Kena Tekan Ummi – Anwar Terus Yakinkan PAS…

Januari 14, 2011 at 3:07 pm 3 comments

Memang ramai yang kata, tindakan Ummi Hafilda ini boleh mendatangkan ‘masalah kredibiliti’ kepada kes sodomi Anwar yang sedang berlangsung di mahkamah. Ummi, pada Anwar dan pimpinan PKR macam ‘nuisance’ kepada agenda mereka. Ummi ini adik beradik YB Azmin. Pernah satu ketika, rumah Anwar kira macam rumah keluarga Azmin juga. Ummi bebas keluar masuk. Shamsidar apatah lagi. Semua lah. Sebab itu; kiranya macam Ummi ini dah macam keluarga dengan Anwar. Dah macam adik beradik.

Ramai yang terkejut; Ummi ini mimpi apa apabila semua orang nak disamannya. Tiba-tiba saman 700 juta jadi modal. Apa macam? Daripada mana timbul RM700 juta ini? Termasuk Karpal dan PAS pun nak disaman juga. Pening kepala nampaknya Anwar dan pembangkang.

Maka, semalam diadakanlah mesyuarat khas antara pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat. 5 minit cerita pasal debat Anwar-Najib. 45 minit cerita pasal Ummi Hafilda. Kata sahaja Ummi tidak ada kredibiliti, psycho, gila glamor, gila projek – akhirnya – terpaksa juga tunduk kepada desakan dan tekanan. Dengan Ummi pun Anwar dah jadi kelam kelibut. Apa kes ni Pak Sheikh?

Apa yang Anwar takutkan? Apa yang Anwar risaukan?

Itulah orang kata, waktu kita baik – jangan baik melampau sangat; jangan bagi sampai masuk bilik tidur – dah timbul masalah besar.

Ummi Hafilda bukannya ‘orang luar’ kepada keluarga Anwar. Rapat. Akrab. Bagai isi dan kuku. Apa yang Ummi nampak; pada waktu Anwar memegang jawatan yang penting – adalah apa yang dia saksikan sendiri ‘dalam rumah’ Anwar. Tivoli Villa. Kereta Jaguar. Nalla punya peranan. Jumpa di BSC. Semuanya berlaku kerana Ummi terlalu rapat dengan keluarga Anwar.

Anwar nampak cemas semalam. Nampak huru hara sedikit. Khususnya apabila Ummi menyaman Karpal dan PAS di dalam isu ini.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Anwar Buat PAS Serba Salah Mula Semula Bicara LIWAT..

3 Komen Add your own

  • 1. Habib Ahmad  |  Januari 14, 2011 at 4:28 pm

    Perkara: Pengajian di Ba’alawi KL Minggu Ini (14/1 -16/1/2011)
    Perkara: Pengajian di Ba’alawi KL Minggu Ini (14/1 -16/1/2011)
    Assalamualaikum,
    Pengajian di Ba’alawi KL pada minggu ini adalah seperti berikut :-
    Hari : Jumaat malam Sabtu (Lepas Isyak)
    Tarikh : 14/1/2011
    Guru : Tuan Guru Baba Aziz
    Kitab : Qathrul Ghosiah
    Hari : Sabtu (Dhuha)(10:00am)
    Tarikh : 15/1/2011
    Guru : Tuan Guru Baba Aziz
    Kitab : Qathrul Ghosiah
    Hari : Sabtu malam Ahad (8.00pm)
    Tarikh : 15/1/2011
    Guru : Tuan Guru Baba Aziz
    Kitab : Qathrul Ghosiah
    Hari : Ahad (Dhuha)(10.00am)
    Tarikh : 16/1/2011
    Guru : Tuan Guru Baba Aziz
    Kitab : Qathrul Ghosiah
    Hari : Ahad malam Isnin( Lepas Maghrib)
    Tarikh : 16/1/2011
    Guru : Habib Ali Zainal Abidin
    Kitab : Tafsir Quran Surah Yusof
    Mohon dipanjang-panjangkan kepada jemaah yang lain. Jazakallah
    ALAMAT LENGKAP : http://www.baalawi-kl.com/v1/

    Balas
  • 2. BANGSAKU  |  Januari 17, 2011 at 12:49 am

    Saya sangat tertarik dengan cadangan seorang pembaca dalam MINGGUAN MALAYSIA yang menyatakan,sepatutnya Anwar Ibrahim mengajak dan mencabarSAIFUL BERDEBAT DENGANNYA mengenai kes peribadinya,bukan mencabar Dato’ Seri Najib PM berdebat mengenai plan 100 harinya kalau menang pilihanraya..ke 13 . ATAU beliau menyambut cabaran berdebat Pn. Umi Hafilda mengenai kes yang sama…….

    HARAP SANGATpandangan pembaca/ cadangan ini membuka minda Nik Aziz dan beberapa orang pemimpin PAS yang sudah “dimainkan” oleh DAP untuk kepentingan parti ini .Fikir-fikirlah sama peranan sebuahkerajaan di sebarang Tambak Johor yang senang2 dapat sebuah negeri orang Melayu kerana setengah orang Melayu/ setengah pemimpin Melayu tidak pernah ` alert ‘ dan tak ambil kesah mengenai kesan buruk yang akan menimpa bangsanya sendiri atas tindakan mereka BUAT……..

    Balas
  • 3. belacan  |  April 15, 2011 at 10:23 am

    kenapa anwar jadi cemas ??
    boleh jadi tembelang anwar se akan-akan pecah???

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2011
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,303,386 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: