Penny Wong, Ronnie Liu dan Anwar Ibrahim…

September 14, 2010 at 10:50 am 7 comments

Semalam, penulis berkesempatan melihat paparan berita di TV Selangor. TV Selangor adalah TV propaganda untuk Kerajaan Negeri Selangor. Bajet untuk menjalankan usaha TV Selangor ini memang menggunung tinggi. Sebab itu, kita tak hairan kalau DUN Selangor luluskan peruntukan RM15 juta untuk propaganda. Ini termasuklah belanja untuk TV Selangor, Skuad Komunikasi Selangor – yang terdiri daripada kalangan mereka yang singkat ilmu; tetapi KONONNYA mempunyai pengaruh di kalangan masyarakat. Sebab itu kita tak hairan kalau ada India mabuk todi, Cina kaki judi dan Melayu kaki liwat yang diletakkan dalam Skuad Komunikasi. Kerja mereka adalah untuk ‘communicate’. Siapa mereka tak penting.

Berita TV Selangor kelmarin terdorong kepada usaha untuk ‘memuji, melambung, mengalu-alukan, menghargai, menghormati dan sekaligus mengagung-agungkan Penny Wong’. Seorang Menteri di Australia. Penny Wong secara kebetulan berasal (lahir) di Sabah. Maka dia adalah orang Malaysia (kononnya). Inilah sikap kita, asal ada perkaitan dengan Malaysia – terus kita mengagung-agungkan seseorang TANPA terlebih dahulu mengetahui sikap dan pandangan Penny Wong terhadap Malaysia. Yang penting – lambung…

Maka individu seperti Xavier Jayakumar, Teresa Kok, Zuraidah Ampang pun sibuk mengagung-agungkan Penny Wong sebagai lambang ‘keterbukaan’ Australia untuk menerima seorang LUAR untuk menjadi Menteri Kewangan. Mereka bangga kerana Penny Wong sudah berjaya menembusi ‘tembok politik’ yang selama ini GAGAL dilakukan oleh orang lain. Mereka membayangkan bahawa Pakatan Rakyat juga mempunyai pemimpin berkemampuan seperti Penny Wong. Mereka membayangkan bahawa Pakatan Rakyat juga mampu menjadi lebih cemerlang kalau diberikan peluang yang lebih luas.

Soalnya, Pakatan Rakyat kena cepat memerhati di kalangan mereka. Apakah mereka ada Penny Wong? Yang mereka ada hanyalah Elizabeth ‘The Semak Samun’ yang belum apa-apa lagi sudah menampilkan diri sebagai seorang ‘sundal politik’ di dalam Pakatan Rakyat. Agaknya, kepada mereka, soal Elizabeth berbogel atau tidak – kurang penting. Yang lebih utama adalah dia adalah ‘berkemampuan’ dan wajar diberikan peluang.

Siapa lagi yang Pakatan Rakyat ada? Ronnie Liu. Seorang ‘Ah Long’ versi baru kepada Pakatan Rakyat. Seorang ‘master’ yang menjaga kepentingan segala macam kongsi gelap dan sindiket pelacuran. Apakah Ronnie Liu pun layak diangkat seperti Penny Wong? Apakah Ronnie Liu agaknya calon Menteri Kewangan Pakatan Rakyat selepas ini?

Anwar Ibrahim perlu ‘realistik’ dalam menilai kemampuan pasukan Pakatan Rakyat. Tidak ada Penny Wong dalam PR. Jauh panggang dari api. Yang ada hanyalah kalangan mereka yang sub-standard dan tak layak diletakkan sebaris pun dengan Penny Wong. Tak payahlah Kak Teresa, Zuraidah Taliban, Xavier dan yang lain-lain terlalu menyanjung Penny Wong.

Anwar Ibrahim tak banyak ‘choice’ dalam Pakatan Rakyat. Anwar kena menerima sahaja kalangan pemimpin ‘lemah’ seperti Elizabeth, Ronnie, Gwo Burne (memang blur mamat ni), Zuraidah dan Xavier. Maaf cakap….dalam Pakatan Rakyat tidak ada Penny Wong.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , , , .

Siapa Bakal ‘Wanita Kedua’ PKR? Anwar Tidak Campur Tangan???

7 Komen Add your own

  • 1. siti aluyah mohd ali  |  September 17, 2010 at 8:33 am

    kita dah diingatkan untuk berpegang pada tali Allah dan jangan bercerai berai….jika kita tak ikut arahan Allah ni …tunggu je lah azabNya yang akan menimpa kita semua.

    azabNya….dlm alQ banyak dah contoh yang diberikan.

    sesungguhnya sejarah manusia ni akan terus berulang2 wpun dah diberikan peringatan

    padaNya saya berserah diri

    Balas
  • 2. zas  |  September 17, 2010 at 11:32 am

    Telah sebulan kita berada di madrasah Ramadhan…bulan yg memberi seribu rahmat serta bulan pengampunan. Menyuruh kita menjauhi yg dilarang & mengerjakan amal yang baik. Kenapa bila keluar sahaja dari bulan Ramadhan kita kembali mengerjakan amalan yang ditegah…hatta seluruh bulan itu milik Allah & menyuruh kita berkelakuan baik…sekurang2nya hormatilah bulan Syawal kerana bulan ini melambangkan bahawa kita telah lulus di madrasah Ramadhan….jauhilah perbuatan mengadu domba, kerana itulah perbuatan syaitan.

    “Jika seseorang itu tdak berubah setelah Ramadhan berlalu, maka sia-sialah amalan puasanya…”

    “Sesungguhnya, sesiapa yg tidak meningkat amalanya di bulan puasa menjadi lebih baik dr tahun sebelumnya, maka mereka itulah orang2 yg rugi”

    Balas
  • 3. penyapus  |  September 17, 2010 at 1:18 pm

    memang macam tu lah …orang kita…siapa2 yang asal nya dari sini….pergi luar negara…ada berita sikit…dapat sanjungan…untung2 dapat anugerah…DATOK ke?…apa ke?…bukan nak selidik dulu…penat Tun Mahathir suruh kita membudayakan berfikir sebelum menerima apa2
    berita..
    wa setuju dengan artikal ni……

    Balas
  • 4. Orang Muda Celik IT Dan Kuat Membaca  |  September 20, 2010 at 12:05 pm

    Penny Wong is openly lesbian.

    Balas
    • 5. akunet  |  September 30, 2010 at 10:40 am

      dang…

      Balas
  • 6. solar battery backup  |  Jun 18, 2013 at 3:59 am

    Wow! What an idea ! What a concept ! Beautiful . Amazing.
    Cheers!

    Balas
  • 7. Fernando  |  Ogos 1, 2013 at 4:12 am

    Hey! This is my 1st comment here so I just wanted to
    give a quick shout out and say I really enjoy reading your posts.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that deal
    with the same topics? Regards!

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2010
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Capaian Umum

  • 75,303,623 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 ANIMALS ON THE VERGE OF EXTINCTION
    10 animals on the verge of extinctionBy Shea Gunther, Mother Nature Network, 7 December 2016.Whether it's due to habitat loss, poaching or unintended poisonings, animals like the cheetah are seeing their populations drop lower and lower. Conservation efforts, including protected reserves and bans on hunting and poaching, may be too little too late to st […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: