Tewas Pula Dengan Anifah Aman…

Januari 9, 2011 at 11:58 pm Tinggalkan komen

Anwar kena selalu mengingatkan diri; ‘advantage’ sebagai Menteri bukan hanya berlaku sekarang. Zaman Anwar jadi Menteri; jadi Timbalan Perdana Menteri – berapa banyak kes rasuah, salahguna kuasa, menggunakan kuasa Polis, menggunakan sergahan, menggunakan gertakan oleh Anwar – digunapakai untuk ‘solidified’ kuasa di tangannya. Ini bukan perkara baru. Anwar pun memang handal dan gagah bab ini. Sampaikan ADC cabuk pun boleh digunakan untuk sergah Ketua Polis Negeri. Anwar pernah buat.

Justeru, bila kalah di dalam mahkamah perundangan semalam; dengan kes yang difailkan kepada Anifah Aman – Anwar tak perlu meroyan dan menjadi separuh gila. Jangan anggap kalau jadi Ketua Pembangkang – Anwar boleh dapat advantage. Jangan ingat kerana dia Ketua Pembangkang; MAHKAMAH mesti kena dengar cakap dia. Kalau dah keputusannya tidak bersama dengan Anwar; apa masalahnya? Sudah-sudahlah tu untuk menuduh semua pihak AGAINST apa yang Anwar mahukan. Payah kalau macam ini.

Apa, waktu Anwar jadi TPM; tak ada Anwar sergah MAHKAMAH? Anwar tak ada ‘kaw tim’ Hakim? Anwar tak ada nak sorok perkara bawah ‘carpet’? Tak ada? Janganlah buat tuduhan macam Anwar itu maksum sangat daripada dosa politik.

Hari ini, disebabkan tsunami politik 2008; banyak perkara dah berubah. Mahkamah nak sokong kerajaan sentiasa? Belum tentu. Kakitangan kerajaan nak sokong kerajaan setiap masa? Belum tentu. Mereka yang makan pencen kerajaan; akan sokong kerajaan sampai bila-bila? Belum tentu.

Disebabkan lanskap baru ini; Anwar dan pembangkang ada ruang yang lebih luas. Gunalah cabang mana pun. Sama macam kes LIWAT: kalau betul kerajaan nak ‘kenakan’ Anwar; dah lama Anwar masuk dalam. Ini tidak; segala macam cara digunakan bagi melewat-lewatkan kes. Ini semua dah berlaku lama. Rakyat pun dah jadi bosan.

——————————

An absurd decision today and worse still with no reasons given. It appears that now a Minister [and the Govt (vicariously)] cannot be sued for defamation. The decision gives any Minister a carte blanche to defame anyone and be “immune” to defamation suits. A miscarriage of justice, yet again.

Lately there is a disturbing trend in Dsai’s defamation suits – especially when it involves Ministers and VVIPs – they get away at a very early stage of the suit (before trial in court) – so that they need not have to sit in the witness box to be cross examined at full trial.

Another disturbing trend lately is to, not only strike out at the interlocutory (early) stage, but also impose hefty and punitive costs on DSAI (to be paid to the other side). This is to serve as a deterrent on Dsai from filing similar suits in future. How then will Dsai ever get Justice?

———————————————————————————————

Demikianlah statement yang dibuat SM Nair semalam. Diletakkan di dalam blog Anwar. Soal RISIKO untuk mengemukakan saman ini benda biasa. Takkan itupun Anwar tak boleh nak jangka. Kalau setakat banyak tu; selama ini Anwar rahsiakan duit Bank Negara berbilion ringgit; apa jadi? Senyap?

Anwar kena tahu la bab risiko ni …. and stop being a sore loser! Boleh Pak Sheikh?

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Anwar Nak Bermubahalah di Tenang? Solat Hajat Untuk Selangor: Atau Untuk Anwar?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2011
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,310,574 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 SIGNS OF THE SMARTPHONE ZOMBIE PLAGUE
    10 Signs Of The Smartphone Zombie PlagueBy Geordie McElroy, Listverse, 20 February 2017.Smartphones have transformed society. Paradoxically, this powerful social tool also isolates us. People report staggeringly high rates of device addiction. Phone distraction is leading to a spike in traffic fatalities and crimes committed against gamers.Some urban areas a […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • LAPORAN TERKINI DARI NAUTICAL ALIYA
    MEMASUKI hari kelima pelayaran, kapal Nautical Aliya yang membawa pelbagai bentuk bantuan daripada rakyat negara ini kini sudahpun memasuki perairan Myanmar dengan keadaan cuaca dan laut yang baik, ia membantu memudahkan pelayaran.Wakil Perak Today berkata, sekitar jam 11 pagi tadi (waktu Malaysia), Nautical Aliya telah dihampiri Kapal Peninjau Tentera Myanm […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: