Zaid Yang Akhirnya Tewas

November 8, 2010 at 1:11 pm 1 komen

Pagi tadi, hampir 3 bas penyokong Zaid Ibrahim tiba di hadapan rumah Zaid. Semuanya datang dengan wajah yang sugul. Mak Cik Leha, seorang aktivis reformasi lama di dalam PKR Pulau Pinang; menzahirkan rasa kecewa yang teramat sangat dengan keputusan Zaid. Mak Cik Leha, bukan penyokong PKR yang buta. Bukannya penyokong PKR yang taklid. Bukannya penyokong PKR yang tak ada otak. Zaid lain. Zaid betul-betul lain. Ini semua ayat yang mereka katakan sewaktu sampai di hadapan rumah Zaid.

Daripada 3 buah bas; 1 bas daripada kawasan Permatang Pauh. Bayangkan, kawasan Ketua Umum pun ada yang sokong Zaid. Walaupun musim hujan; dengan cuaca yang tak berapa elok; nak juga mereka jumpa Zaid dan melahirkan kekecewaan tentang apa yang berlaku. Janganlah Ketua Umum ingat semua orang PKR akan ikut cakap dia nak jadikan PKR – Parti Keluarga. Ramai yang tak setuju dan menyampah dengan sikap seperti itu.

Kenapa media baru PKR sendiri tak mahu terima hakikat; berapa banyak bas yang Anwar nak taja pergi ke mahkamah untuk dengar kes liwat pun tak dapat sambutan. Dulu janji, setiap minggu akan ada 5 bas dari Permatang Pauh datang ke Mahkamah Jalan Duta. Tahan 2 minggu. Lepas itu, senyap kembali. Sebabnya, memang dah tak ada orang nak pergi.

Secara keseluruhannya, pemilihan PKR sememangnya satu ‘political hoax’ untuk mengesahkan Azmin Ali; dan beberapa kerat orang PKR sendiri dapat duit terpijak. Ada kawan-kawan di dalam Pejabat Anwar sendiri berkata – antara yang paling kaya adalah seorang yang bernama Radin Shamsulkamar. Katanya dapat hampir RM900,000 bagi memastikan perjalanan pilihanraya baik; dan pastikan Zaid Ibrahim tewas.

Kepada mereka yang memang follow ‘twitter’ Azmin Ali; pasti nampak bagaimana Azmin dengan SOMBONG dan BONGKAK menyatakan bagaimana dia berjaya menawan Sabah. Bagi menyatakan dia telah ‘LENGITKAN’ (kalah teruk) Zaid di Sabah.

Tawau – Azmin (553 undi); Zaid (4 undi)
Libaran – Azmin (881 undi); Zaid (107 undi) dan MKA (10 undi)
Papar – Azmin (124); ZI (28) dan MKA (2 undi)

Inilah strategi Azmin pun. Kedua-duanya; Zaid Ibrahim dan Mustafa Kamil Ayub adalah orang UMNO. Kalau Zaid dikatakan sebagai kuda trojan; MKA dikhabarkan sebagai ‘Orang Muhyiddin’ dalam PKR. Betul punya desperate nak menang.

Semuanya Azmin nak bentis. Yang penting dia lepas.

Disaat menulis artikel ini; dikhabarkan 8 buah bas lagi akan datang dari Pahang dan Johor. Semuanya menyokong Zaid Ibrahim

Ada yang minta Zaid masuk DAP atau PAS; dan mereka akan sama-sama ikut Zaid Ibrahim. Ramai juga yang akan ikut Zaid ni.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Hillary dan Sokongan Kepada Anwar? Anwar? Mustaffa Pun Tak Puas Hati Brother!!!

1 Komen Add your own

  • 1. Habib Ahmad  |  November 9, 2010 at 11:11 am

    Jadual Program Tafaqquh Fiddin Bersama Syeikh Muhammad Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki – November 2010M/-Dhulqaedah – Dhulhijjah1431H

    Tarikh: 30Dhulqaedah 1431H/7 November 2010 (Ahad)
    Masa: Maghrib
    Lokasi: Masjid at-Taqwa, TTDI

    Tarikh: 1 Dhulhijjah 1431H/8 November 2010 (Isnin)
    Masa: Kuliah Dhuha
    Lokasi:Masjid an-Nur, USJ 4, Subang Jaya

    Masa: Maghrib
    Lokasi: Masjid, Kota Damansara

    Tarikh: 2 Dhulhijjah 1431H/ 9 November 2010 (Selasa)
    Masa: Kuliah Dhuha
    Lokasi: Masjid at-Taqwa TDDI

    Masa: 2.30 petang
    Lokasi: BS 24, APIUM (Tajuk “Cabaran semasa pengajian Islam”. Majlis anjuran Jabatan Fiqh dan Usul UM dan Jabatan Akidah dan Pemikiran Islam UM)

    Masa: Maghrib
    Lokasi: Surau ar-Rahmah, Seksyen 8, Shah Alam.
    Dicatat oleh al-fagir abu zahrah di 19:43
    Label: Syaikh Nuruddin

    Dikirim dalam Majlis Ilmu | Label: Ahlulbait, hadis, Kitab, Majalah Islam, Majlis Ilmu, Manakib, Pengajian, sanad, sirah, syeikh, Tasawuf

    Jadual Program Tafaqquh Fiddin Bersama Syeikh

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2010
I S R K J S A
« Okt   Dis »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Capaian Umum

  • 75,318,030 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • SELAMAT HARI RAYA
    SELAMAT HARI RAYATO ALL MUSLIM BLOGGERS AND FRIENDSMAY THIS JOYOUS OCCASION BRINGS US TOGETHER IN PEACE

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • PERUTUSAN AIDILFITRI SULTAN PERAK DARUL RIDZUAN SULTAN NAZRIN MUIZZUDDIN SHAH
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh ALLAHU AKBAR!   ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR WALILLAH ILHAM.   Ramadan telah memberikan seluas kesempatan kepada kita untuk mendampingkan diri dengan ILAHI, membolehkan manusia kembali kepada fitrahnya yang asal, dalam keadaan suci dan tulus setelah dibersihkan dengan amalan berpuasa, dilengkapkan pula d […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: