Politik ‘Gung-Ho’ Azmin Ali

Oktober 1, 2010 at 11:30 pm 4 comments

Terdedahnya rakaman audio perbualan Ketua Reformis tentang agenda pembunuhan politik TS Khalid Ibrahim oleh Azmin disambut dengan senyum oleh ramai kenalan PKR. Minum malam tadi kedai Ad-Deen Taman Melawati; ramai ahli Gombak dan Ampang tertawa sesama sendiri dengan pendedahan rakaman ‘lama’ yang membayangkan Azmin akan menikam secara politik TS Khalid dari belakang. Memang busuk perancangan Azmin Ali ini.

Sayangnya, Azmin tak pernah nak tengok gelanggang sendiri. Di Gombak, ramai juga kenalan PKR yang bersiap nak membenam Azmin yang kelihatan terlalu sombong, bongkak, takabbur dan ujub dengan hubungan ‘istimewa’ nya bersama Anwar. Semua dilibatkan nama Anwar. ‘Saya membawa agenda Ketua Umum. Siapa bersama Ketua Umum di saat susah dan senang? Siapa? Kalau tidak ada saya; Anwar sudah lama jadi korban politik’. Ini suara Azmin sendiri yang berbicara dengan perwakilan ranting Gombak di sebuah kelab sekitar Melawati. Garang bunyi Azmin. Siap dengan amaran; Cabang Gombak memang BODOH kalau menolak saya. Saya adalah pelapis parti. Pemimpin yang telah diuji dalam segala segi.

Azmin nak bunuh TS Khalid. Nak bunuh Zaid. Nak tikam semua orang yang tak selari dengan cita dan aspirasi Ketua Umum

Azmin dah naik level – ‘pembunuh bersiri’ dalam politik PKR. Azmin nak jadi ‘serial killer’ kepada banyak pemimpin dalam PKR yang menganggu gugat kedudukannya. Setelah TS Khalid beri 2/3 projek PKNS kepada rakan baik Azmin; dia masih nak bunuh TS Khalid. Apa jenis ahli politik macam Azmin ini?

Orang tua selalu berkata – ‘orang memberi kita merasa; orang berbudi kita berbahasa’ tak ada dalam KAMUS POLITIK Azmin. Tak ada. Orang memberi, aku ambil; namun bunuh tetap ku bunuh juga. Ini strategi Azmin. Inilah yang berlaku kepada TS Khalid.

TS Khalid bukan ‘pemain politik’. Sebab itu Azmin dapat menarik ‘pemikir politik’ kem Khalid ke pusat. Nik Nazmi sudah jadi ‘gangster politik’ kepada Azmin. Siapa cakap, Nazmi balun. Pergi SINAR HARIAN, Azmin bersama Nik Nazmi balun Zaid tak cukup tanah.

Azmin sebenarnya sudah mencipta ramai musuh politik di dalam PKR. Ramai. Ramai yang dia terajang. Dia tikam. Dia pinggir. Dia lenyapkan. Dia ketepikan. Tanpa dia sedar, dia sudah mencipta satu generasi PKR yang akan pangkah dia semula. Ok, kalaupun Azmin menang kali ini – tapi suara tidak puas hati dalam PKR akan kekal menjadi ‘duri’ kepada Azmin.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Tan Sri Khalid, YB Azmin Ali.

Ada Tanda-Tanda PKR/DAP sokong Pembunuh Sosilawati??? Anwar Tolak Gaji RPK?

4 Komen Add your own

  • 1. Wake Up!  |  Oktober 4, 2010 at 8:45 pm

    Baguslah. Dah dia nak tikam semua orang, dia ingat orang lain pun tak boleh tikam dia?

    Balas
  • 2. hamba allah  |  Oktober 5, 2010 at 4:57 pm

    penulis blog ini tak ada telur.. sebab dia tak berani tunjukkan nama dan muka dia sendiri dalam blog ini.. dari UMNO pun tak berani nak sebut.. kotek pendek telur kecut..

    cuma tahu main kutuk2 tikam2 dari belakang.. melayu mencaci melayu sendiri.. memalukan melayu dan islam..

    macam mana anwar berdosa pun, dia masih berani berdepan dengan orang ramai.. tapi penulis blog ini, terlindung dalam kulit penyu, kepala kecut, tangan kaki kecut, telur pun kecut..

    orang yang hanya tau sebar maklumat dari belakang tapi tak berani menampirkan diri di depan adalah orang yang paling keji dalam spesis binatang..

    tengok muka sendiri dalam cermin dan sedar kesalahan sendiri dan insaf la..

    jangan buat dosa lagi kutuk-kutuk orang.. melayu hipokrit..

    Balas
  • 3. sulaiman  |  Oktober 5, 2010 at 5:41 pm

    geram betul
    nak cakap berapa kali pun masih tak paham-paham
    boleh tak jangan hantar spam email lagi
    pas monyet
    umno monyet
    monyet serang monyet
    nak serang pergi jauh-jauh
    tapi saya manusia!!
    jangan ganggu saya!!

    Balas
  • 4. Lauren Kleen  |  Oktober 6, 2011 at 7:03 pm

    Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; we have created some nice methods and we are looking to exchange methods with others, please shoot me an email if interested.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Oktober 2010
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,310,910 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 11 UNBUILT METROS AND FAILED RAPID TRANSIT SYSTEMS
    11 Unbuilt Metros & Failed Rapid Transit SystemsBy Morris M, Urban Ghosts Media, 21 February 2017.There’s something uniquely fascinating about unbuilt metros and other unfinished subway lines. The idea that - hidden away beneath our feet, in a shadowy realm unseen for decades by human eyes - there lie mysterious, sweeping tunnels that have been all but f […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • 22 tahun PM, Saudi tak hingin lawat Madey
    PRIME MINISTER NAJIB RAZAK WELCOMES KING SALMAN'S VISIT TO MALAYSIA, ANTICIPATES INCREASED TRADE LINKS AND PEOPLE TO PEOPLE TIES24th February 20171.      This weekend, we will welcome His Majesty King Salman Bin Abdulaziz Al-Saud, the Custodian of the Two Holy Mosques, for a State Visit to Malaysia at the invitation of Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Umno Nafi Terlibat Beri Geran Atau Dana Kepada Usahawan
    KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menafikan parti itu terlibat dalampenganjuran pemberian sebarang geran atau dana kononnya bagi membantu usahawan khususnya peniaga kecil dan syarikat baru dengan menjanjikan pulangan berganda dalam tempoh tertentu. Beliau berkata pihaknya telah menerima beberapa aduan berkaitan kewujud […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • LAPORAN TERKINI DARI NAUTICAL ALIYA
    MEMASUKI hari kelima pelayaran, kapal Nautical Aliya yang membawa pelbagai bentuk bantuan daripada rakyat negara ini kini sudahpun memasuki perairan Myanmar dengan keadaan cuaca dan laut yang baik, ia membantu memudahkan pelayaran.Wakil Perak Today berkata, sekitar jam 11 pagi tadi (waktu Malaysia), Nautical Aliya telah dihampiri Kapal Peninjau Tentera Myanm […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: