Gantung Parlimen – Grand Strategy Anwar?

Disember 18, 2010 at 12:12 pm 2 comments

Susah kita nak percaya, seorang ‘pejuang’ seperti Anwar TIDAK BERANI berdepan dengan Jawatankuasa Hak Parlimen – dan hanya mahukan Ambiga mewakili dirinya. Anwar dengan sendirinya sudah menjadikan Parlimen sebagai MAHKAMAH yang boleh dia persendakan dengan acara penangguhan, bangkangan, kritikan, cubaan menurunkan Pandikar – saling tak tumpah sepertimana yang dibuatnya di mahkamah.

Isu asas – KEGAGALAN Anwar menjawab tuduhan yang dikemukakan di dalam mahkamah. Kalau Anwar dengan lidah yang cukup licik mengatakan 1Malaysia adalah juga idea 1Israel dan APCO menjadi dalang kepada semuanya. Apabila diminta memberikan bukti; sudah tentulah dalam bentuk proposal APCO kepada Kerajaan. Anwar GAGAL. Mula Anwar keluarkan cerita mengenai Polis dalam PDRM; dan beberapa kali CUBAAN nak mengheret YDP Agong ke dalam kemelut peribadinya sendiri.

Semuanya bermula dengan ucapan Anwar pada 30hb Mac 2010; bagaimana APCO adalah sebuah syarikat yang bertanggungjawab dalam menentukan 1Malaysia akan menjadi MODEL KERAJAAN pimpinan Najib. APCO menyediakan tugasan mengenai komunikasi itu betul. Tapi 1Malaysia = 1Israel ini; apa ASAS tuduhannya? Serkap jarang?

22 Mac 2010
· BBCBN beri Anwar kata dua, minta maaf atau diambil tindakan
· Anwar given a week to explain ‘One Israel’ jibe (Datuk Seri Anwar Ibrahim has been given a week to explain to the Dewan Rakyat his “One Israel” remark that triggered an outrage among Barisan Nasional (BN) lawmakers who described the claim as baseless and libellous).

· The motion to haul up the PKR de facto leader was made by a BN backbencher, Kota Belud MP Datuk Abdul Rahman Dahlan.
· It was moved under Parliamentary Standing Order number 37 1 (A).
· Pandemonium in the house over ‘One Israel’
Pada masa yang sama, kes liwat sudah masuk ke ‘sesi panas’. Saksi-saksi utama sudah mula dipanggil. Anwar makin tertekan – dan memerlukan GRAND DESIGN bagi memastikan dia dapat memastikan kerajaan akan lebih tertekan. Imej ‘MANGSA KONSPIRASI’ mesti didokong oleh satu lagi IMEJ yang lebih nampak terkait dengan RAKYAT. Kisah sodomi tidak melibatkan rakyat. Ini soal personal. Sudah beberapa bulan – kes liwat TIDAK DAPAT dan GAGAL menarik jumlah sokongan yang baik. Justeru, perlu ada IMEJ lain yang boleh mengajak rakyat kembali ke jalanan atas nama DEMOKRASI 2.0.

Semua ini sudah dirancang. Malahan, penambahan JUMLAH YANG DIGANTUNG juga dirancang melalui PROVOKASI. Anwar mahu jadikan ini sebagai tekanan kepada pembangkang.

Kita mesti selalu membuka mata; bahawa dengan Anwar TIDAK ADA yang berlaku dengan sendiri. Semuanya dirancang rapi. Semuanya disusun dalam kerangka ‘tindakan strategik’ yang boleh meletakkan Kerajaan di bawah keadaan defensif.

Liwat – kes peribadi. Kalau kes gantung Parlimen; Anwar dengan sendirinya BERJAYA mewujudkan ‘asas baru’ untuk menentang kerajaan.

Maka, kita akan terus melihat JELAJAH DEMOKRASI, MEMPERTAHAN MARUAH di seluruh Negara. Inilah taktik. Inilah grand design. Amacam? Handal tak Pak Sheikh?

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, YB Azmin Ali. Tags: .

RPK, Senjata Makan Tuan & Wikileaks Idea RM100 Bilion Pakatan Rakyat?

2 Komen Add your own

  • 1. fahmy20  |  Disember 18, 2010 at 4:25 pm

    buktinya ader la.. kalau benar tk terlibat dgn apco, why YP-Speaker meluluskan usul gantung tugas anwar?? kenapa Usul nk hurai 1Malaysia ditolak?? “Muktamad, Muktamad, Muktamad” mesti ada arahan lain yang muktamad…

    Balas
  • 2. Tanpa Nama  |  Januari 4, 2011 at 1:40 pm

    jangan tunggu lama-lama … selesaikan segera kes Anu War VS Saiful Bukhari … aku yakin hanya Sungai Buluh mampu membendung kesongsangan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia … As Sheikh Sivaji Anu War Berahi Al Juburi

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2010
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,303,277 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 BEST FITNESS TRACKERS OF 2016
    The 6 best fitness trackers of 2016By Simon Crisp, New Atlas, 30 November 2016.Many people strap on a fitness tracker or sport swatch to monitor how active they are, and in the hope it will help motivate them if they turn out to be more sloth-like than they'd expected. But which one is going to be right for you? Here New Atlas looks at some of the best […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • PPBM jangan gila talak, cuba anjur Persidangan!!!!
    Sibuk pencacai dan pencaci PPBM di sosial media menebar fitnah seolah-olah makan malam Presiden kosong.Najib beritahu mereka dalam ucapan penggulongan supaya jabgan sibuk hal parti orang. Dah macam orang gila talak.Cuba buat persidangan agong sendiri. Kita nak tengok berapa ramai dan muka-muka yang datang.Lihat salah satu acara PPBM di kubu kuat mereka di La […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: