Archive for Februari 2, 2010

Sodomi 2: 02.02.10 (Sesi Petang)

Anwar hadir di mahkamah dengan wajah yang agak ceria. Khabarnya, ada saudara mara/sahabat handai daripada Permatang Pauh yang masak masakan tengahri tadi. Anwar nampak happy. The general strategy – would be to ask for stay in proceeding pending review application being heard. Karpal tak tunggu lama, Hakim masuk sahaja terus dia menggunakan segala avenue yang ada. Antara yang diperkatakan Karpal:-

– semua ini berlaku kerana niat jahat kerajaan (mala fide) terhadap kemajuan politik DSAI;
– pakar perubatan PUSRAWI mengesahkan tidak ada penetration (zakar tak masuk dubur Saiful);

Walaupun pada hakikatnya, Karpal kelihatan sangat ‘ready’ dengan segala macam bukti; termasuk bukti baru KONONNYA – dubur Saiful dimasuki plastik. Agaknya mungkin nak membayangkan bahawa Saiful menggunakan ‘toy’ untuk memasukkan duburnya. Ala-ala macam Anwar tumbuk diri sendiri. Kalau Anwar boleh tumbuk diri sendiri, apalah salahnya Saiful nak masukkan ‘toy’ ke dalam duburnya. Argument ini menyebabkan pihak prosecution ada rasa terperanjat sedikit. Ini benda baru – yang tak pernah didengar sebelum ini.

Setelah pihak pendakwa diberikan kebenaran untuk membentangkan kes; Yang Arif telah memaklumkan bahawa beliau memerlukan 10 minit untuk melihat segala fakta. Anwar sangat gembira. Dia yang duduk dekat dengan sebilangan ahli keluarga bangkit dan tersenyum puas. Ada harapan, katanya kepada Kak Wan yang diapit oleh anak-anaknya. Dalam masa sama, peguambela Anwar memangilnya ke depan untuk diberikan ‘briefing’.

Setelah 10 minit berlalu – Hakim menolak permohonan ‘stay in proceedings’. Trial mesti dimulakan sekarang. Karpal tak setuju. Menyatakan keperluan trial ditangguh ke hari esok jam 2.30 pm (setelah peguambela dapat bertemu dengan Chief Justice). Namun, Karpal nampak tergagap-gagap dan tidak sedia untuk berbuat demikian.

Setelah mengambil kira banyak perkara – permohonan Karpal disokong oleh Prosecution. Karpal nampak gembira sedikit.

Esok, 2.30 petang akan berlaku proses perbicaraan sebenar. Khabarnya, Saiful akan dipanggil sebagai saksi utama. Kita tunggu esok.

Continue Reading Februari 2, 2010 at 7:53 pm 3 comments

Perbicaraan Anwar: 02.02.2010

Kehadiran ramai wartawan asing memang dijangka. Krew ATTT yang sampai awal pun mengalami kesukaran untuk mendapatkan tempat. Duta Sweden misalnya, hanya dapat duduk di dalam hampir perbicaraan mahu dimulakan.

Anwar nampak tenang. Tetapi sesekali nampak risau. Menyapa Chua Jui Meng yang kebetulan duduk di sebelah Khalid Ibrahim (MB Selangor). Anwar mengatakan bahawa belakangnya semakin sakit (bila masuk bicara sahaja mula sakit). Kemudian menceritakan kepada Chua bagaimana dia terpaksa berulang kali menghadiri mesyuarat selaku Penasihat Ekonomi Negeri Selangor. Sarjan Othman (menjaga DSAI sejak kes 1998; hadir menyapa DSAI sekejap).

Semua peguambela/pendakwaraya dipanggil menghadap Yang Arif di dalam kamar. Agak lama. Hampir 20 minit. Anwar diberikan ‘briefing’ sambil berdiri oleh Sankaran Nair.

Anwar merapati ke barisan belakang – menyambut kehadiran TG Nik Abdul Aziz Nik Mat. Nik Aziz menitiskan air mata. Tidak tahu kenapa. Sebak mungkin. Kerana tidak ada langsung pemimpin PAS lain yang hadir.

Anwar begitu yakin bahawa perbicaraan akan ditangguhkan. Hakim masuk ke mahkamah.

Karpal Singh membentangkan bahawa pihak pembela masih inginkan dokumen penting berkaitan DNA dibenarkan akses oleh mereka. Justeru, pihak pembela mahukan mahkamah menangguhkan sidang sehingga jam 2.30 petang untuk memberikan masa untuk mereka bertemu dengan Ketua Hakim Negara – Tun Zaki Azmi.

Jeritan ‘REFORMASI’, ‘BEBAS ANWAR’ – berkumandang di dalam bangunan Mahkamah. Antara yang sibuk melakukan mini demo: Tian Chua, Hatta Ramli. Kehadiran tidaklah seramai mana; hanya 80 orang penyokong tegar DSAI. 80 orang? Itu sahaja yang tinggal untuk menyokong DSAI.

Kita tunggu 2.30 petang ini.

Mahkamah tangguh jam 2.30 petang ini.

Continue Reading Februari 2, 2010 at 3:10 pm 12 comments


Februari 2010
I S R K J S A
« Jan   Mac »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Capaian Umum

  • 75,316,472 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 NOTORIOUS COMPUTER HACKERS
    10 Notorious Computer HackersBy Robert Grimminck, Toptenz, 26 May 2017.To some people, hackers are modern-day Robin Hoods or Guy Fawkeses. They’re fighting a moral battle against people and systems that they feel are oppressors. On the other hand, there are people who simply view hackers as vandals and criminals.One group that you may notice missing from the […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • FB terpegun, Tun terkejut ... 1,000 keluar PPBM
    Di hari pertama Ramadhan, Tun sayu, FBooker cytro PPBM terkejut ...Ya ... itu yang diumum.Isunya Muhyiddin ...Isteri pun gemuk ...Salah Tun tak mahu dengar cerita. Tak dengar apa lagi berlaku di bawah ...Hanya mahu jatuhkan Najib tapi asas tidak kukuh. Hanya dendam dan maksud tidak jelas.Parti tiada hala tuju.Dah patut pencen dok sejadah saja.http://snapshot […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Usahlah Cemari Kemuliaan Ramadan Dengan Pembaziran
    KUALA LUMPUR: Ramadan datang lagi. Tahun ini umat Islam di Malaysia mula menjalani ibadah puasa pada 27 Mei dan sebulan kemudian bertamu pula Syawal dengan Hari Lebaran yang dinanti-nantikan terutamanya golongan perantau untuk balik kampung. Kalau hendak diikutkan, belum pun masuk bulan Ramadan sudah terasa mood serta suasana hari raya. Ini dapat dilihat den […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]