak Apakah Ini?

2 Komen Add your own

  • 1. reez  |  Disember 1, 2009 at 11:54 pm

    pakar DNA? dr. porn tu tak boleh ke?

    ice.

    Balas
  • 2. is  |  Disember 2, 2009 at 12:18 am

    pakar porn tu pun boleh periksa dsai, tapi merana lagi la dr azizah, anu anwar ni power sebab ada 9 takuk. tu yang sedap gila bila kena tu

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2009
I S R K J S A
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,348,190 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other subscribers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • DANA POLITIK: JANGAN AMBIL TUKUL PUKUL KEPALA SENDIRI
    SEKIAN lama penulis mengikuti perkembangan perjalanan parti-parti dalam negara, hanya pada awal tahun ini, penulis terbaca LAPORAN AUDIT sebuah parti dihebahkan secara umum. Penulis memerhatikan, setiap pilihan raya, banyak parti terlihat berbelanja besar, poster, bendera, billboard besar, pentas ceramah, pemimpin menggunakan helikopter bergerak dari satu te […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Skin infections: How many common types are there?
    When it comes to skin infections, there are actually quite a few that you should know about. However, this should be common knowledge for any Malaysian student who is pursuing a medical degree or diploma such as a diploma in family medicine Malaysia, there are three common types of skin infections: bacterial, viral, and fungal.  […] The post Skin infections: […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • DANA POLITIK: JANGAN AMBIL TUKUL PUKUL KEPALA SENDIRI
    SEKIAN lama penulis mengikuti perkembangan perjalanan parti-parti dalam negara, hanya pada awal tahun ini, penulis terbaca LAPORAN AUDIT sebuah parti dihebahkan secara umum. Penulis memerhatikan, setiap pilihan raya, banyak parti terlihat berbelanja besar, poster, bendera, billboard besar, pentas ceramah, pemimpin menggunakan helikopter bergerak dari satu te […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Skin infections: How many common types are there?
    When it comes to skin infections, there are actually quite a few that you should know about. However, this should be common knowledge for any Malaysian student who is pursuing a medical degree or diploma such as a diploma in family medicine Malaysia, there are three common types of skin infections: bacterial, viral, and fungal.  […] The post Skin infections: […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: