Dah Dapat ‘Nota’; Jangan Tangguh Lagi!

November 24, 2010 at 10:33 pm 5 comments

Akhirnya,  Anwar berjaya mendapat ‘nota’ yang dianggapnya sebagai ‘bible kemenangan’ untuk membebaskan diri daripada kes liwat. Habis macam-macam nama diberikan Karpak kepada Dr Siew. Robot. Bodoh. Diprogram. Konspirasi. Semua dah dinyatakan oleh Karpal. Ini semua strategi yang membuktikan bahawa pasukan pembelaan mula berasa semakin terdesak dan tersedak dengan segala bukti yang disusun baik oleh pendakwa.

Sememangnya elok agar nota ini diberikan kepada Anwar. Yes, memang ianya akan digunakan sebagai alat untuk mempertahan diri. Anwar deserves a ‘fair trial’. Pihak pendakwa wajar menghilangkan rasa takut dan membenarkan segala nota ini diperoleh oleh Karpal dan pasukan pembelaan.

Nota Dr Siew akan pastinya menyatakan secara menyeluruh tentang analisa seorang Dr pakar. Masalah kepada Karpal dan pasukan pembelaan adalah sikap Dr Siew yang sangat ‘humble dan merendah diri’. Dr Siew bukannya seorang pakar yang boleh dibeli. Macam-macam sudah di ‘offer’ oleh kumpulan Karpal. Tapi satu pun tak mahu diterima oleh Dr Siew. Ini yang buat Karpal bengang dan mula meroyan dalam mahkamah.

Bahasa – Jadi Masalah?

Sampai soal penghakiman yang dibuat dalam Bahasa Inggeris pun dipertikaikan. Anwar patut buka mata; buka telinga – Karpal banyak bercakap dalam Bahasa Inggeris atau BM? Cuba dengar. Jangan sibuk dengan Bahasa yang digunakan dalam penghakiman. Soalnya, yang selalu bercakap dalam BI pun dia juga. Sudahnya, kena bayar RM70 ribu sebagai denda. Kita tahulah, kalau setakat RM70 ribu; Pak Saidin pun boleh bayar. Pak Din yang dapat macam-macam kontrak di Selangor pastinya boleh bayar. Silap-silap, Pak Din siap boleh bagi tips lagi kepada Mahkamah. Demikian hebatnya kalangan orang yang ada disekeliling Anwar. Semuanya semakin kaya raya.

Kita harap, Anwar dapat meneruskan kes LIWAT ini – tanpa sebarang edisi tangguh menangguh lagi. Kalau serius dengan slogan, ‘Melaksana Agenda Rakyat’; Anwar patut juga membenarkan rakyat mendapat kebenaran di sebalik kes liwat yang semakin panjang ini.

Adalah juga menjadi ‘agenda rakyat’ untuk membolehkan mereka mendapat ‘cerita sebenar’ di sebalik kes liwat ini. Selagi Anwar melewatkan proses mahkamah; selagi itulah ‘agenda rakyat’ tergendala kerana terus dinafikan kisah sebenar di sebalik kes tersebut.

Anwar boleh tidur dengan ‘nota’ Dr Siew. Harap-harap Anwar dapat memberikan ‘feedback’ jujur kepada Karpal tentang apa yang sebenarnya telah berlaku pada petang itu. Jangan tangguh lagi ya!

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Reformasi PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Tema Kongres Nasional sepatutnya: ‘Mempertahan Dosa Liwat’ Sumbangan Menteri Besar Pakatan Rakyat kepada Rakyat?

5 Komen Add your own

  • 1. rakyat  |  November 25, 2010 at 2:28 am

    udah le wahai bapak2..ibu2..bawa2 le ngucap..sumanya 2 x 5.ni masa dia..masa tuan2 tk tau bl lg…sbb pasti da punya masa tuan2..ujian Tuhan pd suma umat…klu kes ni belaku pd tuan2..’bunuh diri pe gamaknya’…dh la….

    Balas
  • 2. rakyat  |  November 25, 2010 at 2:35 am

    udah2 le ya……kwn tu dh jatuh..wat pa nak pijak2 lg…kembali lh ke ISLAM..YG PELU TUAN2 WAT..BESEDIA..KOT2 LPS NI ALLAH UJI TUAN2 PULAK…2 PEKARA PLG ENAK DILAKUKAN..KATA KAT ORANG,ORG TU TK BLS BALIK N TK BAYAR UTANG…LINGKUP2

    Balas
    • 3. Tanpa Nama  |  Disember 3, 2010 at 10:42 pm

      Setuju, harap jgn tuhan bagi kita ujian yg berat, tak terpikul nanti.

      Balas
  • 4. meluat dah.  |  Disember 9, 2010 at 7:33 pm

    Bak kata pepatah,berani kerana benar,kalau betul2 berani mengatakan yg dituduh tak buat benda2 gu tu wat pa takotkan nak hadapi perbicaraan tu,buktikan….tp selalunya la kan ,orang yg selalu dok cari helah ni benda tu mmg dia buat la kan..inikah pemimpin yg patot dijadikan contoh.& ikutan?Jangan terlalu taksub dengan pemimpin kita,ni baik dalam umno ka, pas ka,keadilan yang hanya untuk Anwar sj ka.Rasa2nya baiklah kita berbalik kpd Al Quran & Sunnah Nabi kita..Itu yang terbaik bg ISLAM saluruhnya….

    Balas
  • 5. Lizeth Wilczewski  |  Oktober 3, 2011 at 3:34 am

    I am really loving the theme/design of your blog. Do you ever run into any browser compatibility problems? A couple of my blog readers have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any advice to help fix this problem?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2010
I S R K J S A
« Okt   Dis »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Capaian Umum

  • 75,321,622 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 12 COOL SCI-FI GADGETS THAT YOU CAN BUY TODAY
    In a world where watches monitor your heart rate, and phones convert your voice to text, anything can seem possible. But even though technology continues to defy boundaries, many people wonder whatever happened to the gadgets they saw in science fiction as kids. Well, as this infographic by Who Is Hosting This shows, many of them exist - and are for sale!Inf […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Dulu, kini, selamanya Madey menipu untuk nyamun
    1.Semasa mengambilalih pimpinan UMNO dari Hussein Onn dalam perhimpunan agong 1981 itu Madey telah berjanji kepada ahli-ahli UMNO melalui perwakilan di Dewan Nirwana, Hotel Hilton, yang beliau meminta rakyat memberikan ‘signal’ jika ada tanda-tanda yang ada segelintiran rakyat yang tidak menyukai beliau. Dengan tanda-tanda itu beliau berjanji akan mengundurk […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: