Archive for Februari 10, 2010

Gong Xi Fa Cai – Team Anwar Gembira!

Pagi ini, walaupun suasana agak tenang – hujah yang dikemukakan Karpal terhadap Hakim kes Anwar adalah cukup kurang ajar dan tanpa batasan. Ramai di kalangan mereka yang berada di galeri awam yang tertunduk malu dengan hujah Karpal. Disinilah nampak jelas, bahawa Hakim kes Anwar adalah seorang yang cukup berpengalaman dan tenang. Satu demi satu tuduhan Karpal terhadap Hakim. Hakim penipu. Hakim bias. Hakim berat sebelah. Hakim tidak adil. Hakim ‘malicious’ terhadap Anwar. Semuanya kerana GAMBAR katil yang dikeluarkan oleh Utusan Malaysia.

Penulis nak ambil kesempatan nak menyampaikan ucapan terima kasih kepada orang kuat PKR yang banyak memberikan nasihat kepada penulis. Terima kasih banyak. Orang PKR ni, bila kena batang hidung sendiri – cakap pasal ‘dosa pahala’. Pasal akhirat. Pasal kemurkaan Allah. Yang selama ini mereka menggila menyokong seorang ‘peliwat tegar’ ada dapat pahala ke? Yang mereka nak menjahanamkan Negara ini, tidak dimurkai Allah? Tak payah lah cakap pasal ‘dosa pahala’ kalau diri sendiri pun entah ke mana.

Balik kepada kes Karpal – memang Singh ini seorang yang sangat kurang ajar. Hujah Karpal sebenarnya tak seberapa. Adalah tulis dan quote beberapa precedent cases sebelum ini. Tapi masih longgar. Sikit-sikit akan tinggikan suara, ‘my lordship…you have lied to the court’. Masa bila? Hakim tidak pernah pun cuba untuk menipu dalam kes ini.

Sekali lagi ingatan kepada kawan-kawan PKR; jangan ada ‘denial syndrome’ sangat dengan kes ini. Ini kes kedua. Bukan pertama kali. Betul, selagi mahkamah belum menentukannya – kita tidak boleh jatuhkan kesalahan. Kalau berani sangat, kenapa Karpal tak serang Saiful dalam ‘cross examination’ kepada saksi. Kenapa takut. Kenapa nak bicara ‘in camera’. Saya nak ingatkan kawan-kawan PKR; saya terlebih dahulu berada dalam perjuangan reformasi. Namun, kepercayaan saya dan kawan-kawan terhadap DSAI luntur selepas daripada itu. DSAI tenggelam dalam ‘neraka politik’ ciptaan sendiri.

Hari ini, wakil pimpinan PR tak ramai. Seorang dua ‘berminda komunis’ adalah. Rakan baik. Kena hadir. Tunjuk muka. Lain tak nampak. Setiausaha Politik MB Selangor hari ini tunjuk muka. Duduk hujung sambil buat muka sengal. Antara percaya dengan tidak bahawa ‘big boss nasional’ ada di dalam kandang tertuduh.

Hari ini, DSAI perkecilkan ugutan bunuh kepada Saiful. DSAI kata, ini adalah ‘game’ (permainan).

Sama sahaja sebenarnya, DSAI lambatkan perbicaraan pun sebagai sebahagian daripada ‘game’ (permainan perundangan). So, kita kena tunggu 18/02 untuk mendapat maklum balas mengenai kedudukan Hakim dalam kes ini. Kalau tukar Hakim pun, belum tentu DSAI suka. Siapa yang tak suka, boleh failkan afidavit lagi. Kuat kencing betul mamat Anwar ni.

Kita cuma nak ingatkan team Anwar; beranilah sedikit nak soal si Saiful tu. Jangan selindung. Balun dia cukup-cukup. Jangan bagi masa. Jangan bagi peluang. Ini tidak, Saiful siap sedia – si SinghKing pula takut. Sankaran langsung la – ZERO. Tak membantu langsung.

Advertisements

Continue Reading Februari 10, 2010 at 3:32 pm 6 comments


Februari 2010
I S R K J S A
« Jan   Mac »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Capaian Umum

  • 75,321,821 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 SCAMS TARGETING TOURISTS IN ASIA
    10 Scams Targeting Tourists in AsiaBy Jon Lucas, Toptenz, 24 September 2017.Traveling in Asia is out of this world. The culture is alien, and the food is far removed from what people eat in the west. And no, we’re not talking about fortune cookies (which were actually invented in San Francisco). And of course, there is so much more to Asia that’s incredible […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Tiada 1MDB, tiada jawab skandal, lalu main "sampah"
    Demikianlah pembohong aktivis politik kelas rendah PPBM yg ambil cue dari Mahathir ketika berkempsn di Larut semalam.Politik melabel orang yang lagi menyokong peejuangannya yang pentingkan diri dan menyelimpang itu memang tabiat lamanya.Politik Mahathir politik low class pembuli.MENCARI SAMPAH SEBENAR DALAM PPBM.1. Ketika berceramah di Bukit Merah, Perak Tun […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]