RPK, Senjata Makan Tuan & Wikileaks

Disember 15, 2010 at 11:48 am 3 comments

RPK sudah angin satu badan dengan Anwar dan Pakatan Rakyat. Pada RPK, Anwar dan PR sudah terlalu manja dan tidak mampu nak berpolitik secara JANTAN. Balik-balik nak mengharapkan orang. Balik-balik nakkan semua orang menganggap dia sebagai DEWA dan tidak mempunyai sebarang kesalahan. Kalau semua nak tunjuk baik; tapi pada hakikatnya tidak – nak buat macamana. RPK memang daripada dulu; walaupun banyak bergantung secara material kepada Anwar; tidak teragak-agak juga nak menyerang jika dirasakan ada kebenaran.

RPK mungkin dah terbaca ‘statement’ penuh Anwar mengenai Wikileaks. Bukan sahaja Anwar tidak menangani isu Wikileaks secara ‘intelektual’; malahan merepek kepada soal ‘ugutan bunuh’ dan bagaimana dia mendapat layanan istimewa di Kedutaan Turki.

Inilah masalah dengan Anwar; dia tidak boleh orang lain sentuh dia. Dia tahap dewa. Ini yang RPK kata; Anwar ni tidak boleh kena waima satu ‘pelempang’ pun. Manja. Main politik ‘ayu’ dan kononnya innocent. Tapi kalau cakap berdegar-degar.

RPK hanya menyatakan perkara yang sepatutnya Anwar dan PR buat sekian lama. Reform? Langsung tak menjengah minda orang PR. Yang ada? Burukkan orang; dan nak pastikan Putrajaya menjadi milik mereka dengan politik dendam. PAS pula main jenis ikut sahaja. Tak ada fikiran dan idealisme sendiri.

RPK kata:-

No lah, stop crying like a baby. Whoever said that this is a fair fight? Of course it is not a fair fight. Who the hell cares whether the fight is fair or not? Do we not also fight dirty whenever we can get away with it?

Look at the spins from both Barisan Nasional and Pakatan Rakyat about me. Even the mainstream media has written a lot of lies about me. I am in Brisbane. I live in Trinity Court in London. Kalimullah is supporting and financing me. I got drunk and fell into a monsoon drain in London although there are no drains in the whole of London. I am a fugitive although there are no pending charges against me. And so on and so forth.

The fight is dirty. But I don’t cry about it. I just fight back. And when I hit back I hit back harder than they can ever hit me.

The opposition can’t even take a small slap on the face. I kick Umno and Barisan Nasional in their balls but I give the opposition a small slap. And when I do they scream that I have been bought over by Umno or Najib.

==============================

Anwar dah semakin kurang ‘pengikut’ tegar. Yang ada – hanyalah mereka yang sentiasa bergantung kepada Anwar untuk mencari makan. Nak buat macamana. Nak elak ‘soru’ miss.
Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

WIKI’LICK’ Beri Masalah Kepada Anwar! Gantung Parlimen – Grand Strategy Anwar?

3 Komen Add your own

  • 1. Wake UP!  |  Disember 15, 2010 at 1:37 pm

    Mungkin CIA dah bosan dengan ejen paling bodoh pernah direkrut oleh mereka.

    wakakaka

    Balas
  • 2. yafahana  |  Disember 21, 2010 at 5:28 pm

    Rakyat sudah semakin bosan dengat gelagat parti pembangkang.Sepatutnya peluang yang telah diberi rakyat gunakan untuk kebajikan rakyat.Fikir bagaimana nak bantu beban rakyat,dgn harga barang yang meningkat,pengangguran siswazah.Duduk fikir dan bahas secara rasional dan profesional cara mengatasi masalah rakyat,bukan terjerit-jerit dalam parlimen macam orang yang tak tamadun.Cara perbahasan biarlah mengikut tatacara parlimen.Inikah contoh yang terbaik yang boleh ditunjukkan kepada anak muda. Kalau anak muda kurang ajar jangan marah mereka.Tampar muka sendiri kerana contoh itu datang dari kita.

    Balas
  • 3. Yasmin Hurns  |  Oktober 4, 2011 at 3:23 am

    Hey there I am so happy I found your site, I really found you by mistake, while I was searching on Yahoo for something else, Regardless I am here now and would just like to say thanks for a incredible post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to look over it all at the moment but I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the excellent job.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2010
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,320,379 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • RCI forex: BNM "cover" Nor Yakcop? Madey salahguna OSA
    Baca di Msiakini https://www.malaysiakini.com/news/392639Adakah Dato Tajuddin Bursa KL anak didik Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan BNM cuba tutupkan kes?Ada satu peguam Pashtun mulut tak tahu tutup masih cuba tanpa segan dan silu cuba selamatkan Madey?https://www.malaysiakini.com/news/392650Tun M put BNM scandal under OSA? Ohhhh.Nothing2hide, right? Is this wh […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: