Azmin Siap Sedia Ambil Alih…

Januari 27, 2011 at 11:05 am 5 comments

Sidang DUN istimewa Selangor sudahpun tamat. Samada PR (PKR) sudah cukup mendapat ‘modal politik’ belum lagi dapat dipastikan. Malahan, Khalid Ibrahim sendiri masih lagi mencari ‘spin’ yang betul; bagi menampilkan dirinya sebagai Hang Tuah di dalam episod ini. Hang Tuah yang kononnya sentiasa setia kepada Raja dan tidak pernah menderhaka. Imej ‘TUAH’ inilah yang Khalid nak ciptakan di dalam dirinya. Dia mahu terus memimpin Selangor dengan mendapat restu Duli Tuanku; walaupun pada hakikatnya sengaja mahu mencipta kuasa diri sendiri.

Dalam satu pertemuan khas di Pejabat Ahli Parlimen Gombak tempohari – Azmin mengadakan mesyuarat kecil-kecilan di kalangan pimpinan PKR Selangor. Ramai yang hadir. Almaklum, Azmin adalah ‘pemimpin nasional’ yang amat mendapat perhatian di Selangor. Ramai yang resah. Tak sabar nak menyaksikan Azmin Ali naik TAKHTA sebagai Menteri Besar Selangor.

Seorang pemimpin PKR Klang; mencadangkan agar usaha dibuat untuk menggulingkan Khalid seberapa segera. Azmin senyap. Tiada reaksi – hanya tersenyum simpul di hujung meja. Seorang lagi pemimpin PAS (tetapi amat akrab dengan Azmin) mencadangkan perkara sama. Orang PAS Selangor tidak ada masalah; kata dia. Kita pun dah muak dengan pimpinan Khalid yang terlalu percaya dengan dua tiga orang Exco Kanan. PAS pun tak dapat untung politik daripada Khalid. Banyak perniagaan jatuh ke tangan DAP dan PKR.

Azmin tak bersetuju bab itu. Katanya, pemberian tender/kerja/kontrak diasaskan kepada kedudukan seseorang di dalam parti. Lebih tinggi jawatan; lebih ‘ruang dan peluang’ diberikan untuk mendapat peluang kontrak. Itu asasnya kata Azmin. Sebagai contoh; disebabkan Ronnie Liu antara pimpinan kanan Kerajaan Negeri; banyak benda diserahkan kepada kontraktor Cina DAP. Mudah nak dapat payment – dan dikembalikan kepada perjuangan Pakatan Rakyat.

Pemimpin PAS tersebut tak setuju. Hasan Ali selalu merungut tak dapat peluang kontrak. Selalu tidak membantu rakan PAS di bawah. Hasan Ali selalu ingatkan; kalau tidak kerana AKRAB (pusat latihannya) – dah lama dia bankrap.

Azmin senyum dan ketawa kecil….dan tegaskan JANGAN NAFIKAN REZEKI ALLAH; NANTI HILANG SUNGGUH….semua orang ketawa.

Kesimpulannya; semua tak sabar nak tengok Azmin naik sebagai MB. Azmin ada aura ‘Anwar’. Ada aura ‘Pak Sheikh’. Dan ini sahajalah jalan untuk memastikan PR memperoleh kemenangan yang lebih baik. Hubungan MB-Istana yang semakin buruk; kegagalan mendapat undi 2/3 – mungkin ALASAN terbaik bagi Azmin ambil alih…

Inilah masanya YB Azmin….INILAH MASANYA…..

Advertisements

Entry filed under: Reformasi PKR, Tan Sri Khalid, Weakest Link in PR, YB Azmin Ali. Tags: , , , .

Bukan BATANG TUBUHNYA kata Azmin… Tenang, Undi Melayu & Masalah Anwar…

5 Komen Add your own

  • 1. Habib Ahmad  |  Januari 27, 2011 at 5:07 pm

    MAJLIS-MAJLIS ILMU 28-30 JANUARY 2010

    28hb JAN 2011 – PENGAJIAN HABIB ALI, SURAU AL HIDAYAH, KERAMAT AU3 JAM 915PM

    29hb JAN 2011 – USTAZ AZHAR IDRUS, CERAMAH PERDANA DI MASJID AR RIDUAN HULU KELANG LEPAS MAHGRIB.

    30hb JAN 2011 MAJLIS MAWLID DI MASJID KOLEH ISLAM MALAYA, PUSAT ASASI UIAM PJ

    LAIN-LAIN MAJLIS ILMU :
    http://www.facebook.com/home.php#!/pages/PONDOK-HABIB/295419981998

    Balas
  • 2. Azmi Greenwood  |  Januari 28, 2011 at 12:01 am

    Baguslah Azmin ambil alih kerusi MB Selangor kerana beliau dapat laksanakan wawasan DSAI dalam pentadbiran negeri dimana dapat memperkukuhkan Pakatan Rakyat melaksanakan tanggungjawab kepada rakyat Selangor khususnya.

    MB Abdul Khalid kini bergantung kepada sokongan DAP untuk terus berpaut pada kerusi MB dan sebab itu beliau lebih tunduk kepada kehendak DAP walaupun ada kalanya agama dan bangsa menjadi mangsa.

    Sokongan padu untuk Azmin menjawat MB Selangor yang akan menggerunkan “musuh politik” DSAI. Semoga Azmin berjaya dalam perjuangannya itu.

    Balas
  • 3. ark  |  Januari 28, 2011 at 3:55 pm

    Bolot jangan tak bolot… di dunia anda kaya.. di akhirat anda miskin

    Balas
  • 4. temelian  |  Januari 29, 2011 at 1:05 pm

    sifat TAMAK membawa kemusnahan dan malapetaka kepada diri dan apa saja yang berpaut dengannya..

    Balas
  • 5. Habib Ahmad  |  Januari 30, 2011 at 3:12 pm

    Majlis Maulid Tahunan Pusat Asasi UIA, Petaling Jaya

    Masa
    30hb Januari · 7.00 ptg – 10.00 ptg
    Lokasi CFS / Matrik UIAM / Masjid Kolej Islam Malaya
    Bersebelahan Pusat Asasi UIA, Petaling Jaya
    Majlis Maulid UIA Petaling Jaya

    – Solat Maghrib berjemaah
    – Bacaan Maulid Ad-Dhiyaul Lami’
    – Qasidah
    – Ceramah J
    Jamuan
    – Bersurai

    ~ jemput datang beramai ramai~
    http://www.facebook.com/event.php?eid=119955871411649#!/pages/PONDOK-HABIB/295419981998

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2011
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,320,349 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Gemilang sangatkah zaman Mahathir?
    Maknanya sekiranya PH menang PRU14:-1. ISA akan diwujudkan semula? 2. Tiada lagi kebebasan bersuara? 3. Kelibat Daim, Vincent, Francis dan Ananda akan muncul semula? 4. BR1M akan dihapuskan?5. GST akan dihapuskan?6. Lebih ramai pelajar akan mendapat biasiswa pendidikan?7. Twitter dan FB disekat?8. Perjanjian ipp berat sebelah?9. Proton masih dikawal kerajaan […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: