Archive for Februari 9, 2010

Karpal Having ‘SINGH’king Feeling About The Case

Perbicaraan pagi ini pun start lewat. Biasanya, hakim akan tunggu Karpal. Maklumlah, OKU. Orang Kurang Upaya. So, Hakim sebagai seorang yang amat berbudi mulia dan menghormati setiap insan – sanggup menunggu Karpal yang memang selalu lambat. Hari ini, Anwar pula sampai awal. Jaket biru. Nampak segak. Anak dara Anwar tak datang hari ini. Ada kelas, katanya. Yang datang, Izzah dan suaminya. Menantu mesti sayang mertua. Ini pendekatan Islamik.

Wartawan di galeri awam ramai yang bercakap mengenai ‘kebosanan’ mereka menunggu kes yang tak pernah jadi. Sekejap adu pasal wartawan. Hari ini komplen pasal SB (special branch) yang ramai dalam mahkamah. Karpal ini dah tak ada kerja lain agaknya. Carilah modal yang bermaruah sedikit. Ini soal wartawan dan SB. Kes liwat, soal air mani, soal lain dia tak nak pula ambil peluang nak lanyak si Saiful ni. Kata hebat lah sangat.

Tiba-tiba, salah seorang macai Karpal panggil Anwar keluar. ‘Karpal nak jumpa’. Lama juga. Ada sepuluh minit. Daripada riak muka Anwar bila masuk semula ke mahkamah, macam tak sedap hati. Sekejap lepas tu, Karpal ‘disorong’ masuk ke mahkamah. Hari ini, Karpal tidak ada mood nak berbual dengan Dato’ Yusof. Dia malas nak layan. Dia hanya geleng kepala bila ditanya oleh DY. DY pun beransur pergi. Kita nak ucapkan tahniah kepada team pendakwaraya yang cekap dan hebat dalam mengemukakan hujahan balas. Kalau semalam Karpal hanya bercakap di dalam mahkamah; pagi tadi – pendakwaraya dah siap dengan afidavit. Hebat. Cekap.

Yang slow nampaknya pihak peguambela. Sudahlah Karpal OKU; yang lain macam tak ada fungsi. Sankaran hanya sibuk ke hulu ke hilir. Prabakaran yang boroi teruk itu pun selalu tak datang mahkamah. Kononnya, jauh tinggal di Rawang. Ram Karpal hanyalah jadi ‘budak pejabat’ di dalam mahkamah. Ayah dia suruh hantar dokumen – dia pergi. Ayah dia suruh ambil air – dia pergi. Setakat peguam macam ini buang karan.

Di galeri awam, seorang Peguam Anwar juga Kamar Ainiah menyangkal kenyataan wartawan bahawa pihak peguambela ‘LEMAH’. Sebaliknya, Kamar Ainiah kata:-

‘Lawyer dibayar untuk melewatkan perbicaraan. sebab itulah selalu postpone. ianya bagus untuk anak guam’. Apa jenis lawyer yang Kamar Ainiah cakapkan ini. Tak ada disiplin. Patutnya Peguam menjadi ‘champion’ keadilan. Ini tidak.

Azmin hari ini hadir sekadar nak TUNJUK MUKA. Tak lebih tak kurang. Dia pun ada perbicaraan lain. Kisah ARSENIK. Kisah penipuan dia dahulu. Azmin sambi itu sempat menjeling kepada Izzah (aik…ada hati lagi ker? bini orang tu!).

All over, Karpal sebenarnya mempunyai ‘singh’king feeling mengenai perjalanan kes ini. Setelah beberapa kali permohonan penangguhan dibuat, di atas arahan anak guamnya – Karpal mula rasa tak selesa. Singh-king feeling Karpal semakin dalam. Dia tahu, nak soal si Saiful ini pun belum tentu dia boleh makan.

Karpal ada pilihan. Tarik diri dan buat kenyataan: ‘Anwar IBRAHIM MESTI BERTAUBAT’. Amacam Brother Karpal. Ada berani?

Mahkamah tangguh lagi. Penat beratur pukul 6 pagi nak dapat tiket.

Continue Reading Februari 9, 2010 at 12:42 pm 5 comments


Februari 2010
I S R K J S A
« Jan   Mac »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Capaian Umum

  • 75,319,161 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 147 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: STARSHIPS OF THE FUTURE
    Despite practically every sci-fi movie you've seen, getting to the stars ain't as easy as it looks. It'll require unforeseen breakthroughs and radical innovations that are decades if not centuries away - still, we clever little humans have a few plans on the drawing board. This infographic by Futurism presents some of the most exciting.Infogra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • 99% tuduhan terhadap Rosmah bohong
    Selalu kita dengar petanan beliau dalam PERMATA dipertikaikan. Padahal ...Selalu dikatakan Siti Hasmah macam baik ...Orang banyak cerita tentang anak2 Mahathir dan Siti Hasmah. Adik beradik Siti sama kuat kaki projek dan jadi macai taukeh ciba!!!!Pembohongan begitu banyak twrhadap Rosmah begitu bersungguh2 hingga sanggup mereka hina Sultan Brunei demi nak ma […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Bekas TKP JPJ Mengaku Tidak Bersalah
    PUTRAJAYA: Bekas Timbalan Ketua Pengarah (Perancangan dan Operasi) Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Datuk Yusoff Ayob yang sebelum ini didenda RM600 kerana memandu di lorong kecemasan didakwa semula di Mahkamah Majistret di sini pada Selasa atas pertuduhan sama. Yusoff, 58, yang ditukarkan ke Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) Jumaat lepas, mengaku tidak bersal […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]