Kenapa Anwar Ubah Rutin di Sarawak?

April 2, 2011 at 10:24 pm 2 comments

Ramai juga teman-teman PKR yang bersama Anwar di Sarawak tour perasan bahawa banyak perubahan kepada Anwar kebelakangan ini. Anwar kurang makan. Banyak berjalan. Kurang minum air manis. Banyak minum air mineral. Kalau berjalan pun laju-laju. Dipelawa makan pun Anwar akan tolak dengan baik dan tidak,menjamah makanan. Ramai yang kata, Anwar sedang amalkan ‘diet’ yang maksimum mungkin.

Hakikatnya, isu vide tulen ini bukan benda yang baru buat Anwar. Eskay sudah minta Anwar jadi saksi kes mahkamah agak lama. Berunding kiri dan kanan. Dalam pada berunding pun Anwar ‘amalkan’ lagi perbuatan biasa. Tak cukup yang di KL, di Thailand – katanya di Sarawak pun Anwar ada ‘gadis tetap’ yang menjadi pilihan.

Teman-teman PKR Sarawak pun tahu bab ini. Baru Bian tahu – tapi sengaja buat tak tahu. Budak perempuan itu pun Baru pernah terserempak. Tapi biasalah, Baru Bian ‘missionary’ yang mempunyai matlamat dwi-hala. Satu nak sebarkan amalan ‘holy trinity’. Lagi satu, bercita-cita nak jadi Ketua Menteri. Anwar adalah tiket Baru untuk mencecah jawatan Ketua Menteri. Missionary cum Chief Minister. Not bad huh.

Berbalik kepada diet Anwar; seorang personal trainer pun ada ikut sampai ke Sarawak. Di Hotel, Anwar tidak duduk diam. Ada masa ke gym. Memang tak boleh nak angkat berat-berat. Tapi fokus adalah kepada bahagian abdomen dan peha.

Anwar tak mahu ada ‘muscle’ pula di atas bahu. Nanti dikatakan terlalu ‘masculine’. Sama pula dengan video. Masalah!

Kita kena puji kesungguhan Anwar untuk menidakkan dirinya di dalam video. Best of luck. Jangan termalu sendiri nanti.

Untuk Nik Nazmi, Rafizi Ramli – dan kalangan mereka yang TOTOK mengatakan Anwar bukan ‘insan kamil’ di dalam video tersebut; akan berasa amat kecewa. Kerana seorang ‘leader’ yang mereka agung-agungkan itu sebenarnya sudah lama mengamalkan yang tidak sihat. Kepada orang Sarawak – tengok betul-betul punggung Anwar. Ada isi atau tipus? Bahu ‘masculine’ atau tidak? Kerana apa yang keluar daripada lidah Anwar; semuanya tidak boleh dipakai.

1 April 2011 (Jumaat)

12.30 thgari – Solat Jumaat di Masjid As Solihin Kampong Samir (DUN Asajaya)

2.00 ptg – Jamuan Rakyat dan Ceramah di Kampong Samir (DUN Asajaya)

5.00 ptg – Ceramah di Tasik Biru (DUN Tasik Biru)

7.00 ptg – Ceramah di Kampong Tarat Rayang (DUN Tarat dan Bengoh)

10.00 mlm – Ceramah di Kampong Bratan, Bengoh (DUN Bengoh)

Ayuh kawan-kawan PKR di Sarawak. Kita sama-sama jadi ‘pemerhati’ body dan diet Anwar. Menjadi atau tidak? Boroi atau tidak?

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihanraya DUN Sarawak, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Anwar Bergantung Kepada Agama Lain? Bi-sexual PM. You All OK Ke?

2 Komen Add your own

  • 1. Manmod  |  April 3, 2011 at 11:58 pm

    Isu perut & bontot anuar tak boleh pakai nak selamatkan dia. Sebab dia x ada alibi (melainkan K.Zah…hehehe). Yang penting muka dia…

    Balas
  • 2. Chickdi  |  April 8, 2011 at 3:39 am

    tak perlu diet….stress pasal video tu, mana ada selera makan….ini dah RCI pulak. Cam mana aku nak kelentong lagi. Bodoh lagi ke pengikut2 ku?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2011
I S R K J S A
« Mac   Mei »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Capaian Umum

  • 75,333,736 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 FOODS WE EAT THAT MAY LEAD TO POISONING OR DEATH
    10 Foods We Eat That May Lead To Poisoning Or DeathBy Sharon Seals, Listverse, 14 May 2018.Many consumers take advantage of the foods often found at local grocery stores. We assume that they would never deliberately sell us toxic products. We also believe that commonly encountered ingredients could never be harmful.The truth is that we eat many mainstream pr […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Jangan Kempen Serang Menyerang
    JANGAN JADIKAN PEMILIHAN UMNO 2018 SEBAGAI PUNCA PERPECAHAN DALAM UMNOJangan BUNUH UmnoSemakin hampir hari pemilihan bagi jawatan tertinggi Umno, ramai ahli Umno yg sayangkan parti keramat yg dah terlalu banyak jasa pd bangsa Melayu dan tanah air tercinta nie rasa semakin risau, kenapa ???Sebab corak kempen yang penyokong2 pemimpin yg bertanding semakin hari […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya Memilih Yang Kamu Mau
    Nonton Bola dengan Cara Beda di Spbo Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Apakah anda bisan nonton bola gitu-gitu saja? Kalau begitu maka akan sangat bagus dan disarankan sekali jika anda coba…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: