Archive for Februari 9, 2010

Karpal Having ‘SINGH’king Feeling About The Case

Perbicaraan pagi ini pun start lewat. Biasanya, hakim akan tunggu Karpal. Maklumlah, OKU. Orang Kurang Upaya. So, Hakim sebagai seorang yang amat berbudi mulia dan menghormati setiap insan – sanggup menunggu Karpal yang memang selalu lambat. Hari ini, Anwar pula sampai awal. Jaket biru. Nampak segak. Anak dara Anwar tak datang hari ini. Ada kelas, katanya. Yang datang, Izzah dan suaminya. Menantu mesti sayang mertua. Ini pendekatan Islamik.

Wartawan di galeri awam ramai yang bercakap mengenai ‘kebosanan’ mereka menunggu kes yang tak pernah jadi. Sekejap adu pasal wartawan. Hari ini komplen pasal SB (special branch) yang ramai dalam mahkamah. Karpal ini dah tak ada kerja lain agaknya. Carilah modal yang bermaruah sedikit. Ini soal wartawan dan SB. Kes liwat, soal air mani, soal lain dia tak nak pula ambil peluang nak lanyak si Saiful ni. Kata hebat lah sangat.

Tiba-tiba, salah seorang macai Karpal panggil Anwar keluar. ‘Karpal nak jumpa’. Lama juga. Ada sepuluh minit. Daripada riak muka Anwar bila masuk semula ke mahkamah, macam tak sedap hati. Sekejap lepas tu, Karpal ‘disorong’ masuk ke mahkamah. Hari ini, Karpal tidak ada mood nak berbual dengan Dato’ Yusof. Dia malas nak layan. Dia hanya geleng kepala bila ditanya oleh DY. DY pun beransur pergi. Kita nak ucapkan tahniah kepada team pendakwaraya yang cekap dan hebat dalam mengemukakan hujahan balas. Kalau semalam Karpal hanya bercakap di dalam mahkamah; pagi tadi – pendakwaraya dah siap dengan afidavit. Hebat. Cekap.

Yang slow nampaknya pihak peguambela. Sudahlah Karpal OKU; yang lain macam tak ada fungsi. Sankaran hanya sibuk ke hulu ke hilir. Prabakaran yang boroi teruk itu pun selalu tak datang mahkamah. Kononnya, jauh tinggal di Rawang. Ram Karpal hanyalah jadi ‘budak pejabat’ di dalam mahkamah. Ayah dia suruh hantar dokumen – dia pergi. Ayah dia suruh ambil air – dia pergi. Setakat peguam macam ini buang karan.

Di galeri awam, seorang Peguam Anwar juga Kamar Ainiah menyangkal kenyataan wartawan bahawa pihak peguambela ‘LEMAH’. Sebaliknya, Kamar Ainiah kata:-

‘Lawyer dibayar untuk melewatkan perbicaraan. sebab itulah selalu postpone. ianya bagus untuk anak guam’. Apa jenis lawyer yang Kamar Ainiah cakapkan ini. Tak ada disiplin. Patutnya Peguam menjadi ‘champion’ keadilan. Ini tidak.

Azmin hari ini hadir sekadar nak TUNJUK MUKA. Tak lebih tak kurang. Dia pun ada perbicaraan lain. Kisah ARSENIK. Kisah penipuan dia dahulu. Azmin sambi itu sempat menjeling kepada Izzah (aik…ada hati lagi ker? bini orang tu!).

All over, Karpal sebenarnya mempunyai ‘singh’king feeling mengenai perjalanan kes ini. Setelah beberapa kali permohonan penangguhan dibuat, di atas arahan anak guamnya – Karpal mula rasa tak selesa. Singh-king feeling Karpal semakin dalam. Dia tahu, nak soal si Saiful ini pun belum tentu dia boleh makan.

Karpal ada pilihan. Tarik diri dan buat kenyataan: ‘Anwar IBRAHIM MESTI BERTAUBAT’. Amacam Brother Karpal. Ada berani?

Mahkamah tangguh lagi. Penat beratur pukul 6 pagi nak dapat tiket.

Advertisements

Continue Reading Februari 9, 2010 at 12:42 pm 5 comments


Februari 2010
I S R K J S A
« Jan   Mac »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Capaian Umum

  • 75,330,280 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 WACKY PRODUCTIVITY APPS THAT FORCE YOU TO PERFORM UNDER PRESSURE
    How to Perform Under Pressure With These 8 Wacky Productivity AppsBy Dann Albright, Make Use Of, 13 April 2018.Pressure helps people be more productive. Whether you like them or not, deadlines probably get you to work faster. They might add stress to your life, and make you feel like you’re not getting enough done. But pressure does, generally, help.Want to […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kenapa Orang Lama Alergik Dengan Parti DAP???
    Bagi orang lama, DAP tak ada bezanya dengan PAP.Cuma PAP kat Singapura dan DAP kat Malaysia tapi tok dalang dia sama, jalan cerita pun sama.Prinsip, perjuangan dan ideologi politik parti abang adik ni sama mcm kembar seiras.Jom kita buat edisi bongkar permainan PAP kat Singapura bawah tok dalang mendiang Dinasti Lee yang DAP fotostat kat Malaysia nie bawah t […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GUANG ENG BAYAR AHLI PERNIAGAAN UNTUK SELESAIKAN ISU RASUAH?
    Aku suka video yang dibuat oleh Tentera Troll Kebangsaan ini.Sekarang aku nak cerita dengan korang perihal Guan Eng dan Zenith ni, mudah saja, apabila kantoi saja projek Terowong bawah laut oleh yang dibuat oleh Guan Eng and the team maka bermulalah kisah team mereka mencari FIXER untukk menyelesaikan masalah ini.Disini la mereka telah menggunapakai khidmat […]

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya Memilih Yang Kamu Mau
    Nonton Bola dengan Cara Beda di Spbo Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Apakah anda bisan nonton bola gitu-gitu saja? Kalau begitu maka akan sangat bagus dan disarankan sekali jika anda coba…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada