Barisan Idaman ‘Team Rakyat’ PKR

Oktober 9, 2010 at 11:51 am 6 comments

Suasana menjadi semakin panas apabila Rahimi Osman membuat kenyataan di Klang kelmarin. Tak perlu belajar politik, untuk mengetahui bahawa Rahimi juga pada hakikatnya ‘terperosok’ ke dalam game pemilihan yang sedang hangat berlangsung dalam PKR. Betul, apa yang Zaid tekankan semalam – bahawa dia TIDAK TERLIBAT langsung dengan pendedahan Rahimi. Kita kena selalu ingat, sepertimana juga Azmin yang mempunyai kelompok ‘hardcore’; Zaid juga begitu. Yang lebih penting, ‘hardcore’ Zaid adalah di kalangan mereka yang bijak dan mempunyai pengetahuan luar dalam mengenai politik Azmin dan Ketua Umum (KU).

KU memang kecewa dan tersentak dengan kenyataan Rahimi. KU selama ini percaya Latheefa Koya dan Saiful Izham sudah menjaga ‘hati dan kepentingan’ Rahimi secara menyeluruh. Jangan sampai Rahimi memberi masalah kepada kes liwat. Tiba-tiba, apa yang KU paling takut sudahpun terjadi. Sayangnya KU kepada Rahimi; sama sayangnya KU kepada Saiful. Inilah sebahagian daripada ‘cerita chinta’ yang ada dalam pejabat PKR.

Lama selepas kenyataan akhbar Zaid; ada diskusi khusus yang dibuat bagi meletakkan Zaid kembali di dalam ‘pentas’ PKR. Ini memang tidak disukai oleh KU. Tapi KU pun dah tak ada kuasa nak sekat pemikiran dan kehendak Kak Wan dan Izzah. KU sendiri macam dah tak percaya orang ‘dalam rumahnya’ sendiri berusaha keras nak menewaskan Azmin Ali. KU kecewa – kerana ini dengan sendirinya akan menyebabkan PKR akan terpecah belah.

Sudah banyak yang diperkatakan mengenai ‘senarai penuh’ kepimpinan Team Rakyat yang diinginkan di dalam parti:-

KU: Siapa lagi?
Presiden: Zaid Ibrahim
Timb Presiden: Izzah

Kalau senarai ini menjadi; PKR akan menyaksikan perubahan yang amat positif dan mendatangkan kesan jangka panjang kepada politik parti tersebut. Memang nampak macam ada ‘nepotisme’; tetapi lebih elok sedikit daripada ‘isteri-isme’ yang akan menyebabkan KU kelihatan seperti ‘lelaki’ yang tidak ada tulang belakang. Nepotisme lebih mudah untuk dijual kepada rakyat. Berbanding membenarkan Kak Wan hanya menjadi ‘pemimpin boneka’ yang tidak mempunyai kuasa.

Azmin boleh sahaja dilantik sebagai Ketua Penerangan nanti. Apa salahnya. Sebenarnya, semua ini akan menguji sejauh mana Azmin mampu ‘AKUR’ kepada keputusan demokratik warga parti.

Kak Wan nak termuntah dengan gambar ‘1st lady Azmin’ membuang undi. Kononnya bertudung – tetapi banyak mendatangkan masalah kepada rumah tangga Kak Wan selama ini. Hampir runtuh rumah tangga Kak Wan disebabkan oleh ST ni. Kak Wan tak boleh nak terima.

Ini membawa makna, bukan Kak Wan membenci ‘Azmin’; tetapi mereka tidak boleh menerima Shamsidar di dalam politik PKR. Ini adalah perkara terakhir yang mereka nak saksikan.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Tan Sri Khalid, YB Azmin Ali, Zaid Ibrahim. Tags: , , .

Jangan Berhenti Zaid Ibrahim!!! Dr Siew Sudah Buka Pekung?

6 Komen Add your own

  • 1. Habib Ahmad  |  Oktober 11, 2010 at 12:22 pm

    Pemberitahuan – Majlis-majlis Haul Imam Al-Haddad
    Siri Majlis-Majlis Haul Imam Abdullah bin Alawi Al-Haddad sedang di selaraskan di beberapa bandar di sekitar Malaysia selain dari di Lembah Kelang mulai 09 Oktober 2010 hingga 24 Oktober 2010. Tamu terulung dari golongan ulama’ antarabangsa terdiri dari Al-Allaamah Al-Habib Zein bin Ibrahim bin Semait dari Madinah, Al-Allaamah Al-Habib Umar bin Muhammad bin Hafidz dari Yaman dan Al-Habib Abdullah Attas Al-Habshi dari Makkah. Selain mereka, beberapa lagi ulama’ dari Malaysia dan rantau ini akan sampaikan kata-kata hikmah, sebahagiannya dari kalam Imam Al-Haddad berkaitan dengan tajuk tema tahun ini iaitu ‘YAKIN’ dengan selingan ghasidah dan nasyid masyhur dari ratusan syaír nukilan Al-Imam.

    Tarikh

    Zon Utara (Kumpulan A)
    Zon Timur (Kumpulan B)

    09 Oktober 2010
    Musalla Imam Asy-Syafie, Taman Jali, Kangar, Perlis

    12 Oktober 2010
    Masjid Kapitan Keling, Pulau Pinang
    Masjid Pasir Mas, Pasir Mas, Kelantan

    13 Oktober 2010
    Masjid Al-Bukhary, Alor Setar, Kedah
    Masjid Sultan Ahmad, Kemaman, Terengganu

    14 Oktober 2010
    Masjid Saiyidina Abu Bakar Assidiq, Bakar Arang, Sg Petani, Kedah
    Masjid At-Taqwa, Pekan, Pahang

    Zon Sentral

    15 Oktober 2010
    Masjid Al-Bukhary, Jalan Hang Tuah, Kuala Lumpur

    16 Oktober 2010
    Masjid Negeri Selangor D.E., Shah Alam, Selangor

    17 Oktober 2010
    Masjid Al-Falah, USJ 9, Selangor

    Zon Selatan/Timur (Kumpulan C)
    Zon Selatan/Barat (Kumpulan D)

    18 Oktober 2010
    Masjid Jame’, Bandar Maran, Pahang
    Masjid Sultan Iskandar, Batu Pahat, Johor

    19 Oktober 2010
    Masjid Jame’, Bandar Mersing, Johor
    Masjid Selat, Bandar Melaka, Melaka

    20 Oktober 2010
    Masjid Jame’ Kampung Melayu Majidi, Johor Baru, Johor
    Yayasan Al-Jenderami, Dengkil, Selangor

    21 Oktober 2010
    Yayasan Assofa, Rembau, Negeri Sembilan
    Masjid Layang-Layang, WP Labuan

    Zon Malaysia Timur 1 (Kumpulan E)
    Zon Malaysia Timur 2 (Kumpulan F)

    22 Oktober 2010
    Masjid Wan Alwi, Kuching, Sarawak
    Masjid At-Taqwa, Miri, Sarawak

    23 Oktober 2010
    Masjid Bandaraya, Kota Kinabalu, Sabah
    Masjid Baitul Aman, Kuala Lumpur

    24 Oktober 2010
    Masjid Habib Abdulrahman, Tawau, Sabah
    Madrasah Darul Faqih, Jalan Gelang Cincin, Segamat, Johor

    Nota: Majlis Utama di Masjid Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah pada 16 Oktober 2010 akan bermula pada jam 5:00 petang tepat. Selain itu, semua majlis-majlis di seluruh Malaysia bermula pada 5:30 petang tepat. Diharap hadirin dan hadirat dapat bersama majlis-majlis ini sebelum waktu mula tersebut. Semua Muslimin dan Muslimat dijemput hadir. Diminta Hadirin dan Hadirat mematuhi halal/haram, sunnah/makruh dan adab semasa didalam majlis-majlis ini.

    Majlis di Melaka belum dipastikan lagi.

    Sila santau semula jadual diatas kerana kemungkinan adanya apa-apa perubahan yang terpaksa dilakukan.

    Sebarang pertanyaan boleh di kemukakan ke hak@alhawi.net

    Balas
  • 2. Habib Ahmad  |  Oktober 13, 2010 at 3:30 pm

    Mimpi Berjumpa Rasulullah saw – Habib Munzir : http://wp.me/piAx4-36C dan Pengajian Kitab 40 Hadits Syeikh Fahmi Zamzam : http://wp.me/piAx4-36z

    Balas
  • 3. Habib Ahmad  |  Oktober 14, 2010 at 11:48 am

    Jadual Majlis-majlis Haul Imam Al Haddad 2010 : http://wp.me/piAx4-2Wo
    Mimpi Berjumpa Rasulullah saw – Habib Munzir : http://wp.me/piAx4-36C
    Haul Al Imam Abdullah Ibni Alawi Al Haddad di Al Jenderami : http://wp.me/piAx4-35n
    MAJLIS-MAJLIS DI MAF SEPANJANG OKT 2010 : http://wp.me/piAx4-30o
    Pengajian Kitab 40 Hadits Syeikh Fahmi Zamzam : http://wp.me/piAx4-36zm
    SPECIAL EVENT MUHADDITH AL SHARIFF MOHAMED IBRAHIM EL-KETTANY : http://wp.me/piAx4-36M
    Kisah Nabi Musa Membelah Laut Merah Terbukti secara Ilmiah : http://wp.me/piAx4-310
    Majlis Haul: Faedah Menghadirinya : http://wp.me/piAx4-33j
    Bid`ah : Yang Baik dan Yang Buruk : http://wp.me/piAx4-365

    Balas
  • 4. ana  |  Oktober 15, 2010 at 8:06 pm

    sumpah awak mati cepat..
    sumpah anak bini awak cepat..
    sumpah tujuh generasi awak mati cepat..
    sumpah agama yang awak anuti hilang dalam dunia..

    insaf la dan kembali ke ajaran Allah yang sebenarnya..

    Balas
  • 5. Yuhu  |  Oktober 19, 2010 at 9:45 am

    Patutnya kita doakan kebaikan untuk orang, doakan dia bertaubat, doakan dia mendapat hidayah…bukan doakan orang pecah perut opppssss silap bukan doakan mati cepat, doakan agama hilang…..apa punya pencacai PR daaa….ajaran sapa ni?

    Balas
  • 6. Hunter Sortor  |  Oktober 3, 2011 at 8:36 am

    Hi, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam responses? If so how do you protect against it, any plugin or anything you can recommend? I get so much lately it’s driving me crazy so any support is very much appreciated.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Oktober 2010
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,303,277 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 BEST FITNESS TRACKERS OF 2016
    The 6 best fitness trackers of 2016By Simon Crisp, New Atlas, 30 November 2016.Many people strap on a fitness tracker or sport swatch to monitor how active they are, and in the hope it will help motivate them if they turn out to be more sloth-like than they'd expected. But which one is going to be right for you? Here New Atlas looks at some of the best […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • PPBM jangan gila talak, cuba anjur Persidangan!!!!
    Sibuk pencacai dan pencaci PPBM di sosial media menebar fitnah seolah-olah makan malam Presiden kosong.Najib beritahu mereka dalam ucapan penggulongan supaya jabgan sibuk hal parti orang. Dah macam orang gila talak.Cuba buat persidangan agong sendiri. Kita nak tengok berapa ramai dan muka-muka yang datang.Lihat salah satu acara PPBM di kubu kuat mereka di La […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: