Solat Hajat Untuk Selangor: Atau Untuk Anwar?

Januari 10, 2011 at 9:02 pm 5 comments

Kemampuan mengumpul 8,000 orang di Stadium Malawati semalam adalah di atas ‘kekuatan’ dan kemampuan PAS untuk mengajak ahli daripada seluruh Selangor untuk tujuan itu. Dalam banyak usaha menarik perhatian, tema ‘Selamatkan Selangor’ diletakkan di kampung-kampung dan taman-taman. Selangor mesti diselamatkan. Daripada apa? Kerana apa? Tidak perlu untuk dijawab sangat. Yang penting kena tarik ribuan manusia bersembahyang hajat di dalam stadium.

Kenapa ramai orang PKR tak turun? Itu pun memang menjadi tanda tanya di dalam majlis tersebut. Kebanyakannya orang PAS. Ada yang datang daripada Kuala Selangor, Ijok, Batang Berjuntai, Sekinchan dan Sabak Bernam. Komitmen mereka terhadap perjuangan memang luar biasa. Sayangnya, tak sampai 100 orang PKR yang hadir.

Yang menjadikannya lebih sedih dan mengecewakan; apabila diselitkan Solat Hajat untuk – KESELAMATAN DAN KESEJAHTERAAN ANWAR. Memang jadi isu semalam. Ramai yang keluar stadium kerana tak setuju isu Anwar (peribadi; isu liwat) dipakejkan sekali dalam usaha Selamatkan Selangor.

Pelik tetapi benar. Dalam pada bercakap mengenai ‘Selamatkan Selangor’ – terkeluar juga ayat ‘Selamatkan Anwar’. Apa pentingnya Anwar dalam isu Selangor ini? Kalau setakat sebagai Penasihat Ekonomi Negeri; Anwar tak layak rasanya nak meletakkan diri sebegitu hebat.

Kita bukan bercakap secara suka-suka. Pimpinan PAS Selangor pun ramai yang tak setuju dengan teknik ‘HIJACKING’ yang selalu digunakan oleh Anwar untuk mendoakan dirinya. Anwar sudah meletakkan dirinya LEBIH BESAR daripada Sultan Selangor pun.

Kesejahteraan Selangor tidak ada kena mengena dengan kes LIWAT Pak Sheikh. Tak ada kena mengena langsung. Sayangnya, bila Anwar dah gunakan pentas Solat Hajat PAS untuk kepentingan diri – apa lagi yang nak kita katakan.

Wak-wak, pak cik makcik, abang kakak yang ada di luar stadium semalam geleng kepala. Tak tahu macam mana agenda NEGERI; sudah disekalikan dengan agenda LIWAT. Kalau makbul doa 8,000 orang semalam; mahunya LEPAS BEBAS Anwar daripada kes liwat.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Tewas Pula Dengan Anifah Aman… Pertahankan Buku Jingga!

5 Komen Add your own

  • 1. syamsul  |  Januari 10, 2011 at 11:16 pm

    kalau jadi BARUA serah kat Pas..itu lah depa layak ponn

    Balas
  • 2. eekaa  |  Januari 10, 2011 at 11:40 pm

    Ya ke begitu, mak oii, tak larat dah nak cakap. benda jahat tak terlepas dengan sembahyang hajat politik.

    Balas
  • 3. Habib Ahmad  |  Januari 11, 2011 at 12:56 pm

    InsyaAllah, kunjungan Al Habib Umar Ben Hafidz , ulama’ besar dan juga Rektor Darul Mustafa , Hadhramaut , Yemen ke Kompleks Yayasan Al-Jenderami dalam rangka dakwah beliau ke Asia Tenggara.

    Hari: Rabu , 12 Januari 2011

    Masa: 6.30 petang
    Acara: Pembacaan Maulid & Tausiyyah
    Tempat: Masjid Al-Jenderami

    Dijemput semua untuk hadir bagi memeriahkan lagi majlis.

    Balas
  • 4. Habib Ahmad  |  Januari 11, 2011 at 1:06 pm

    MAJLIS KHAS MUSLIMAT: http://wp.me/piAx4-3Yo

    Program Tahsinussolah di Yayasan Al-Jenderami 2011 : http://wp.me/piAx4-3YQ

    ZIARAH DAN DAKWAH AL-HABIB UMAR BEN HAFIDZ KE MASJID MUHAMMADI KOTA BHARU KELANTAN : http://wp.me/piAx4-3QU

    JADUAL TAFAQQUH FIDDIN BERSAMA SYEIKH MUHAMMAD NURUDDIN AL BANJARI : http://wp.me/piAx4-3X3

    Balas
  • 5. Sayangilah Bangsa Sendiri  |  Januari 11, 2011 at 1:27 pm

    Dalam PAS ramai orang yang berpelajaran tinggi dan berlatar belakang agama tetapi sayang kerasionalan berfikir dan ketajamanakal tidak digunakan sebaik mungkin bila sesuatu yang berkaitan agama digunapakai untuk mendoakan atau memohon restu Allah untuk membersih,menutup atau cuba menidakkan sesuatu perbuatan seseorang yang terbukti kotor dan cemar!
    Mana lebih penting, kepentingan bangsa, agama dan negara yang menjadi tempat berlindung anak cucu hingga ke akhir hayat dunia atau kepentingan peribadi seseorang individu yang bermasalah peribadi?
    Ramai ulama dalam PAS yang hebat….tetapi kenapa tidak cuba menggunakan kehebatan itu bertafkur, apakah yang dilakukan oleh seorang dua pemimpin dalam parti ini dalam konteks kepentingan Melayu dan Islam, sebenarnya merupakan laluan mudah kepada pihak tertentu menguasai politik orang Melayu / Bumiputra sehingga kita akan kehilangan hak di tanahair sendiri! Lihatlah, kita kehilanghan Temasik dan kawasan Segenting Kera ….. Belajarlah dari Sejarah..tidak ada bangsa di dunia ini yang alami dilemma seperti orang Melayu hari ini.Kenapa? Kerana orang yang sepatutnya memimpin bangsanya sudah membiarkan dirinya dipimpin oleh orang lain.
    Ingatlah survival orang Melayu/Bumiputra adalah atas keutuhan bangsanya sebagai Melayu dan Islam sebagai agamanya. Jangan berjuang atas Agama semata-mata seperti yang dilaungkan oleh Ust. Nik Aziz kerana perjuangan Dr. Burhanuddin, Ust. Zulkifli Mohammad dan Dato’ Asri dahulu adalah atas dasar BANGSA ( Melayu) dan AGAMA ISLAM…bukan atas dasar Agama semata2 seperti kehendak Nik Aziz! Ramai pemimpin dalam PAS sekarang yang arif dengan perjuangan ketiga2 tokoh PAS yang telah pergi itu tetapi kenapa mereka diam membisu dan akur dengan perjuangan seorang dua ulama PAS sekarang? Semoga anda dibuka hati menyangi bangsa anda, agama anda dan tanah air anda. Terima kasih.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2011
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,318,090 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 15 OF THE WORLD'S LONGEST BRIDGES
    15 of the world's longest bridgesBy Matt Hickman, Mother Nature Network, 21 June 2017.You've got to hand it to China.Over the last decade, the Middle Kingdom has proven itself to be the length-obsessed kingdom when it comes to bridge building. Just 10 years ago, China's presence in the ranking of the world's longest bridges was minimal. T […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Kuala Lumpur Jadi Tuan Rumah Sukan SEA Kali Keenam
    TAHUN 2017 menjadi detik sejarah buat Malaysia apabila Kuala Lumpur menjadi tuan rumah bagi penganjuran Sukan SEA yang akan berlangsung mulai 19 hingga 31 Ogos dan Sukan Para Asean bermula 17 hingga 23 September. Malaysia memilih tema ‘Bangkit Bersama’ dengan menggunakan maskot yang diberi nama ‘Rimau’ dipilih bersandarkan kepada kekuatan spesies harimau tem […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: