Karpal Mem-‘bull shit’ Lagi

Mei 12, 2010 at 3:06 pm 45 comments

Ramai wartawan yang mengeluh dengan perangai guaman Karpal hari ini. Setelah ‘KONONNYA’ mungkin mendapat kemenangan petang semalam; dengan usul bahawa percanggahan kenyataan dan dakwaan; team guaman Anwar melangkah masuk mahkamah dengan yakin.

Azmin hadir hari ini. Kalau semalam MB Selangor hadir; hari ini Azmin. Nampaknya, kes projek Datum Jelatek (projek PKNS berjumlah RM1.2 bilion) masih belum selesai. Azmin masih tak boleh bertemu mata dengan MB. Hati panas.

Azmin berkongsi cerita tentang kemenangan Conservatives di UK. Anwar happy. Nasib baik kita jumpa dia hari itu, kata Anwar kepada Kak Wan.

Hakim masuk sekitar jam 0915 am. Team legal Anwar nampak yakin. Mereka percaya ada peluang tutup kes. Padahal yang mereka bisingkan itu perkara yang sangat ‘trivial’ dan kurang utama.

Hakim membuat keputusan – dengan alasan guaman yang mantap. Karpal terpaku. Terdiam. Kemudian Karpal suarakan kemungkinan nak tangguh kes, sementara merayu keputusan di mahkamah lebih tinggi.

Ramai wartawan mendengus. Kecewa. Perwakilan asing juga bercakap sesama sendiri. Seorang wanita wakil kedutaan USA; geleng kepala. Pun kecewa. Banyak kali nak tangguh.

Hakim tak benarkan. Sidang diteruskan. Saiful masuk ke kandang saksi. Karpal gertak sejak awal. Terbalikkan soalan. Meninggikan suara. Lompat ke soalan yang tidak ada kena mengena. Ini rupanya taktik ‘bull-shitting’ Karpal. Memang membosankan.

Strategi Karpal hari ini adalah wujudkan ‘atmosphere’ bahawa PM dan Isteri terlibat. PM tidak mengarahkan apa-apa; kecuali menyerahkan kepada Saiful untuk membuat keputusan. Sudahnya, gagal lagi.

Saiful luar biasa berani hari ini. Dia jawab tenang. Perincian tepat. Sampai Karpal sendiri tak tahu ruang mana lagi nak tanya. Sudahnya Karpal minta rehat makan tengahari. Pukul 12! Awal lagi!

Nampaknya Karpal memang pening dan semakin hilang punca. Sementara Saiful mampu tersenyum dengan gelagat Saiful. Siapa yang tenggelam punca? Kalau Karpal ingat dia boleh ‘rendam’ Saiful – silap besar.

Waktu Karpal minta tangguh – Saiful dengan berani cakap; ‘berapa lama lagi nak tangguh? Dah 2 tahun!

Karpal tak berani cakap apa. Sankaran senyap. Demikianlah beraninya Saiful berhadapan dengan Karpal Singh. Langsung tak takut!

Mahkamah sambung jam 2.30 pm ini. Kita tunggu apa lagi Karpal nak ‘bull shit’.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Anal Sex atau Sodomi? Tapi MASUK tetap MASUK. Berapa Kali Nak Tunjuk???

45 Komen Add your own

  • 1. saifool  |  Mei 12, 2010 at 7:22 pm

    Setakat berani ckp camtu…ape brg? time nak kena liwat dlu..tk berani plak. Pastu nak jaja kat sane-sini gmbr tgh smyg la tgh doa la..der..bamoak sgt la ko tu penipu. xyah nak cover..lagi ko belakon nak cover lagi org nampak dan nyampah…gua punyer solution utk ko der saiful..ko ilangkan diri jer la..ko tak malu..family pon tak malu..kat akhirat nnt takder la ko seksa sgt.

    Balas
    • 2. Hamba Allah  |  Mei 12, 2010 at 9:36 pm

      Agaknya dia memang suka kena seksa kut..sebab tu dia sanggup berlakon..mesti banyak dpt imbuhan tu..

      Balas
    • 3. fbe  |  Mei 15, 2010 at 3:26 am

      Rasanya tak perlulah perbalahan atau kata mengata …. Berserahlah kepada ketentuanNya…Dia Maha Mengetahui… akibat sikap sebegini.. kalau anda di pihak PR (mungkin..andaian sy)…. mungkin akan mengambarkan imej yang tidak baik…. Kalau nanti ketentuanNya tidak memihak kepada apa yg anda inginkan … redalah… Dia Maha Mengetahui… tentu ada sebab musababnya….kita hanya hambaNya yg lemah…..termasuklah sy…janganlah kita jd golongan yang suka memfitnah , golongan yg suka memecah belah hanya kerna sesuatu yang akan ditakdirkanNya kelak…Allahhu Akbar..

      Balas
      • 4. abuu  |  Ogos 2, 2010 at 7:01 pm

        kalau saiful ni islam bawalah kes mahkamah syariah bukan mahkamah sivil yang lebih kepada org kafir

    • 5. Labu  |  Mei 16, 2010 at 11:43 am

      Saiful lani berani pasal nak bagi abis cepat kes. Selagi Anwar tak masuk dalam, imbuhan berlakun tak dapek la. lagi pun dah banyak Saiful berkorban yei, Jubuk berulat dua hari nak simpan bukti, tahan berak, kendut dan terpaksa kemut jubok dia selama dua hari. Ko orang ingat senang. Cuba ko rang cuba buat macam tu, try dua jam je, mau biru kuning muka yei. Ni dia buat macam tu dua hari lak tu. So kene bagi berbali pengorbanan tu sampai berjaya, dapat imbuhan tu nanti, baru le bolih buat keputusan nak pi lari Amerika ke, Englend ke, afrika ke.

      Betul tak Saiful?

      Balas
    • 6. fikirluardalam  |  Mei 18, 2010 at 10:56 am

      mana ko tau saiful tu menipu..hebatnya ko boleh tau orang menipu atau tak..bagus amalkan la budaya prasangka pada orang..lebih buruk dari saiful perangai ko ye..

      Balas
    • 7. fikirluardalam  |  Mei 18, 2010 at 11:00 am

      orang yang tahu je tahu kenapa bela sangat peliwat

      Balas
  • 8. Chairman Kaga  |  Mei 12, 2010 at 8:29 pm

    MUAHAHHAHHA CERITA BODOH. SAYFOOL DILONDEHKAN HINGGA KE SASPENDER. TU PUN PAKAI SASPENDER POMPUAN. APA KENA MENGENA EZAM DGN SAYFOOL? KENAPER ASP JUMPA KAT HOTEL? PROSIDUR APA NI? MENGAPA DPT JUMPA PIEM? JUMPA KAT RUMAH BEB. PARIAH PARPUKARIS JAMBAN MANA DPT PELUANG SEBEGITU
    MUHAHAHAH

    Balas
  • 9. zulipo  |  Mei 12, 2010 at 8:31 pm

    Walaupun Saiful mangsa dan Anwar pemangsa, Saiful lagi jantan dari Anwar. Anwar jenis berani buat tapi tak berani tanggung. Pengecut sungguh Anwar ni, macam orang perempuan. Asyik nak tangguh kes. Anwar langsung tak sedar diri, moral diri rendah ada hati nak pimpin umat Melayu dan Islam di Malaysia. Baik Anwar pergi duduk kat mana-mana gua di hutan Belum dan bertaubat. Kepada Saiful, anda telah melakukan suatu pengorbanan yang sangat besar. Terima kasih kerana membuang lapisan yang ada pada Anwar selama ini yang kita sangkakan permata rupanya kaca yang retak seribu.

    Balas
    • 10. Tanpa Nama  |  Mei 12, 2010 at 9:29 pm

      Ingatlah balasan Allah kpd org yg memfitnah..

      Balas
      • 11. zulipo  |  Mei 12, 2010 at 10:45 pm

        Ingat jugalah balasan allah kepada orang yang memfitnah Saiful….

    • 12. Tazkirah  |  Mei 14, 2010 at 9:16 am

      udah2 la bincang benda yg aib…
      sesungguhnya Allah tidak suka kita mencerita aib kita apatah lagi menceritakan aib org…
      Sama2 kita muhasabah adakah kita ni tergolong di dalam golongan org2 yg soleh @ org2 yg mulia di sisi Allah…

      Balas
      • 13. Tanpa Nama  |  Mei 3, 2013 at 9:09 am

        Ini bukan cerita benda aib utk suka2. Dah kes ni sampai ke mahkamah kena lar cerita semua a-z. Yg awk meroyan tsk tentu pasal apa hal… sbb x kena btg idung kau… kan.

  • 14. Nuar berahi  |  Mei 12, 2010 at 8:39 pm

    haha..rilek la bro..ak tny ko..ko ni sangat kagum ngan anuar ibrahim..memang idola ko la..ko agungkan sangat la nuar ni..tetiba die bg arahan nak liwat ko..ko tau yg nuar ni sangat berkuasa orgnyer..ak rase ko pun x berani nak lawan bro..mcm tu la kes2 datuk yg rogol cucu..x berani nk lawan bro..pk la sendiri

    Balas
    • 15. Tanpa Nama  |  Mei 15, 2010 at 4:35 pm

      lawan jelah..da jantan..

      Balas
  • 16. ayomkspk  |  Mei 12, 2010 at 10:39 pm

    Subhannawllah. Biarlah perbicaraan berjalan dengan tanpa gangguan. Allah lebih mengetahui. Keadilan akan timbul menenggelamkan kebatilan. Biarlah Shaiful menjawab dengan tenang. Kalau ditakdirkan mmang berlaku, jawablah saudara di akhirat Hakim yang lebih berkuasa dan maha adil. Lebih baik semua diam dan biarlah perbicaraan berjalan dengan lancar.

    Balas
  • 17. monosodium gultimate  |  Mei 13, 2010 at 1:07 am

    bro, orang kalau dah suka, kentut pun mangi…….

    Balas
  • 18. Adaz  |  Mei 13, 2010 at 10:37 am

    Author… jwb satu je la, kalau Saiful kene liwat suka sama suka mcm Anwar didakwa di mahkamah, nape Saiful x kene dakwa skali? Kalau dia diliwat secara paksa mcm dlm report polis/akuan bersumpah dia, nape x charge Anwar under liwat secara paksa?

    Balas
    • 19. anakjati_sgway  |  Mei 13, 2010 at 1:27 pm

      Dol!…klau saiful pun kena dakwa…sapa nak jadi saksi dan pengadu?!…dah tentu dua2 x ngaku!…dalam kes ini saiful adalah pengadu dan saksi!…nuarpun boleh x didakwa…kalau dia mengadu ‘dipaksa’ liwat saiful….tapi kena ada bukti laaaa!!

      Balas
  • 20. Dani  |  Mei 13, 2010 at 12:09 pm

    Boss- Tiap-tiap orang jaga diri masing-masing.kalau nak komen pun biar kenal betul-betul .Biar tahu betul-betul.’Pelakon-pelakon ” yang terlibat ada kepentingan masing-masing.

    Balas
  • 21. senarai semak  |  Mei 13, 2010 at 2:42 pm

    mengapa perbicaraan sekarang macam kerajaan lawan anwar, mesti ada tahi disebalik ikan. Yang benar tetap benar. Tunggulah di akhirat sama ada ke neraka atau syurga.

    Balas
    • 22. fbe  |  Mei 15, 2010 at 3:14 am

      Kadangkala kita ni terlupa sikap kita sendiri apabila memperkatakan sikap orang lain. Sy setuju benar jika biarlah kes Saiful-Anwar dapat diadili sebaiknya. Berserah kpd Yang Maha Mengetahui…Dialah penentu segalanya. Tapi ada ketikanya , kita cuba melawan takdir yang telah ditentukan… walau hakikatnya kita tahu (ataupun buat2 tak tahu) bahawa Dia itu Maha Berkuasa. Tentu ada sebab musababnya ketentuanNya sebegitu…dan berbalik kepada kata Dia Maha Mengetahui….Tetapi amat menyedihkan ketika ini kerana kebanyakannya kita cuba melawan ketentuanNya… terutamanya jika tidak memihak kepada kita…(Astaghfirullah)…

      Balas
  • 23. PakAnjang  |  Mei 13, 2010 at 3:54 pm

    Yang aku tahu, Si Sepul tu IQ rendah. Dah tahu masa depan gelap selepas gagal pengajian, terus dapat projek mega yang boleh selamatkan masa depan.

    Tunang si sepul tak iringi sekali ke Mahkamah?

    Balas
    • 24. anakjati_sgway  |  Mei 13, 2010 at 4:59 pm

      hehehe…saiful IQ rendah? masa depan gelap selepas gagal pengajian?…hebat PakAnjang kita…boleh ramal IQ dan masa depan orang lain!!…ini tentu anak beranak IQ tinggi!…mmmm masa depanpun ‘terang benderang’!!…hehehe… biar ‘IQ’ tu rendah…jangan ‘nafsu’ tinggi!!…habis stor kunyit pun nak di bedal!…tak gitu?

      Balas
  • 25. Anaktokawang  |  Mei 13, 2010 at 5:02 pm

    Karpal ..adalah orang yang mendedahkan salah laku seks belakang Anwar di parlimen suatu ketika duluu… sekarang dia pulak yang membela… soo.. siapa yang berbohong dan berbelit-belit? Memang sahhh.. Anwar kaki kelentong… Karpal kaki belit. sama macam Mat Sabu…

    Balas
  • 26. pencinta umar alkhatab  |  Mei 13, 2010 at 11:03 pm

    kuh3..suma lwk!!nice meeting u all at akhirat soon…=)
    the place where the truth of the truth reveal..

    Balas
    • 27. zulipo  |  Mei 14, 2010 at 11:15 am

      Bro ni cakap macam mengugut je… tak habis2 akhirat. Tapi cara dia cakap tak ada pun macam bunyi orang takutkan akirat. Bunyi riak lagi ada. Siap dabik dada pencinta Omar Alkhattab lagi. Sekilas ikan di air sudah hu tahu jantan betinanya.

      Balas
  • 28. Tanpa Nama  |  Mei 14, 2010 at 12:45 am

    kepada penyokong anwar,

    taubatlah anda semua

    jangan semai benih golongan kaum nabi luth yang mungkar di negara ini.

    taubatlah anda semua

    Balas
  • 29. mamat  |  Mei 14, 2010 at 1:05 am

    penyokong anuar memang konyol.dah terang lagi bersuluh. pergi cari member dia masa kat` skolah dulu, mereka boleh cerita.banyak cakap banyak dosa beb, dia lagi dosa, lama benar dah buat kerja ni.

    Balas
  • 30. Bidin  |  Mei 14, 2010 at 3:36 pm

    MALU tetap malu sebab tertuduh dan yang menuduh sama= sama MELAYU dan ISLAM. Mereka tahu dan faham ALLAH melihat perbuatan mereka, jika benar berlaku atau fitnah. Apa yang jadi sekarang ini MALU pada bangsa asing yang bukan Islam , yang melihat perangai orang MElayu yang beragama Islam. Bagaimana pandangan mereka terhadap orang Melayu yang Islam secara amnya. Sudahlah orang Melayu merupakan JUARA dalam segala-gala hal yang negatif. Ini pula ditambah dengan isu begini, amat memalukan.Yang menarik orang bukan Islam pula yang membela dan orang lain menjadi penonton dan pembaca yang gemar membuang masa dan umur kepada perkara seperti ini yang pada hakikatnya tidak ada kaitan dengan mereka. Ini yang dinamakan cerdik tapi kurang pandai. Lepas mengikuti perbicara ini , mula buat komen-komen yang akahirnya membawa dosa tanpa disedari. Lebih baik tumpu kepada kerja kita dan membuat benda-benda yang berfaedah daripada membuang masa kepada cerita ini.

    Balas
  • 31. Tanpa Nama  |  Mei 14, 2010 at 9:39 pm

    Aku setuju dgn Anaktokawang, mmg Karpal kaki putar belit, Anuar kaki putar alam. DSI, kalu u betoi2 taklak salah, pasai apa lu suka tangguh2 bicara ma… kasi cepat2 habis la ma…., kenapa mesti takut ooooo….

    Balas
  • 32. Najib Hassan  |  Mei 15, 2010 at 10:27 pm

    kepada penyokong karpal sighs tu sedar sedar la diri sikit bro..anda orang islam dan orang yang anda sokong itu menyatakan langkah mayat saya dulu kalau nak laksanakan negara islam. anda buta?

    Balas
  • 33. hamba  |  Mei 18, 2010 at 9:02 am

    laksanakan hukum ikut islam….. tunjuk bukti ikut islam….. kalau tak de bukti tak yah nak tuduh2…. nanti kena 80 sebatan… kalau tak terima kat dunia, terimalah kat dalam kubur dan akhirat….. baru tau bagaimana malaikat sebat dengan rotan berapi…..

    Balas
  • 34. benci gayboy  |  Mei 20, 2010 at 3:35 am

    korg pasti ke anwar tu betul2 liwat saipul?? Hakim pun belom pasti lg.. Kalau buat nya si saipul ni menipu mcm mana?? Hanya saipul n anwar shj yg tau hakikat sbnr.. Mrk ini akan jumpa d hari ahkirat nanti.. Tanggung lah azab neraka sape yg benar2 salah..

    Balas
  • 35. karkun  |  Mei 20, 2010 at 12:06 pm

    hanya saipul n anwar n jgn lupa Allah taala saja yang tahu apa yang berlaku. Yang tak berkenaan tu jgnlah terlalu taksub dgn sebelah pihak kerana diri sendiri yang rugi. Tapi kalau ikut akal kita sebagi manusia normal setakat anwar nak cocok baik lari je buat ape nak tunggu tak kalau iman kuat sikit debik dulu sebijik kecuali lelaki dayus atau nak untung atau nak ape-ape sajelah yang boleh kat dunia ni….. wallAllahualam………

    Balas
  • 36. 5ive  |  Mei 24, 2010 at 9:12 pm

    aku kan…pernah dgr ceramah seorg pemimpin pas kt dmansara sekitar tahun 1999-2000.. yg lain2 aku x ingat sgt..cuma yg aku ingat..dia panggil Anwar Ibrahim Al Juburi… tu, ms anwar masih dlm umno.. tp skang..anwar da jadi pembangkang. satu pakatan ngan penceramah tu… so , aku konpius knapa skang penceramah tu senyap je..membisu..membutakan mata.. ajaib ajaib… konpius konpius..

    Balas
    • 37. tokeh kelong  |  Mei 26, 2010 at 9:49 pm

      Takut-takut penceramah ni pun dah dapat title baru di hujung nama dia, DiJuburi

      Balas
  • 38. nak tahu  |  Mei 25, 2010 at 11:55 am

    kenapa sebok nk bertengkar pasal hal ni?apa yang kalian dapat?kalau anwar menang ape kalian dapat?kalau saipul menang ape kalian dapat?

    Balas
  • 39. orang biasa  |  Mei 26, 2010 at 10:11 pm

    kita nak dapatkan kebenaran mealalui fakta, bokan omong kosong

    Balas
  • 40. Tanpa Nama  |  Jun 1, 2010 at 10:38 pm

    vbbv

    Balas
  • 41. Tanpa Nama  |  Jun 3, 2010 at 8:48 am

    saya tidak berada di pihak mana2 tp kenyataan saiful hari demi hari seolah-olah memerangkap diri sendiri.

    Balas
  • 42. orang biasa  |  Jun 4, 2010 at 10:17 pm

    Yakinlah Allah maha adil.. Kalau Anwar bersalah biarlah terima akibatnya, begitu juga Saiful, kalau memfitnah binasalah dia. Jangan kita pandai menghina-hina pada perkara yang kita tidak pasti.

    Balas
  • 43. Sedih  |  Jun 5, 2010 at 12:32 am

    Terlalu banyak minta tangguh perbicaraan! Sudah jelas dan sangat jelas tujuan tektik tangguh perbicaraan Anwar Ibrahim ini! Setiap evidence baik, dari Mohd Saiful atau saksi-saksi pendakwa yang lain, adalah BOM JANGKA yang sangat ditakuti dan digeruni oleh pihak yang tertuduh…..

    Di manakah hak Mohd. Saiful, sebagai orang yang teranyanya dalam kes ini? Terlalu lama beliau menunggu dan menunggu supaya kesnya didengar! Semoga kebenaran berpihak kepada beliau akhirnya kerana sebenarnya semakin ramai rakyat negara ini sedang berdoa untuknya…Amin

    Balas
  • 44. orang biasa  |  Jun 7, 2010 at 10:47 pm

    Masih lagi ada orang yang degil nak memperkata perkara ni. Macamlah dia nampak segala-segalanya. Itu sikap orang Melayu suka melihat orang jatuh dengan terhina walau tak tahu hujung pangkal. Baru dapat satu cerita dah pandai-pandai nak buat andaian. Itu orang Melayu pusing-pusing macam tu jugak…Kalau dengan yahudi percaya sangat sampai lanti jadi penasihat (APCO)

    Balas
  • 45. goncput  |  Ogos 2, 2010 at 1:36 pm

    bagi saya senang je…cuba check lubang pungkok bini dia…selalunya kaki balaih pungkok yang ada bini WAJIB balaih bini belah DEPAN dan BELAKANG…Dengan cara tu dapatlah clue…Anuar ni kaki pungkok ke dak!!!

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2010
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,323,657 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 THINGS THAT ARE MUCH MORE DANGEROUS THAN YOU PROBABLY THOUGHT
    10 Things That Are Much More Dangerous Than You Probably ThoughtBy Gregory Myers, Listverse, 17 October 2017.Many people are afraid of things like lightning striking them dead-on and frying them to a crisp, being a passenger on an airplane when it goes down, being eaten by a shark while swimming, having a tornado rip right through their home, and so on. The […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Serangan kotor pencuri duit rakyat miskin tidak lemahkan KP SPRM
    Dzulkifli tidak akan tunduk pada dakwaan ‘kotor’, ‘keji’FMT Reporters | Oct 17, 17 11:18pmKetua pengarah SPRM berikar meneruskan kempen anti-rasuah dengan agresif.PETALING JAYA: Ketua Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Dzulkifli Ahmad tidak akan tunduk pada dakwaan yang “kotor” dan “keji”, dan berikar meneruskan kempen anti-rasuah […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: