Ada Tanda-Tanda PKR/DAP sokong Pembunuh Sosilawati???

September 30, 2010 at 2:42 pm 10 comments

Memang terkejut apabila membaca Free Malaysia Today hari ini – kerana bagaikan petanda bahawa PKR/DAP mula berfikir untuk ‘mempertahan’ suspek pembunuhan Sosilawati. Memang kita pun tak mahu ianya menjadi subjek perbahasan yang bersifat perkauman; namun sudah ada petanda bahawa ianya mahu dibuatkan sebegitu. Trend PKR/DAP/PAS untuk mempertahan penjenayah ini bukannya baru. Kugan. Kes Kugan adalah contoh bagaimana kepimpinan ketiga-tiga parti nampak seakan mempertahan Kugan yang ternyata seorang pencuri kereta (malahan juga mungkin melakukan jenayah samun lain). Ini pun dipertahan.
Kali ini, ada usaha nak mempertahan suspek pembunuhan Sosilawati pula. Atas dasar ‘kemanusiaan’ dan ‘fair trial’; perancang/suspek pembunuhan Sosilawati dirasakan sudah dihukum oleh media. Apakah POLIS/SPRM tidak dihukum oleh media mereka ketika banyak kes berlaku. Tidakkah SPRM/POLIS dihukum dalam media alternatif dalam banyak kes dan isu.
Ini bukan soal ‘hukuman media’ kepada suspek Sosilawati. Tapi ianya adalah kes pembunuhan KEJAM yang diluar norma manusia. Dibunuh. Dibakar. Abu dibuang ke dalam sungai. Apakah ini tidak cukup meletakkan suspek dan kumpulan gangster tersebut dikatakan sebagai penjenayah. Ada masalah di situ?
Tanda dan simtom PKR/DAP mempertahan penjenayah ini adalah khusus untuk mendapatkan mileage politik. Nothing more and nothing less. Ini ada peluang untuk meyakinkan masyarakat India bahawa mereka sudah dihukum oleh media dalam kes Sosilawati. Apakah ini trend hak asasi versi PKR/DAP/PAS?
Apa yang dikatakan oleh FMT?

Guilty in a court of press

The prominent lawyer, his brother and six others were detained for the murders of millionaires Sosilawati Lawiya and three others. Their bodies were torched and the ashes and bones strewn into a river in Banting.

The police claimed that the brothers could be responsible for a spate of murders, including that of a well-heeled Indian national.

However, they had yet to charge them.

FMT spoke to senior lawyer Jagjit Singh regarding the case, and the latter cautioned the prosecution and the trial judge not to succumb to public pressure.

Jagjit was the lead counsel in several high-profile cases, including the murder trial involving notorious criminal Wong Swee Chin, better known as “Botak Chin”, in the mid-1970s.

He was also involved in the murder trial of Mokhtar Hashim and the more recent case of abused Indonesian maid Nirmala Bonat.

According to Jagjit, the Banting murder case was similar to the cases of Botak Chin and the other two in terms of extensive media coverage.

In view of this, the senior lawyer said the case must not become a trial by media, and the suspects must be accorded a fair hearing.

Kita tidak perlu belajar ‘rocket science’ bahawa ini semua agenda untuk mempertahan penjenayah atas nama HAK ASASI manusia. Kerja gila? Kalau pembunuh pun mahu dipertahan; apakah ini juga menjadi petanda bahawa HARAPAN BARU MALAYSIA nanti adalah menjadikan Negara ini sebagai BEBAS dan DEMOKRATIK dalam segala segi. Termasuk kebebasan melakukan jenayah dan pembunuhan???

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR. Tags: , , , .

Anwar Under Pressure? Politik ‘Gung-Ho’ Azmin Ali

10 Komen Add your own

  • 1. Ahmad Zaki  |  September 30, 2010 at 5:20 pm

    Depa nak jadikan isu politik dalam pilihanraya Galas ni, kononnya kerajaan+polis zalim dsb… taktik lama..

    Balas
  • 2. Abu  |  September 30, 2010 at 10:00 pm

    Buat Ahli-ahli politik dan juga penyokong parti politik..

    Perlukan Rumah untuk Disewa (Homestay) Sempena PRK Dun Galas Yang Akan Tiba Tak Lama Lagi. Hubungi saya sekarang (En Sham (013-3598445) untuk keterangan lanjut.

    Ada pelbagai rumah untuk disewa. Dari rumah Banglo hingga ke rumah teres. Selesa dan dekat dengan pengundi.

    Lengkap dengan kemudahan asas. Amat sesuai untuk dijadikan rumah negeri, bahagian mahupun cawangan.
    Yang penting harga berpatutan dan boleh ditawar.

    Cepat sebelum tawaran ini habis..
    – Anak jati Kelate di perantauan

    Balas
  • 3. anak babi  |  Oktober 1, 2010 at 4:47 pm

    oii.. pukimak..!
    kenapa hantar email sebarangan kepada semua orang hanya semata-mata nak mempromosikan blog teruk ni..?
    kan lebih bagus kalau ambik masa untuk memberi ajaran agama yang lebih berfaedah?
    tau cakap tapi tak tau buat..
    kalau pandai sangat, pergi la bertanding sendiri, buat apa nak kutuk-kutuk belakang?
    hanya tau buat dosa saja..
    kalau awak sendiri begitu baik, begitu mulia, begitu pandai, tak payah la guna taktik kotor untuk hantar spam mail promosikan blog pukimak ni..
    bodoh! babi!

    Balas
    • 4. hamba Allah  |  Oktober 2, 2010 at 9:32 pm

      Astaghfirullah, saya tak pasti anda ni penyokong parti mana, tetapi sekiranya anda adalah penyokong Pas, sepatutnya nada merasa malu untuk menggunakan bahasa kesat seperti itu., tapi daripada nama anda “anak babi”memang itulah bahasa yang diajar oleh ibu babi agaknya. Hakikatnya orang Islam diharamkan makan babi ataupun menyentuh babi, tapi nampaknya anda begitu mengagungkan makhluk laknat ni semata-mata nak jaga hati kawan mata sepet anda, tersangatlah malang!

      Balas
      • 5. anak babi  |  Oktober 3, 2010 at 8:22 pm

        jangan pura-pura la..
        nama saja hamba Allah..
        tutup pintu rogol cucu sendiri..
        cuba buka mata besar-besar, nampak tak orang-orang melayu yang tengah makan babi di damansara, bangsar, shah alam..
        cukup la bertopeng jadi orang baik.. hipokrit!
        Allah pun geleng kepala pasal gelagat orang-orang macam awak ni..
        simpan janggut macam kambing pula nak jadi alim..
        pi la!!!

      • 6. tok_mat  |  Oktober 4, 2010 at 10:42 am

        astaghfirullah..ko ni Islam ke x ni???

        bg kat aku, nas or hadith yang ckp, or nyatakan sifat Allah yang berkepala?? smpai ko tulis, Allah geleng kepala…ko tau sifat Allah?? aku xkisah pon ko nak mrh org pasal org anti ngn idola ko, tp jgn smpai libatkan Allah..

        igt sikit, murtad tu, bukan ngaku terang2 jek dengan lisan..tp perbuatan, tingkah laku, penulisan yang berserta niat dan keadaan yang waras, ko samakan sifat Allah dengan manusia, ley jatuh hukum murtad..jgn la gara2 politik, ko jd mcm ni…

        kalo xpuas ati sgt, n ko budget ok, bg email ko…kite further debate..xde hal..tp mau ada ilmu la..jgn nak jd pecacai…

  • 7. mayuham  |  Oktober 2, 2010 at 2:07 am

    Itu memang tak ada peliknya asalkan dapat apa yang dicita….pengaruh….kuasa….harta.

    Balas
  • 8. Wake Up!  |  Oktober 4, 2010 at 8:49 pm

    Lipas memanglah babi DAPig. Orang kafir bunuh orang Islam pun tak dikutuk atau dikritik. Mungkin Lipas suka kafir bunuh Melayu. Biarlah kalau boleh kafir tu bunuh dia dengan guna cara tu jugak.

    Langsung tak bersimpati dengan mangsa bunuh.

    Balas
  • 9. hamba allah  |  Oktober 5, 2010 at 4:59 pm

    penulis blog ini tak ada telur.. sebab dia tak berani tunjukkan nama dan muka dia sendiri dalam blog ini.. dari UMNO pun tak berani nak sebut.. kotek pendek telur kecut..

    cuma tahu main kutuk2 tikam2 dari belakang.. melayu mencaci melayu sendiri.. memalukan melayu dan islam..

    macam mana anwar berdosa pun, dia masih berani berdepan dengan orang ramai.. tapi penulis blog ini, terlindung dalam kulit penyu, kepala kecut, tangan kaki kecut, telur pun kecut..

    orang yang hanya tau sebar maklumat dari belakang tapi tak berani menampirkan diri di depan adalah orang yang paling keji dalam spesis binatang..

    tengok muka sendiri dalam cermin dan sedar kesalahan sendiri dan insaf la..

    jangan buat dosa lagi kutuk-kutuk orang.. melayu hipokrit..

    Balas
    • 10. tok_mat  |  Oktober 8, 2010 at 9:24 am

      mana la penulis blog, si raja petra..kalo btol la ko rasa pembangkangnye blogger brani, suh la raja petra balik..siap lari lagi blah g UK..ape cer bro?? hehehehehe….

      semua ke blogger pro pembangkang, tunjuk muka?? lekla..ko neh jumud sgt

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2010
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Capaian Umum

  • 75,303,277 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 BEST FITNESS TRACKERS OF 2016
    The 6 best fitness trackers of 2016By Simon Crisp, New Atlas, 30 November 2016.Many people strap on a fitness tracker or sport swatch to monitor how active they are, and in the hope it will help motivate them if they turn out to be more sloth-like than they'd expected. But which one is going to be right for you? Here New Atlas looks at some of the best […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • PPBM jangan gila talak, cuba anjur Persidangan!!!!
    Sibuk pencacai dan pencaci PPBM di sosial media menebar fitnah seolah-olah makan malam Presiden kosong.Najib beritahu mereka dalam ucapan penggulongan supaya jabgan sibuk hal parti orang. Dah macam orang gila talak.Cuba buat persidangan agong sendiri. Kita nak tengok berapa ramai dan muka-muka yang datang.Lihat salah satu acara PPBM di kubu kuat mereka di La […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: