Anwar Dapat Award Lagi…Juara Demokrasi Pulak!

Disember 24, 2009 at 6:47 pm 1 komen

Nampaknya, semakin dekat dengan tarikh pembicaraan kes sodomi, semakin banyak ‘award’ yang Anwar kumpulkan, untuk diletakkan di kabinet di Segambut. Diperhatikan secara halus, tindakan ini memang strategik dan perlu. Manakan tidaknya, bila sampai tempoh dan waktunya – segala anugerah yang Anwar kumpulkan inilah yang akan menjadi ‘shield’ kepadanya daripada kutukan masyarakat antarabangsa. Anwar MESTI tunjukkan bahawa segala perbicaraan ini adalah ‘politically motivated’. Ini bukan soal prestij. Ini soal ‘sebat’ ajer mana award yang ada.

Kepada yang rajin nak menyelidik dan menelusuri ‘entiti’ terkini yang memberi anugerah kepada Anwar; namanya IAPC. International Association of Political Consultants. Khabarnya ditubuhkan seawal tahun 1968. Dianggotai hampir 120 orang ‘political consultants’ daripada berpuluh Negara. Ironinya, kalau kita tengok sebuah pertubuhan yang hebat, pastilah website dan maklumatnya pun turut hebat. Sayangnya, website IAPC cukup simple. Tak cukup maklumat. Tidak hebat. Tidak menggambarkan sebuah organisasi ‘antarabangsa’ yang wujud hampir 40 tahun lebih. Apa halnya? Betulkah IAPC ini sebuah organisasi ‘antarabangsa’.

Kita pun tak dimaklumkan tentang siapa ‘120’ orang di sebalik IAPC. Apa track record mereka? Apa kelayakan mereka? Kalau setakat nak letak ‘international’, siapa pun boleh. Soalnya, kenapa Brother Anwar sanggup menggadai diri untuk menerima anugerah yang ‘semberono’ ini. Untuk apa? Untuk pembuktian apa? Untuk tujuan apa?

Majlis IAPC diadakan secara cukup ‘grand’ di Selangor. Almaklum, mahu berkongsi kegembiraan Penasihat Ekonomi yang diangkat sebagai Juara Demokrasi. Hari tu, Pemikir Sejagat. Bermacam gelaran nampaknya yang diterima Anwar kebelakangan ini.

Bagi mencari maklum balas dalaman daripada orang PKR sendiri, blog ini pun menelefon rakan-rakan pimpinan di dalam PKR. Mereka sendiri pun tak tahu dan tak faham dengan KEGILAAN terbaru Anwar untuk mengumpul anugerah. Pada mereka, fokus Anwar wajar lebih tertumpu kepada pembaikan Muafakat Politik yang masih di peringkat ‘setengah masak’. Ini pandangan orang PKR sendiri. Jadi, kita wajar menganggap kegilaan Anwar terhadap anugerah ini adalah ‘penyakit berkala dan bermusim’. Adakala HINI. Adakala benda lain. Kali ini Anwar heboh nak mengumpul anugerah dan award. Nak buat Guiness Book of Record?

Satu lagi perkara yang menjadi kerunsingan orang PKR adalah kegagalan Anwar mengawal sikap PAS. Anwar nampaknya masih ada masalah dengan leadership PAS. Masih ada ‘tidak enak’nya dengan Hadi dan Ustaz Nasa. Nampak sangat, kata orang PKR, bahawa Anwar lebih menyantuni TG Nik Aziz daripada Presiden PAS. Dalam ucapan pun begitu juga bunyinya. Anwar nak buktikan apa? Apakah Anwar mahu memberi mesej bahawa dia lebih ‘terikat’ dengan Nik Aziz berbanding Hadi? Semua ini berlegar di dalam pemikiran warga PKR kerana konvensyen yang diadakan baru-baru ini BENAR-BENAR membuktikan bahawa Anwar tidak begitu rapat dengan Hadi.

Justeru, tidak ada yang TERLALU perlu Anwar banggakan dengan Anugerah Juara Demokrasi ini. Kepada warga PKR sendiri, parti itu juga tidak demokratik. Semuanya disusun oleh Anwar dan Azmin. Yang terbaru, Zaid Ibrahim pula dirujuk sebagai seorang penyelamat kepada PKR. Mereka khuatir, sebuah parti yang dipimpin oleh Juara Demokrasi – tidak demokratik sifatnya. Bukankah itu sesuatu yang amat memalukan.

Blog ini sekadar melaporkan pandangan kawan-kawan di dalam PKR sendiri yang semakin kabur dengan perjuangan mereka.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Reformasi PKR. Tags: , , , .

Konvensyen Yang Gagal! Anwar Sponsor RPK di London?

1 Komen Add your own

  • 1. Baha  |  Disember 25, 2009 at 7:57 am

    Latarbelakang Chairman IAPC:

    Ben Goddard (born 1943 in Idaho) is a founding partner of the public affairs firm.[1] He is widely regarded as the godfather of issue advocacy advertising and is credited with creating the genre of national issue advocacy advertising with the Harry & Louise campaign in the early 1990s.[2]

    He is the Chairman of the International Association of Political Consultants,[3] and is a featured columnist in the Capitol Hill newspaper[4] Titled “On Message,” the column reviews and comments on campaign message and strategy.[5]

    Notable Goddard campaigns include Harry & Louise, the Pacific Life Wales, and Prop 187 in California. According to the Goddard Claussen[6], Goddard has received dozens of awards for creativity, including a television Emmy, and his commercials are part of the Smithsonian permanent collection.[7]

    In the 70’s and 80’s Goddard served as a media consultant to candidates for state and national office including Jimmy Carter, Gary Hart, Mo Udall and Bruce Babbitt.[7]

    In addition to his work in the United States, Goddard also created the first political advertising in the Soviet Union to preserve Boris Yeltsin’s free-market reforms.[2]

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2009
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 69,667,531 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 136 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 MOST SCI-FI MODES OF TRANSPORTATION YOU CAN RIDE
    The 9 Most Sci-Fi Modes of Transportation You Can RideBy K. Thor Jensen, PC Magazine, 28 August 2015.In the last century, we had lots of big ideas about how people would get around in the sci-fi future. Flying cars, jetpacks, rockets all over the place. It was pretty awesome. Sadly, none of it has come to pass as of press time, and we're still stuck wit […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Azien Mat

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! PM WAJIB PECAT TIMBALAN MENTERI YANG MENYOKONG AHLINYA SERTAI BERSIH!
    Baiklah dari tadi aku tengok semua mintak timbalan menteri jilake ini yang mengalakkan ahli dia join BERSIH ni untuk letak jawatan.Aku tak setuju dia letak jawatan, sebaliknya PM kena pecat dia sebab sudah terang lagi bersuluh yang dia ni tidak bersetuju dengan PM dan dia memang nak jatuhkan PM melalui gerakan demo jalanan.Seperti kata PM sebelum ini sesiapa […]

RSS Musram Rakuman

  • BERSIH 4.0- Proksi Pelobi Yahudi
    1. Sedarkan anda, semua penganjur Bersih 4.0? majoritinya bukan melayu. Kepada rakyat keturunan melayu/bumiputera, perlu sedar, bahawa Bersih 4.0 mahu menumbangkan kerajaan pimpinan melayu dan seterusnya menubuhkan kerajaan boneka, seperti yang berlaku di Perak selepas Tahun 2008.2. Himpunan Bersih 4.0 sudah ditawan dan dirampas DAP dan penyokongnya dengan t […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • BERSIH 4.0- Proksi Pelobi Yahudi
    1. Sedarkan anda, semua penganjur Bersih 4.0? majoritinya bukan melayu. Kepada rakyat keturunan melayu/bumiputera, perlu sedar, bahawa Bersih 4.0 mahu menumbangkan kerajaan pimpinan melayu dan seterusnya menubuhkan kerajaan boneka, seperti yang berlaku di Perak selepas Tahun 2008.2. Himpunan Bersih 4.0 sudah ditawan dan dirampas DAP dan penyokongnya dengan t […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 136 other followers

%d bloggers like this: